Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod ozana » pát 19. led 2018 11:14:11

Pan Vlček měl redukci od pana Lukas.Kettner@ev-solutions.cz.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Hanz500 » sob 20. led 2018 8:53:07

Bezva, dekuji za dalsi info :)
Vojtoy
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 01. bře 2018 9:02:59

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Vojtoy » čtv 01. bře 2018 9:31:40

Zdravím vespolek -

jsem tu nový, fórum jsem si prošel, ale co hledám jsem nenašel, tak doufám, že tu nebudu dublovat co se tu již probíralo.

Jde mi o domácí nabíjení nového VW e-Golf 36kWh, v technické specifikaci se píše "Nabíjení: palubní 7,2 kW (2x16 A 400 V)".

1) Rozumím tomu správně, že pokud ho připojím na domácí třífázovou zásuvku 400V/16A, využije 2 fáze a plně nabitý z 0 na 100% by měl teoreticky být za 36 / 7,2 = 5 hodin, reálně za trošku déle?

2) Je toto i prakticky možné, tj. existuje kabel mezi zásuvku CCS na autě a standardní zásuvku 3F 400V 16A?

3) A ještě jeden doplňkový dotaz: co vlastně dělá domácí Wallbox, který k tomu autu nabízejí? Jediné co jsem se dočetl je, že doba nabíjení s ním je 5 hodin. To mění AC na DC? Nebo to vyžaduje zavést 3 fáze a vlastně je to jen "drahá 3F zásuvka"?

Předem díky moc za odpovědi!
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 405
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » čtv 01. bře 2018 10:26:46

1) ANO
2) ANO, třeba http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-me ... A4S5M.html nebo http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... w-32a.html nebo https://r-evc.com/cs/content/28-volkswagen , ale tady ho nemají. Před zakoupením doporučuji konzultaci s prodávajícím.
3) ANO, je to v podstatě drahý červený pětikolík, umí většinou to, co výše zmíněné kabely. Má smysl pokud často nabíjíte doma a potřebujete rychlost, že visí připraven na zdi, nic nerozmotáváte, máte z garáže nabíjecí místo. Ale pořád drahé. Jiný smysl má ve spojení s FVE a jejím hybridním měničem, kdy dokáže s přebytků FVE spouštět nabíjení auta dle komunikace s ním a současně - pokud to auto umí - brát v případě nedostatku elektřinu z auta pro dům. Nissany ve spojení s jejich wallboxy to umí, Tesla se svými komponenty a Tesla FVE taky. Čínský B.Y.D 6 se všemi.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
JiříH
Příspěvky: 1
Registrován: stř 16. kvě 2018 10:15:02

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod JiříH » stř 16. kvě 2018 10:19:13

Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě i nformovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem
Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod ozana » stř 16. kvě 2018 14:46:54

JiříH píše:Dobrý den
měl bych prosbu. Můžete mě informovat jaký komunikační protokol je použit pro komunikaci mezi DC nabíječkou a elektroautem? Případně literatura kde je možno se o tom dozvědět více, případně normy které toto specifikují
Děkuji předem

Začít můžete zde https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
dracekvo
Příspěvky: 85
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » stř 14. lis 2018 16:54:45

Na zavolání vám přivezou baterku :D

https://www.novinky.cz/ekonomika/489123 ... -kolo.html

Jen doufám, že je to kolo aspoň napojený na ty baterky a má pomocnej motorek. Šlapat do kopce s takovou bednou nákladu by se mi fakt nechtělo :D
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Josef » stř 14. lis 2018 17:10:48

Tak jako se to stává klasickým autům, tak se to s menší pravděpodobností může stát EV, někde v polích. Na rozdíl od spalovacích aut nabije EV v každé vesnici, když nemůže nabít, dovedu si představit, že přijede auto s touto nabíječkou.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 405
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » stř 14. lis 2018 17:40:33

Jako majitel a provozovatel elektrického kola od roku 2013 to beru jako škoda vtip. Protože v rámci Prahy je zásuvka všude a je to jen otázka prodlužovačky. A do polí je to hovadina non plus ultra, to ekolo má podporovaný příšlap do 25 km/h, tedy než přejede Ostravu, která má 20 km napříč, tak si holt 50 minut počkáme. Ale třeba směr Havířov je to dalších 20 km. Prostě o tom nemá cenu diskutovat, je to zase jen marketingový výplod. Sono motors má funkci dej nabít druhému v palubním menu včetně zásuvky v čumáku. Kolega z Opavska Petr Doležel s Citroenem Berlingo to díky packu baterek v kufru umí už dávno.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.