Volvo EX 30
Moderátor: Josef
Volvo EX 30
Ahoj, jsem na něj celkem zvědavý! Rozhodně cena vypadá výrazně zajímavější než EV jiných značek. Ne, že by bylo za hubičku, ale myslím, že to, že byla za celkem použitelně vypadající auto prolomena hranice milionu, je fajn.
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Volvo EX 30
Já jsem zatím v hodnocení opatrný. Ano, je to jedno z nejmenších BEV na trhu (Kona mezitím trochu vyrostla) a o trochu větší XC40, které má spotřebu vysokou, tedy museli by něco zásadního vymyslet s pohony. Uvidíme jaká bude spotřeba u testů Bjorna Nylanda.
Ce se týká ceny, 869 tis. Kč bude za úplně ořezané auto s 49 kWh baterií, 64 kWh verze Single Motor je cca o 20% výše. Přední kufr a zadní pohon bude příjemná věc. Tepelné čerpadlo jsem bohužel našel až u nejvyšší výbavy za 1.150 tis. Kč a to stále jen s pohonem zadních kol. Moje konfigurace 64 KWh s Twin Motory a tepelným čerpadle a plnými asistenty, kde je potřeba ještě dokoupit vyhřívání sedaček a volantu je cena 1.250 tis. Kč. Na Volvo nic strašného, jen je to už hodně vzdálené té nejmenší ceně.
Ce se týká ceny, 869 tis. Kč bude za úplně ořezané auto s 49 kWh baterií, 64 kWh verze Single Motor je cca o 20% výše. Přední kufr a zadní pohon bude příjemná věc. Tepelné čerpadlo jsem bohužel našel až u nejvyšší výbavy za 1.150 tis. Kč a to stále jen s pohonem zadních kol. Moje konfigurace 64 KWh s Twin Motory a tepelným čerpadle a plnými asistenty, kde je potřeba ještě dokoupit vyhřívání sedaček a volantu je cena 1.250 tis. Kč. Na Volvo nic strašného, jen je to už hodně vzdálené té nejmenší ceně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Volvo EX 30
To je prece stejna platforma se Smart#1.
A ta mi nepripada jako moc efektivni.
A ta mi nepripada jako moc efektivni.
Naposledy upravil(a) xdenser dne sob 10. čer 2023 23:47:14, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Volvo EX 30
Tak konfigurator ve mně vytvořil dojem, ze i ta základní verze ma 64kWh baterku. Ale z ceníku už je to jasné…
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Volvo EX 30
Stačí mrknout na německé stránky, tam jim konfigurátor už funguje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Volvo EX 30
V podstatě to cenově cca odpovídá Peugeotu e2008, ne? I ta kapacita baterky a vyšší spotřeba, přední náhon u základu... Akorát nevím, jak je to s velikostí, posádka a kufr.
Re: Volvo EX 30
Volvo má v základu zadní náhon..., bude dokonce asi levnější než ten Peugeot, který je ale malinko větší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Volvo EX 30
Tak to mají na fdrive blbě...
"Vůz jde do prodeje s pěti typy pohonů, kdy se bude odlišovat kapacita baterie a fakt, zda vůz má pohon předních nebo všech kol. Základem je předokolka s lithium-železo-fosfátovou baterií, která je výrobně méně nákladná."
https://fdrive.cz/clanky/byli-jsme-u-sv ... veni-10775
"Vůz jde do prodeje s pěti typy pohonů, kdy se bude odlišovat kapacita baterie a fakt, zda vůz má pohon předních nebo všech kol. Základem je předokolka s lithium-železo-fosfátovou baterií, která je výrobně méně nákladná."
https://fdrive.cz/clanky/byli-jsme-u-sv ... veni-10775
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Volvo EX 30
Tak jsem se byl na Volvo EX30 dnes (14.10.2023) podívat u prodejce v Průhonicích.
Zde jsou mé dojmy:
1) Auto je dle mého subjektivního názoru pěkné, design a proporce celkem ujdou (na můj vkus jsou ale 20 " kola moc velká a zadní dveře mají málo prosklené plochy).
2) Zpracování na místech kam je běžně vidět je dobré. Sedačky příjemné, interiér zajímavý.
Tam kde vidět není, je zpracování horší (zejména prostor pod kapotou nic moc, plechy jsou tam různě zmuchlané, hrany mají zubaté. Spodek auta je pěkně zakrytý. Před chladičem jsou automatické žaluzie. Plasty v interiéru jsou pevné, nikde nic nevrže. Zdají se však dost tvrdé a pravděpodobně se rychle poškrábou (už to bylo vidět na prazích a na rozích vnitřního obložení u konců bočních skel - těžko ale říct, co má auto za sebou...)
3) Vnitřní prostor je oproti venkovnímu pocitu z auta opravdu malý. Pocit je i s ohledem na černé čalounění stropnice stísnění. Pokud porovnám vnitřní rozměry s Citigem, tak jsem naměřil následující. EX30/Citigo: vnitřní šířka vpředu 140/140 cm, šířka vzadu 135/139 cm, výška podlahy nad zemí v předu 37/26 cm (vzadu to bylo podobné). Místo nad hlavou vpředu bylo zhruba stejné (pro moje nastavení sedačky), vzadu bylo prostor v EX30 o 25 mm vyšší (asi zejména s ohledem na prosklenou střechu). Celkově jsou sedáky vzadu ještě níže nad podlahou než v Citigu (a i tam jsou dost nízko). Kolena musí být vzadu dost pokrčená.
Podélný prostor na zadních sedadlech (při nastavení předního sedadla na mou osobu) 74/77cm. Nástupní prostor na zadní sedadla je v EX30 hodně krátký, i když to tak z venku nevypadá (sedadla jsou posunuta směrem do kufru). Takto to je asi s ohledem na bezpečnost při bočním nárazu.
Stejně jako v Citigu je vnitřní zpětné zrcátko ukotveno příliš nízko a při mém výškovém nastavení sedačky překáží ve výhledu.
4) Kufr má cca 320 l /Citigo 250 l . Je dobře přístupný s dvojitou podlážkou, délku jsem naměřil cca 74 cm (tedy o cca 14 cm delší než v Citigu), šířka je cca 97 cm.
Celkově hodnotím auto pozitivně, malé vnitřní rozměry mě osobně nevadí. Cena asi odpovídá. Jen škoda že základní verze za 869 000 Kč (baterie 51 kWh) nemá tepelné čerpadlo (to je až od 994 000 Kč s baterií 69 kWh). Auto bude k vyzkoušení pravděpodobně v lednu 2024. Objednávky jsou již možné.
Martin
Zde jsou mé dojmy:
1) Auto je dle mého subjektivního názoru pěkné, design a proporce celkem ujdou (na můj vkus jsou ale 20 " kola moc velká a zadní dveře mají málo prosklené plochy).
2) Zpracování na místech kam je běžně vidět je dobré. Sedačky příjemné, interiér zajímavý.
Tam kde vidět není, je zpracování horší (zejména prostor pod kapotou nic moc, plechy jsou tam různě zmuchlané, hrany mají zubaté. Spodek auta je pěkně zakrytý. Před chladičem jsou automatické žaluzie. Plasty v interiéru jsou pevné, nikde nic nevrže. Zdají se však dost tvrdé a pravděpodobně se rychle poškrábou (už to bylo vidět na prazích a na rozích vnitřního obložení u konců bočních skel - těžko ale říct, co má auto za sebou...)
3) Vnitřní prostor je oproti venkovnímu pocitu z auta opravdu malý. Pocit je i s ohledem na černé čalounění stropnice stísnění. Pokud porovnám vnitřní rozměry s Citigem, tak jsem naměřil následující. EX30/Citigo: vnitřní šířka vpředu 140/140 cm, šířka vzadu 135/139 cm, výška podlahy nad zemí v předu 37/26 cm (vzadu to bylo podobné). Místo nad hlavou vpředu bylo zhruba stejné (pro moje nastavení sedačky), vzadu bylo prostor v EX30 o 25 mm vyšší (asi zejména s ohledem na prosklenou střechu). Celkově jsou sedáky vzadu ještě níže nad podlahou než v Citigu (a i tam jsou dost nízko). Kolena musí být vzadu dost pokrčená.
Podélný prostor na zadních sedadlech (při nastavení předního sedadla na mou osobu) 74/77cm. Nástupní prostor na zadní sedadla je v EX30 hodně krátký, i když to tak z venku nevypadá (sedadla jsou posunuta směrem do kufru). Takto to je asi s ohledem na bezpečnost při bočním nárazu.
Stejně jako v Citigu je vnitřní zpětné zrcátko ukotveno příliš nízko a při mém výškovém nastavení sedačky překáží ve výhledu.
4) Kufr má cca 320 l /Citigo 250 l . Je dobře přístupný s dvojitou podlážkou, délku jsem naměřil cca 74 cm (tedy o cca 14 cm delší než v Citigu), šířka je cca 97 cm.
Celkově hodnotím auto pozitivně, malé vnitřní rozměry mě osobně nevadí. Cena asi odpovídá. Jen škoda že základní verze za 869 000 Kč (baterie 51 kWh) nemá tepelné čerpadlo (to je až od 994 000 Kč s baterií 69 kWh). Auto bude k vyzkoušení pravděpodobně v lednu 2024. Objednávky jsou již možné.
Martin
Re: Volvo EX 30
Větší Citigo a za polovinu ceny, to je jasná volba...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Volvo EX 30
V podstatě zase auto za 1 mil. Kč, když chce člověk rozumnou výbavu, žádná změna.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Volvo EX 30
Koukám na EX 30, ale Tesla furt vychází lip. Ale opravy Tesly trvající 5-6 měsíce me děsí
Re: Volvo EX 30
Mě na Tesle děsí víc věcí, ale každý to má jinak. Důležité u Tesly je být nadšený a přehlížet nedostatky, pak je to OK.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Volvo EX 30
Josef píše:Mě na Tesle děsí víc věcí, ale každý to má jinak. Důležité u Tesly je být nadšený a přehlížet nedostatky, pak je to OK.
Nedostatky ma každe auto, vždy je to kompromis.