Stránka 4 z 7

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 15:45:11
od dracekvo
Aha, tak to nic moc.
Sice chápu, že je to tak více multiplatformní, ale v dnešní době chytré elektroniky a elektromobility poněkud zpátečnické.
Už jen to mít přehled aktuálního nabíjení přímo na zamykací obrazovce by bylo super, přihlašování otiskem prstu. Dělat vše přes prohlížeč je strašně neohrabaný. Nehledě na možnost aktivovat nabíjení načtením QR kódu. No bylo by toho hodně co by šlo s apkou dělat.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 17:32:42
od petr.balas
No zrovna QR kód u evmapa funguje dobře - načtu QR kód, otevře se mi webová stránka evmapa se správnou stanicí a pokud mám uložené heslo, tak už jen klepnu na odemčení správného kabelu.

Co funguje blbě je hledání nejbližší nabíječky - to je strašně neohrabané. Pokud vím město tak hledat přes google: evmapa + mésno/město.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 17:53:52
od dracekvo
No jo, ale pořád je to škrabání levou rukou za pravým uchem.
Už jen těch úkonů.
Musím zapnout aplikaci na čtení QR, načíst kód, kliknout, v jiné aplikaci se mi otevře komplet webová stránka co žere nevím kolik dat a pokud zrovna nemám 4g, tak načtení chvilku trvá, pak se ještě obtěžovat s příhlášením (v aplikacích kde se jedná o peníze zásadně login neukládám), atd...

Pokud to srovnám s aplikací v bance. Vemu telefon, zapnu apku, položím prst na snímač, kliknu na vyfotit QR kod, vyfotím kód, zmáčknu odeslat. Nazdar hotovo. Nemluvě o rychlosti aplikace vs. webové rozhraní a spotřebě dat.

A další věci co lze s aplikací dokázat, třeba přímé upozorňování notifikacema, widget na ploše nebo zamykací obrazovce, zobrazení nejbližších nabíjecích stanic, tak jako to má pump droid. Plánování trasy, nastavím si svůj dojezd auta, zadám odkud kam a aplikace mi ukáže kde nejlíp tankovat a rovnou vynechá offline stanice, případně při cestě zobrazí upozornění, že stanice ke které jedu spadla do offline, nebo jí někdo obsadil.

Takto bych ještě mohl myslím pokračovat na další půl stránky. Vždyť aplikaci má už kdejaká blbost a projekt určený pro vozy a zařízení v hodnotě několik stovek tisíc nemá ani jednu? :)

A další věc třeba v prípadě nefunkčnosti internetu může klidně aplikace aktivovat nabíječku formou zaslání sms.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 18:30:42
od Josef
Já to v evmapách používám jinak. Otevřu web stránku, kliknu na bod v mapě, kde jsou nabíječky, kliknu na tlačítko nabíjet a je to. Navíc mám čip ČEZ, který lze propojit s evmapa a pak jenom zastrčím kabel a přiložím čip na čtečku nabíječky.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 18:36:25
od petr.balas
QR zas takový opruz není - 1) ťuknu na QR aplikaci 2) namířím na QR - sejme, samo otevře web, nic ťukat nemusím 3) ťuknu na odemčení správného kabelu, to jsou 3 kroky

Stránka je malá, spotřeba dat nula nula nic a obvykle tam je i WiFi pro tyto případy. Jako záloha je zavolat na číslo kabelu stojanu a dnes ještě zadat PIN. Složitější než z aplikace ale zas to funguje i ze staré Nokie. Ale to jsem snad nikdy nepotřeboval.

Ad uložení hesla - jede to na předplacený kredit, takže přinejhorším přijdu o kredit, to zas není tolik peněz.

Pokud vám otevřenu stránku nabíječky u evmapa, tak jedním ťuknutím spustím svoji preferovanou navigaci k ní.

Notifikace o spuštění / ukončení nabíjení přijdou mailem a/nebo SMSkou, víc nepotřebuju.

Jediné co mi chybí je snadné nalezení nejbližší nabíječky.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 20:27:33
od Radovan
Rychlonabíječek není zase tolik, takže je znám z hlavy a vím, které jsou koho. Alespoň všude mimo Prahu. Evmapu používám tím nejprimitivnějším způsobem, zavolám na telefonní číslo na ní uvedené. A to je vše, mohu nabíjet.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: úte 15. led 2019 19:59:49
od andy_xx
platíte čez paušál měsíčně nebo bývá vyúčtování půlročně?

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: úte 15. led 2019 20:18:29
od Radovan
Já čip při trojnásobném zdražení vrátil, nevyužiju ho.
Pomalu nabíjím kdekoliv, všude je zásuvka, mám kvůli cestování obvyklé redukce a kabely. Hodně situaci v MS kraji v pomalém nabíjení změnil projekt Krajské nabíječky https://www.krajskenabijecky.cz/moravskoslezsky-kraj, letos se rozroste o minimálně dalších 9.
Pokud testuji auta, je čip součástí testu.
Pokud vyrážím někam dál na pár dní, půjčím si čip od kolegů nebo jedu po soukromých z evmapa.cz, protože je tam ČEZ ani nemá nebo donedávna dlouho neměl (Valmez, Karviná, Olomouc, Uherské Hradiště, Vyškov, Mohelnice, Svitavy, Moravská Třebová, Šumperk, Vysoké Mýto....).
Pokud potřebuji doma v Ostravě jó rychlonabíjet, je tu zdarma Lidl. Od března 2019 bude i Globus (jako v Opavě), od února 2019 na běžné platební karty sousední Hlučín.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: úte 15. led 2019 22:04:14
od Josef
andy_xx píše:platíte čez paušál měsíčně nebo bývá vyúčtování půlročně?


Platí se půlročně.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: sob 28. zář 2019 15:55:31
od hoki
Zdravím, dotaz laika zní takto :
- mám malou FVE 5,4kW s třífázovým měničem, tedy aktuální výkon se dělí 3, kdy do každé fáze v domě jde 1/3 výkonu z FVE
- když si pořídím nějaký hybrid (Mitsubishi Outlander PHEV) , kde je nabíječka na 220 V , tak budu v podstatě využívat jen tu jednu 1/3 výkonu FVE a přebytky z ostatních dvou se budou vracet do sítě nevyužité,
- nezná někdo řešení, abych mohl nabíjet z 3fázové zásuvky a tak využil lépe potenciál FVE
- našel jsem kabel EV EVSE Type 2 (3x16A) EV nabíjecí /castech/ , vhodný pro cca. 50 vozidel , ale outlander tam není,
- způsob nabíjení 1 fáze, nebo 3 fáze jsou dané výrobcem vozidla a nelze s tím nic dělat , asi ,že?
Dobrá rada nad zlato.
Díky Hoki.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 7:01:26
od dracekvo
Nemusí to být pravda že se výkon z fází dělí 3. Záleží na tom jak máte VFE postavené.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 12:03:59
od hoki
dracekvo píše:Nemusí to být pravda že se výkon z fází dělí 3. Záleží na tom jak máte VFE postavené.


No právě , v normálním provozu domácnosti je lepší mít výkon FVE rozdělen do tří fází, protože nemám domácí vybavení spotřebiči na jedné fázi, ale tak nějak rozdělené rovnoměrně. Kdybych měl celý výkon směrován do jedné fáze, tak už teprve nevyužiji výkon FVE a většina se vrátí do sítě . Pouze v případě nabíjení auta by to bylo výhodou.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 12:28:21
od petr.balas
hoki píše:
dracekvo píše:Nemusí to být pravda že se výkon z fází dělí 3. Záleží na tom jak máte VFE postavené.


No právě , v normálním provozu domácnosti je lepší mít výkon FVE rozdělen do tří fází, protože nemám domácí vybavení spotřebiči na jedné fázi, ale tak nějak rozdělené rovnoměrně. Kdybych měl celý výkon směrován do jedné fáze, tak už teprve nevyužiji výkon FVE a většina se vrátí do sítě . Pouze v případě nabíjení auta by to bylo výhodou.

No jsou chytré měniče, které pošlou různý výkon do různých fází podle toho, jaká je kde momentálně spotřeba. Jsou sice dražší, ale s ohledem na ČEZké poměry to považuji skoro za nutnost.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 14:04:40
od hoki
petr.balas píše:
hoki píše:
dracekvo píše:Nemusí to být pravda že se výkon z fází dělí 3. Záleží na tom jak máte VFE postavené.


No právě , v normálním provozu domácnosti je lepší mít výkon FVE rozdělen do tří fází, protože nemám domácí vybavení spotřebiči na jedné fázi, ale tak nějak rozdělené rovnoměrně. Kdybych měl celý výkon směrován do jedné fáze, tak už teprve nevyužiji výkon FVE a většina se vrátí do sítě . Pouze v případě nabíjení auta by to bylo výhodou.

No jsou chytré měniče, které pošlou různý výkon do různých fází podle toho, jaká je kde momentálně spotřeba. Jsou sice dražší, ale s ohledem na ČEZké poměry to považuji skoro za nutnost.


OK, to bych potřeboval, ale v době kdy mi firma instalovala domovní FVE jsem to nevěděl, ani mi to firma nenabídla (pokud to již měla k dispozici) nyní vyměňovat měnič se mi asi nevyplatí. Ale našel jsem 3 fázové kabely pro nabíjení elektroautomobilů, ale nevím, zda je to možno použít obecně pro všechny s danou zásuvkou Mennekes , nebo jen vozy, které to výslovně umožňují, tj. 400V . Dám dotaz přímo dovozci Mitsubishi Outlander PHEV a bude jasno.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 14:29:28
od dracekvo
To jaká je nabíječka v autě se nechá dohledat. Tuším že bude nejspíš jednofázová.
A co že to vlastně je za měnič?

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 14:38:29
od nokia9500
já teda nevím ale Menekes Outlander nenabijete

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 15:45:32
od Radovan
Nabije. to jsou zásuvky do auta, Type 1 Yazaki a CHAdeMo pro rychlonabíjení. Co je na druhé straně kabelu, co tam vrazíte, je Vaše věc. U Type 1 to může být normální domácí zásuvka (tzv. Schuco), když stejně Outlander s technikou z trojčat Peugeot Ion.... více než 3,6 kW výkonu vzít neumí (což je zásuvka 230V 16A). Přesto si k nim kabel s koncovkou Mennekes pořizujeme od doby, co ČEZ zákeřně vyměnil na všech pomalých stojanech Schuco za Mennekes. Proč zákeřně? Protože logicky byste čekali, že 2 auta nabíjející se z 1 sloupku s 2 Mennekes zásuvkami si vezmou 2x 22 kW výkon. Houby. Leckde zůstal výkon jen 22 kW a dělí se mezi obě zásuvky.

No a kabel s koncovkou CHAdeMO je součástí rychlonabíjecího stojanu rovnou. Protože s výkonem nad 22 kW (má 50) to z důvodu bezpečnosti ani jinak být nemůže.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 17:18:24
od hoki
Outlander PHEV má v popisu :
- konektor pro standardní nabíjení ???, asi tedy Mennekes
- konektor pro rychlonabíjení ( CHAdeMO)
- doba nabíjení běžná zásuvka AC 230V 5,5 hod.
- doba nabíjení kabel Mennekes , AC 230V 3,5 hod.
Šlo mi primárně o to ,když existuje i kabel Mennekes v 3fázovém provedení 400V, zda ho mohu pro toto nabíjení použít, čímž bych tedy využil lépe výkonu FVE u které mám třífázový měnič.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 17:57:28
od nokia9500
hoki píše:Outlander PHEV má v popisu :
- konektor pro standardní nabíjení ???, asi tedy Mennekes
- konektor pro rychlonabíjení ( CHAdeMO)
- doba nabíjení běžná zásuvka AC 230V 5,5 hod.
- doba nabíjení kabel Mennekes , AC 230V 3,5 hod.
Šlo mi primárně o to ,když existuje i kabel Mennekes v 3fázovém provedení 400V, zda ho mohu pro toto nabíjení použít, čímž bych tedy využil lépe výkonu FVE u které mám třífázový měnič.


@hoki:
co mate doma prosím k dispozici k nabíjení ? kabel je kabel a Menekes je konektor, ten Outlander má Type1 Yazaki jak píše Radovan, ale vy píšete o FVE takže jeho info o stojanu je trochu out of topic
konektor pro standartní nabíjení je to Yazaki (na fotce vlevo)
chcete wallbox s Menekes zásuvkou a kabelem Type2 to Type1 tedy ?
otázka zda ten Outlander umí 3f nabíjet ?

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 20:47:12
od hoki
nokia9500 píše:
hoki píše:Outlander PHEV má v popisu :
- konektor pro standardní nabíjení ???, asi tedy Mennekes
- konektor pro rychlonabíjení ( CHAdeMO)
- doba nabíjení běžná zásuvka AC 230V 5,5 hod.
- doba nabíjení kabel Mennekes , AC 230V 3,5 hod.
Šlo mi primárně o to ,když existuje i kabel Mennekes v 3fázovém provedení 400V, zda ho mohu pro toto nabíjení použít, čímž bych tedy využil lépe výkonu FVE u které mám třífázový měnič.


@hoki:
co mate doma prosím k dispozici k nabíjení ? kabel je kabel a Menekes je konektor, ten Outlander má Type1 Yazaki jak píše Radovan, ale vy píšete o FVE takže jeho info o stojanu je trochu out of topic
konektor pro standartní nabíjení je to Yazaki (na fotce vlevo)
chcete wallbox s Menekes zásuvkou a kabelem Type2 to Type1 tedy ?
otázka zda ten Outlander umí 3f nabíjet ?


OK, ve specifikaci jsou tyto možnosti:
A -nabíjení v domácnosti ze zásuvky 5,5 hod. (typ zásuvky není uveden) 230V
B - nabíjení v domácnosti kabelem Mennekes 3,5 hod. (není součástí dodávky, přikupuje se za příplatek) 230V
C -rychlonabíjení CHAdeMO, 25 min. (to je případ mimo domácnost) DC
Mě zajímá varianta B, zda mohu použít kabel Mennekes třífázový 400V místo jednofázového 230V, nebo je to dáno výrobcem , že pro daný typ vozu lze použít jen 230V a pro jiné jen 400V .