Opel Ampera / Chevrolet Volt

Moderátor: Josef

rtopinka
Příspěvky: 3
Registrován: stř 16. pro 2015 2:16:28

Opel Ampera / Chevrolet Volt

Příspěvekod rtopinka » stř 16. pro 2015 2:48:38

Je Ampera elektromobil? Mám za to, že vzhledem k tomu, že využívá benzinový motor jako prodlužovač dojezdu jako BMWi3 tak je a proto přidávám i sem můj pohled na řešení jak se vyhnout dvěma autům pokud nemáte Teslu. Mezi nejdostupnější ojeté plug-in hybridy auta patří Toyota Prius plug-in a Opel Ampera. Já jsem se rozhodl pro Amperu, která se dá koupit za 1/2 jeho původní ceny tj. od 450 do 700tis. dle roku výroby a počtu najetých km. Hlavním rozdílem oproti zmiňované Toyoty Prius plug-in je jeho kapacita baterie (5kW versus 16 kW), tedy místo až 25km najedete u Ampery až 80km čistě na elektřinu. Druhým rozdílem je pak způsob užití benzínového motoru, protože Prius plug-in se chová po vybití jako čistokrevný hybrid tj. Prius s malou baterií. Ampera používá benzínový motor do rychlosti 120km/hod. jako agregát pro výrobu el. energie pro hlavní elektrický motor a nad tuto rychlost přes spojku pomáhá pohánět i kola. V každém případě má Ampera větší apetit po vybití hlavní baterie o 1-2l/100km oproti Priusu. Pokud však jezdíte denně v průměru do 100km, je Ampera úspornější. Cena obou ojetých automobilů je srovnatelná především díky ambiciozním plánům General Motors, který si pro Evropu prostřednictvím vlastnictví Opelu stanovil příliš optimistický prodejní cíl. Proto je jich stále určité množství u dealerů s velice nízkým nájezdem těměř za polovinu jejich ceny. Já jsem zakoupil minulý týden předváděcí Amperu s nájezdem 3800km r.v. 10/2013 za 560.000Kč bez DPH v Německu s prodlouženou 4 letou zárukou na auto a 8 let na baterii včetně letních a zimních plnohodnotných sad pneu. Z Německa jsem jel od Folmavy až na D5 a poté do Prahy. Cesta byla 220km a spotřeba 4.8l/100 s využitím nabité baterie při teplotě 3C. Po Praze jsem zatím najel dohromady za tři cesty pouze lehce 100km se spotřebou kolem 5kW/25km. Ze Zličína do Kralup na vlt. a zpět 70km se spotřebou při využité baterii a zbytek benzínový motor 1,2l/100km v těchto teplotách se zapnutým topením. Pokud bude mít někdo zájem, mohu vysdílet další zkušenosti.
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Je Ampera elektromobil?

Příspěvekod Jan Čapek » stř 16. pro 2015 11:27:05

Je pravda, že Ampera jako hybrid má svou koncepcí opravdu hodně blízko k čistému elektromobilu. Nechme ho tedy proto v této kategorii.

Nevěděl jsem, že funguje takto. Při nabitých bateriích tedy spalovací motor startuje pouze při rychlostech nad 120km/h? Co se děje při silném sešlápnutí plynu v nižších rychlostech?

Mě od ampery odrazuje schopnost uvézt pouze 4 pasažéry.
rtopinka
Příspěvky: 3
Registrován: stř 16. pro 2015 2:16:28

Re: Je Ampera elektromobil?

Příspěvekod rtopinka » stř 16. pro 2015 12:41:10

Ampera funguje čistě elektricky i v dálničních rychlostech dokud se nevybije baterie, potom se automaticky nastartuje motor. Ten cca do 120km/hod. pouze vyrábí elektřinu pro elektromotor a nad tuto rychlost se přes spojku zapojí a pomáhá napřímo viz.

JiriB
Příspěvky: 3
Registrován: úte 15. pro 2015 14:28:59

Re: Opel Ampera / Chevrolet Volt

Příspěvekod JiriB » úte 16. úno 2016 21:09:58

Zdravím,
Amperu po očku sleduji a .... ceny jetých docela slušně klesají.....
Zajímalo by mě nabíjení. Je možné "rychlonabíjení" na nabíječkách ČEZu ? Myslím tím konektorem Chademo, kdy je to stejnosměrným proudem.
Kdyby R.Topinka sem o tom nabíjení napsal něco více, bylo by to skvělé....
dik, JiriB
JiriB
Příspěvky: 3
Registrován: úte 15. pro 2015 14:28:59

Re: Opel Ampera / Chevrolet Volt

Příspěvekod JiriB » stř 17. úno 2016 15:42:33

..... a ještě ....
Je možné nechat namontovat dozadu "kouli" ? ..závěs ? Myslím na lehký vozík nebo držák na kola....dik