Pokud to auto ještě někoho zajímá, tak já jsem jedno pětiletý i s baterkou koupil. Zatím jsem spokojen, přijde mi dobře řešené, při stání nenutí člověka stát na brzdě a je přiměřeně mrštné - ale samozřejmě úměrně své váze a výkonu. Občas s ním vlezu i na dálnici, víc než 120 nemá smysl, nicmeně by to šlo a kupodivu to baterku nežere tak úděsně rychle jak by člověk čekal.
Dojezd mám kolem 100 km, najel jsem až 114 a pak už jsem neměl odvahu pokračovat, abych nemusel řešit odtah, protože auto mi soustavně nadávalo. Baterie nicmeně není kdoví jaká, v diagnostice jsem se dočetl, že byla jednou vyměněna a podle odpracovaných kWh má zjevně najeto třikrát tolik co to auto, tj. kolem 100 tkm. Vzhledem k ultrapomalému nabíjení je ale slušná šance, že i takto ojeté baterie nebudou v příliš špatném stavu - ta moje ani při vybitém stavu a plné zátěži nevykazuje na žádném článku výrazně větší pokles napětí než na jiných článcích.
K tomu ultrapomalému nabíjení - neumí nabíjet víc než 16A a standardní nabíjecí kabel je omezen jen na 10A, takže to trvá věčnost. Holt jižani s jejich mizernýma domácíma rozvodama... Pokud jde o rychlonabíjení, je vyloučeno - jednak to nemá žádnou rychlonabíjecí zásuvku a jednak ty články podle specifikace ani takové proudy nesnesou, jde o LiMn.
Na toho Poláka bacha - původně jsem o tom taky uvažoval, ale pak jsem mluvil s borcem co to od nich koupil a prý to probíhalo tak, že Polák ho přivedl na parkoviště kde těch aut byly desítky a řekl mu ať si vybere co chce, že na to má hodinu a že projížďka nebude. Taky prý na tom autě bylo potřeba udělat nějaké opravy. Jedná se o auta po francouzské poště, dá se to lehce vygůglit. Baterie je opravdu součástí ceny auta, je možno si to nechat vyjet na Renaultu - ale ne na každém, většinou se tváří že nikdy o ničem takovým neslyšeli. Ale mělo by se to zlepšit, měsíc nebo dva zpátky uvedl Renault tato auta na trh a byť už jde o novější provedení, měl by nově být schopen servisovat i tyto staré vozy.
Spotřebu mám kolem 15 kWh/100 s klimou, bez ní jsem se dostal tuším na 14. Možná až deset procent dojezdu se dá ušetřit omezovačem rychlosti, který dávkuje výkon v obci/na okresce daleko přesněji než člověk. Je to něco podobného jako prodlužovač dojezdu na Leafovi, který prý dělá plyn poněkud gumovějším, takže nemá takové prudké výkyvy.
Ještě jedna docela praktická drobnost - narozdíl od Peugeot Partnerů má tohle auto kratší čumák a skutečně je při stejné ložné ploše celkově kratší. A vlastně ještě jedna příjemnější věc - narozdíl od Partnerů má rezervu normálně pod podlahou a člověk ji nemusí jak trubka vozit v nákladovým prostoru. Někde jsem četl, že prý Peugeot to tam nenacpal proto, že tam má nějakou piksli od rychlodobíjení, ale to mi přijde jako nesmysl. Prostě se v Renaultu víc pochlapili.
Mám verzi s bufíkem, ještě nevím jak to topí, ale přijde mi to jako rozumnější řešení než pálit elektriku. Pokud jde o klimu, její nástup po otočení klíčkem je téměř okamžitý, do vteřiny nebo dvou začne fičet studenej vzduch, což je k nezaplacení.
Kdyby něco, ptejte se. V případě zájmu mohu předvést v Brně, dál to po mně nechtějte
Hans