Domácí nabíjení bez wallboxu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Autonabijeni.cz
Příspěvky: 17
Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Autonabijeni.cz » stř 11. črc 2018 18:39:05

Dobrý den,

pro Váš vůz Bmw i3 s 11kW nabíjením (16A / 400V) doporučuji tyto přenosné nabíječky:

https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-mennekes-typ-2-6-32a-az-22-kw/

V pravé části si zvolte 11 kW variantu, která je s koncovkou CEE16A. popřípadě Vám můžeme udělat 11kW s koncovkou CEE32A. Vše je na domluvě.

Popřípadě tuto přenosnou nabíječku, která je vybavena i proudovým chráničem.

https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-mennekes-16-32-a-az-22-kw/

Tým Autonabíjení.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Josef » ned 15. črc 2018 13:05:45

Autonabijeni.cz píše:Dobrý den,

pro Váš vůz Bmw i3 s 11kW nabíjením (16A / 400V) doporučuji tyto přenosné nabíječky:

https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-mennekes-typ-2-6-32a-az-22-kw/


Když už si zde děláte zdarma reklamu, opravte si alespoň texty v odkazu Lehkyá, přenosnyá, snadno skladovatelnyá,
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Autonabijeni.cz
Příspěvky: 17
Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Autonabijeni.cz » úte 17. črc 2018 9:40:37

Dobrý den, Josefe,

poslal jsem Vám SZ.
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Honzi » ned 03. bře 2019 19:35:57

Dobrý den,
nemá někdo zkušenost s provozem přenosné nabíječky.
inchanet Spark line 32
http://www.inchanet.cz/products.html
Jezdím do míst, kde je možnost dobíjet z 3f zásuvky 16A nebo 32A. Kvůli palubní nabíječce (je 2 fázová) mi stačí 2x16A
je to dost podobné té, co se tady o ní psalo
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... -az-22-kw/
Případně uvítám zkušenosti i s jinou obdobnou.
Díky za postřehy.
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Flajzi » ned 03. bře 2019 19:53:52

Pokud víte, že budete nabíjet max. 16A na fázi, tak bych primárně hledal nabíječky pro 3x16A z důvodu menšího (lehčího) kabelu. Na 32A už potřebujete 6mm2 průřez vodičů (do 20A si vystačíte s průřezem 2,5mm2).
Já konkrétně s produkty Inchanet nemám žádné osobní zkušenosti, ale nikdy jsem neslyšel o nespokojenosti. Takže nebudou asi špatná volba.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Radovan » pon 04. bře 2019 18:08:23

Jezdí na nich všichni (skoro) Tesláci, takže doporučení je jednoznačné.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod dracekvo » pát 05. dub 2019 8:36:22

Zdravím,
nějak mě začíná zlobit nabíječka. Už jsem měnil jeden drát se spálenou izolací a vyhřítým konektorem. Začínají se tam hřát další konektory, tak bych jí chtěl udělat generálku.
Když nabíjím přes solární elektrárnu, tak začíná náhodně vypadávat dobíjení, což byla předtím sigranlizace první závady.

Ale abych mohl jezdit, tak potřebuju mít možnost nabíjet. Ale nechce se mi do toho investovat moc peněz.
Koukal jsem na možnost si postavit wallbox. Ale nějak nevím jestli se to vyplatí. Když vemu cenu řídící elektroniky a cenu kabelu s konektorem do auta, tak jsem skoro na ceně hotového nabíjecího kabelu.
http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html

Nebo existuje levnější možnost jak si postavit nabíječku? Koukal jsem na bazoš a ebay a tam žádné použité kabely za normální cenu nejsou.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod garmont » pát 05. dub 2019 11:56:29

Na alliexpresu nebo ebay.de se dají sehnat nabíječky 16A za 3500 včetně dopravy..
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod dracekvo » pát 05. dub 2019 12:02:54

Jo to jsem našel.
Jenže to postrádá smysl, když v čechách koupím za 3900,- novou a s dvouletou zárukou a nemusím řešit DPH a clo :)

Aby něco mělo z číny smysl tak to musí stát míň jak 1/2 ceny v čr.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod garmont » pát 05. dub 2019 13:44:02

Novou 16A jsem teda za tu cenu v čr nikde nenašel..
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod dracekvo » pát 05. dub 2019 15:05:11

Jo, já sem mluvil o 10A.
16A je fungl 5500,-

Ale furt když vemu CLO, DPH, výpalný ČP za celní řízení, absenci záruky. Tak se to prostě nevyplatí ty ušetřený 2 tisíce.

Za 4400,- mají teď nabídku na použitou a eskutr. A ze zákona na ní musí bejt aspoň 6 měs. záruka.

Kdyby byla za nějaký 2000 v číně, tak bych o tom přemýšlel. Nebo aspoň za 5 stovek samotná hlavice nabíječky do auta.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod C-zero » pát 05. dub 2019 23:46:47

Zdravím
A co takhle si udělat ze staré použité nabíječky dodané k elektromobilu wallbox a koupit si na Aliexpressu novou lehčí a na 16A.Já to tak vyřešil a jsem spokojen.Nabíječka z Ali (reálně nabijí 13A) je dobře zpracovaná, lehká a navíc ušetříš za poměrně dražší Wallbox...Na Ali jí koupíš za $150 a nevím proč, ale neplatil jsem nic navíc (clo atd)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod e-Kája » pon 08. dub 2019 10:18:02

Řeším teď nabíjecí místo pro můj Renault Fluence Z.E. na zahradě u Příbrami a rád bych kdyby mi někdo z vás poradil, jaké řešení bude nejoptimálnější v poměru cena/výkon.

V současné době je na hranici pozemku sloupek s hodinami a jističem na 3*16A.
Vzadu na sloupku je v současné době vyvedená 400V nástěnná zásuvka, ze které je pomocí prodlužovacího kabelu s koncovkou 240V napájená lednice/mikrovlnka/topení v chatce.

Vzhledem k potřebě nabíjení elektromobilu jsem uvažoval o výměně současné zásuvky za následující kombinovanou zásuvku:
https://www.elektrotechnika-shop.cz/zas ... -bals-1018
Jde mi hlavně o to, aby i zásuvka na 240V byla jištěná 16A, protože tu budu primárně používat na nabíjení elektromobilu. Uvažuji v tomto směru správně?

V této souvislosti uvažuji i o upgradu nabíjecího kabelu s elektronikou, který se standartně dodává k renaultu fluence Z.E.:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... huko_2.jpg
Na krabičce s elektronikou vzadu uvedeno omezení na 10A, a rád bych elektroniku upgradoval na 16A pro zvýšení výkonu nabíjení na maximální možnou hodnotu. Je toto proveditelné, nebo si musím koupit nový kabel s elektronikou na 16A? tyto kabely s elektronikou mám k autu dva, tak bych radši použil jeden z nich než kupovat ještě další.

Pak mám k autu ještě jeden kabel s Mennekes koncovkou:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... nnekes.jpg
Ten je sice na 16A ale k nabíjení bych potřeboval ještě nějakou krabičku s elektronikou. Nejlevnější jsem našel zde:
http://wifi.sampro.cz/wallbox-TYPE2-~zWBT23F.html
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Josef » pon 08. dub 2019 11:16:27

Instalace kombinované zásuvky nebo Wallboxu se mi zdá zbytečné. Auto má jednofázovou palubní nabíječku 16A, tedy vše by vyřešila přenosná nabíječka 16A, která by uměla s autem komunikovat. Jednoduchá úprava stávající 10 A nebude možná i když věřím že někdo šikovný by dokázal to upravit i třeba výměnou elektroniky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod dracekvo » pon 08. dub 2019 11:23:01

Elektroniku uvnitř můžeš nahradit třeba tímto
http://evracing.cz/simple-evse-wallbox

A pomocí generátoru 0-10V si regulovat dobíjecí výkon.
Vlastně si vyrobíš tento kabel http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html
Když už bych uvažoval o koupi nového kabelu, tak bych nekupoval čistě 16A. Ale už jen regulovatelný. Příde mi využitím daleko více univerzálnější.

Já bych potřeboval sehnat vyhořelou nabíjčku na přestavbu. Za fungl kabel se mi nechce dávat 2000,- :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Josef » pon 08. dub 2019 13:03:35

Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod dracekvo » pon 08. dub 2019 13:09:09

Na ten jsem taky koukal.
Jak tam probíhá to nastavování? Jak poznám kolik sem nastavil a pamatuje si nastavení i po odpojení?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Petr500e
Příspěvky: 6
Registrován: úte 09. říj 2018 23:14:14

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Petr500e » pon 08. dub 2019 22:57:44

Ahoj. Já nabíjení Fiata 500e vyřešil tímhle kabelem. Z AliExpressu za 320 USD. Clo ani DPH jsem neplatil (prodejce to zařídil na své náklady). Funguje spolehlivě.

https://s.click.aliexpress.com/e/AKKTlHB
Přílohy
B96644D5-2AF4-474F-8DB9-AC5E0879E729.jpeg
CEE 32A - Yazaki
Fiat 500e / ostrovní solar
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod Josef » úte 09. dub 2019 1:12:46

dracekvo píše:Na ten jsem taky koukal.
Jak tam probíhá to nastavování? Jak poznám kolik sem nastavil a pamatuje si nastavení i po odpojení?


Stiskne se tlačítko a začne blikat ledka. Kolik bliknuti, tolik dá ampér, tedy 1-16A. Bohužel si nastavení nepamatuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Domácí nabíjení bez wallboxu

Příspěvekod dracekvo » úte 09. dub 2019 6:58:11

A jaké nastavení je výchozí? 16A?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)