Sion elektrické auto z Německa
Moderátor: Josef
Re: Sion elektrické auto z Německa
Ta to vypadá, že ty peníze by mohli dát dohromady. Nabízí i pro nedočkavce, kteří složili zálohu na auto pro přechodné období Renault Zoe.
První Sion je naplánován při spuštění výrobní linky v Trollhättanu v září 2021. Tato vozidla se používají hlavně pro schvalování typu a zajištění procesů ve výrobě. Očekává se, že dodávka pro zákazníky bude zahájena začátkem roku 2022.
První Sion je naplánován při spuštění výrobní linky v Trollhättanu v září 2021. Tato vozidla se používají hlavně pro schvalování typu a zajištění procesů ve výrobě. Očekává se, že dodávka pro zákazníky bude zahájena začátkem roku 2022.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Už se těch požadovaných 50 mil. přiblížilo k realitě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Podporu tedy mají. To platili nadšenci nebo sehnali další větší investory? Jsem zvědav, jestli ten jejich plán už je realistický..
Re: Sion elektrické auto z Německa
Zaplatili to lidi, kteří měli objednané auta, takže poslali další peníze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
zaplatili z toho vývoj atd. a pak budou chtít další peníze aby měli z čeho postavit ty objednaná auta
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Sion elektrické auto z Německa
Možná jsem to špatně napsal, ty peníze vybrali za posledních 50 dní na počáteční výrobu. Zbytek dá banka (když vidí na účtech 50 mil EUR.)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
tak když už je mají tak už jen dojednat úvěr a může se začít vyrábět (v létě 2020?) btw. a už mají fabriku kde to budou vyrábět ? linky jsou připravené ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Sion elektrické auto z Německa
Právě že vývoj auta je dokončen, bohužel nejsou dokončené výrobní prostory. To měl zaplatit investor, který z projektu odstoupil, protože nechtěl splnit parametry a technologie navržené vývojáři. Celé se to díky tomu zdrželo skoro o 1 rok. Tady je vidět výrobní závod již částečně připravený, je to po bývalé továrně na SAAB ve Švédsku.
https://sonomotors.com/en/press/press-r ... in-sweden/
https://sonomotors.com/en/press/press-r ... in-sweden/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já nevím, z pohledu na jejich web se mi tomu věří hodně špatně.
Živý prototyp byl vidět jen značný nedodělek, který byl dokonce o 20cm kratší než nynější specifikace na webu. Dál jsem fakt zvědav na bezpečnost - bude konstrukce vozu bezpečná jako u vozů od zavedených automobilek? Nehledě na to, že na evropském trhu chybějící asistenti a boční airbagy budou hodně bolet.
Ale nesedí mi tam toho víc. Rád bych se mýlil.
Živý prototyp byl vidět jen značný nedodělek, který byl dokonce o 20cm kratší než nynější specifikace na webu. Dál jsem fakt zvědav na bezpečnost - bude konstrukce vozu bezpečná jako u vozů od zavedených automobilek? Nehledě na to, že na evropském trhu chybějící asistenti a boční airbagy budou hodně bolet.
Ale nesedí mi tam toho víc. Rád bych se mýlil.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Podle mě tento projekt má tak rok až dva zpoždění.
Než to uvedou na trh, tak za cenu 25 tis € nevím kdo by si koupil auto s takovejma parametrama.
Asistenty bych oželel, ale vždyť boční airbag má i můj letitý ION. A když sem před x lety kupoval spalovák rv. 2007, tak jsem prostě méně jak 8 pytlů nechtěl.
Než to uvedou na trh, tak za cenu 25 tis € nevím kdo by si koupil auto s takovejma parametrama.
Asistenty bych oželel, ale vždyť boční airbag má i můj letitý ION. A když sem před x lety kupoval spalovák rv. 2007, tak jsem prostě méně jak 8 pytlů nechtěl.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Uvidíme až to bude na trhu, do té doby nás to nemusí bolet Za dva roky bude na trhu tolik EV aut, že nebudeme vědět co koupit dříve.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Za dva roky se hlavně dostanou na trh bazarové auta roku 2020. Takže se dá čekat cenový posun ojetin.
Je momentálně úsměvné jak se nabízí bazarový VW e-UP s malou baterkou za cenu novéhoé Citigo.
Jsem zvědavý jak dlouho to prodejcům vydrží, než zjistí že to za tu cenu neprodají.
Sion by měl jednu velkou výhodu. A to, že se zřejmě bude jednat o prostornější vůz, který na trhu není.. Své zájemce by si jistě našel, ale aby ho někdo nepředběhl.
Je momentálně úsměvné jak se nabízí bazarový VW e-UP s malou baterkou za cenu novéhoé Citigo.
Jsem zvědavý jak dlouho to prodejcům vydrží, než zjistí že to za tu cenu neprodají.
Sion by měl jednu velkou výhodu. A to, že se zřejmě bude jednat o prostornější vůz, který na trhu není.. Své zájemce by si jistě našel, ale aby ho někdo nepředběhl.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
@dracekvo koukal jsem na Sauto a z 10 ojetých eUp je jich 9 pod cenou nového CGe ... tak nevím kam jste koukal
navíc je tam pár nových eGolfu za cenu 690t , což je docela rozdíl oproti nedávno ceníku za 992t
navíc je tam pár nových eGolfu za cenu 690t , což je docela rozdíl oproti nedávno ceníku za 992t
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Sion elektrické auto z Německa
Pokud bych chtěl dnes něco kupovat, pak nové Ampera-e s 60 kWh baterií stojí 28 tis. EUR včetně DPH, tedy nejlepší kup co lze najít v Německu. Podle mě celkem rychle zmizí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Dnes v Sono Motors oznámili, že dosáhli na financování celkem 100 mil Eur, tedy k již vybraným 45 mil EUR přidala Swedbank Robur 55 mil Eur a tak se rozhodl investovat do společnosti Sono Motors.
Předpokládá se, že Sion bude prvním sériově vyráběným Solar EV.
https://sonomotors.com/en/press/press-r ... ing-round/
Předpokládá se, že Sion bude prvním sériově vyráběným Solar EV.
https://sonomotors.com/en/press/press-r ... ing-round/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já se jen obávám toho, že než se sion dostane do výroby, tak už bude parametrově zcela nezajímavý a zastaralý.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Zatím jeho funkcionality nemají ani poslední "hitovky", tak v čem vidíte zaostalost? Já naopak vidím výhodu, že 70% řidičů vůbec nepotřebuje velkou baterii a je to velmi kompaktní kombík, který na trhu prostě chybí. Nabíjení ze Slunce je v našich krajích diskutabilní, ale ČR není v tomto směru komparativní země, takže tuhle skvělou funkcionalitu bohatě využití jižní státy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já nevím, ale psát dojezd 250 kmu auta které má 120 kW velké je jak nějaký kombík s kufrem 650 litrů a přitom má baterku menší jak citigo, není to trochu přitažené za vlasy?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Sion elektrické auto z Německa
Tak to je nějaké teoretické maximum 250 km, ale auto ke dlouhé 4.1 m, takže to není žádný obr, nicméně prostorově to je parádní. Tažné zařízení do 750 kg a váha 1400 kg tedy o 170 kg těžší než Citigo-e. Baterii má větší protože má 35 kWh využitelných, Citigo-e jen 32.5 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Jenže citigo už rok jezdí po silnici. Tohle je furt jen na papíru. Takže jesti to vůbec někdy půjde k zákazníkům, tak v té době už bude prostě baterka 35kW nedostatečná.
Pokud náhodou pojedu dál, tak nabíjetk každých 100km, abych se udržel někde mezi 20-80% by mě fakt nebavilo. Menší baterie při stejném nájezdu udělá více cyklů (rychleji degraduje) jak větší baterie.
Tažné na 750 si ce hezké, ale s touto baterií to moc daleko ten vozík nedotáhne.
Pokud náhodou pojedu dál, tak nabíjetk každých 100km, abych se udržel někde mezi 20-80% by mě fakt nebavilo. Menší baterie při stejném nájezdu udělá více cyklů (rychleji degraduje) jak větší baterie.
Tažné na 750 si ce hezké, ale s touto baterií to moc daleko ten vozík nedotáhne.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)