Jaké EV je pro mě vhodné?

Moderátor: Josef

Kubba
Příspěvky: 9
Registrován: pon 03. dub 2023 15:25:51

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Kubba » stř 05. dub 2023 17:05:31

Josef píše:Je to všechno ve vývoji a covid zasáhl výrobu aut hrozivě. BEV aut je na trhu už hodně a i objednané BEV dodá výrobce za 6-12 měsíců, ICE auto dokonce i za 18 měsíců, to není normální stav. Nové BEV se dá koupit hned, pokud člověk není vybíravý a má k dispozici kolem 1 mil. Kč. Stále to je drahá sranda a není to o nějakých úsporách, ale o jiném stylu dopravy a to stojí peníze. Vždy se usměju, když čtu, jak si lidé pořídili FVE za 0.5 mil., pak auto za 1.5 mil. a mluví o tom, kolik vlastně ušetřili peněz :D



Za 1 milion už bych si klidně počkal a byl vybíravý.. ale zhuntovat to po Praze bych nechtěl a taky takový ranec teď umím nainvestovat do něčeho lepšího.

Od okamžiku, co Putin vytáhl na Ukrajinu, jsem postavil kupu fve s cenou do 30tis Kč :lol: (je to jen ohřev vody v existujících bojlerech, ale krásná návratnost <4 roky).

A moje fve je postavená z 10 let starých panelů, co teď dávají solární baroni za pakatel. Na MPPT a měniči jsem nešetřil, ale vzal jsem to na úvěr od KB na zelené technologie za cca 7% RPSN. Vešel jsem se do 150k CZK/5kW použitelného výkonu.

Teoreticky vím o bývalém kolegovi z vývoje, který chce vzít platformu Leafu a strčit ji do Trabanta. Žije ve státě, kde neznají STK. Klikař ;)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod martin7470 » stř 05. dub 2023 21:18:24

Citigo e IV píše:Když UP! a Citigo nemají možnost tažného ani ve spalovací verzi, tak v EV už určitě ne. Stačí se podívat do TP.


Dá se to řešit individuálním zápisem do technického průkazu. Na trhu jsou i homologovaná tažná zařízení. Stačí napsat do VW a požádat o "papír", že auto může tahat přívěs (až 750 kg). VW s tím problém nemá, Škoda se ale cuká, že auto nebylo na tažení přívěsů homologované :-( .
Hodně se to řeší zde:
https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=630

VW Up (spalovací) s přívěsem jsem viděl i v ČR.
Přílohy
TÜV Eintrag Kupplung 01.jpg
TÜV Eintrag Kupplung 01.jpg (67.1 KiB) Zobrazeno 3683 x
ww2.jpg
ww2.jpg (36.49 KiB) Zobrazeno 3683 x
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » stř 05. dub 2023 22:15:50

Mám Leafa gen1 rv. 2012 kde jsem letos měnil 23kWh baterii. Do vozidla se dávala 40kWh baterie z Leafa gen2. Není to funglovka, ale dobrá baterie z havarovaného vozidla (baterie je vyrobena 3/22). Nyní mám reálný dojezd někdo okolo 250 km. Byla potřeba koupit redukce konektoru na baterii, protože staré typy měly jiný počet pinů a také je potřeba CAN bridge. Zde mi vyvstal problém že auto mi sice zobrazuje dojezd správně, ale nezobrazuje teplotu baterie ani její kapacitu. Problém je právě v sw CAN bridge. Bohužel je to moc nová baterie pro moc starý model vozu. I to ale časem pořešíme.
Takže pro vás na takovéto bastlení je takovéto vozidlo docela dobrá investice. Jen bych se úplně nepouštěl do výměny samotných článků kvůli vodotěsnosti baterie.
Mimochodem... také jsem elektrikář a také jsem si postavil FVE z které nabíjím auto. V případě potřeby mi může FVE regulovat výkon nabíjení 1,5 až 3,3kW. Nabíjím ale stálým výkonem 2,5kW a plně mi to dostačuje.
Někdo tu taky zmiňoval problém s přerušením nabíjení při přepínání sítí. Věc se má asi takhle. Nabíjení se skládá ze siloviny a z komunikace, která probíhá skrze PWM. Silovinu klidně můžete na pár minut přerušit (až zhruba 30minut) a znovu spustit a vozidlo bude dál nabíjet. Jakmile ale přerušíte PWM, tak už se nabíjení nespustí, dokud neodpojíte a znovu nepřipojíte nabíjecí konektor.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Kubba
Příspěvky: 9
Registrován: pon 03. dub 2023 15:25:51

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Kubba » stř 05. dub 2023 22:19:52

martin7470 píše:
Citigo e IV píše:Když UP! a Citigo nemají možnost tažného ani ve spalovací verzi, tak v EV už určitě ne. Stačí se podívat do TP.


Dá se to řešit individuálním zápisem do technického průkazu. Na trhu jsou i homologovaná tažná zařízení. Stačí napsat do VW a požádat o "papír", že auto může tahat přívěs (až 750 kg). VW s tím problém nemá, Škoda se ale cuká, že auto nebylo na tažení přívěsů homologované :-( .
Hodně se to řeší zde:
https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=630

VW Up (spalovací) s přívěsem jsem viděl i v ČR.


Díky, tak to je cenná informace! I kdybych měl auto převést někomu do Deutchlandu a pak zase zpět, tak bych do toho šel.

S Leafem to začínám vidět pozitivně 8-)
    Swap aku za nový 30kWh se zárukou cca 7500 Euro vc. dane fy Muxsan v Nizozemsku
    Dá se stáhnout komplet OEM dokumentace se schématy
    Mám kontakt na Fina, který zná interpretaci CAN zpráv a prodává CAN bridge kterým lze oddělit mj. akumulátor od řídící jednotky pohonu
    Existuje přestavbový kit z ChaDeMo na CSS pro Leafa
    Na youtube je návod, jak udělat extender aku do kufru

Takže když bych dokázal vyřesit to tažné, můžu mít v nejhorším případě za 450k auto jaké chci a jehož budu pánem bez autorizovaného servisu. Kdybych kuchnul baterku sám a vymyslel jak tam dostat LFP, tak možná i levněji a lépe. Teď je otázkou, jestli ten investovaný čas stojí za to..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Josef » čtv 06. dub 2023 5:55:55

Jako pro zábavu na nějakou dobu to může být fajn, snažit se to celé rozchodit. Je potřeba si uvědomit, že auto není jen o pohonech. Na druhou stranu dát 450 tis. je nesmysl, když skoro nová Mazda MX-30 se stejnou baterií vyjde jen o 50 tis. Kč dráž.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » čtv 06. dub 2023 14:34:22

Josef píše:Jako pro zábavu na nějakou dobu to může být fajn, snažit se to celé rozchodit. Je potřeba si uvědomit, že auto není jen o pohonech. Na druhou stranu dát 450 tis. je nesmysl, když skoro nová Mazda MX-30 se stejnou baterií vyjde jen o 50 tis. Kč dráž.


Sry, ale stejné to není ani náhodou. Není to nové vozidlo, ale také již starší. A Mazda udává že u nového vozidla je dojezd "skoro 200km". Na automobilku je to docela zajímavě neurčitá informace. Takže bych tipnul v nejlepším případě 180km u nového auta. Za pár let klidně 120km a to máte dojezd jako původní Leaf 1.gen po 5 letech. Za tyhle peníze už můžete mít leafa (jen staršího) s novým akumulátorem 40kWh a dojezdem 260km oproti mazdě která při nejlepším bude mít 180km. Přitom dojezd je to hlavní.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Josef » čtv 06. dub 2023 16:37:07

Trochu rezolutní prohlášení :)

Psal jsem skoro nová, protože ten nájezd není skoro nic. Dojezd, jak psal Kubba, kterému jsem odpovídal, není problém. Pokud by měl kupovat 30 kWh baterii (tedy kapacitu co má Mazda) do 10 let starého auta a vyšlo by to na 450 tis., tak bude bude mít podobný dojezd jako Mazda a to mi prostě smysl nedává. Mimochodem ten nový Leaf 40 kWh s baterkou, co v létě vaří, bych nechtěl ani za 200 tisíc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Kubba
Příspěvky: 9
Registrován: pon 03. dub 2023 15:25:51

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Kubba » čtv 06. dub 2023 19:19:49

Josef píše:Trochu rezolutní prohlášení :)

Psal jsem skoro nová, protože ten nájezd není skoro nic. Dojezd, jak psal Kubba, kterému jsem odpovídal, není problém. Pokud by měl kupovat 30 kWh baterii (tedy kapacitu co má Mazda) do 10 let starého auta a vyšlo by to na 450 tis., tak bude bude mít podobný dojezd jako Mazda a to mi prostě smysl nedává. Mimochodem ten nový Leaf 40 kWh s baterkou, co v létě vaří, bych nechtěl ani za 200 tisíc.


No.. já jsem to nechtěl napsat tak na plnou hubu a trochu jsem si chtěl o té Mazdě popřemýšlet. Nedávno jsem ji viděl na parkovišti a líbilo se mi to. Než se mi poněkud zkomplikovala stavba domu odchodem ukrajinců na frontu, zvažoval jsem EV s cenovkou klidně do 1.5 milionu a ta Mazda mi připadala zajímavá. Dojezd mě ale nemile překvapil. Navíc bych s tím v případě potíží musel jezdit do autorizovanéhos servisu, protože to rozhodně není prohackované auto.

Asi jsem divnej, ale vyhovuje mi, když nemusím vozit auto nikam do servisu a spláchnu vše doma. Na spalovák mám dobré servisáky, ale beztak to vždy pohoří na faktu, že mají beznadějně plno a nechce se mi čekat. Umím si představit, že na EV bych sháněl poctivého mechanika/elektrikáře u Prahy ještě hůř.
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » čtv 06. dub 2023 19:58:34

Leafu vaří baterka jen na rychlonabíječkách a to ještě jen když v rychlém garde jedete z jedné rychlonabíječky na druhou. Za 5 let co Leafa mám jsem ale nikdy neměl zvýšenou teplotu baterie ani v létě. To proto že jsem na rychlonabíječce byl jen vyjímečně a většinou jen na dobití pár procent abych dojel domů, kde je to levnější. A to byla ta malá baterie. Pokud tedy tazatel bude jezdit denně 60km plus mínus, tak taky nikdy vařit nebude.
Spíše už dělím automobilky na takové které chtějí vyrábět BEV a na ty které musí. Z mého pohledu to je pak auto na kterém se snažili aby bylo co nejlepší (samozřejmě ve své době) versus vynucené a odfláknuté auto z trucu. Takové vynucené auto mi právě přijde Mazda.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Josef » čtv 06. dub 2023 20:15:14

Japoncům se moc BEV nedaří, zrovna tak Toyota bZ4X se moc nepovedla, relativně malá baterka a velká spotřeba, což je smrtelná kombinace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 06. dub 2023 22:37:32

Kubba píše:
Josef píše:Trochu rezolutní prohlášení :)

Psal jsem skoro nová, protože ten nájezd není skoro nic. Dojezd, jak psal Kubba, kterému jsem odpovídal, není problém. Pokud by měl kupovat 30 kWh baterii (tedy kapacitu co má Mazda) do 10 let starého auta a vyšlo by to na 450 tis., tak bude bude mít podobný dojezd jako Mazda a to mi prostě smysl nedává. Mimochodem ten nový Leaf 40 kWh s baterkou, co v létě vaří, bych nechtěl ani za 200 tisíc.


No.. já jsem to nechtěl napsat tak na plnou hubu a trochu jsem si chtěl o té Mazdě popřemýšlet. Nedávno jsem ji viděl na parkovišti a líbilo se mi to. Než se mi poněkud zkomplikovala stavba domu odchodem ukrajinců na frontu, zvažoval jsem EV s cenovkou klidně do 1.5 milionu a ta Mazda mi připadala zajímavá. Dojezd mě ale nemile překvapil. Navíc bych s tím v případě potíží musel jezdit do autorizovanéhos servisu, protože to rozhodně není prohackované auto.

Asi jsem divnej, ale vyhovuje mi, když nemusím vozit auto nikam do servisu a spláchnu vše doma. Na spalovák mám dobré servisáky, ale beztak to vždy pohoří na faktu, že mají beznadějně plno a nechce se mi čekat. Umím si představit, že na EV bych sháněl poctivého mechanika/elektrikáře u Prahy ještě hůř.


S elektrikou se do servisu nejezdí, nic tam není třeba dělat. Brzdy si uděláte, mech díly jako čepy a tlumiče taky, tak není mít třeba obavu z autorizáku, jen se musí pořídit slušnej a mladej kus. Což 11 let starej a nepovedenej LEAF rozhodně není.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » pát 07. dub 2023 0:35:02

Pravda. Toyota je docela dost nepovedená. Však Toyota automobilka opět patří mezi ty co nechtějí dělat dobrý elektromobil. Dlouho prohlašovali že elektromobilita není cesta a proto jejich první BEV vypadá tak jak vypadá.
Co se týče Leafa, tak jsou lepší auta. Netvrdím že ne. Hlavně je to dnes už staré auto a i jeho technologie je zastaralá a překonaná. Přesto tvrdím že ve své době to bylo skvělé auto a bylo děláno poctivě. Co ho mám tak jsem na něm zatím dělal jen kost řízení a jeden kloub. Plus zadní brzdy. Jinak žádná závada. Baterii jsem tedy letos taky dělal, ale to se dá očekávat vzhledem k jeho věku. Taky jsem naprosto spokojen s jeho spotřebou. Dlouhodobý průměr 15kWh/100km. Mazda CX-30 má psaný průměr 19kWh/100km.
Já tohle vše vztahuji k původní otázce. Původní otázka byla... Jaké je vhodné auto pro nadšence, bastlíře a kutila s elektrovzděláním, který nechce sypat velké peníze do auta. Né pro ředitele společnosti, který bude jezdit v kvádru 200km do práce. Takový si koupí teslu za 1,5Mkč a více, případně nějaké SUV. Taky pan Kubba správně podotknul, že Mazda není tolik známá a něco tam bastlit by byl větší problém, než v Leafu, kterých jezdí mraky a spousta lidí se v nich různě rýpá. S Mazdou by tak byl spíše průkopníkem. Třeba je to ale přesně to co by rád. Citigo by bylo pro něj možná taky vhodné. U něj ale opět vnímám spíše to, že je to vynucené auto na automobilce. Pro mne tedy trochu divoká karta. Navíc jsem se už zařeknul že z tohoto koncernu už nikdy nic. To jsou ale jen ryze mé preference, na které nemusí nikdo brát zřetel.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Josef » pát 07. dub 2023 7:25:59

Japonci BEV prostě neumí (resp. vyrábí auta jen do města), to si musí přiznat a i Honda-e je dojezdem tragedie. Ano, Mazda má tu spotřebu výrazně vyšší, já měl Kiu Soul EV 28 kWh a to bylo výborné pohodlné auto s úžasnou spotřebou a na okreskách jsem se v létě dostal pod 11 kWh/100 km. Dá se sehnat do 300 tis. Kč. Nebo pak koupit nějak lehce bourané BEV do 150 tis. a hrát si s tím :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Lama » pát 07. dub 2023 7:52:23

Blazer_cz píše:....."Baterii jsem tedy letos taky dělal, ale to se dá očekávat vzhledem k jeho věku."....

Očekávání je přeci, že baterie auto přežije a pak bude fungovat v úložišti... 8-)
Jaký jste měl celkový nájezd? Jaké bylo %SOH a jaký byl dojezd před výměnou baterie?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » pát 07. dub 2023 11:38:30

Lama píše:
Blazer_cz píše:....."Baterii jsem tedy letos taky dělal, ale to se dá očekávat vzhledem k jeho věku."....

Očekávání je přeci, že baterie auto přežije a pak bude fungovat v úložišti... 8-)
Jaký jste měl celkový nájezd? Jaké bylo %SOH a jaký byl dojezd před výměnou baterie?


Takový byl původní plán, že baterie z pořizovaného auta půjde do domu jako úložiště elektřiny pro dům. Auto které jsem tedy kupoval bylo z půjčovny a tak mělo baterii už v dost načatém stavu. Asi jezdilo jen po rychlonabíječkách. Rok po pořízení Leafu jsem tedy začal stavět ostrovní FVE, která dokázala jet i bez baterie, s tím že si počkám chvíli na baterii z auta. Jak jsem ale nabíjel jen ze zásuvky, tak se baterie dost srovnala a vydržela mi déle než jsem čekal. Také provoz ostrovní FVE bez baterie byl vyloženě tristní a bylo to utrpení. Takže další rok jsem to nevydržel a nakoupil baterie pro FVE. Baterie v Leafu mi sloužila ještě další tři roky, než šla o dům dál. Letos v lednu v mrazech kdy jsem ji ještě měl, tak byl reálný dojezd někde okolo 60km a to jsem nesměl moc dráždit topení. S topením by to mohlo být i pod 50km. Letní dojezdy byly okolo 90km. SOH před výměnou bylo mám dojem 64%. Původní očekávání tedy bylo že baterii vyměním do tří let, ale nakonec mi vydržela v autě 5let a nějakých 65tisíc. km mého provozu. Suma sumárum výměna proběhla u 10let starého auta a při jeho 100tis. km.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Citigo e IV » pát 07. dub 2023 12:53:44

Blazer_cz píše:
Lama píše:
Blazer_cz píše:....."Baterii jsem tedy letos taky dělal, ale to se dá očekávat vzhledem k jeho věku."....

Očekávání je přeci, že baterie auto přežije a pak bude fungovat v úložišti... 8-)
Jaký jste měl celkový nájezd? Jaké bylo %SOH a jaký byl dojezd před výměnou baterie?


Takový byl původní plán, že baterie z pořizovaného auta půjde do domu jako úložiště elektřiny pro dům. Auto které jsem tedy kupoval bylo z půjčovny a tak mělo baterii už v dost načatém stavu. Asi jezdilo jen po rychlonabíječkách. Rok po pořízení Leafu jsem tedy začal stavět ostrovní FVE, která dokázala jet i bez baterie, s tím že si počkám chvíli na baterii z auta. Jak jsem ale nabíjel jen ze zásuvky, tak se baterie dost srovnala a vydržela mi déle než jsem čekal. Také provoz ostrovní FVE bez baterie byl vyloženě tristní a bylo to utrpení. Takže další rok jsem to nevydržel a nakoupil baterie pro FVE. Baterie v Leafu mi sloužila ještě další tři roky, než šla o dům dál. Letos v lednu v mrazech kdy jsem ji ještě měl, tak byl reálný dojezd někde okolo 60km a to jsem nesměl moc dráždit topení. S topením by to mohlo být i pod 50km. Letní dojezdy byly okolo 90km. SOH před výměnou bylo mám dojem 64%. Původní očekávání tedy bylo že baterii vyměním do tří let, ale nakonec mi vydržela v autě 5let a nějakých 65tisíc. km mého provozu. Suma sumárum výměna proběhla u 10let starého auta a při jeho 100tis. km.


To se nedivím , že na LEAFA jsou k mání návody na výměnu baterek a servisní dokumnetace, vždyť to auto je snad nejhorší EV na baterku ze všech!!
Baterku co má vydržet celou životnost vozu je nutný vyměnit už po 100 tis. Km s tím, že od 50 tis. Km to auto je v zimě už skoro tak použitelný jako průměrny PHEV!! Sám má Citigo 4 rokem najeto 50 tis. Km a po 180 Km cestě z Liberce do Hradce a zpět mě to po 180 Km ukazuje kapacitu v baterce ješte 40%. A to to auto stálo v novém 340 tis. bez DPH pro mě jako pro živnostníka. Myslím že mít 11 let staré EV co už má i nějaké ty mechanické neduhy za 400+ tisíc s tím že má baterku co zase po 100 tis. odejde, blbost. Ale pokud to máte jako koníček pro né ,ale ekonomickou realitu v tom nevidím.

KUBBA chtěl poradit a řešil jestli jestli mu to stojí za tu práci. Kubbo nestojí pokud umíš montovat FVE a Victron, namontuj jich pár po známých za 1/2 roku jich stihneš tak 5-6 kousků na každý je vejvar 150-200 tis. tak si to spočítej a ještě ti urvou ruce.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » pát 07. dub 2023 14:12:12

Citigo e IV píše:
Blazer_cz píše:
Lama píše:Očekávání je přeci, že baterie auto přežije a pak bude fungovat v úložišti... 8-)
Jaký jste měl celkový nájezd? Jaké bylo %SOH a jaký byl dojezd před výměnou baterie?


Takový byl původní plán, že baterie z pořizovaného auta půjde do domu jako úložiště elektřiny pro dům. Auto které jsem tedy kupoval bylo z půjčovny a tak mělo baterii už v dost načatém stavu. Asi jezdilo jen po rychlonabíječkách. Rok po pořízení Leafu jsem tedy začal stavět ostrovní FVE, která dokázala jet i bez baterie, s tím že si počkám chvíli na baterii z auta. Jak jsem ale nabíjel jen ze zásuvky, tak se baterie dost srovnala a vydržela mi déle než jsem čekal. Také provoz ostrovní FVE bez baterie byl vyloženě tristní a bylo to utrpení. Takže další rok jsem to nevydržel a nakoupil baterie pro FVE. Baterie v Leafu mi sloužila ještě další tři roky, než šla o dům dál. Letos v lednu v mrazech kdy jsem ji ještě měl, tak byl reálný dojezd někde okolo 60km a to jsem nesměl moc dráždit topení. S topením by to mohlo být i pod 50km. Letní dojezdy byly okolo 90km. SOH před výměnou bylo mám dojem 64%. Původní očekávání tedy bylo že baterii vyměním do tří let, ale nakonec mi vydržela v autě 5let a nějakých 65tisíc. km mého provozu. Suma sumárum výměna proběhla u 10let starého auta a při jeho 100tis. km.


To se nedivím , že na LEAFA jsou k mání návody na výměnu baterek a servisní dokumnetace, vždyť to auto je snad nejhorší EV na baterku ze všech!!
Baterku co má vydržet celou životnost vozu je nutný vyměnit už po 100 tis. Km s tím, že od 50 tis. Km to auto je v zimě už skoro tak použitelný jako průměrny PHEV!! Sám má Citigo 4 rokem najeto 50 tis. Km a po 180 Km cestě z Liberce do Hradce a zpět mě to po 180 Km ukazuje kapacitu v baterce ješte 40%. A to to auto stálo v novém 340 tis. bez DPH pro mě jako pro živnostníka. Myslím že mít 11 let staré EV co už má i nějaké ty mechanické neduhy za 400+ tisíc s tím že má baterku co zase po 100 tis. odejde, blbost. Ale pokud to máte jako koníček pro né ,ale ekonomickou realitu v tom nevidím.

KUBBA chtěl poradit a řešil jestli jestli mu to stojí za tu práci. Kubbo nestojí pokud umíš montovat FVE a Victron, namontuj jich pár po známých za 1/2 roku jich stihneš tak 5-6 kousků na každý je vejvar 150-200 tis. tak si to spočítej a ještě ti urvou ruce.


Překrucujete co jsem napsal tak jak se vám hodí! Použitelnost jako PHEV byla u desetiletého auta a né po pěti. Navíc prvních 5let fungovalo v půjčovně na rychlonabíječkách. Tohle srovnáváte s modernějším fungl novým citigem které si opečováváte od začátku a šetříte. Nemluvě o tom že citigo je malá nákupní taška. Někomu může stačit a není na tom nic špatného, ale jsou to nesrovnatelné třídy aut. Za kolik jste je koupil je v dnešní době kupujícímu asi tak platné jako cena nové škody 105 za dob socíku. Pokud se tu snažíte poradit a né se vychloubat, tak operujte s dnešními cenami a možnostmi.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Citigo e IV » pát 07. dub 2023 20:46:23

Vy jste psal že už to mělo při koupi špatnou baterku.

Nic to na tom nemění že doporučujete auto s nejhorší baterkou jako výhodu s tím, že si ji může za stovky tisíc vyměnit. Každému malé auto nevyhovuje to je pravda , dá se například doporučit Hyundai Ioniq první generace, na netu byla informace o kusech s 200 tis. Km bez znatelné degradace s častým DC dobíjením. Ceníkovou cenu Citiga z roku 2019 jsem uvedl pro srovnání LEAF stál nejméně 2x tolik ... Nalákali spousty lidí s tím , že výměna baterie bude stát kolem 100 tis. a po záruce skutek utek .
https://www.hybrid.cz/nova-baterie-pro-nissan-leaf-stoji-130-000-kc/

https://interezmag.cz/majitel-chcel-vymenit-bateriu-v-nissan-leaf-cena-v-servise-ho-sokovala-stoji-ako-lepsie-nove-auto/
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Rudi
Příspěvky: 34
Registrován: pát 14. led 2022 23:35:28

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Rudi » pát 07. dub 2023 22:07:16

Se docela divím, že tady nepadnul ještě E-Golf. Ať už první generace, tak spíš druhá. Je větší jak Up, možná tam bude i možnost tažného.
Nicméně mi přijde úplně nesmyslný tady bastlit starého Leafa v celkové ceně 450K, když za to může být koncern s dobrým dojezdem.
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Blazer_cz » sob 08. dub 2023 13:49:57

To jste špatně pochopil. Když jsem auto kupoval tak byla baterie už v horším stavu, ale ještě dalších pět let trvalo než byla ve stavu kdy mi nedostačovala a měnil jsem jim. Popravdě už nevím kolik měla tehdy SOH, ale mám dojem že to bylo něco přes 80%. Každopádně jako označení nejhorší baterie bych to neviděl. Co se týče cen, tak ten váš první odkaz je z roku 2014 od té doby se ceny krapet měnily. Druhý odkaz vede na tři roky mrtvý server, který tam má i takové články jako že je černá díra na marsu. Důvěryhodnost sama. Každopádně ještě před 2 roky byla v Českých autorizovaných servisech 23kWh baterie pro Leafa za 160tis. bez DPH a bez práce. 30kWh pak za 200tis. bez DPH. Jaké mají ceny dnes po inflaci, netuším. Vydal jsem se jinou cestou. Proč chodit do předražených servisů. když můžete mít do 200tis. 40kWh baterii z havárky, nebo do 300 tis. 60kWh. Cena tam dost záleží na jejím stavu SOH.
Proč ale navrhují zrovna tohle auto? Protože to chce kutil elektrikář. Má to jako hobby se v tom vrtat a zároveň získávání zkušenosti, stejně jako já. Jinak ten Hyundai Ioniq je dobré auto, pokud ho sežene za dobré peníze. Na tom by určitě taky neprohloupil.
Stále nechápu kam míříte s tím srovnáváním cen různých tříd aut. Samozřejmě že nové větší auto je dražší jako menší. Vždy to tak bylo, je a bude. Dnešní bazarové ceny se v česku drží u staršího citiga nad 450tis. Starší Leaf za 200tis a ten bude potřebovat výměnu baterie, nebo novější Leaf za 300tis a baterie mu ještě pár let vydrží. Ceny tak jsou tedy podobné, ale třída aut a prostor uvnitř vozu ne.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh