Nová cena ČEZ

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Nová cena ČEZ

Příspěvekod ozana » stř 30. lis 2016 12:06:10

S účinností k 1.1.2017 dochází k úpravě ceny za službu Elektromobilita, která bude činit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu. Tento krok je v první řadě dán nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení. Dosavadní poplatek byl spíše symbolického charakteru, takže i v upravené výši zůstává velice výhodný pro drtivou většinu zákazníků. Rádi bychom také zmínili, že během letošního roku došlo k výraznému rozšíření celé sítě veřejných dobíjecích stanic. Zaměřili jsme se zejména na rychlodobíjecí stanice, které představují vyšší míru komfortu pro zákazníka a jejichž síť jsme meziročně rozšířili o 150 %. Zákazníci také mohli zaznamenat postupné zvýšení kvality služeb a spolehlivosti sítě rychlodobíjecích stanic – díky výměnám stávajících stanic za nové stanice od společnosti ABB. Věříme, že zvyšování kvality našich služeb a rozšiřování možností dobíjení elektromobilů bude pokračovat i v příštím roce.

Vaše Elektromobilita ČEZ
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová cena ČEZ - čip vracím

Příspěvekod Radovan » ned 18. pro 2016 13:15:09

Jsem z kroku ČEZ Emobilta na rozpacích. Z pohledu zvenčí to vypadá ve stylu - Sehnali jsme dotaci na nové nabíječky, tak ještě rychle zdražíme ty stávající. A lidem se to nelíbí, jsou hodně citliví na to, když někdo bere dotace a ještě si nechává královsky platit. I když se to stávající sítě netýká, ale nové rychlonabíječky ji budou doplňovat.
Zdražení služeb pro elektromobilisty znamená, že lidi začnou hodně počítat. Hlavně pak ti, co jezdí většinově “kolem komína” nebo mají v autech malé baterie. Což je většina.
Používání elektromobilu třeba pro mne osobně znamená úplně jiné provozní náklady, násobně nižší nebo dokonce nulové. Jak u prohlídek, tak samozřejmě u “paliva”. Pro mé občasné nabíjení na rychlonabíječkách je tak každé zdražení paušálů citelné. Tady se nebavíme jako u spalováků o tisících Kč měsíčně, kdy noviny píšou o každém desetníku, jako o velkém zlevnění pohonných hmot. My se pohybujeme v řádech deseti a stokorun. Takže trojnásobné zdražení paušálu je v tomto kontextu opravdu velké.
Pro mne i manželku, protože od května 2017 máme doma 2 elektromobily, i kdybychom jezdil hodně, cena paušálu vzhledem k současné síti ČEZ rychlonabíjení na Moravě a ve Slezsku začíná ztrácet smysl. V Olomouci, v Mohelnici, v Šumperku, ve Valmezu, v Uherském Hradišti i v Brně nabiju na soukromých rychlonabíječkách. Tento měsíc mají přibýt i Svitavy. Ano, o dost dráže (3, 6, 7 i 10,- Kč / 1 kWh), ale kolikrát ročně je budu potřebovat? Sem tam. Rychlonabíječky ČEZ na mých trasách na Moravě a ve Slezsku nejsou. Dle informací na stránkách ČEZ je nemají ani v plánu. Dokonce už třetí rok mají v mapách pomalé nabíječky, které stále nestojí. Hodně váhám, jak se k tomu postavit.
Proč? Protože Kč 150,- bez DPH a 450,- bez DPH měsíčně je velký rozdíl, trojnásobek. Měsíčních Kč 182,- s DPH je 36 kWh v denní sazbě 5,- Kč / 1 kWh (pro mne 2,25 plné baterky mého Peugeot Ion) nebo 72 kWh v noční sazbě (pro mne 4,5 plné baterky mého Peugeot Ion). Trojnásobné zdražení znamená 6,75 resp. 13,5 nabíjení do plna.
Třeba u mé ženy je to množství, které nabije do Peugeotu Ion v létě doma přes noc celkem za celý měsíc. Vystačí ji na ježdění do práce, pro děti i výlety o víkendu. Přestože má po cestě s dětmi a do práce 2 rychlonabíječky ČEZ v centru Ostravy, nevyužívá je.
Já rychlonabíječky využívám, hlavně při větším ježdění po Ostravsku v pracovních dnech. Ale toto znamená, že bych z 21 pracovních dní musel být na rychlonabíječce minimálně 15x (rychle nabíjí jen na 80%) a pořád by mně to stálo stejně, jako to mám doma v noci. A to se bavíme o pouhých 2 rychlonabíječkách nedaleko od sebe, další je až ve Zlíně. A od mého pracoviště jsou na opačnou stranu než bydlím a 11-13 km daleko.
Bude tak pro mne výhodnější v případě potřeby placení u soukromníků, než držet si paušální čip ČEZu. Pokud by ČEZ zavedl i jednotlivé příležitostné placení nebo více paušálů dle počtu odebraných kWh, něco á la PRE, asi to bude pro mne lepší cesta. Vím, že je to velmi individuální rozhodnutí každého elektromobilisty. Mít Renault Zoe se silnou palubní nabíječkou a využívat celou síť ČEZ tady na Ostravsku, tedy 5x Mennekes Ostrava, 1x Třinec, 1x Havířov i 1x Karviná, zase bych se na to díval jinak. Ale mám 2x Peugeot Ion a smysl by mi to dávalo, kdyby toto vše byly rychlonabíječky CHAdeMO.
Jak říkám, jsem na rozpacích. PRE také platím za kartu paušál, ale bavíme se o 10,- Kč měsíčně a pak se platí kWh a minuty na nabíječce, přičemž prvních 120 je zdarma. A už u toho paušálu jsem s nimi hodně polemizoval, že jsou nekonkurenčně schopní prakticky nulovou sítí na Moravě (2 v Ostravě a 1 v Brně) i cenou v kombinaci minuta + kWh. Takto se minimálně cenou PRE konkurenceschopnými vůči ČEZu stali, stejně jako i ty nejdražší rychlonabíjecí stanice na evmapa.cz (Vyškov, Brno), které ale navíc pro mne osobně znamenají násobně lepší síť a pokrytí mých potřeb, než tu má - a zřejmě ještě dlouho mít bude - ČEZ. PRE už mám dlouho karty 10,- měsíčně bez DPH paušál a pak se účtuje za minuty, kdy prvních 120 je zdarma. Pro mne za 2 hodiny tzn. nabít 7,2 kWh z běžné zásuvky s mojí malou palubní nabíječkou 3,6 kW + zaplatím ony kWh, 3,- Kč s DPH. Celkem tedy platím +-21 Kč za ty 2 hodiny, což je v podstatě cena nočního proudu. Tu cenu za minuty tam mají prý schválně jen proto, aby Pražáci místo nabíjení levně neparkovali u nabíječek, protože těžiště mají v Praze, kde mají více nabíječek, než ČEZ po celé ČR. Jinak by účtovali jen kWh.
Hodně lidí, kteří mají elektromobil i spalovací vůz současně, nyní uvažuje o kombinaci. Například jimi ušetřených 2,5 tisíce Kč za nynější roční paušál ČEZu je v podstatě roční povinné ručení jejich spalováku. Pokud budou spalovák na nějakou delší cestu potřebovat, tak si do něj koupí benzín za zbylých 4 tisíce (do nové ceny paušálu ČEZ) na +-2.000 km.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod petr.balas » stř 28. pro 2016 20:49:01

Tak kdo jste vypověděli smlouvu? Za mě si můžete zapsat první čárku ...
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Radovan » stř 28. pro 2016 21:41:10

Za mne druhou.....
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod ozana » pát 30. pro 2016 14:43:35

Jednodušší bude dělat si čárky, kdo si čip nechal ...
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Radovan » pát 30. pro 2016 22:54:38

Přesně. Jen tak pro pobavení, jak nám ten Čezík (ne)funguje - výpověď jsem podal v termínu, dnes jsem chtěl na kanceláři osobně vrátit čip. A ejhle. Dorazím do centra Ostravy - pravda, alespoň že v rámci jiných pojížděk - a na dveřích a ve výkladu oranžový plakát. Bla bla bla kancelář je z technických důvodů od 27.12. do 30.12. 2016 uzavřena. Do prdele k čemu je internet???!!! Na tom jsem se v úterý díval a nic, vše prý funguje jako obvykle Pracovní dny 8-16 hodin. Takže jsem dalšímu státnímu molochu, České poště, odpoledne vysolil 38,- Kč za doporučené psaní, v němž čip odputoval z Ostravy do Prahy. To je bratru totéž, co dám za elektřinu 7,6 kWh v denní nebo 15,2 kWh v noční sazbě. Tedy prakticky půlka nebo celá baterie Peugeotu Ion. Banda jedna!
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Michal
Příspěvky: 10
Registrován: stř 13. dub 2016 19:41:04
Bydliště: Rakovník

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Michal » stř 25. led 2017 7:23:06

Když to vidím, jsem rád, že jsem nakonec koupil čip PRE , ale uvidíme jak to bude do budoucna tam...:-)
Renault Flunce ZE- najeto na proud 25 tis km
Toyota Prius 3,gen
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod ozana » stř 25. led 2017 9:33:31

Radovan píše:Přesně. Jen tak pro pobavení, jak nám ten Čezík (ne)funguje - výpověď jsem podal v termínu, dnes jsem chtěl na kanceláři osobně vrátit čip. A ejhle. Dorazím do centra Ostravy - pravda, alespoň že v rámci jiných pojížděk - a na dveřích a ve výkladu oranžový plakát. Bla bla bla kancelář je z technických důvodů od 27.12. do 30.12. 2016 uzavřena. Do prdele k čemu je internet???!!! Na tom jsem se v úterý díval a nic, vše prý funguje jako obvykle Pracovní dny 8-16 hodin. Takže jsem dalšímu státnímu molochu, České poště, odpoledne vysolil 38,- Kč za doporučené psaní, v němž čip odputoval z Ostravy do Prahy. To je bratru totéž, co dám za elektřinu 7,6 kWh v denní nebo 15,2 kWh v noční sazbě. Tedy prakticky půlka nebo celá baterie Peugeotu Ion. Banda jedna!

Buď rád, že jsi utratil pár korun místo minimálně hodinové ztráty času. Já se pokoušel 2x vrátit čip osobně, ale byly tam takové fronty, že jsem rád poslal čip poštou. A nemusel jsi tak spěchat. Smlouvu jsi měl do konce roku, takže stačilo čip vrátit v lednu.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod petr.balas » stř 25. led 2017 9:50:38

ozana píše:
Radovan píše:Přesně. Jen tak pro pobavení, jak nám ten Čezík (ne)funguje - výpověď jsem podal v termínu, dnes jsem chtěl na kanceláři osobně vrátit čip. A ejhle. Dorazím do centra Ostravy - pravda, alespoň že v rámci jiných pojížděk - a na dveřích a ve výkladu oranžový plakát. Bla bla bla kancelář je z technických důvodů od 27.12. do 30.12. 2016 uzavřena. Do prdele k čemu je internet???!!! Na tom jsem se v úterý díval a nic, vše prý funguje jako obvykle Pracovní dny 8-16 hodin. Takže jsem dalšímu státnímu molochu, České poště, odpoledne vysolil 38,- Kč za doporučené psaní, v němž čip odputoval z Ostravy do Prahy. To je bratru totéž, co dám za elektřinu 7,6 kWh v denní nebo 15,2 kWh v noční sazbě. Tedy prakticky půlka nebo celá baterie Peugeotu Ion. Banda jedna!

Buď rád, že jsi utratil pár korun místo minimálně hodinové ztráty času. Já se pokoušel 2x vrátit čip osobně, ale byly tam takové fronty, že jsem rád poslal čip poštou. A nemusel jsi tak spěchat. Smlouvu jsi měl do konce roku, takže stačilo čip vrátit v lednu.

Já tu hodinu nakonec vystál. Nejprve jsem se teda pokusil nacpat do fronty pro rychlé odbavení, odkud mě vyhnali vyfasovat si lísteček s pořadovým číslem. Až na mě došla řada, tak mi oznámili, že toto ona nééé, že toto dělá jen jedna přepážka ale tam už mě aspoň k ní dovedla přednostně, jinak bych se sebral a odešel. Vracel jsem začátkem ledna, smlouva platila do konce prosince.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod petr.balas » stř 25. led 2017 9:55:34

Michal píše:Když to vidím, jsem rád, že jsem nakonec koupil čip PRE , ale uvidíme jak to bude do budoucna tam...:-)

Tuší někdo, zda PRE hodlá postavit i nějaké další nabíječky, než tu jednu jedinou co má? Mennekes je hezká věc, ale pro nabíjení při delší cestě je zcela nedostatečný (alespoň u aut s 1-fázovou nabíječkou). Jinak ta nabíječka IKEA Černý Most je velice fajn a při cestách směr Praha ji využíváme.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Radovan » čtv 26. led 2017 10:35:11

Úvahy se dle mých informací ubírají směrem k revizi koncepce, původně PRE stavělo na vybavení míst k parkování v Praze pomalými zásuvkami, tedy 3,6 kW Schuco a Mennekes 22 kW. Podobně jako třeba Wien energies, která před 3 lety měla ve městě jen 2 rychlonabíječky, ale Mennekes a běžné zásuvky po desítkách v každé nabíjecí lokalitě. Například nedaleko univerzity podzemní garáže 12 pozic s 1 ovládacím displejem, podobně 12 pozic na každém patře nadzemních garáží u Prátru. Rychlonabíječka Černý most je první vlaštovkou a je takovou otázkou, zda PRE bude nadále stavět na déle parkujících vozech nebo vozech se silnou palubní nabíječkou (Mennekes nabije Renault Zoe za necelou hodinu) nebo přidá něco pro vozy s CHAdeMO pro zvýšení denního nájezdu ve městě díky rychlonabíjení a současně tím potěší i projíždějící motoristy. Uvidíme.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod ozana » pon 24. dub 2017 13:43:48

Z FB ČEZ fandí ...
Na četné dotazy upřesňujeme, že v průběhu letošního roku plánujeme zavedení dalších možností plateb za dobíjení v naší síti veřejných dobíjejících stanic. Půjde zejména o jednorázové platby zohledňující skutečný odběr energie při dobíjení. Zákazník by měl mít přímo v mobilním telefonu aplikaci, která mu umožní připojení k dobíjecí stanici. Zachován bude systém časových paušálů a identifikace prostřednictvím RFID klíčenky.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2017 5:16:29

Zdravím všechny příznivce EV aut. Mě se ta cena zdá OK, PRE je na tom podstatně hůře (2,50 za 1kW plus další poplatky) a nemá doposud v Praze jedinou nabíječku 50kW (slibují už měsíc, že bude v OC na Chodově). Najezdím cca 2000 km za měsíc, ve většině případů nabíjím u ČEZ 50kW, pak vychází 0,22 Kč/km. Místo PRE si to mohu nabíjet rovnou doma z tříf. zásuvky v sazbě 2,50 (mám sazbu AKU 8).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod petr.balas » čtv 27. dub 2017 8:42:36

Josef píše:Zdravím všechny příznivce EV aut. Mě se ta cena zdá OK, PRE je na tom podstatně hůře (2,50 za 1kW plus další poplatky) a nemá doposud v Praze jedinou nabíječku 50kW (slibují už měsíc, že bude v OC na Chodově). Najezdím cca 2000 km za měsíc, ve většině případů nabíjím u ČEZ 50kW, pak vychází 0,22 Kč/km. Místo PRE si to mohu nabíjet rovnou doma z tříf. zásuvky v sazbě 2,50 (mám sazbu AKU 8).


Toto opravdu záleží na tom, jak často ČEZ nabíječky využíváte. Moje nejbližší ČEZ nabíječka je cca 45 km daleko, nabíjím doma z nočního proudu a ČEZ nabíječku jsem využíval cca 2x do měsíce, takže odhadem 30 kWh. Pak mne u ČEZu vycházel 1 kWh na krásných 15 Kč + DPH.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2017 8:47:43

Prý od 1.5. bude sazba za jednorázové nabití platbou přes telefon, což bude více vyhovovat při malém pokrytí. Pravda, ČEZ má letos zajištěné peníze na cca 40 nových nabíječek, tak se to snad zlepší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Radovan » čtv 27. dub 2017 9:17:14

Doufám, že ČEZáci makají na papírové přípravě, protože květen je příští týden a z dotace ještě nevyrostlo fyzicky vůbec nic http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/ ... /5745.html . V čemž si s E.ONem, který dostal také dotaci na propojení východ-západ, kde spolupracuje s Greenway a Smartrics, mohou oba dinosauři podat ruce. Výsledek prozatím kulové. E.ON první a poslední rychlonabíjení Humpolec Vystrkov červen 2016 (tam co jsou jediné Tesla Supercharger v ČR). 10 měsíců je pryč a nic se neděje. ČEZ je na tom o maličko lépe, v listopadu 2016 dokončil výměny zlobivých rychlonabíječek DBT za ABB http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/ ... /5764.html a v počátkem března 2017 konečně propojil svou severozápadní síť spojku Vrchalbí - Ústí n.L. chybějící rychlonabíječkou v Liberci http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/ ... /5873.html . Ostatně tak nějak by měla správná síť rychlonabíjení vypadat všude v ČR - Praha, Kladno, Hrušovany, Prunéřov, Ledvice, Ústí n.L., Mělník, Liberec, Mladá Boleslav, Vrchlabí, Hradec Králové. Ostatní jsou jen osamělé výkřiky do tmy, a to včetně Plzně a Karlových Varů, které jsou při dálniční rychlosti na hraně i pro střední elektromobily s baterkami do 30 kWh a méně.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nová cena ČEZ

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2017 10:37:54

Je pravda, že u nás ta podpora státu je zoufalá a to se nebavím o maličkosti, jako je zdarma dálnice, nebo parkování na městských parkoviští zdarma apod. Německo vyčlenilo 300 mil. EUR na stavbu nabíjecích stanic a 600 mil. EUR na podporu nákupu EV aut. U nás se bavíme o podpoře v částce 5 milionech EUR, když obyčejná elektronická jízdenka (Open Card, Lítačka) v Praze stála už za poslední roky kolem 100 mil. EUR, je to fakt neskutečný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50