Zdravím všetkých!
Takto som nabíjal v januári:
Klasická predlžovačka - špulka a nabíjačka dodaná s autom 1,5kW (8A). Na zvýšenie odolnosti voči vode, vedro od farby. Nabitie úplne prázdnej batérie okolo 18 hodín.
No a takto by som mal nabíjať od včera:
"Wallbox" s nastavitelným prúdom 6-32A. Buď manuálne potenciometrom, alebo je tam predpríprava na diaľkové riadenia výkonu, podľa ostatných odberov, keďže využívam energiu mojho FV systému. Zatiaľ (kým neposilním menič) môžem nabíjať cca do 20A, no používať budem "len" do asi 15A, kvôli ostatným spotrebičom. Aj to je dvojnásobná rýchlosť nabíjania. Dalo by sa síce menič dotovať sieťovou elektrinou, no to nie je účel. Rýchlosť nabíjania nie je až tak podstatná, ako cena energie ktorá sa načerpá.
Ešte detail nabíjačky:
Prajem všetkým veľa štansných elektro-kilometrov.
bert
Nabíjanie na dvore
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjanie na dvore
Mohu se zeptat proč nenabíjíte z běžného červeného 5kolíku 400V 16A, který určitě máte standardně v garáži? Kia Soul EV má palubní nabíječku 6,6 kW, takže ona, zásuvka dávající až 11 kW by ji nabila za zhruba 5 hodin.
A druhý dotaz - kolik stál ten walbox a kde se případně dá pořídit? Ve spojení s FVE a regulací výkonu by totiž zmíněnou zásuvku předčil a dokázal třeba s HW a SW firmy nelumbo.cz využívat jen sluneční elektřinu k nabíjení.
A druhý dotaz - kolik stál ten walbox a kde se případně dá pořídit? Ve spojení s FVE a regulací výkonu by totiž zmíněnou zásuvku předčil a dokázal třeba s HW a SW firmy nelumbo.cz využívat jen sluneční elektřinu k nabíjení.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabíjanie na dvore
Zdravím!
Celé je to robené z nerezu na mieru u nás vo firme. Elektriku do toho som si robil sám. Rozpočet Vám neviem povedať .
Z 16A 5-kolíka dostanem do KIE len 3,6kW (16A 230V cca 7,5hod). Tu by som však elektrinu musel kupovať. To nepovažujem za šťastné, keď 10 mesiacov neviem čo s elektrinou zo slnka. Tých 6,6kW chcem v budúcnosti využiť. Mám kúpenú aj 16A nabíjačku, no je od novoty vadná. Nemienim ju reklamovať, lebo si ju plánujem prerobiť na nastaviteľnú 6-16A do auta.
5-kolíky doma nemám. Inštalácia je staršieho dáta, tak máme len 4-kolíky a to 32A (20A poistky). Mám dokonca dva rozvody týchto zásuviek. Jeden je napájaný zo siete a druhý v prípade dobrých podmienok napájam z fotovoltaiky.
Pekný večer!
Celé je to robené z nerezu na mieru u nás vo firme. Elektriku do toho som si robil sám. Rozpočet Vám neviem povedať .
Z 16A 5-kolíka dostanem do KIE len 3,6kW (16A 230V cca 7,5hod). Tu by som však elektrinu musel kupovať. To nepovažujem za šťastné, keď 10 mesiacov neviem čo s elektrinou zo slnka. Tých 6,6kW chcem v budúcnosti využiť. Mám kúpenú aj 16A nabíjačku, no je od novoty vadná. Nemienim ju reklamovať, lebo si ju plánujem prerobiť na nastaviteľnú 6-16A do auta.
5-kolíky doma nemám. Inštalácia je staršieho dáta, tak máme len 4-kolíky a to 32A (20A poistky). Mám dokonca dva rozvody týchto zásuviek. Jeden je napájaný zo siete a druhý v prípade dobrých podmienok napájam z fotovoltaiky.
Pekný večer!
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
- Bydliště: OSTRAVA!!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjanie na dvore
Jako "wallbox" bych pouzil nekterou z plastovych nebo kovovych skrini s krytim IP65, do ni bych umistil elektroniku openevse vc. zasuvky. Do krabice bych zespod udelal vyrez pro nabijeci kabel k autu, tak aby se daly dvirka zavrit. Dvirka v provedeni na zamek fab.
Re: Nabíjanie na dvore
Takže konečne je to dorobené:
Aspoň vonku. Ešte bude treba doriešiť automatiku nastavenia (obmedzenia) prúdu podľa stavu FV systému. No to príde na rad až po posilnení meniča, batérií a FV poľa.
Aspoň vonku. Ešte bude treba doriešiť automatiku nastavenia (obmedzenia) prúdu podľa stavu FV systému. No to príde na rad až po posilnení meniča, batérií a FV poľa.
Re: Nabíjanie na dvore
Výroba wallboxu je pro elektrikáře poměrně jednoduchou záležitostí.Uvedený wallbox je americký, v evropě nejspíš nepoužitelný..(americká sít je 120V)
Já si vyrobil jednoduchý wallbox s podružným elektroměrem, spínacími hodinami na NT a kontrolním displayem.Využil jsem starou máloužívanou třífazovou zásuvku kde jsem místo ní wallbox umístil. Užívám jen jednu fázi k nabíjení c-zera.
Já si vyrobil jednoduchý wallbox s podružným elektroměrem, spínacími hodinami na NT a kontrolním displayem.Využil jsem starou máloužívanou třífazovou zásuvku kde jsem místo ní wallbox umístil. Užívám jen jednu fázi k nabíjení c-zera.
Re: Nabíjanie na dvore
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 25 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Re: Nabíjanie na dvore
C-zero píše:Výroba wallboxu je pro elektrikáře poměrně jednoduchou záležitostí.Uvedený wallbox je americký, v evropě nejspíš nepoužitelný..(americká sít je 120V)...
No píšu tam do 240V, takže v pohode aj v našich končinách.
Re: Nabíjanie na dvore
Máte pravdu, možností připojení na 230V jsem si nevšimnul.Při koupi tohoto wallboxu musíte ale počítat s poštovným dále pak Clo a daň..
Dostanete se na úroveň ceny wallboxů prodávaných u nás, nebo na ebay.
Dostanete se na úroveň ceny wallboxů prodávaných u nás, nebo na ebay.
Re: Nabíjanie na dvore
eLubomír píše:https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html?cur=1
Jeden takýto kus sa mi doma povaluje.
Zostalo mi to z oroginál prenosnej nabíjačky. Raz som ju vyskúšal a po rozobraní, som sa ani nepokúšal opraviť, a prerobil som si to na regulovateľnú nabíjačku 6-16A.
Ak by sa to niekomu hodilo, môžem podarovať, samozrejme bez záruky. Najradšej však osobný odber u mňa. Moc sa mi nechce behať po poštách.