Fiat 500e

Moderátor: Josef

Michal
Příspěvky: 10
Registrován: stř 13. dub 2016 19:41:04
Bydliště: Rakovník

Fiat 500e

Příspěvekod Michal » stř 21. čer 2017 15:38:17

Ahoj všem.

Máte už někdo zkušenosti s Fiatem 500e?
Teď se jich v ČR objevilo celkem dost a za slušné peníze.
Co jsem vyčetl tak: 24kwh chlazená/?/ baterie, tepelné čerpadlo, dojezd léto až 190Km, nabíjení 4 hod. (AC 6,6 kW, 400 V), podporuje rychlonabíjení za 20 min (AC 22 kW/32 A)....
To vůbec nezní špatně....
Renault Flunce ZE- najeto na proud 25 tis km
Toyota Prius 3,gen
mp1
Příspěvky: 63
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Fiat 500e

Příspěvekod mp1 » stř 21. čer 2017 17:54:28

cca 15 tis €, a výbavu doplním satelitné rádio, ... Pôvod vozidiel Chrysler leasing.
mp1
Příspěvky: 63
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Fiat 500e

Příspěvekod mp1 » úte 21. lis 2017 14:10:38




https://www.adandp.media/articles/5-thi ... -fiat-500e
https://www.fiatusa.com/download/pdf/ma ... OM-3rd.pdf
treba si pozerať ročníky DO 2015, novšie nie sú dostupné v európe, napr. navigácia nie je vstavaná, ...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 441
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » sob 25. lis 2017 23:27:33

Nechci být poslem špatných zpráv, ale podle toho co o tom voze vím, a trochu jsem se s ním v Augenu i projel, má nabíjení jen 6,6 kW, ne 22 kW. Takže ujede 200 km a 4 hodiny čekáte na nabití 24 kWh baterie. Viz třeba zde http://elektroscooter.cz/produkt/fiat-500e/ "Mennekes nebo Wallbox: 4 hod. (AC 6,6 kW, 400 V), z domácí zásuvky 230 V SCHUKO: 6-7 hod. (Elektromobil je osazen zásuvkou typu Wallbox 5-pin, kterou je možno redukovat jednoduchou kabelovou redukcí na Mennekes nebo běžný kulatý 3-fázový 5-pin „motorová zásuvka“. (Nabíjecí stanice Fiat v USA umožňují rychlonabíjení za 20 min, v EU ale nejsou dostupné)". V roce 2013, kdy bylo auto uvedeno na trh, se o rychlonabíjení mluvilo, ale asi jednofázově v USA, kde to síť umí. U nás ne.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Hanz500 » úte 26. pro 2017 21:17:03

Ahoj, tusi nekdo jak je to se servisem a dilama na 500e? Je mi jasne, ze origo servis elektro casti neumi, ale je nejaky naurorizovany servis co umi zajistit dily k opravu? Pripadne mate nejake dalsi zkusenosti? Chtel jsem Leafa, ale nabidka ted nic moc a ceny dle me dost vysoky, oproti tomu 500e je pomerne dostupne a je jich hodne. Auto je na jezde do prace ve 2 lidech, na jakekoliv delsi cesty ci bakupy objemnejsich veci mam jine auto. Diky :)
mp1
Příspěvky: 63
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Fiat 500e

Příspěvekod mp1 » stř 27. pro 2017 14:29:16

v tom videu je tlf majiteľa. "distribútor" z prahy píše, že servis jestvuje http://elektroscooter.cz/produkt/fiat-500e/Servis provádí autorizovaný servis Fiat, Auto Dojáček, Praha, kontaktní osoba p. Janeček (hlavní servisní technik) , v diskusiách sú aj odkazy na UH, na slovensku Zvolen, mechanika je rovnaká s ICE, ...
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Hanz500 » čtv 28. pro 2017 2:29:41

Ano, u Dojacka oservisuji vse co je totozne s klasickou 509, baterie, motor, atd. Nikoliv
petrv
Příspěvky: 1
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Fiat 500e

Příspěvekod petrv » sob 20. led 2018 17:18:29

Ahoj, 500e opravdu neumí 22kW?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 441
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » sob 20. led 2018 19:00:58

Viz výše. Nabízeli mi, ať ho otestuji, ale musel bych si ho převzít v Praze a jet s ním do Ostravy. Kde by pak byl týden či dva a pak zase vrátit do Prahy. Na to teď nemám časový prostor.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 16
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » stř 07. bře 2018 10:53:05

petrv píše:Ahoj, 500e opravdu neumí 22kW?


Opravdu rychlodobíjení nemá. Má klasický Type 2, tedy nabíjení na Mennekesu a 6,6 kW palubní nabíječku. Na cestování na dálku to rozhodně není, ale to auto je primárně stavěné do města a k tomuto účelu se s ním třeba po Praze dá fungovat naprosto skvěle. Jezdím s ním už cca 6 měsíců a nemůžu si to po Praze vynachválit.

Pokud máte někdo nějaké dotazy, tak sem s nimi. po 6 měsících ježdění už nějakou osobní zkušenost mám :-)
andy_xx
Příspěvky: 8
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Fiat 500e

Příspěvekod andy_xx » úte 04. zář 2018 13:04:38

už pár týdnů s 500e jezdím a taky si ji nemůžu vynachválit...do práce jezdím cca 15km, takže pohoda. Nabíjím hlavně přes Mennekes Typ2 a např dnes z 21 procent baterie do 87 procent - doba trvání nabíjení 1hod 50min. Ještě chci vyzkoušet odložený start nabíjení (charge timer) - odhadem, aby mi to vždy vyšlo cca kolem 75-85 procent kapacity baterie po nabití. Jsem zvědavý do jaké míry dojezd v zimě poklesne. Nyní kombinovaně cca 150km. Zatím vše funguje jak má, a doufám, že dlouho bude :-) ale přesto, znáte kontakt na servis elektromobilů v Uherském Hradišti?
mp1
Příspěvky: 63
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Fiat 500e

Příspěvekod mp1 » stř 05. zář 2018 14:15:59

fiat 500e má "typ 2" konektor?
andy_xx
Příspěvky: 8
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Fiat 500e

Příspěvekod andy_xx » stř 05. zář 2018 14:52:38

v autě ne, je potřeba mít typ 2 na typ 1 kabel
Uživatelský avatar
Fiat500user
Příspěvky: 2
Registrován: stř 14. lis 2018 8:53:41
Bydliště: Černošice

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Fiat500user » úte 20. lis 2018 23:59:49

Zdravím vespolek, není tady náhodou někdo, kdo o autě zjistil víc technických informací? Mně se to zatím nedaří.
Někdo se rád jen povozí ale mně to prostě nedá, co a jak funguje.....
Napadá mně např.:

- má to odporové topení nebo čerpadlo?
- jak je to doopravdy s tažením na laně, pokud tam jde dát "N"
- opravdu tomu vadí "plachtění" na "N"
- má smysl to nenabíjet na 100% a tím prodloužit životnost baterie, třeba už to originál nabíjí ne na 100% kapacitu?
- že prý to nerekupuruje nad cca 80% kapacity baterie
- atd. - mohl bych pokračovat.
Pokud by to někoho zajímalo, pak se podělím s tím, co zjistím
S 500e jezdím teprve měsíc, před tím cca 2 měsíce půjčenou I3. Baví mě to!
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 441
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Fiat 500e

Příspěvekod Radovan » stř 21. lis 2018 8:11:03

Kontaktujte protech, už je prodávají dlouho.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 16
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » stř 21. lis 2018 10:58:26

- má to odporové topení nebo čerpadlo? Má obojí. Když je velká zima..typicky pod cca 5°C, topí nejprve odporovým topením, což topí hned a hodně a postupně jak nabíhá čerpadlo, tak to přepne na čerpadlo. U nízkých venkovních teplot -5°C a níž, to podle mě topí spíš jen odporovým topením.

Docela by mě zajímalo, jestli jiná auta umí topit čerpadlem i při nízkých teplotách...např. -10°C a níž. Zda vůbec ta tepelná čerpadla mají při takhle nízkých venkovních teplotách nějakou účinnost.

- že prý to nerekupuruje nad cca 80% kapacity baterie. Rekuperuje až do 100%, ale menším výkonem a musí být ohřáté baterky na provozní teplotu. V létě je to jedno, v zimě to chvíli trvá, než začne rekuperovat. Nad těch 80-85% se snižuje rekuperace např. na 20...15...5kW až při 100% to jsou třeba 3kW.

Klidně se ptejte dál, odpovím co vím z běžného provozu.

M.

Jinak tady je uživatelský manuál https://www.dropbox.com/s/07dopo9ln1kxb65/2015-500e_User%20manual.pdf?dl=0
a tady podrobný technický popis co jsem sehnal někde na netu https://www.dropbox.com/s/4zjhyce17fs4m0u/Fiat_500e_-_Student_Guide-Small.pdf?dl=0
garmont
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod garmont » stř 21. lis 2018 11:55:22

Já se o fiat jednu dobu zajímal a v protechu mi tvrdili že to čerpadlo nema - ze to akorát využívá teplo od chlazení baterek...
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 16
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod marab » stř 21. lis 2018 14:44:13

garmont píše:Já se o fiat jednu dobu zajímal a v protechu mi tvrdili že to čerpadlo nema - ze to akorát využívá teplo od chlazení baterek...


Pravda pravdoucí....teď na to koukám do toho tech. manuálu a skutečně 500e tepelný čerpadlo nemá :shock: Beru tedy tuto info zpět....
Žil jsem v takovým omylu...v takovým omylu :roll:
Někteří místní prodejci uvádí, že to tepelné čerpadlo má, ale má to skutečně jen kapalinový tepelný management baterky, motoru, nabíječky atd.
https://www.dropbox.com/s/4luknl56ze73qx2/500e%20HVAC%20system.pdf?dl=0
garmont
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Fiat 500e

Příspěvekod garmont » čtv 22. lis 2018 17:49:28

Mě by ještě zajímalo k tomu Fiatu - jak je to se servisem - rozumí tady tomu někdo v čr? Na DE foru jsem četl že je občas problém se softem a jeho aktualizací - byli i nějaké svolávací akce - někde dokonce byla stránka kde se po zadání vinka ukázalo jakou to má verzi softu..
A jaké to má přesně baterie (myslím výrobce?)
Díky..
andy_xx
Příspěvky: 8
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Fiat 500e

Příspěvekod andy_xx » pát 23. lis 2018 20:52:29

Samsung SDI. Ohledně topení..opravdu topí hodně rychle což je příjemné plus. Se servisem zatím zkušenosti nemám... běžnou údržbu podle mě zvládne jakýkoliv servis. Na elektroniku bude potřeba specialista. Vím ale, že v rámci ČR už je tu minimálně jeden servis, který má diag přímo na Fiat 500E.