plánování nabíjecí stanice

Moderátor: Josef

proxim.x
Příspěvky: 1
Registrován: stř 06. říj 2021 9:33:52

plánování nabíjecí stanice

Příspěvekod proxim.x » stř 06. říj 2021 10:25:11

Dobrý den,
zvažuji vytvoření dobíjecí stanice v CHKO Český kras, konkrétně v obci Mořina u bioplynové stanice nad Karlštejnem. Odtud 20 minut chůze na lomy Amerika (velká a za ní malá), Mexiko a lesem na právě Karlštejn. 20 minut chůze zase zpátky od hradu po asfaltce (je tam zákaz vjezdu, ale občas se najde někdo kdo dole měšťákům Karlštejn pak platí). Existuje nějaká šance, že by to bylo lákavé pro elektromobilitu? Faktem je, že se do ničeho pouštět nebudu pokud se vícero lidí neshodne na smysluplnosti nápadu. Zároveň tu mám na starost BPS s výkonem 549kW,
takže:
1) najde se tu pár zájemců, kteří by měli o nabíjení zájem? Z toho plyne odhad počtu nabíjecích míst.
2) výkon BPS je 549kw, jaké tedy nabízet nabíječky?
3) jaké ceny si představovat za kw u takové nabíječky. (zcela jistě pod 6kč/kw se to nevyplatí)

Není to nic, na čem chci zbohatnout, jen mi to přijde vzhledem k výrobě el. energie a lokaci příhodné. Náklady na vybudování by se měli v rozumný čas vrátit (bez dotací), od toho dotaz na cenu.

Případně díky za náměty i negativa. I z nesouhlasu se poučím a vystřílím :) .
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: plánování nabíjecí stanice

Příspěvekod e-LUKY » stř 06. říj 2021 10:34:46

proxim.x píše:Dobrý den,
zvažuji vytvoření dobíjecí stanice v CHKO Český kras, konkrétně v obci Mořina u bioplynové stanice nad Karlštejnem. Odtud 20 minut chůze na lomy Amerika (velká a za ní malá), Mexiko a lesem na právě Karlštejn. 20 minut chůze zase zpátky od hradu po asfaltce (je tam zákaz vjezdu, ale občas se najde někdo kdo dole měšťákům Karlštejn pak platí). Existuje nějaká šance, že by to bylo lákavé pro elektromobilitu? Faktem je, že se do ničeho pouštět nebudu pokud se vícero lidí neshodne na smysluplnosti nápadu. Zároveň tu mám na starost BPS s výkonem 549kW,
takže:
1) najde se tu pár zájemců, kteří by měli o nabíjení zájem? Z toho plyne odhad počtu nabíjecích míst.
2) výkon BPS je 549kw, jaké tedy nabízet nabíječky?
3) jaké ceny si představovat za kw u takové nabíječky. (zcela jistě pod 6kč/kw se to nevyplatí)

Není to nic, na čem chci zbohatnout, jen mi to přijde vzhledem k výrobě el. energie a lokaci příhodné. Náklady na vybudování by se měli v rozumný čas vrátit (bez dotací), od toho dotaz na cenu.

Případně díky za náměty i negativa. I z nesouhlasu se poučím a vystřílím :) .


***
Dobrý den,
sice už moc veřejných nabíječek nestavím ale u wallboxů, kdy by mohla být nižší cena než u ostatních jsem stále otevřený něco udělat.
Hned bych tam mohl dát jeden případně i dva wallboxy s nabíjením až 22kW AC.
Můžete mne kontaktovat na níže uvedeném emailu.
Napište mi tam více informací a případně i nějaké foto a adresu místa.

Děkuji Kaštovský
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: plánování nabíjecí stanice

Příspěvekod dort » stř 06. říj 2021 18:38:51

Vzhledem k umístění, kde si člověk zaparkuje a pak vyrazí na 2a více hodin na "výlet" bych rozhodně doporučoval jen "AC sloupky". Nemyslím si, že Mořina je na nějakém tahu, kde člověk ocení DC rychlodobíječku (o rozdílu v pořizovací ceně ani nemluvě) , takže se přikláním k AC max 22kW