Nabíjení na NT
Moderátor: Josef
Nabíjení na NT
Jak se dá zajistit, aby se auto dobíjelo jen na nízký tarif?
Našel jsem takovéto udělátko (jen signalizace)
http://danyk.cz/hdo.html
Našel jsem takovéto udělátko (jen signalizace)
http://danyk.cz/hdo.html
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Nabíjení na NT
ozana píše:Jak se dá zajistit, aby se auto dobíjelo jen na nízký tarif?
Našel jsem takovéto udělátko (jen signalizace)
http://danyk.cz/hdo.html
Stykač ovládaný stejně jako jakýkoliv bojler na noční proud. Kontaktujte jakéhokoliv elektrikáře, že potřebujete zásuvku na noční proud. Jen je potřeba mu říci, zda potřebujete 1-fázi nebo 3-fázi a kolik ampér (dimenzování stykače). Osobně mám v garáži vedle sebe dvě záskuvky 5-kolík, 32A, jednu stále pod proudem, druhou jen s nočním proudem a nabíječku v případě potřeby přepojím na vedlejší zásuvku.
Technicky, pokud je zavedený noční proud, tak někde v rozvaděči je jeden vodič, který v okamžiku aktivace nočního proudu zapojený na pracovní zem, na denní proud je nezapojený. Cívka stykače je pak připojena ne jednu fázi a z druhé strany na tento vodič. POZOR, pokud je již někde zapojený nějaký stykač pro noční proud např. pro bojler, tak se musí pro cívku druhého stykače použít STEJNÁ fáze, jinak by při denním proudu byly ony dvě cívky stykačů seriově na napětí 400 V a není vůbec dobré .
Teoreticky je možné použít i něco takovéhoto:
http://www.mikrovlny.cz/cz/produkt/56
+ další stykač aby to utáhlo potřebné ampéry.
U kamaráda jsem to nastavoval a je to docela pakárny, doporučuji se tomu pokud to alespoň trochu půjde vyhnout
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení na NT
Já na to šel od lesa a s fakturou prokazující vlastnictví elektromobilu dorazil na ČEZ - elektronicky samozřejmě. Následně jsem vyplnil žádost o tarif D27d Eelektromobilita a po měsíci peripetií, kdy jsme se naháněli s technikem ohledně výměny měřících hodin a nastavení času NT, jsem ho měl. Jedu klasicky 22-06 hodin celý rodinný domek a v tu dobu nabíjím elektroauta. Jednoduše přes zásuvku a spínací hodiny v ní za 500,- Kč standardním kabelem dodávaným k autu 230V 10A. Čili z nuly do plna 16 kWh nějakých 7 hodin.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabíjení na NT
Spínací hodiny mi nestačí, po zapnutí proudu do zásuvky 230V by ještě nějaký otrok musel zmáčknout tlačítko Start na kabelu k autu. Jedině spínat zásuvku 400V/16A, do které by byla zastrčená ta moje "mobilní dobíjecí stanice" s Mennekesem zastrčeným do auta.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Nabíjení na NT
ozana píše:Spínací hodiny mi nestačí, po zapnutí proudu do zásuvky 230V by ještě nějaký otrok musel zmáčknout tlačítko Start na kabelu k autu. Jedině spínat zásuvku 400V/16A, do které by byla zastrčená ta moje "mobilní dobíjecí stanice" s Mennekesem zastrčeným do auta.
Co to je za kabel? Mám dvě nabíječky (1x koupený kabel, 1x samovýroba) a u obou se nabíjení samo aktivuje ihned poté, co sepne noční proud. Vlastně mám tři - ještě kabel, co byl součástí dodávky auta (Nissan Leaf) a ten se chová úplně stejně.
A ano, spínám tu zásuvku, co do ní je teprve zapojená nabíjecí "stanice".
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Nabíjení na NT
Prostě jsou tam tlačítka pro zapnutí a vypnutí nabíjení (kabel z 230V na Mennekes dodaný k autu).
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Nabíjení na NT
Pánové, kdo jste žádali o sazbu D27d, museli jste dokládat také revizi rozvaděče? Já se o změnu sazby snažím od půlky října, ale výsledek v nedohlednu .
Hyundai Kona 64 kWh
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení na NT
Nic takového. Prostě jen prokázal vlastnictví elektromobilu. Pročtěte si zákon, zda Vás distributor nebuzeruje.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabíjení na NT
Snažím se o přiznání sazby od 18. října a už nevím, co mám dělat. Na infolince čez - distribuce mně nedokážou říct, co vše mám doložit, popř. podávají rozdílné informace. Když jsem se ptal, na základě čeho tu revizi chtějí, nedokázali mně odpovědět. A žádný jiný kontakt než infolinka není. Změnu sazby vyřizuje můj obchodník - Nano a mám pocit, že jsem první, pro koho to dělají. Teď po mně chtějí revizi, že to bez ní nejde, ale nejsou schopni mi říct, revizi čeho mám doložit. Je to tristní a ubíjející.
Hyundai Kona 64 kWh
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení na NT
Doporučuji zajít s papíry přímo na pobočku ČEZ Distribuce ve Vašem okolí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabíjení na NT
Mně říkal elektrikář, že musí být jisté, že se HDO vejde do rozvodné skříně. Musejí na to mít připravený prostor pro montáž.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Nabíjení na NT
včera som videl elmer skrinku, kde "prepínač bol - každý, elektromer (s digitálnym ciferníkom) aj prepínač sú veľké ako "mechanický" elektromer.
Re: Nabíjení na NT
Pánové, děkuji za rady a spoluúčast .Podařilo se mi dopátrat, že v pilíři u elektroměru musím nechat připravit místo na připojení ovládání HDO a nechat to zrevidovat. To je výsledek po 2 měsících od podání žádosti. Kombinace Nano a ČEZ - distribuce se mi jeví jako smrtelná . Elektrikář je objednaný, tak jsem zvědavý, jak se to bude vyvíjet.
Hyundai Kona 64 kWh
Re: Nabíjení na NT
Jsem rád, že mám sazbu AKU, které je prakticky cenově totožná a nemusím řešit tyhle věci
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení na NT
Tak to mám snad za sebou. Žádost byla odeslána 18.10. 2017, 3.1. 2018 bylo namontováno HDO a mám tedy (doufám) konečně tarif D27d. Pokud byste o něj někdo žádal a jste v oblasti ČEZ distribuce a zároveň nenakupujete od ČEZ elektřinu, z infocentra ČEZ vás vyženou, stejně jako z ČEZ distribuce. Musíte si požádat u svého dodavatele, v mém případě Nano Energies, a to se 18. 10. stalo. Během týdne jsem jim naposílal vše, co po mně chtěli a v prosinci po urgencích mně napsali, že musím mít revizi, ale dodnes jsem z nich nedostal čeho. Nakonec jsem si sehnal elektrikáře, ten mi připravil místo u elměru pro montáž HDO a udělal jeho revizi. Tu jsem odeslal do Nano. Nejhorší na tom je, že nikde neseženete relevantní informace, na infolinkách podávají nepřesné a protichůdné informace a nikam jinam se nedovoláte. Howgh.
Hyundai Kona 64 kWh