Jaké EV je pro mě vhodné?

Moderátor: Josef

Kubba
Příspěvky: 9
Registrován: pon 03. dub 2023 15:25:51

Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod Kubba » pon 03. dub 2023 15:51:50

Ahoj,
postupně mi doma roste obstojná FVe a začínám se rozhlížet po EV s poměrně specifickými požadavky. Dokázali byste mě navést na něco, co by mi mohlo vyhovovat?

Očekávám nájezd max 60km/den (spíš méně), převážně z vesnice do Prahy a zpět. Jsem elektrikář a vyhovuje mi koncept starý koncern VW, kde se do světa dostala originální servisní diagnostika/servisní dokumentace, rozeberete druhé auto na díly a můžete téměř nekonečně jezdit za pár korun a držet auto v chodu svépomocí s přihlédnutí na nějakou počáteční finanční/časovou investici a pak už pohoda.

Na forech jsem viděl, že podobně prohackovaná je 1. generace Leafu. Na první pohled to na mě dělá dojem, že bude spousta kolem 200k Kč s aku na konci životnosti. Pohrával jsem si s myšlenkou, že bych nějakého koupil, komplet si to osahal/zhodnotil stav auta a vyměnil aku za nový doma. Odradila mě zatím nejistota, jestli bych dokázal přinutit elektroniku auta akceptovat novou baterii. Současně to vypadá, že ChaDeMo wallbox je nekoupitelná věc a dobíjení z FVe 3.3kW mi přijde docela málo. Pak jedna třešnička - není možné legálně zapsat tažné (umí to vůbec nějaký starší EV?)

Úplně jsem tu myšlenku ještě nezavrhl, ale riskovat nekompatibilitu nového aku s autem a omezené nabíjení mě spíš donutí šetřit a čekat (líbil by se mi Mustang s LFP, ale při současných úrokových sazbách je to nesmysl).

Můžete mi doporučit něco jiného zajímavého?
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Jaké EV je pro mě vhodné?

Příspěvekod xdenser » pon 03. dub 2023 16:16:11

Proc dobijeni s FVE 3.3kW je malo?
Ona ta FVE vetsinou stejne o moc vic neda. Kdyz to je tich puvodne povolenych 10kWp delenych na 3F? Ale v prumeru tam bude pulka vykonu.
Co se tyce LEAFu videl jsem nekolik videi od kutilu na youtube o vymene baterky Leafu.