Sion elektrické auto z Německa
Moderátor: Josef
Re: Sion elektrické auto z Německa
Nechme to na zákaznících, Já jezdím 70 km denně a neměl bych s tím problém, vy asi jezdíte stovky km denně, tak vyberete něco s dvojnásobnou baterií.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Nová prezentace Sionu, tentokrát předvýrobní série. Auto vypadá mohutně, vybrali asi malé moderátory
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Nemám nic proti promo akcím, ale tohle video, ikdyž je dva roky staré a jedná se o prototyp, má podle mě lepší vypovídací hodnotu:
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
A kdy teda má být na silnicích?
Musím říct, že jsem také zvědav, kolik kupců si to najde. Je sice pravda, ale většina velký dojezd nepotřebuje, ale pro většinu je to pořád moc velký strašák a jako Fabie to stát taky nebude. Bojím se, že pro hodně lidí to prostě bude sympatické auto, které si ale nakonec raději nekoupí.
Musím říct, že jsem také zvědav, kolik kupců si to najde. Je sice pravda, ale většina velký dojezd nepotřebuje, ale pro většinu je to pořád moc velký strašák a jako Fabie to stát taky nebude. Bojím se, že pro hodně lidí to prostě bude sympatické auto, které si ale nakonec raději nekoupí.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Je to dělané především pro Německý trh a tam si za 25 tis. EUR svoji skupinu najde. Prodej by měl začít v roce 2022. Pravda, čekal jsem od prezentace trochu více, ale je stále ve vývoji, takže reálné funkční kusy budou podle mě v polovině roku. Když si vezmete Mazdu MX-30 nemá větší dojezd a takových aut je dnes na začátku prodejů více.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já k tomu mám jedinou výhradu, že nebudu moct Siona garážovat. Protože přes léto ho nebudu strkat do garáže ve 22 hodin a vyjíždět ráno ve 3, když vyjde slunce, aby se mi nabíjel
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
Bohužel to nabíjení v našich zemských šířkách je trochu sporné, protože je velmi málo slunečných dní a nepočítám v zimě, kdy je Slunce nízko a celé měsíce zataženo. Vidím tu účinnost nabíjení tak 30%, tedy to nabije v průměru 10 km denně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Radovan: V garáži necháte nad autem rozsvícené světlo a bude se nabíjet i v noci
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Sion elektrické auto z Německa
Radovan píše:Já k tomu mám jedinou výhradu, že nebudu moct Siona garážovat. Protože přes léto ho nebudu strkat do garáže ve 22 hodin a vyjíždět ráno ve 3, když vyjde slunce, aby se mi nabíjel
Tak v garaži to napojíte na kabel . Tady jde o dobíjení na cestách, nebo když máte auto v práci já třeba auto přes den nemám, když jsem v práci.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Sion elektrické auto z Německa
Poměrně zajímavá data z průzkumu od 16 tis lidi, co chtějí v autě, co ne a jak by mělo vypadat a jak fungovat.
https://sonomotors.us18.list-manage.com ... 4af9f2cd22
https://sonomotors.us18.list-manage.com ... 4af9f2cd22
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Hm... koukám na jejich web a tam vidím
Start of Production 2023
Se to zase posunulo? To klidně může být, že první zákazníci dostanou auto až někdy za dva-tři roky. Obávám se, že s těmi parametry to bude neprodejné.
Start of Production 2023
Se to zase posunulo? To klidně může být, že první zákazníci dostanou auto až někdy za dva-tři roky. Obávám se, že s těmi parametry to bude neprodejné.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Těžko říci, pro mě to bude ideální za 6 let, v té době mi bude stačit dojezd 100 km (důchod)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Josef píše:Je to dělané především pro Německý trh a tam si za 25 tis. EUR svoji skupinu najde.
Spis aby se neukazalo, ze tech 25k je po zapocteni nemecke ekodotace...
A propos, neprekonali uz nahodou delkou cekani na zacatek prodeje TM3?
Re: Sion elektrické auto z Německa
Těžko říci, záleží kdy kdo zaplatil vstupní částky 500 EUR. Platilo se to v polovině roku 2019, auta se začnou prodávat 2022-23 Za tu dobu jen inflace sníží tu hodnotu 25 tis. EUR, takže podle mě bude výsledná požadovaná cena vyšší, než se kterou se počítalo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Začátek produkce 2023, takže reálně se to k zákazníkům dostane nejdříve v 2023, počítám koncem roku, nejdřív. Podle toho, jak je sleduji... A tak nadějný koncept to pro mnohé byl. Je vidět, že zavedeným automobilkám, když do toho šlápnou, se konkurovat moc nedá, aspoň teda v segmentu mainstreamových EV.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Sice se zahájení seriové výroby Sionu natahuje, ale stále není ani na obzoru, natož v prodeji auto, které by mu mohlo konkurovat. Je krásně jednoduchý,pokročilé technologie neužívá na otravné sarapatičky, ale tam, kde dávají smysl (oboustranné dobíjení 11kW,3.6 kW zâsuvka, ukládání solární energie, aplikace pro monitoring a ovládání, Android/Apple Car Play, sdílení atd.). Mimoto hospodárně využívá prostor ve prospěch lidí a jejich zavazadel, ne pro nafouklý design, má prostorný kufr(650 l Sono/třeba Leaf 400 l) ,tažné, solidní dojezd 255 km WLTP díky poměrně vysoké efektivitě pohonu, nízké váze + nezapočítaná dopomoc solární energie. Vlastně trochu řeší i elekfromobilní stesky obyvatel sídlišť, protože v případě klasické cesty o víkendu na chatu po týdnu stání na parkovišti Sion někdy dobíjení ani nepotřebuje. Těch 100 km víkendových si vyrobí během týdne sám. Když cesta na chalupu nevyjde, může majitel přes aplikaci elektřinu prodat třeba sousedovi s Leafem či Teslou,aby měl opět kam ukládat. Panely na karoserii by měly dohromady mít cca 1.5 kW peak.I fv panel na odvrâcené straně od slunce vyrábí proud z difuzního záření. Sice třeba jen desetinu toho, co by vyrobil při výhodnější orientaci, ale stále vyrábí. Vezměme reálnou výrobu z těch 1500 W peak třeba jen 300 W v létě /12 hodin a máme 3,6 kWh každý den, za týden skoro plná baterie. Ohromnou výhodu vidím i ve volně přístupné servisní dokumentaci. Sečteno podtrženo, za mě nemá zatím ani výhledově Sion žádnou konkurenci. Jsem přesvědčen, že přibývá lidí, kteří už mají plné zuby všemožných hejblátek, kudrlinek a pitomostí moderních aut, ze kterých není vidět okny ven, dovnitř nelze nic naložit, ale ani s nimi nejde zaparkovat,rozbíjí se na nich věci k ničemu, ale spravit se musí, protože vůz bez nich nelze užívat, nebo přístroje vypadají jako blikající nevkusný vánoční stromek. Fandím Sonu, aby se povedlo dostat Sion na silnice, sleduji jeho vývoj celé ty roky a předobjednal jsem. Mají výdrž a vypadá to, že se jim to nakonec povede.
Naposledy upravil(a) Bobo dne ned 09. kvě 2021 9:53:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Uvidíme za dva roky, nejdřív. To bude konkurence jinde.. Ona vlastně už je jinde teď, vyrábí a prodává EV po tisících. Já moc nevěřím, že Sion to úspěšně dotáhne, ale necháme se překvapit.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Flajzi píše:Ale to musíte zajistit sluníčko ze všech stran, abyste se, byť jen vzdáleně, přiblížil k maximálnímu kWp.
Kdyby zajistil slunce ze všech stran (-;, nebavili bychom se tu o 5 kWh, ale cca 10 kWh vyrobených za slunečný letní den.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Tak určitě se najde koumák, který si pořídí odraznou folii na stranu auta odvráceného od Slunce Celý koncept auta je fajn a stále nemá konkurenci v tomto ohledu. Když se podíváme na poměrně malé vnější rozměry, tak vnitří rozměry jsou úctihodné. Palubní nabíječka 11 kW a DC 50 kW bohatě stačí na tu baterii.
Length 4290 mm
Width 1830 mm
Height 1670 mm
Wheelbase 2775 mm
Weight Unladen 1400 kg
Cargo Volume 650 L
Cargo Volume Max 1250 L
Kamarád včera kupoval v Německu i3 94 Ah pro manželku na courání po okolí (škola, nákupy atd.). Nenajede více jak 50 km denně a proč by měla mít 64 kWh baterii, úplná zbytečnost, navíc dnes mají rodiny 2 auta. Při úsporné jízdě auto ujelo 200km. Na tuhle strunu přesně hraje Mazda, která má podobný dojezd a rovněž Sion.
Length 4290 mm
Width 1830 mm
Height 1670 mm
Wheelbase 2775 mm
Weight Unladen 1400 kg
Cargo Volume 650 L
Cargo Volume Max 1250 L
Kamarád včera kupoval v Německu i3 94 Ah pro manželku na courání po okolí (škola, nákupy atd.). Nenajede více jak 50 km denně a proč by měla mít 64 kWh baterii, úplná zbytečnost, navíc dnes mají rodiny 2 auta. Při úsporné jízdě auto ujelo 200km. Na tuhle strunu přesně hraje Mazda, která má podobný dojezd a rovněž Sion.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Přesně tak. Mám najeto Leafem 30kWh za 4 roky 100000 km. U Nissanu ale neudávají opravdu využitelnou kapacitu, ta ja jen 27kWh.Po těch letech a kilometrech zbylo okolo 24 kWh. Stává se mi cca třikrát měsíčně, že k dojetí do cíle bezpečně a s rezervou chybí 3 kWh, které musím cestou za 5 minut dobít,jinak pohoda a radost z každé cesty. Mít 35 kWh využitelných jako Sion, menší spotřebu a prostor k jejímu snížení proti Leafu je jak dávno víme opravdu velký, potřeboval bych rychlonabíjení pětkrát do roka na dovolené.