Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Moderátor: ozana

dracekvo
Příspěvky: 127
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » stř 05. pro 2018 15:45:11

Aha, tak to nic moc.
Sice chápu, že je to tak více multiplatformní, ale v dnešní době chytré elektroniky a elektromobility poněkud zpátečnické.
Už jen to mít přehled aktuálního nabíjení přímo na zamykací obrazovce by bylo super, přihlašování otiskem prstu. Dělat vše přes prohlížeč je strašně neohrabaný. Nehledě na možnost aktivovat nabíjení načtením QR kódu. No bylo by toho hodně co by šlo s apkou dělat.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
petr.balas
Příspěvky: 54
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod petr.balas » stř 05. pro 2018 17:32:42

No zrovna QR kód u evmapa funguje dobře - načtu QR kód, otevře se mi webová stránka evmapa se správnou stanicí a pokud mám uložené heslo, tak už jen klepnu na odemčení správného kabelu.

Co funguje blbě je hledání nejbližší nabíječky - to je strašně neohrabané. Pokud vím město tak hledat přes google: evmapa + mésno/město.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
dracekvo
Příspěvky: 127
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » stř 05. pro 2018 17:53:52

No jo, ale pořád je to škrabání levou rukou za pravým uchem.
Už jen těch úkonů.
Musím zapnout aplikaci na čtení QR, načíst kód, kliknout, v jiné aplikaci se mi otevře komplet webová stránka co žere nevím kolik dat a pokud zrovna nemám 4g, tak načtení chvilku trvá, pak se ještě obtěžovat s příhlášením (v aplikacích kde se jedná o peníze zásadně login neukládám), atd...

Pokud to srovnám s aplikací v bance. Vemu telefon, zapnu apku, položím prst na snímač, kliknu na vyfotit QR kod, vyfotím kód, zmáčknu odeslat. Nazdar hotovo. Nemluvě o rychlosti aplikace vs. webové rozhraní a spotřebě dat.

A další věci co lze s aplikací dokázat, třeba přímé upozorňování notifikacema, widget na ploše nebo zamykací obrazovce, zobrazení nejbližších nabíjecích stanic, tak jako to má pump droid. Plánování trasy, nastavím si svůj dojezd auta, zadám odkud kam a aplikace mi ukáže kde nejlíp tankovat a rovnou vynechá offline stanice, případně při cestě zobrazí upozornění, že stanice ke které jedu spadla do offline, nebo jí někdo obsadil.

Takto bych ještě mohl myslím pokračovat na další půl stránky. Vždyť aplikaci má už kdejaká blbost a projekt určený pro vozy a zařízení v hodnotě několik stovek tisíc nemá ani jednu? :)

A další věc třeba v prípadě nefunkčnosti internetu může klidně aplikace aktivovat nabíječku formou zaslání sms.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » stř 05. pro 2018 18:30:42

Já to v evmapách používám jinak. Otevřu web stránku, kliknu na bod v mapě, kde jsou nabíječky, kliknu na tlačítko nabíjet a je to. Navíc mám čip ČEZ, který lze propojit s evmapa a pak jenom zastrčím kabel a přiložím čip na čtečku nabíječky.
Obrázek
petr.balas
Příspěvky: 54
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod petr.balas » stř 05. pro 2018 18:36:25

QR zas takový opruz není - 1) ťuknu na QR aplikaci 2) namířím na QR - sejme, samo otevře web, nic ťukat nemusím 3) ťuknu na odemčení správného kabelu, to jsou 3 kroky

Stránka je malá, spotřeba dat nula nula nic a obvykle tam je i WiFi pro tyto případy. Jako záloha je zavolat na číslo kabelu stojanu a dnes ještě zadat PIN. Složitější než z aplikace ale zas to funguje i ze staré Nokie. Ale to jsem snad nikdy nepotřeboval.

Ad uložení hesla - jede to na předplacený kredit, takže přinejhorším přijdu o kredit, to zas není tolik peněz.

Pokud vám otevřenu stránku nabíječky u evmapa, tak jedním ťuknutím spustím svoji preferovanou navigaci k ní.

Notifikace o spuštění / ukončení nabíjení přijdou mailem a/nebo SMSkou, víc nepotřebuju.

Jediné co mi chybí je snadné nalezení nejbližší nabíječky.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » stř 05. pro 2018 20:27:33

Rychlonabíječek není zase tolik, takže je znám z hlavy a vím, které jsou koho. Alespoň všude mimo Prahu. Evmapu používám tím nejprimitivnějším způsobem, zavolám na telefonní číslo na ní uvedené. A to je vše, mohu nabíjet.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.