Mobilní CHAdeMO nabíječky

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 140
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Mobilní CHAdeMO nabíječky

Příspěvekod ozana » úte 28. úno 2017 11:54:40

Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Mobilní CHAdeMO nabíječky

Příspěvekod Radovan » stř 01. bře 2017 14:03:53

Minulý týden dorazily k doc. Horákovi na FEI VŠB-TUO, trochu je tu otestují a pak dají vědět co a jak. Pro vozy s malou palubní nabíječkou pod 10 kW výkonu (trojčata iMiev/Zero/Ion nebo Leaf bez příplatkové atdp.) dobrá volba jak na cesty, tak na rychlejší nabíjení doma. Po zapojení nabíječky mobilní CHAdeMO do malého červeného 5kolíku 11 kW výkonu (400V 16A) nebo většího nabíjíme rázem auto 3x rychleji než z 230V 16A (3,6 kW). U aut s malou baterkou, viz ona trojčata s 16 kWh, pak nabijeme za hodinu 2/3 kapacity baterie. Což je pro cestování velmi dobré a doma to umožňuje auto používat s přestávkou na jídlo pořád.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Mobilní CHAdeMO nabíječky

Příspěvekod gomec » úte 06. čer 2017 19:55:18

Radovan píše:Minulý týden dorazily k doc. Horákovi na FEI VŠB-TUO, trochu je tu otestují a pak dají vědět co a jak. Pro vozy s malou palubní nabíječkou pod 10 kW výkonu (trojčata iMiev/Zero/Ion nebo Leaf bez příplatkové atdp.) dobrá volba jak na cesty, tak na rychlejší nabíjení doma. Po zapojení nabíječky mobilní CHAdeMO do malého červeného 5kolíku 11 kW výkonu (400V 16A) nebo většího nabíjíme rázem auto 3x rychleji než z 230V 16A (3,6 kW). U aut s malou baterkou, viz ona trojčata s 16 kWh, pak nabijeme za hodinu 2/3 kapacity baterie. Což je pro cestování velmi dobré a doma to umožňuje auto používat s přestávkou na jídlo pořád.


Dobrý den. Tak jak dopadly testy? Jsou nějaké výsledky? Jaká je cena těchto nabíječek? Díky předem.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 234
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mobilní CHAdeMO nabíječky

Příspěvekod Josef » stř 07. čer 2017 6:41:49

Taky jsem na informace zvědav. Předpokládám, že to asi nic levného nebude (odhadnu tak 150 tis. za verzi 40kW), vyplatí se to především lidem, kteří nemají CHAdeMO vůbec v dosahu svého auta a potřebují někde rychle nabíjet. Nabíječka umístěná doma bude pouze časová výhoda na rychlé nabití, jinak bohatě stačí těch cca 7kWh s nabíjením přes noc. Naopak pro nějaké firemní použití to vidím jako jasný přínos.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Mobilní CHAdeMO nabíječky

Příspěvekod Radovan » stř 07. čer 2017 9:43:56

Testování dopadlo dobře, ostatně nejen přenosné ale i nástěnné rychlonabíječky byly k vidění i na srazu 7.5.2017 v Olomouci. Pan Lubomír Kaštovský z firmy e-Luky, který ho pořádal, je tam provozoval. Mobilní jsme měli k dispozici i 27.5. na eJantarové stezce. 10 kW rychlonabíječka dává zhruba kolem 7 kW skutečného výkonu, jak s CHAdeMO tak s CCS Combo kabelem. 20 kW pak kolem 18 kW výkonu. Ale to už je hodně velká a těžká potvora. Podobnou měli pánové ze Slovenska na eJantarové stezce ne jako nástěnnou, ale přenosnou. S tou už se manipulovat dalo. Ceny jsou opravdu od cca 3 tisíc Eur výše, detaily u zmíněných.
Našel jsem letáček, takže SETEC 10kW/20A portable CHAdeMO/CCS Combo Charger je za 2915,83 EUR w/o Vat, větší 20kW/40A pak necelých 6.000 EUR w/o VAT. Více na www.ev-chargers.eu
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.