Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod ozana » pát 19. led 2018 11:14:11

Pan Vlček měl redukci od pana Lukas.Kettner@ev-solutions.cz.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Hanz500 » sob 20. led 2018 8:53:07

Bezva, dekuji za dalsi info :)
Vojtoy
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 01. bře 2018 9:02:59

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Vojtoy » čtv 01. bře 2018 9:31:40

Zdravím vespolek -

jsem tu nový, fórum jsem si prošel, ale co hledám jsem nenašel, tak doufám, že tu nebudu dublovat co se tu již probíralo.

Jde mi o domácí nabíjení nového VW e-Golf 36kWh, v technické specifikaci se píše "Nabíjení: palubní 7,2 kW (2x16 A 400 V)".

1) Rozumím tomu správně, že pokud ho připojím na domácí třífázovou zásuvku 400V/16A, využije 2 fáze a plně nabitý z 0 na 100% by měl teoreticky být za 36 / 7,2 = 5 hodin, reálně za trošku déle?

2) Je toto i prakticky možné, tj. existuje kabel mezi zásuvku CCS na autě a standardní zásuvku 3F 400V 16A?

3) A ještě jeden doplňkový dotaz: co vlastně dělá domácí Wallbox, který k tomu autu nabízejí? Jediné co jsem se dočetl je, že doba nabíjení s ním je 5 hodin. To mění AC na DC? Nebo to vyžaduje zavést 3 fáze a vlastně je to jen "drahá 3F zásuvka"?

Předem díky moc za odpovědi!
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » čtv 01. bře 2018 10:26:46

1) ANO
2) ANO, třeba http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-me ... A4S5M.html nebo http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... w-32a.html nebo https://r-evc.com/cs/content/28-volkswagen , ale tady ho nemají. Před zakoupením doporučuji konzultaci s prodávajícím.
3) ANO, je to v podstatě drahý červený pětikolík, umí většinou to, co výše zmíněné kabely. Má smysl pokud často nabíjíte doma a potřebujete rychlost, že visí připraven na zdi, nic nerozmotáváte, máte z garáže nabíjecí místo. Ale pořád drahé. Jiný smysl má ve spojení s FVE a jejím hybridním měničem, kdy dokáže s přebytků FVE spouštět nabíjení auta dle komunikace s ním a současně - pokud to auto umí - brát v případě nedostatku elektřinu z auta pro dům. Nissany ve spojení s jejich wallboxy to umí, Tesla se svými komponenty a Tesla FVE taky. Čínský B.Y.D 6 se všemi.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
JiříH
Příspěvky: 1
Registrován: stř 16. kvě 2018 10:15:02

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod JiříH » stř 16. kvě 2018 10:19:13

Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě i nformovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem
Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod ozana » stř 16. kvě 2018 14:46:54

JiříH píše:Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě informovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem

Začít můžete zde https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
dracekvo
Příspěvky: 127
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » stř 14. lis 2018 16:54:45

Na zavolání vám přivezou baterku :D

https://www.novinky.cz/ekonomika/489123 ... -kolo.html

Jen doufám, že je to kolo aspoň napojený na ty baterky a má pomocnej motorek. Šlapat do kopce s takovou bednou nákladu by se mi fakt nechtělo :D
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » stř 14. lis 2018 17:10:48

Tak jako se to stává klasickým autům, tak se to s menší pravděpodobností může stát EV, někde v polích. Na rozdíl od spalovacích aut nabije EV v každé vesnici, když nemůže nabít, dovedu si představit, že přijede auto s touto nabíječkou.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » stř 14. lis 2018 17:40:33

Jako majitel a provozovatel elektrického kola od roku 2013 to beru jako škoda vtip. Protože v rámci Prahy je zásuvka všude a je to jen otázka prodlužovačky. A do polí je to hovadina non plus ultra, to ekolo má podporovaný příšlap do 25 km/h, tedy než přejede Ostravu, která má 20 km napříč, tak si holt 50 minut počkáme. Ale třeba směr Havířov je to dalších 20 km. Prostě o tom nemá cenu diskutovat, je to zase jen marketingový výplod. Sono motors má funkci dej nabít druhému v palubním menu včetně zásuvky v čumáku. Kolega z Opavska Petr Doležel s Citroenem Berlingo to díky packu baterek v kufru umí už dávno.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
mp1
Příspěvky: 64
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod mp1 » stř 14. lis 2018 19:06:48

je to nielen hlúposť a vyhadzovanie PRIDELENÝCH peňazí, ale aj vytváranie kvázi dôležitosti študentov. ktorí na tom spolupracovali.
dracekvo
Příspěvky: 127
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » čtv 15. lis 2018 10:27:53

Já to taky beru spíš jako vtip než použitelnou možnost.
Ono to kolo je hlavně tak velký, že stejně nepojede rychleji než kolona ve městě. Mimo město třeba tady na vysočině to nikdo neušlape. A pokud se tohle potáhne někde městem, tak to akorát vytvoří ještě větší kolonu.
Týpek na skůtru s invertorovou centrálou udělá lepší službu :)

Funkce dej nabít druhému je zajímavá. O tom sem nikdy nezaslechl a přitom je to tak prosté, když to umí i některé mobilní telefony.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » čtv 15. lis 2018 15:10:18

Já bych to kolo nebral jako rozumné řešení, každopádně mobilní nabíjecí stanice se v Číně vyrábějí a provozují u firem nabízející služby motoristům.
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Martin i3 » ned 02. pro 2018 20:52:44

Resil nekdo rozdilnou nabijeci schopnost ve stejny den u jinych poskytovatelu dobijeni?
Smatrics - Rakousko - Lidl Brno teplota cca -2 stupne a rychlost na tempomat porad 130 a na nabijecku dojezd vzdy s cca 10% zbytku a pak EON Merin a CEZ Loket- teplota cca 0 az 1 plus.
Kdo za to muze? Auto? Rozdil 2 stupnu?
Merin a Cez deklarovana rychlost a Smatrics a Lidl polovicni.
nokia9500
Příspěvky: 64
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod nokia9500 » pon 03. pro 2018 0:46:04

já se u Lidlu sotva kdy dostanu přes 30kW, myslím si že ten výkon tam bude SW upravený když je to zadarmo

Smatrics jsem osobně ještě nezkoušel
BMW i3 60Ah, zatím 4 měsíce a 7.500 eKM
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Martin i3 » pon 03. pro 2018 6:50:00

No u lidlu to bylo cele zvlastni - v patek odpoledne v Misttelbachu nabito rychle - v sobotu u Vidne zase strasne pomalu a pak v Brne neco mezi.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » pon 03. pro 2018 8:53:36

Tohle si řídí často auto, např. i podle teploty baterií. Pokud to mají někde omezeno stabilně, pak to bude dělat pokaždé.
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Martin i3 » pon 03. pro 2018 9:50:21

Taky jsem to slyšel že si to řídí auto ale v praxi jsem vyzkoušel že za stejných teplotních podmínek a stejné jízdy v rozpětí 100 km nájezdu se chovala každá jinak.
Proto by mě zajímalo jak to tedy je jelikož teplotní rozdíl byl 2 stupně .
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » pon 03. pro 2018 22:18:27

Rozdíl teploty o 2 stupně není nic zásadního, to ani auto nepozná. Nabíjím stejně rychle v 20°C jako v 5°C, někdy ale nabíječka opravdu jede evidentně pomaleji, posledně se mi to stalo, když nabíjely vedle na Supercharger 2 Tesly.
Obrázek
dracekvo
Příspěvky: 127
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » stř 05. pro 2018 14:55:31

Mám dotaz. Jak je to s evmapa? To funguje pouze přes prohlížeč? Nějak nemůžu najít aplikaci pro android.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » stř 05. pro 2018 15:10:16

V Androidu také přes prohlížeč.
Obrázek