Sion elektrické auto z Německa

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » čtv 24. čer 2021 7:34:27

Tak a je to tady, baterie 54 kWh! To už bude pro hodně lidí zajímavé, teď to bude zase ale o minimálně 5000 Eur dražší, ne-li více.

https://sonomotors.com/en/sion/battery/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod E-Ryc » pát 25. čer 2021 7:42:46

EDIT: Odvolavam, co jsem odvolal, cetl jsem "zinc cobalt" misto "zero cobalt"
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » pát 25. čer 2021 8:22:03

Taky odvolávám tu cenu, stále tam svítí 25.500,- EUR :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
core
Příspěvky: 10
Registrován: stř 14. bře 2018 10:23:31

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod core » stř 30. čer 2021 7:55:59

Ano, cena by se, alespon pro uz objednane, zvysovat nemela.
Trochu je divne, ze dojez zvysil jen trochu, z puvodniho cca 255km na 305km.
LFP baterka bude tezsi, ale ze by to udelalo tolik? Nebo to jen lepe (realneji) zmerili?
Ale jinak urcite fajn, rychlejsi nabijeni, odolnejsi..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » stř 30. čer 2021 8:02:38

Ona je to ze strany Sono taková finta, zatímco předtím udávali baterii 35 kWh s využitelnou kapacitou, dnes udávají 54 kWh, ale využitelná je jen 47 kWh, tedy nárůst je jen 12 kWh. U předchozí verze udávali spotřebu 14 kWh, nyní to je 15,4 kWh. Ale rozhodně to posun je a auto je rozhodně využitelnější a a dnešní dobu je taková baterie poměrně velká, je řada nových BEV, které jsou na tom výrazně hůře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Marek71 » stř 30. čer 2021 10:11:57

Jo, to už jsou parametry srovnatelné s e208 a e-Corsa, využitelnou mají 45 kWh a dojezd bude taky tam cca. stejný. Pokud zachovají cenu těch 25 tis. eur, tak už by to mohlo mít naději.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » stř 30. čer 2021 11:12:40

Bohužel Corsa má při vyšších rychlostech hodně vysokou spotřebu, uvidíme co Sion.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod dracekvo » stř 30. čer 2021 12:53:07

Od krabice s plochou zádí nelze očekávat nic světoborného (tím to auto nechci urážet, jen konstatuju fakt).
Ještě kdyby to šlo koupit bez těch solárních panelů o nějaké to euro levněji, tak nemám výhrady.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » stř 30. čer 2021 13:20:25

Třeba bude verze, že odpojí solární panely a dají slevu 100 EUR :) Dokážu si představit s tímto autem jezdit zcela bez nabíjení po Kanárských ostrovech.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod dracekvo » čtv 01. črc 2021 8:35:00

Když už tam celá ta paráda kolem solárního nabíjení je, tak by ještě mohli udělat přípojku na další panely.
Třeba do 1kWp. Člověk by si mohl vozit skládací solární panely v kufru. Nebo mít nějaké na baráku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » čtv 01. črc 2021 8:53:35

Nějak si nedovedu představit vozit s sebou panely 1kWp a to co je na baráku, je bezproblémově pripojitelne k každému BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod cernymotyl » čtv 01. črc 2021 19:47:56

Já si myslím, že z toho auta nic nebude. Budou odkládat uvedení do výroby, oškubou ještě pár investorů a pak to zabalí. :roll:
Pár lidí se napakuje a stovky jich zapláčou.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » pát 02. črc 2021 7:36:15

Nevím, z čeho vychází tato úvaha. Desetitisíce lidí jim poslalo poměrně hodně peněz, takže se nejedná o pár set lidí a myslím, že to má daleko větší šanci než HE3DA.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod TomTom » pát 02. črc 2021 9:26:53

Z ničeho udělat automobilku se vším všudy je prostě mega komplikovaný. Dá se postavit fabrika na kusovky jako jsou supersporty nebo třeba F1, kde se vše dělá na koleni. Sériová produkce je jiný kafe. To auto je už teď out a pokud něco vyleze na světlo boží, bude tu za stejnou cenu ID.1, malá Tesla a další. Sion jak to vedou je mrtvola už teď.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » pát 02. črc 2021 12:14:14

To si nemyslím, že to je mrtvý projekt. Auto má pořád v něčem náskok před konkuerencí. ID3. má výrazně menší prostor, ID.1 bude městské auto s malinkým kufrem, když pominu u Sionu solární panely na autě, tak má výstup 11 kW na externí zařízení, obří kufr apod. Ne každý potřebuje mraky asistentů, které někdy spíše otravují život.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod dracekvo » pát 02. črc 2021 12:43:17

Za mě to asi nebude špatné auto.
Na pohonu elektromobilů není co vylepšovat. 10 let staré auta nijak nezaostávají za součanou produkci (spíše jsou lepší, když se podívám na zázarak od dáčky). Jediné co jde dopředu je baterie. A to se nechá měnit za pochodu.

Lepší obrázek o autě si udělám, až uvidím nějaký reálný crash test. Na asistenty kadí pěs. Méně je někdy více.
Co se týče multimédia. Mě osobně by úplně stačilo cokoliv 2din android z číny. A podle mě by to šlo rozšířit o aplikaci pro správu auta a jízdní data.
DO ovládání topení/klimy klidně přes klíčenku na 433 s dosahem 1km.
Ale takové auto aby zaujmulo, tak musí mít něco extra. Což podle mě jen samotná prostorná karoserie, ani ty panely nezařídí. Jediné čím by to mohlo bojovat s konkurencí bude cena. Na punkt exkluzivity jako tesla to sázet nemůže.

Podle mě by se měli oprostit od všeho nepotřebného. Tj. dát tam jen nějaké obyč rádio 2 din, TČ, vyhřívané sedadla a volant. Asistenty jen ty nejnutnější pro homologaci. Solární panely, měniče a další nepotřebné věci třeba za příplatek. A hlavně dát cenu okolo půl mega.
Pak nebudou statčit vyrábět a všem okolo s těma předraženejma SUV krámama vypálí rybník.

Prototže když vemu třeba auto jako ion. Co v něm je? Karoserie, baterie, měnič motor. Víc auto na baterky nepotřebuje. Tak co jim sakra trvá tak dlouho. Všechno ostatní jako solární panely, 11kW měniče a další věci mohli začít vymejšlet až pro druhou generaci.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod cernymotyl » pát 02. črc 2021 13:02:52

Vývoj a investice do výroby sériového vozu od nuly stojí miliardy. Ne korun, ale EUR. Vybraných 100 milionů je dost málo. Pokud do toho nevstoupí velký hráč, co ty miliardy investuje, nebude z projektu nic. Tohle je buď tunel jako Blanka, nebo naivita lidí, co projekt vymysleli.

Kolik znáte v Evropě automobilek, co za posledních třeba 50 let vznikly z ničeho a mají sériovou produkci?

To auto nemůže být na bezpečnostních asistentech úplně ošizené, jinak v EU neprojde homologací. Za dva roky bude těch blbostí v autě povinně ještě víc. A to taky navyšuje cenu. Jak pro zákazníka, tak i pro výrobce jako vstupní investice.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod E-Ryc » stř 07. črc 2021 9:56:25

Predpokladam, ze to je to, v co skryte doufaji - ze je koupi nejaky velky hrac (otazkou je, proc by to delal) driv, nez dojdou vybrane penize.
Ale treba jsem jen prehnane pesimisticky.
Auto samotne vypada co se parametru tyce pouzitelne (no dobre, bez lisejniku na palubce bych se obesel), ale ty kroky smerem k seriove vyrobe jaksi zatim chybi.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod Josef » stř 07. črc 2021 11:03:03

Já se nechám překvapit. Ději se někdy takové věci, že by tomu člověk nevěřil, třeba že v podstatě startup Rimac koupí většinový podíl Bugatti. Proč, nikdo neví, smysl to moc bez informací nedává. To že velké automobilky utratí za vývoj miliardy EUR chápu, jsou to obří společnosti s náklady milion EUR za hodinu. Vývoj lidového auta pro široké vrstvy, společností s 1000x nižšími náklady bude někde jinde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Sion elektrické auto z Německa

Příspěvekod E-Ryc » stř 07. črc 2021 13:49:57

Zas ty stavajici automobilky maji vyhodu, ze pro novy model nemusi stavet tovarnu a linku, ale vetsinou "jen" prekonfiguruji stavajici linku ze zastaraleho modelu Jedu Smrdim na novejsi model Jedu Probijim. Alespon jsem neslysel, ze by nekdo nabizel montazni linku "as a service".

EDIT: predpokladam, ze nekde pujde najit cislo, kolik musela do sve prvni linky narvat Tesla