Stránka 3 z 7

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pát 19. led 2018 11:14:11
od ozana
Pan Vlček měl redukci od pana Lukas.Kettner@ev-solutions.cz.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: sob 20. led 2018 8:53:07
od Hanz500
Bezva, dekuji za dalsi info :)

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: čtv 01. bře 2018 9:31:40
od Vojtoy
Zdravím vespolek -

jsem tu nový, fórum jsem si prošel, ale co hledám jsem nenašel, tak doufám, že tu nebudu dublovat co se tu již probíralo.

Jde mi o domácí nabíjení nového VW e-Golf 36kWh, v technické specifikaci se píše "Nabíjení: palubní 7,2 kW (2x16 A 400 V)".

1) Rozumím tomu správně, že pokud ho připojím na domácí třífázovou zásuvku 400V/16A, využije 2 fáze a plně nabitý z 0 na 100% by měl teoreticky být za 36 / 7,2 = 5 hodin, reálně za trošku déle?

2) Je toto i prakticky možné, tj. existuje kabel mezi zásuvku CCS na autě a standardní zásuvku 3F 400V 16A?

3) A ještě jeden doplňkový dotaz: co vlastně dělá domácí Wallbox, který k tomu autu nabízejí? Jediné co jsem se dočetl je, že doba nabíjení s ním je 5 hodin. To mění AC na DC? Nebo to vyžaduje zavést 3 fáze a vlastně je to jen "drahá 3F zásuvka"?

Předem díky moc za odpovědi!

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: čtv 01. bře 2018 10:26:46
od Radovan
1) ANO
2) ANO, třeba http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-me ... A4S5M.html nebo http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... w-32a.html nebo https://r-evc.com/cs/content/28-volkswagen , ale tady ho nemají. Před zakoupením doporučuji konzultaci s prodávajícím.
3) ANO, je to v podstatě drahý červený pětikolík, umí většinou to, co výše zmíněné kabely. Má smysl pokud často nabíjíte doma a potřebujete rychlost, že visí připraven na zdi, nic nerozmotáváte, máte z garáže nabíjecí místo. Ale pořád drahé. Jiný smysl má ve spojení s FVE a jejím hybridním měničem, kdy dokáže s přebytků FVE spouštět nabíjení auta dle komunikace s ním a současně - pokud to auto umí - brát v případě nedostatku elektřinu z auta pro dům. Nissany ve spojení s jejich wallboxy to umí, Tesla se svými komponenty a Tesla FVE taky. Čínský B.Y.D 6 se všemi.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 16. kvě 2018 10:19:13
od JiříH
Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě i nformovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 16. kvě 2018 14:46:54
od ozana
JiříH píše:Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě informovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem

Začít můžete zde https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 14. lis 2018 16:54:45
od dracekvo
Na zavolání vám přivezou baterku :D

https://www.novinky.cz/ekonomika/489123 ... -kolo.html

Jen doufám, že je to kolo aspoň napojený na ty baterky a má pomocnej motorek. Šlapat do kopce s takovou bednou nákladu by se mi fakt nechtělo :D

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 14. lis 2018 17:10:48
od Josef
Tak jako se to stává klasickým autům, tak se to s menší pravděpodobností může stát EV, někde v polích. Na rozdíl od spalovacích aut nabije EV v každé vesnici, když nemůže nabít, dovedu si představit, že přijede auto s touto nabíječkou.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 14. lis 2018 17:40:33
od Radovan
Jako majitel a provozovatel elektrického kola od roku 2013 to beru jako škoda vtip. Protože v rámci Prahy je zásuvka všude a je to jen otázka prodlužovačky. A do polí je to hovadina non plus ultra, to ekolo má podporovaný příšlap do 25 km/h, tedy než přejede Ostravu, která má 20 km napříč, tak si holt 50 minut počkáme. Ale třeba směr Havířov je to dalších 20 km. Prostě o tom nemá cenu diskutovat, je to zase jen marketingový výplod. Sono motors má funkci dej nabít druhému v palubním menu včetně zásuvky v čumáku. Kolega z Opavska Petr Doležel s Citroenem Berlingo to díky packu baterek v kufru umí už dávno.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 14. lis 2018 19:06:48
od mp1
je to nielen hlúposť a vyhadzovanie PRIDELENÝCH peňazí, ale aj vytváranie kvázi dôležitosti študentov. ktorí na tom spolupracovali.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: čtv 15. lis 2018 10:27:53
od dracekvo
Já to taky beru spíš jako vtip než použitelnou možnost.
Ono to kolo je hlavně tak velký, že stejně nepojede rychleji než kolona ve městě. Mimo město třeba tady na vysočině to nikdo neušlape. A pokud se tohle potáhne někde městem, tak to akorát vytvoří ještě větší kolonu.
Týpek na skůtru s invertorovou centrálou udělá lepší službu :)

Funkce dej nabít druhému je zajímavá. O tom sem nikdy nezaslechl a přitom je to tak prosté, když to umí i některé mobilní telefony.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: čtv 15. lis 2018 15:10:18
od Josef
Já bych to kolo nebral jako rozumné řešení, každopádně mobilní nabíjecí stanice se v Číně vyrábějí a provozují u firem nabízející služby motoristům.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: ned 02. pro 2018 20:52:44
od Martin TM3 LR
Resil nekdo rozdilnou nabijeci schopnost ve stejny den u jinych poskytovatelu dobijeni?
Smatrics - Rakousko - Lidl Brno teplota cca -2 stupne a rychlost na tempomat porad 130 a na nabijecku dojezd vzdy s cca 10% zbytku a pak EON Merin a CEZ Loket- teplota cca 0 az 1 plus.
Kdo za to muze? Auto? Rozdil 2 stupnu?
Merin a Cez deklarovana rychlost a Smatrics a Lidl polovicni.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 03. pro 2018 0:46:04
od nokia9500
já se u Lidlu sotva kdy dostanu přes 30kW, myslím si že ten výkon tam bude SW upravený když je to zadarmo

Smatrics jsem osobně ještě nezkoušel

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 03. pro 2018 6:50:00
od Martin TM3 LR
No u lidlu to bylo cele zvlastni - v patek odpoledne v Misttelbachu nabito rychle - v sobotu u Vidne zase strasne pomalu a pak v Brne neco mezi.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 03. pro 2018 8:53:36
od Josef
Tohle si řídí často auto, např. i podle teploty baterií. Pokud to mají někde omezeno stabilně, pak to bude dělat pokaždé.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 03. pro 2018 9:50:21
od Martin TM3 LR
Taky jsem to slyšel že si to řídí auto ale v praxi jsem vyzkoušel že za stejných teplotních podmínek a stejné jízdy v rozpětí 100 km nájezdu se chovala každá jinak.
Proto by mě zajímalo jak to tedy je jelikož teplotní rozdíl byl 2 stupně .

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 03. pro 2018 22:18:27
od Josef
Rozdíl teploty o 2 stupně není nic zásadního, to ani auto nepozná. Nabíjím stejně rychle v 20°C jako v 5°C, někdy ale nabíječka opravdu jede evidentně pomaleji, posledně se mi to stalo, když nabíjely vedle na Supercharger 2 Tesly.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 14:55:31
od dracekvo
Mám dotaz. Jak je to s evmapa? To funguje pouze přes prohlížeč? Nějak nemůžu najít aplikaci pro android.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 05. pro 2018 15:10:16
od Josef
V Androidu také přes prohlížeč.