Sion elektrické auto z Německa
Moderátor: Josef
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já jezdím průměr s Nirem 70 km/den, takže bych taky nepotřeboval 64 kWh baterii, ale 39 kWh nedává smysl (výkon, rychlost nabíjení) a hlavně při prodeji nikdo 39 kWh verzi nebude chtít. Každopádně se mi taková baterie občas hodí, protože 4x do měsíce najedu 150 km za den a v zimě to Soul prostě nedal. Teď o víkendu jsem jel trasu 270 km (jezdím 1-2x ročně), takže nemusím 2x nabíjet jako v Soulu, spotřeba tam 15,5 kW/100 km, zpět jsem jel třetinu trasy po dálnici takže 15.9 kWh/100km. Po okreskách 100 km/hod., na dálnici 120-130 km/hod., za mě spotřeba výborná při teplotě 10-12°C. Takže se Sionem, bych musel dobíjet opravdu jen na té dlouhé trase.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Samozřejmě že větší baterie je vždycky lepší. Udělá méně cyklů, snáze se drží okolo 30-70% nabití aby vydržela, dá se beztrestně nabíjet rychleji, není tolik namáhaná proudově na dálnici a agresivními jezdci, nevadí pár procent degradace po letech a navíc kvůli předchozímu degraduje méně. Byl bych ochoten si za větší baterii dost připlatit, ale Sono tuto volbu nenabízí a velice lákavý zbytek vozu tuto nevýhodu převáží. Velká baterie je paráda, ale Sono vyhrává skoro všemi ostatními vlastnostmi.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Ovsem nevyhrava tim ,ze po x letech je porad jen "holub na strese" a mam nedobry pocit, ze jim i zustane (zvlast pokud se koncern s EV rozhoupa)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Stát se může cokoli, čím déle to bude trvat, tím hůře. Každý měsíc prodlení stojí neuvěitelné peníze a provozovat nevyrábějící fabriku s 50 mil. EUR se moc dlouho nedá, kdyby měli 500 mil. EUR byla by to jiná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Možná by měli oslovit Číňana a nechat se koupit, ale za podmínky výroby přesně tohoto vozu. Pak by se z toho ale oba koncerny nejspíše podělaly, VW i PSA.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
To už zkoušeli, ale každý investor měl velmi osobité podmínky, proto se obrátili na prostý lid a vybral 50 mil. EUR
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
A hlavne za 50MEUR od "prosteho lidu" se da s prototypem hrat bez rizika prakticky libovolne dlouho, investor by mohl chtit nejake vysledky nebo nedej boze (promrhane) penize zpatky. A nejspis by na to mel i nejake paky.
Takhle i kdyby ten prototyp sezral skutecne pulku tech penez (jako ze tomu neverim), tak deseticlenny tym muze ze zbytku (24MEUR) zit relativne luxusne (20kEUR/os/mesic at se to dobre pocita) 10 let... A pokud budou jevit alespon nejakou minimalni aktivitu (coz nemusi byt problem, predpokladam, ze je to alespon trochu bavi), tezko z nich nekdo dostane prachy zpet pro podvod.
Asi jsem prehnane pesimisticky, ale vidim tu vlastni zkusenost (jako investor, ne autor projektu ) z kickstarteru v blede modrem.
Takhle i kdyby ten prototyp sezral skutecne pulku tech penez (jako ze tomu neverim), tak deseticlenny tym muze ze zbytku (24MEUR) zit relativne luxusne (20kEUR/os/mesic at se to dobre pocita) 10 let... A pokud budou jevit alespon nejakou minimalni aktivitu (coz nemusi byt problem, predpokladam, ze je to alespon trochu bavi), tezko z nich nekdo dostane prachy zpet pro podvod.
Asi jsem prehnane pesimisticky, ale vidim tu vlastni zkusenost (jako investor, ne autor projektu ) z kickstarteru v blede modrem.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Všechno se dá zneužít, kickstarter a podobné projekty ale k tomu přímo nabádají, v podstatě se tam říká "Vložte peníze a pokud o ně přijdete je to vaše hloupost."
Nemyslím si, že Sion je podvod, bohužel ty peníze nebudou stačit na dokončení projektu.
Nemyslím si, že Sion je podvod, bohužel ty peníze nebudou stačit na dokončení projektu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Bobo píše:Byl bych ochoten si za větší baterii dost připlatit, ale Sono tuto volbu nenabízí a velice lákavý zbytek vozu tuto nevýhodu převáží. Velká baterie je paráda, ale Sono vyhrává skoro všemi ostatními vlastnostmi.
Tak dnes už třeba i Hyundai Ioniq 5 nabízí 220V výstup z auta a možnost napájení spotřebičů. Pokud by vám stačila ta menší baterka (která i tak je větší než má Sion), tak už dnes si jej můžete objednat. Nebo byste chtěl ty solární panely? Nebo co je na tom Sionu tak skvělé, že stojí za to počkat? ioniq 5 už má i docela dobrý kufr, i když ztrácí 100 litrů na Sion, vypadá mnohem lépe zvenku i zevnitř. Pravda, je to celkově větší auto, ale předpokládám teda, že bude mít víc místa pro cestující. O ceně se nemá smysl bavit, dokud se Sion neprodává, ta cena nakonec může být taková, že to auto zabije.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Zásuvku 230V mají i spalováky, to není novinka, má to i Niro a Soul. Ale Sion má zcela něco jiného, 3x380V 11 kW!!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Což může být i kontraproduktivní.
Takový invertor bude mít už znatelnou vlastní spotřebu a taky mizernou účinnost při menším zatížení. Takže pokud si třeba odzálohujete ledničku. Tak lednička za den veme cca 1kWh, ale z baterky vám zmizí několikanásobně více.
To se zase s měničem který má pouze 1200W nemůže rovnat.
Takový invertor bude mít už znatelnou vlastní spotřebu a taky mizernou účinnost při menším zatížení. Takže pokud si třeba odzálohujete ledničku. Tak lednička za den veme cca 1kWh, ale z baterky vám zmizí několikanásobně více.
To se zase s měničem který má pouze 1200W nemůže rovnat.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Měnič si můžete koupit za pár korun do každého auta, navíc Sion má i běžnou zásuvku 230V. Těch 11 kW je tam proto, že můžete připojit cirkularku s 3f motorem, nabíjet jiné BEV apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Josef píše:Nemyslím si, že Sion je podvod, bohužel ty peníze nebudou stačit na dokončení projektu.
Primo podvod asi ne, ale rekneme, ze podle me nemaji dostatecnou motivaci chvatat s dokoncenim vyvoje a zahajenim vyroby.
EDIT: I kdyz spiknuti osudu (prototyp ukradeny "mesic" pred zahajenim vyroby) prakticky stejne probehlo i v tom "mem" kickstarteru.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Marek71 píše:Bobo píše:Byl bych ochoten si za větší baterii dost připlatit, ale Sono tuto volbu nenabízí a velice lákavý zbytek vozu tuto nevýhodu převáží. Velká baterie je paráda, ale Sono vyhrává skoro všemi ostatními vlastnostmi.
Tak dnes už třeba i Hyundai Ioniq 5 nabízí 220V výstup z auta a možnost napájení spotřebičů. Pokud by vám stačila ta menší baterka (která i tak je větší než má Sion), tak už dnes si jej můžete objednat. Nebo byste chtěl ty solární panely? Nebo co je na tom Sionu tak skvělé, že stojí za to počkat? ioniq 5 už má i docela dobrý kufr, i když ztrácí 100 litrů na Sion, vypadá mnohem lépe zvenku i zevnitř. Pravda, je to celkově větší auto, ale předpokládám teda, že bude mít víc místa pro cestující. O ceně se nemá smysl bavit, dokud se Sion neprodává, ta cena nakonec může být taková, že to auto zabije.
Ano, chtěl bych ty panely a chtěl bych mimo součástí elektrárny, nabíjení, Android auto a vzdáleného připojení přes aplikaci co nejjednodušší auto. Malé zvenku a velké uvnitř,tažné zařízení, prostě takové šikovné. S tím souvisí, že by nemělo mít průhledy ven jako z tanku, ale i za cenu designových ústupků by z něj mělo být vidět ven. Ne kamerami a radary, ale okny! Takový býval třeba Yaris Verso,maličko i MiEV,teď už dávno nic podobného neseženete.Po 100000 km s Leafem jsem dospěl k závěru, že mi chybí jen trochu místa v kufru, tažné a cca 10kWh baterie navíc.Solární panely dokáží také kousek kapacity baterie suplovat, 11kW palubní nabíječka je paráda. Servisní dokumentace veřejně přístupná a snaha o opravitelnost je také velice sympatická.Mimo jiné, máte trochu přehled, jaká je cenová politika náhradních dílů Hyundai/Kia? Přestože jste z Lexuse už asi trochu zvyklý, koncern Hyundai/Kia je co se týče cen náhradních dílů a všelijakých dalších pastiček úplně jiný, často až absurdní level srovnatelný už jen s málo čím.
Naposledy upravil(a) Bobo dne pon 14. čer 2021 22:21:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Pěkně udělané měření jednotlivých FVE na autě, škoda že bylo zataženo
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Na konci byla ukázka za slunce a podmínky ideální a výkon těch panelů byl 400W oproti 170W při zatažené obloze. Neumím to posoudit jestli je 400W málo nebo dost na takovou plochu, ale pokud by byl sluneční den, kolem 10-12 hodin slunce, tak to dá do 5 kWh za den?
Cítit z nich takové to nadšení, tak snad se jim povede i sériová výroba.
Cítit z nich takové to nadšení, tak snad se jim povede i sériová výroba.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Pro porovnání, jeden panel 175 Wp, co se dává na karavanu, dává v létě zhruba 600Wh denně. Řekl bych, že to ještě nebyl úplně plný výkon Sion panelů, ale i těch 440W je super!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Taky je prý velmi pravděpodobné, že bude Sion mít větší baterii. Uzávěrka specifikací má být na podzim. Baterie s kapacitou 35kWh,byť by byla využitelná je bída,obzvlášť v dnešní konkurenci. Dnes už se zřejmě všichni výrobci se svými bývalými produkty svezli a zjistili, že 30kWh a jízda po dálnici za kamionem není to pravé ořechové.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Josef píše:Pro porovnání, jeden panel 175 Wp, co se dává na karavanu, dává v létě zhruba 600Wh denně. Řekl bych, že to ještě nebyl úplně plný výkon Sion panelů, ale i těch 440W je super!
Panely by měly dávat povinně všichni alespoň na střechu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Přesně tak, dnes to má každý karavan. Já tam mám 175Wp a bohatě to stačí na denní provoz, není potřeba připojovat do zásuvky, pokud se nepouští něco s velkým odběrem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50