Domácí nabíjení bez wallboxu

Moderátor: Josef

Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » úte 14. čer 2016 12:10:59

Zdravím,

plánuji nákup BMW i3 (94 Ah), který již bude umět nabíjet 3 fází 16A (11 kW). Prodejce mi nabízí BMW wallbox (nový typ, starý uměl jen 1 fázi) za cca 28 tisíc, ale co jsem pochopil z příspěvků o nabíjecích stanicích, wallbox pro AC nabíjení jen omezuje maximální proud a nabíjení samotné se děje pouze přes palubní nabíječku.
Mám následující situaci. U garáže mám CEE16 zásuvku, která je na jističi 3x16A (a za ním je 3x25A pro zbytek domu). Auto si nevezme více jak 3x16A. Pokud si vyrobím redukci CEE16-Type2 (resp. koupím Type2 zásuvku, kterou dám na zeď a nabíjet budu dodávaným Type2-Type2 kabelem) a zapojím pouze L1-L3, N a PE, bude to fungovat? Nebo je nutný wallbox s řídící elektronikou, který komunikuje s AC palubní nabíječkou?
Na cesty si plánuji koupit druhý kabel CEE32-Type2 s krabicí na kabelu, kde budu moct určovat maximální proud, abych hostiteli nevyhazoval jističe, ale v domácích podmínkách vím, že vždy jsem schopen autu dodat těch maximálních 3x16A.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod ozana » úte 14. čer 2016 13:42:50

Záleží, jestli dobíječka podporuje dobíjení z průmyslové zásuvky (kabel CEE-Mennekes) nebo ne a natvrdo vyžaduje signály CP a PP (wallbox).
Pak budete potřebovat před tu Type2 zásuvku dát krabičku, jakou plánujete na cesty (jenž ty signály generuje).
Naposledy upravil(a) ozana dne pon 04. črc 2016 18:32:38, celkem upraveno 1 x.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » úte 14. čer 2016 18:22:05

Dealer BMW mi potvrdil, že bez funkčních datových pinů se nabíjení nespustí.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod petr.balas » úte 14. čer 2016 22:25:21

Flajzi píše:Dealer BMW mi potvrdil, že bez funkčních datových pinů se nabíjení nespustí.


Potřebujete k tomu doplnit něco takovéhoto: http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Radovan » úte 14. čer 2016 22:54:55

Dealerovi nevěřit a nejprve doma vyzkoušet. Neznám elektromobil, který by se nedokázal nabíjet z červeného pětikolíku přes příslušný kabel nebo redukci. Z 400V 16A přes sériově dělanou redukci za pětistovku nabíjím i Peugeot Ion, když není běžná 230V 16A k dispozici nebo je obsazená.

Jak jsou prodejci spalovacích automobilek v nabíjení vzdělaní ilustruje dnešní zkušenost kolegy z Opavy. Zajel otestovat inzerované CHAdeMO na Nissan Opava, před nadcházející cestou na otevření SC a CHAdeMO na Vystrkově, chtěl jet z Ostravy horem. A ejhle, žádné CHAdeMO v Opavě u Nissanu neexistuje. Obyčejný Wallbox, který Nissan Leaf s příplatkovou palubní nabíječkou 6,6 kW dokáže nabít za "úžasné" 4 hodiny. Což zaměstnanci včetně paní ředitelky považují za rychlonabíjení. Protože z běžné zásuvky to trvá pomalým kabelem 12 hodin (baterie 24 kWh). :?: :!: :cry:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » úte 14. čer 2016 23:51:44



Jojo, pochopil jsem. Hezčí (a již zabalené v hezkém obalu do DIN lišty za cca. 140€) je asi tato varianta: http://www.smartevse.nl

Radovan píše:Dealerovi nevěřit a nejprve doma vyzkoušet.


Tak vyzkoušet to mohu, za to nic nedám. :) Maximálně dokoupím krabičku.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod ozana » stř 15. čer 2016 7:59:02

Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod petr.balas » stř 15. čer 2016 9:44:33

ozana píše:Jsou tu i domácí dodavatelé
http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... abely.html


Však on i ten ev-power je firma z Prahy (i4wifi) a prodává přesně tentýž výrobek. :-)

BTW pokud by někdo řešit uchycení na DIN lištu, tak jsme si kreslili držáček pro tisk na 3D tiskárně, mohu případně poskytnout.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod ozana » stř 15. čer 2016 13:54:32

Ceny mají v eurech, tak asi na domácí trh kašlou.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod petr.balas » stř 15. čer 2016 14:09:53

ozana píše:Ceny mají v eurech, tak asi na domácí trh kašlou.


Stačí si vpravo nahoře přepnout na CZK :-). Kupoval jsem od nic, problém s tím nebyl, platil jsem v CZK. Ale jinak je celkem jedno, kde to koupíte, výrobek je na první i druhý pohled totožný. Já kupoval u nic, protože už jsem u i4wifi registrovaný a občas od nich nějaké drobnosti beru.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod rob.brno » pát 17. čer 2016 16:08:45

petr.balas píše:
Však on i ten ev-power je firma z Prahy (i4wifi) a prodává přesně tentýž výrobek. :-)

BTW pokud by někdo řešit uchycení na DIN lištu, tak jsme si kreslili držáček pro tisk na 3D tiskárně, mohu případně poskytnout.


A tvůrce je dokonce Čech - P.Kortánek. :-)
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod mil2house » pát 15. čer 2018 10:52:21

Ahoj ve spolek.

Nevíte někdo, jestli lze také nabíjet obyč. pětikolíkem 400V/16A bez elektroniky Renault Kangoo 2011? Mám ho od včerejška, tak ještě nevím přesné informace. :)

Má Yazaki Typ 1 konektory. Má též přídavnou redukci na Menekes Typ 2 konektor, kterým jsem nabíjel na ČEZ stojanu ve Vrchlabí. (prozatím lze i bez registrace). Ani nevím, jestli má 2x1f (už vím, nemá) nabíjení, nebo jen 1f. :/

Díky za případné info.
Naposledy upravil(a) mil2house dne sob 16. čer 2018 16:08:31, celkem upraveno 1 x.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » pát 15. čer 2018 11:21:27

Potřebujete wallbox. Nebo pokud chcete dobíjet z CEE zásuvky, potřebujete kabel s kontrolerem, který řídí nabíjení. Dá se to normálně koupit.
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod mil2house » pát 15. čer 2018 22:59:35

Flajzi píše:Potřebujete wallbox. Nebo pokud chcete dobíjet z CEE zásuvky, potřebujete kabel s kontrolerem, který řídí nabíjení. Dá se to normálně koupit.


Ano vím, že se to dá koupit, a taky za slušný prachy. :) Kdežto jen kabel by vyšel levněji, proto jsem se ptal. ;)
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Josef » ned 17. čer 2018 14:56:42

Bude stačit kabel 230V/32A, maximální příkon auta je 7 kW.

https://pod-point.com/landing-pages/ren ... o-charging
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » ned 17. čer 2018 17:52:27

Určitě nebude stačit obyčejný kabel. Bude potřebovat tohle:
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod mil2house » ned 17. čer 2018 19:09:49

Josef píše:Bude stačit kabel 230V/32A, maximální příkon auta je 7 kW.

https://pod-point.com/landing-pages/ren ... o-charging


Co jsem kde koukal, všude bylo uvedeno 16A 1-f. I v tomto odkazu je napsáno 3.7 kW nebo 7kW. Pro Type 1 nebo Type2.
Mám tam Type 1, takže jen 3,7 kW. Pro Type 2 možná 7 kW, ale to se mi taky nezdá...

Určitě nebude stačit obyčejný kabel. Bude potřebovat tohle:
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html


I když auto má asi jen 16A, stejně bych vzal radši silnější a udělal si redukci na 5-kolík 400V/16A a 230V/16A zásuvku. Nevíte, jestli má odkazovaný kabel nastavitelný rozsah ampér? Tenhle by to měl mít, leč obrázek nenapoví. :/

https://r-evc.com/cs/home/63-typ1-32a-boxrevc.html

Díky pánové. :)
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » ned 17. čer 2018 19:14:25

I Typ1 zvládne přes 7 kW. Odpovídá to 32 A při 230 V.

Typ2 zásuvka se liší pouze v přidaných dalších 2 fází, takže pokud máte auto, co má 3 fázový měnič, tak s Typ2 konektorem využijete všechny 3 fáze.

Ale jsou i auta (viz nová generace Leafu), která má sice Typ2 konektor, ale stále využívá jen 1 fázi.

Jinak u toho produktu na r-evc.com máte přímo v popisu:
"Snadná volitelnost Amper v rozsahu 6A/8A/10A/13A/16A pomocí tlačítka a LED umístěných na hliníkové krabičce."
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod mil2house » ned 17. čer 2018 19:22:25

Tak prodejcem mi nyní bylo potvrzeno 32A. To je zase bordel... :D

Rozsah lze nastavit na tom, co nemá obrázek. Ale na tom Vámi odkazovaným to napsané není, proto se ptám.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Josef » pon 18. čer 2018 1:10:08

Flajzi píše:Určitě nebude stačit obyčejný kabel. Bude potřebovat tohle:
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html


Měl jsem na mysli klasikou přenosnou nabíječku, na bazos.cz jí taky prodávají kolem 5000, vypadá jako obyčejný kabel ale v konektoru Type 1 nebo 2 má řídící.elektroniku s nastavením 1-32A.
Audi Q4 Sportback e-tron 50