Fiat 500e

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Josef » sob 24. lis 2018 6:18:07

Jediné co mi vadí je nabíjení pětistovky. Nedávno jsem jednu viděl nabíjet v Praze na Brumlovce, průměrný příkon nabíjení 6.01kW (to co ukazovala nabíječka ČEZ). Po městě na ježdění je to OK, jet s tím 100km někam na otočku by se mi nechtělo.
Obrázek
andy_xx
Příspěvky: 9
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Fiat 500e

Příspěvekod andy_xx » ned 25. lis 2018 16:51:16

jj, palubní nabíječka umí 6.6kw (někde jsem četl, že reálně i trochu víc). V létě jet 100km na otočku by znamenalo dojet prvních 100km, cca hodinu nabít a pak zpět..už to na otočku moc není :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Josef » ned 25. lis 2018 18:53:04

Bohužel ČEZ velmi často pouští do Mennekes pouhých 6 kW a pokud tam jsou 2 auta, pak pouhých 3 kW, tedy to moc na rychlé nabíjení není. Fiat nabije 100 kilometrů tak za 2.5 hodiny (při pomalejší jízdě), určitě ne za hodinu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » ned 25. lis 2018 19:01:31

Vždycky jsem nechápal, jak lze cestovat se Smartem, protože jsem k němu od Sixtu https://www.sixt.cz/ měl jen 10A 230V kabel. Jenže Gregorovi https://slovak2.wixsite.com/smartdily k tomu mají 400V 32A kabel s koncovkami jak červený 5kolík tak Mennekes a ta mrška má základ 11 a příplatkově 22 kW palubní nabíječku. Kdyby to měl Fiat 500e, není co řešit.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Josef » ned 25. lis 2018 20:33:54

Pokud by měl Fiat 3 fázové dobíjení Mennekes, bylo by to fajn vozítko, ale chtělo by to alespoň 30 kWh baterii, 24 kWh už je dnes málo, je to opravdu jenom do města zvláště s nabíjením 6,6 kW.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » ned 25. lis 2018 21:01:19

V podstatě na úrovni trojčat nebo Leafu s 6,6 W palubkou, všichni si nabijeme auta z nuly do plna za 4,5 hodiny. Jen trojčatům k tomu stačí obyčejná zásuvka, Fiat a Leaf potřebují pětikolík.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
andy_xx
Příspěvky: 9
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Fiat 500e

Příspěvekod andy_xx » pon 26. lis 2018 8:03:03

Josef píše:Bohužel ČEZ velmi často pouští do Mennekes pouhých 6 kW a pokud tam jsou 2 auta, pak pouhých 3 kW, tedy to moc na rychlé nabíjení není. Fiat nabije 100 kilometrů tak za 2.5 hodiny (při pomalejší jízdě), určitě ne za hodinu.


myšleno tak, že po ujetí 100km zbývá pořád cca 50km dojezd...a na dalších 50km během cca hodiny by neměl být problém. Nabíjím na rychlonabíjecí stanici ČEZ ve Valmezu a zdá se, že funguje dobře. Nabije 65 procent kapacity baterie za 2 hod.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Josef » pon 26. lis 2018 11:33:30

Já jsem to pochopil, ale dle testů mám informaci, že skutečný dojezd mimo město je 100-120 km, pokud je 150 km, tak to trochu mění situaci.
Obrázek
garmont
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod garmont » pon 26. lis 2018 12:14:11

Mě by třeba zajímalo jak ten fiat jezdí oproti Ionu/c-zero - nemá někdo srovnání? Ale v tom fiatu bude oproti "trojčatům" méně místa tipuju...
andy_xx
Příspěvky: 9
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Fiat 500e

Příspěvekod andy_xx » pon 26. lis 2018 21:26:44

Josef píše:Já jsem to pochopil, ale dle testů mám informaci, že skutečný dojezd mimo město je 100-120 km, pokud je 150 km, tak to trochu mění situaci.


150 v létě, teď na Valašsku v teplotách kolem nuly, když topím, tak 110-120...pokud začnou mrazy tak si myslím, že to pod 100km ale bude.
garmont
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod garmont » pon 26. lis 2018 21:47:49

Andy: umí to topit při nabíjení? - případně zapnout topení na dálku?
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 24
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » úte 27. lis 2018 11:02:52

garmont píše:Andy: umí to topit při nabíjení? - případně zapnout topení na dálku?


Topit při nabíjení umí, ale musí být zapnutý klíček zapalování. Na dálku v našich podmínkách neumí topit ani chladit. Pouze v US (má v sobě datovou SIM EDGE na US frekvencích).
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 24
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » úte 27. lis 2018 11:10:51

Bohužel těch 32A na jedné fázi je trochu limitující, zejména v domácích podmínkách. Na nabíječkách PRE vždy v pohodě a nabíjí těch 6,6kW, na starších nabíječkách ČEZu je to opravdu sázka do loterie, protože dost často nabíječka snižuje nabíjení na 3,3kW.
Co se dojezdu týká, tak těch 150km je opravdu hodně eko jízda v létě, bez chlazení a ideálně při rychlostech 50-80km/h. Reálných a průměrných je spíš 130km.
Při aktuálních teplotách kolem 2-5°C, jízda po Praze, topení na 22°C+vyhřívání sedačky(ta topí velmi dobře), dojezd 100-110km, při teplotách 0 až mínus 20 padá dojezd klidně kolem 80km.
Mám rok 2013 a najeto 60tis km. Takže je otázkou, v jaké kondici je baterka oproti zánovnímu autu.
Uživatelský avatar
Fiat500user
Příspěvky: 2
Registrován: stř 14. lis 2018 8:53:41
Bydliště: Černošice

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Fiat500user » stř 28. lis 2018 20:30:55

Chci poděkovat "marabovi" za reakci na moje dotazy (z úte 20. lis 2018 23:59:49) a hlavně za odkaz na podrobný technický popis. Konečně vyčerpávající počteníčko!
Bavili jste se tu o dojezdu, já mám rv. 2015 39tis.km a těch 150 bych dal s přehledem (v létě) i při méně eko jízdě než uvádíš(50-80). "Bych dal" píšu proto, protože se mi to do nuly (jednou jsem vyjímečně otestoval i s nulou najet ještě cca 10km, než to odmítlo jet dál) trápit nechce.
..a jen moje zkušenost s kabelem Mennekes/Yazaki: kvůli skladnosti jsem si ho udělal sám s 2,5mm vodiči, hřeje se na max. t.j. cca 6kW minimálně.
S 500e jezdím teprve měsíc, před tím cca 2 měsíce půjčenou I3. Baví mě to!
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 24
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » čtv 29. lis 2018 9:19:21

Tak já dneska takhle....nízké teploty a pražské zácpy jsou nepříjemné pro malé baterkáře :?

Jediné, z čeho zatím neustoupím, je teplo v autě :geek:

Mohl by sem nějaký jiný uživatel Fiatu hodit spotřebu v zimním období? Díky

2018-11-29 08.36.14.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Josef » čtv 29. lis 2018 10:00:30

Nevím jak Fiat, ale Kia soul má průměrnou spotřebu na stejné trase v Praze v létě 11 kWh a v zimě v mrazech 17 kWh.
Obrázek
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 24
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » čtv 29. lis 2018 10:08:04

Josef píše:Nevím jak Fiat, ale Kia soul má průměrnou spotřebu na stejné trase v Praze v létě 11 kWh a v zimě v mrazech 17 kWh.


No jak je vidět výš...tak dneska jsem jel za 20kW :cry: Ale ono je to způsobeno taky trochu tím, že jsem pořád stál v koloně a stále topil....jako průměrná rychlost 21km/h, kdy jsem ujel 68km za 3 hodiny je mazec....
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » čtv 29. lis 2018 10:09:18

Koukám že F500e je na tom podobně jako Iony, když se zatopí v mrazech, tak 5-6 km/1 kWh, čili při 16 kWh baterce 80-90 km dojezd. Tedy když se topí furt. V Ionu zpočátku topení jede výkonem 5 kW, pak klesne na 2-3.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 24
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » čtv 29. lis 2018 10:14:40

Radovan píše:Koukám že F500e je na tom podobně jako Iony, když se zatopí v mrazech, tak 5-6 km/1 kWh, čili při 16 kWh baterce 80-90 km dojezd. Tedy když se topí furt. V Ionu zpočátku topení jede výkonem 5 kW, pak klesne na 2-3.

Jj...podle tabulky co jsem našel v tom manuálu, Fiat topí od 1,5-5kW. Dojezd pod 100km už je docela vopruz :|
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » čtv 29. lis 2018 10:27:36

Je, protože člověk si to musí hlídat. Třeba Ostrava má na délku průměr 20 km, takže když jezdím v létě kolem 130, je to 6x sem a tam a ještě zbude. Ale pod 100 už je do jen +-4x, takže stačí vyřizovat něco a jezdit po obvodu a už musím v rámci směny hodit auto na zásuvku (oběd, kancl atp.). Ne nuceně, ale dojížděl bych domů skoro s nulou a auto bylo do rána nepoužitelné.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.