Josef píše:Je to všechno ve vývoji a covid zasáhl výrobu aut hrozivě. BEV aut je na trhu už hodně a i objednané BEV dodá výrobce za 6-12 měsíců, ICE auto dokonce i za 18 měsíců, to není normální stav. Nové BEV se dá koupit hned, pokud člověk není vybíravý a má k dispozici kolem 1 mil. Kč. Stále to je drahá sranda a není to o nějakých úsporách, ale o jiném stylu dopravy a to stojí peníze. Vždy se usměju, když čtu, jak si lidé pořídili FVE za 0.5 mil., pak auto za 1.5 mil. a mluví o tom, kolik vlastně ušetřili peněz
Za 1 milion už bych si klidně počkal a byl vybíravý.. ale zhuntovat to po Praze bych nechtěl a taky takový ranec teď umím nainvestovat do něčeho lepšího.
Od okamžiku, co Putin vytáhl na Ukrajinu, jsem postavil kupu fve s cenou do 30tis Kč (je to jen ohřev vody v existujících bojlerech, ale krásná návratnost <4 roky).
A moje fve je postavená z 10 let starých panelů, co teď dávají solární baroni za pakatel. Na MPPT a měniči jsem nešetřil, ale vzal jsem to na úvěr od KB na zelené technologie za cca 7% RPSN. Vešel jsem se do 150k CZK/5kW použitelného výkonu.
Teoreticky vím o bývalém kolegovi z vývoje, který chce vzít platformu Leafu a strčit ji do Trabanta. Žije ve státě, kde neznají STK. Klikař