Domácí nabíjení bez wallboxu
Moderátor: Josef
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Nevíte o nějaké cenově přijatelné přenosné DC nabíječce?
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Někde tady na fóru nabízeli kolegové z rozvozů jídel a pizzy jednu co mají ke třem trojčatům. Musíte pohledat.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
dracekvo píše:A jaké nastavení je výchozí? 16A?
Výchozí je maximum tedy 16A. Teď jsem si uvědomil, že já mám silnější verzi max 32A (kvůli možnosti připojení na 5-ti kolík 3x32A s redukcí na klasickou zásuvku 230V.
https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... do-7-4-kw/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Díky moc za vaše tipy.
Nejde někde sehnat samotná krabička s elektronikou na 16A?
Alespoň kabel s koncovkami bych rád použil z původního nabíjecího kabelu.
Nejde někde sehnat samotná krabička s elektronikou na 16A?
Alespoň kabel s koncovkami bych rád použil z původního nabíjecího kabelu.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
jestli jsem to dobře pochopil,
teď je uvnitř krabičky tohle:
http://eskutr.cz/cs/prislusenstvi/995-e ... abely.html
a já to vyměním za tohle?:
http://eskutr.cz/cs/prislusenstvi/645-e ... abely.html
teď je uvnitř krabičky tohle:
http://eskutr.cz/cs/prislusenstvi/995-e ... abely.html
a já to vyměním za tohle?:
http://eskutr.cz/cs/prislusenstvi/645-e ... abely.html
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Nevím přesně. Nemám s tím osobní zkušenost. Raději si zavolej přímo prodejci.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Já bych to řešil tímhle, je k tomu alespoň návod.
https://www.autonabijeni.cz/evse-komuni ... lbox-v1-1/
Při troše znalostí se k tomu dá přidat i potenciometr pro plynulé řízení výstupního proudu.
https://www.autonabijeni.cz/evse-komuni ... lbox-v1-1/
Při troše znalostí se k tomu dá přidat i potenciometr pro plynulé řízení výstupního proudu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Na tomhle se mi silně nelíbí ty konektory.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Oba uvedené moduly mají konektory. Dá se to alespoň rychle odpojit a flashnout nový FW. Konektory se dají jednoduše zajistit proti náhodnému vypojení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Jakou doporučíte nabíječku na doma pro Citroen C-Zero? Může to být kterákoliv s Yazaki koncovkou (a pak jen vybrat dle výkonu 8-16A), nebo to musí splňovat ještě něco? (výrobce, podtyp....) S kupovaným autem je pomalá jen 8A.
Tato vypadá zajímavě, kromě ceny tedy...
https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... x--3-7-kw/
Nebo si připlatit za lepší s LCD vodotěsnou?
https://www.evexpert.cz/p/253/chytra-pr ... schuko-16a
Budu rád za jakékoliv doporučení... díky.
Tato vypadá zajímavě, kromě ceny tedy...
https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... x--3-7-kw/
Nebo si připlatit za lepší s LCD vodotěsnou?
https://www.evexpert.cz/p/253/chytra-pr ... schuko-16a
Budu rád za jakékoliv doporučení... díky.
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Tuhle si dejte do auta a používejte na cestách https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... x--3-7-kw/ (ale dá se samozřejmě sehnat i levněji, projděte si třeba http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html nebo https://r-evc.com/cs/ nebo http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html.
Doma si nechte na zdi viset ten kabel, co byl k autu, tam Vám asi na rychlosti nabíjení nesejde. My to tak se ženou máme. Jen máme 2 auta, takže ona si vozí 10A v kufru a doma visí na zdi a v zásuvce se spínacími hodinami za pětistovku můj kabel 10A. Já si vozím sebou programovatelný 6-16A, protože často nabíjím mimo dům přes den, u kanceláře, u partnerů, v obchodech.
Doma si nechte na zdi viset ten kabel, co byl k autu, tam Vám asi na rychlosti nabíjení nesejde. My to tak se ženou máme. Jen máme 2 auta, takže ona si vozí 10A v kufru a doma visí na zdi a v zásuvce se spínacími hodinami za pětistovku můj kabel 10A. Já si vozím sebou programovatelný 6-16A, protože často nabíjím mimo dům přes den, u kanceláře, u partnerů, v obchodech.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Diky za tip.
Dobijet planujeme bud za branou na pozemku, kde muzu vytvorit nejakou boudicku se stale pripravenou nabijeckou 8A, treba jen s vypinacem na zasuvku a vytazenym Yazaki kabelem...
Nebo pred branou, kam by kabel taky dosahl, ale nevim jak je caste, ze by to treba nekdo z legrace vytahnul a auto bude rano prazdne...
Na tu rychlejsi nabijecku "bez krabice" jsem se taky dival, to bude sikovne, jen pisou, ze neni odolna proti vode...
Ale urcite planujeme presne tak, jedna stale doma a jedna v aute, i kdyz s jasnou prevahou se bude dobijet doma, u prace na parkovisti to manzelka nepripoji... jedine, ze by jela nekdy jinam...
Spocital jsem, ze i ta 8A by mela Zero z 8h nabit, odpovida to?
Dobijet planujeme bud za branou na pozemku, kde muzu vytvorit nejakou boudicku se stale pripravenou nabijeckou 8A, treba jen s vypinacem na zasuvku a vytazenym Yazaki kabelem...
Nebo pred branou, kam by kabel taky dosahl, ale nevim jak je caste, ze by to treba nekdo z legrace vytahnul a auto bude rano prazdne...
Na tu rychlejsi nabijecku "bez krabice" jsem se taky dival, to bude sikovne, jen pisou, ze neni odolna proti vode...
Ale urcite planujeme presne tak, jedna stale doma a jedna v aute, i kdyz s jasnou prevahou se bude dobijet doma, u prace na parkovisti to manzelka nepripoji... jedine, ze by jela nekdy jinam...
Spocital jsem, ze i ta 8A by mela Zero z 8h nabit, odpovida to?
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Pistole do auta má na sobě čudlík a v něm je díra. Tím se provleče malý visací zámek a pistole tak nejde vytáhnout. Používáme běžně, lidi jsou různí.
Počty jsou jednoduché. 230V x 8A = 1,840 kW výkon, tedy nabito +- 1,84 kWh za hodinu nabíjení. Krát 8 hodin noční proud = 14,72 kWh. Není to celých 16 kWh co má baterka Iona/Zera/iMiev (plus ještě tam jsou nějaké malé ztráty při nabíjení), ale stačí to. A navíc by to znamenalo nabíjet zcela vybité auto, což je výjimka.
Nabíjecí kabel rychlejší programovatelný 6-16A bez krabice s elektronikou v pistoli je odolný proti všemu. Mám ho 5 let a snáší déšť i sníh a led s přehledem. Většinou s ním nabíjím venku v práci.
Počty jsou jednoduché. 230V x 8A = 1,840 kW výkon, tedy nabito +- 1,84 kWh za hodinu nabíjení. Krát 8 hodin noční proud = 14,72 kWh. Není to celých 16 kWh co má baterka Iona/Zera/iMiev (plus ještě tam jsou nějaké malé ztráty při nabíjení), ale stačí to. A navíc by to znamenalo nabíjet zcela vybité auto, což je výjimka.
Nabíjecí kabel rychlejší programovatelný 6-16A bez krabice s elektronikou v pistoli je odolný proti všemu. Mám ho 5 let a snáší déšť i sníh a led s přehledem. Většinou s ním nabíjím venku v práci.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Radovan píše:Pistole do auta má na sobě čudlík a v něm je díra. Tím se provleče malý visací zámek a pistole tak nejde vytáhnout. Používáme běžně, lidi jsou různí.
Počty jsou jednoduché. 230V x 8A = 1,840 kW výkon, tedy nabito +- 1,84 kWh za hodinu nabíjení. Krát 8 hodin noční proud = 14,72 kWh. Není to celých 16 kWh co má baterka Iona/Zera/iMiev (plus ještě tam jsou nějaké malé ztráty při nabíjení), ale stačí to. A navíc by to znamenalo nabíjet zcela vybité auto, což je výjimka.
Nabíjecí kabel rychlejší programovatelný 6-16A bez krabice s elektronikou v pistoli je odolný proti všemu. Mám ho 5 let a snáší déšť i sníh a led s přehledem. Většinou s ním nabíjím venku v práci.
Díky za rady, jakmile bude auto doma, jdu shánět...
Citroën C-Zero 2012
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Radovan píše:Tuhle si dejte do auta a používejte na cestách https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... x--3-7-kw/ (ale dá se samozřejmě sehnat i levněji, projděte si třeba http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html nebo https://r-evc.com/cs/ nebo http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html.
Doma si nechte na zdi viset ten kabel, co byl k autu, tam Vám asi na rychlosti nabíjení nesejde. My to tak se ženou máme. Jen máme 2 auta, takže ona si vozí 10A v kufru a doma visí na zdi a v zásuvce se spínacími hodinami za pětistovku můj kabel 10A. Já si vozím sebou programovatelný 6-16A, protože často nabíjím mimo dům přes den, u kanceláře, u partnerů, v obchodech.
Kabel mám, koupil jsem přímo na Autonabíjení.cz, jinde zrovna ten samý nebyl...
Je lehký, skladný, skoro zázrak, že se vše potřebné místo do velké krabice na kabelu vešlo do koncovky...
Když jsem nastavil na maximálních 16A, ukazoval mi měřák asi 14,2A a cca 3200W, to je v pořádku?
Tedy, zkoušel jsem ještě přes prodlužovačku 10m 3x1,5 a ta se již zahřívala, ne moc, ale bylo to znát...
Citroën C-Zero 2012
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
JanO píše:Radovan píše:Tuhle si dejte do auta a používejte na cestách https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... x--3-7-kw/ (ale dá se samozřejmě sehnat i levněji, projděte si třeba http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html nebo https://r-evc.com/cs/ nebo http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html.
Doma si nechte na zdi viset ten kabel, co byl k autu, tam Vám asi na rychlosti nabíjení nesejde. My to tak se ženou máme. Jen máme 2 auta, takže ona si vozí 10A v kufru a doma visí na zdi a v zásuvce se spínacími hodinami za pětistovku můj kabel 10A. Já si vozím sebou programovatelný 6-16A, protože často nabíjím mimo dům přes den, u kanceláře, u partnerů, v obchodech.
Kabel mám, koupil jsem přímo na Autonabíjení.cz, jinde zrovna ten samý nebyl...
Je lehký, skladný, skoro zázrak, že se vše potřebné místo do velké krabice na kabelu vešlo do koncovky...
Když jsem nastavil na maximálních 16A, ukazoval mi měřák asi 14,2A a cca 3200W, to je v pořádku?
Tedy, zkoušel jsem ještě přes prodlužovačku 10m 3x1,5 a ta se již zahřívala, ne moc, ale bylo to znát...
Já jsem z orginálního nabíjecío kábelu vyrobil wallbox. Místo toho ted vozím v autě nabíjecí kábel lehčí a stejných parametrů (16A)
viewtopic.php?f=15&t=114#p3216
Pokud nabijím tak nabíjecí prod je 13,1A při 230V tj.cca 3000W. To nabíjení se tak kolem této hodnoty pohybuje, těch 16A je opravdu jen papírově jako maximální možný proud.
Pozor si dejte na staré elektroinstalace z hliníku, ty při nabíjení často vysoké proudy nezvládají a zahřívají se, ba dokonce můžou způsobit požár.
Prodlužovačku kterou užíváte je taky na hraně, lépe si pořidte 3*2,5 .
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Prodlužovačka byl spíš test, kdyby se brala někdy na cesty. Doma dosáhne nabíječka přimo ze zásuvky na zdi. Rozvody měd 2,5, bez problému, jen taky uvažuju o "wallboxu" - udělat si zamykací skříňku na té straně, co má zaparkované auto AC vstup, koukal by jen kabel...
Citroën C-Zero 2012
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
k tým "hliníkovým" rozvodom - bol taký návod ako minimalizovať "odpálenie" - skrutku pritiahnuť max. silou, povoliť a dotiahnuť. tým by sa "tečenie hliníka" znížilo.
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Já jsem před rokem, když jsem koupil svého c-zera, odvařil dvě staré zásuvky v garáži.. Opravdu jsem netušil co způsobí dlouhé nabíjení při "vysokých" proudech.Naštěstí to bylo zkušební nabíjení přes den, a byl jsem u toho. Ale i tak bakelitový kryt zásuvky byl u fázového konektoru silně opálen a zapáchal...Okamžitě jsem přerušil nabíjení...Elektrické rozvody v domě máme v pořádku, ale pozor na starý hliník!!!