Mia Electric

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Mia Electric

Příspěvekod Citigo e IV » sob 13. kvě 2023 11:13:56

Jestli se dá dobíjet a současně jet, případně to jednoduše odblokovat, tak bych dobíjel za jízdy,
cestu by to zásadně urychlilo. Nebo přídavnou dobíječku.
Uživatelský avatar
Emaxkuba
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14. říj 2018 16:09:19
Bydliště: Praha 10

Re: Mia Electric

Příspěvekod Emaxkuba » ned 21. kvě 2023 22:43:22

Neb jsem u kolegy Mikela nechal pár virtuálních bankovek, rozhodnutí nakonec padlo na přídavnou baterii 24S1P z LiFePO4 článků 3,2V/50Ah, která by mohla dojezd prodloužit o nějakých 25km. Doufám, že se to povede, po cestě budu referovat. Uvidíme! :shock:
Přílohy
IMG_6817.1.jpg
Nabíjení prvních 12-ti článků
IMG_6817.1.jpg (115.35 KiB) Zobrazeno 2946 x
Mia Electric 2012, od 11/22(19 158)-, najeto 16 018km
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km... :)
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Mia Electric

Příspěvekod Mike » pon 22. kvě 2023 17:41:22

Ahoj, jsi mel napsat, ze neco kupujes. Premluvil bych te na lion 58ah :)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Mia Electric

Příspěvekod Lama » pon 22. kvě 2023 20:41:26

Emaxkuba píše:.....rozhodnutí nakonec padlo na přídavnou baterii 24S1P z LiFePO4 článků 3,2V/50Ah.......

LiFePO4 do auta asi není dobře. Do auta Li-ion...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Emaxkuba
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14. říj 2018 16:09:19
Bydliště: Praha 10

Re: Mia Electric

Příspěvekod Emaxkuba » úte 30. kvě 2023 21:47:29

Ale kluci (teda pánové),
v Mia Electric jsou LiFePO4, je jich tam víc než dost a zatím fungují skvěle. Po 11 letech mají stále SOH 96%. Takže v autě bych je nerad spojoval s LiIon-kama. Zapojení je 24S4P, tedy celkem 96ks článků 3,2V/40Ah. Proto LFP. Jinak mimoto jsem je nestihl naformátovat a tak jsem jel stejně bez nich. O to to byla "větší" zábava! Myšleno samozřejmě ironicky.
Mia Electric 2012, od 11/22(19 158)-, najeto 16 018km
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km... :)
Uživatelský avatar
Emaxkuba
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14. říj 2018 16:09:19
Bydliště: Praha 10

Re: Mia Electric

Příspěvekod Emaxkuba » úte 30. kvě 2023 22:12:31

A navíc jsem tedy slíbil, že poreferuji o cestě do Rožnova pod Radhoštěm a zpět, která se konala od minulého čtvrtka až do neděle dopoledne, kdy jsem se vrátil živý a zdravý zpět. První cesta tam ze Svojšovic, což je Praha-východ, vedla přes spoustu nabíječek a odstartovala ve čtvrtek ve 12:30. Vedla přes Kolín, Pardubice, Českou Třebovou, pak Moravskou Třebovou do Olomouce, kde jsem nabil naposled a pak už dojel do RpR. Všechno okresky, více méně pomalejší jízda. Tato část cesty trvala včetně nabíjení 23 hodin. Všechno to byly nabíječky od PRE, jelikož jsem jejich zákazníkem a mám čip, což je pro mne nejjednodušší. Zpět jsem pak vyrážel v sobotu v 11:30 po stejné trase a po 22 hodinách dojel zpátky do Svojšovic, což je 4km od Říčan. Jen jsem navíc na nabíječce ve Valašském Meziříčí, která nebyla od PRE, nabil asi 1,5kWh energie pro jistotu, abych dojel do Olomouce. Celkem tedy tam a zpět 665km.
Jednou jsem něco takového chtěl vyzkoušet, ale samozřejmě příště raději pojedu vlakem nebo spalovákem, ale to by zase nebylo ono. Takže asi tak.
Naposledy upravil(a) Emaxkuba dne sob 06. led 2024 14:30:25, celkem upraveno 1 x.
Mia Electric 2012, od 11/22(19 158)-, najeto 16 018km
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km... :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mia Electric

Příspěvekod Josef » úte 30. kvě 2023 23:12:51

Tak to je extrémní jízda, doufám, že o tom někdo nenapíše článek na iDnes :), to je opravdu něco pro silné nervy!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Mia Electric

Příspěvekod Lama » stř 31. kvě 2023 7:30:48

Emaxkuba píše:Ale kluci (teda pánové),
v Mia Electric jsou LiFePO4, je jich tam víc než dost a zatím fungují skvěle. Po 11 letech mají stále SOH 96%. Takže v autě bych je nerad spojoval s LiIon-kama. Zapojení je 24S4P, tedy celkem 96ks článků 3,2V/40Ah. Proto LFP. Jinak mimoto jsem je nestihl naformátovat a tak jsem jel stejně bez nich. O to to byla "větší" zábava! Myšleno samozřejmě ironicky.

Ano, fungují a vydrží i déle, ale mají svá omezení, hlavně v zimě. Jak je u Mia řešen ohřev baterií? .... už jsem dohledal - nijak, takže zimě nepoužitelné...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)