Ahojda
Mluvil jsem s jendim panem z autorizaku, rikla mi ze uz tam meli 3 kousky s upadlym motorem. Posledni kousek rok 2016 najeto 80t , REX.
Motor utrzeny vpravo, pry 3 srouby
Rikal mi at si ty srouby radej vymenim, ze origo je pevnost 10.9, abych dal vyssi, ze co BMW posila tak zase 10.9.
Co jsem hledal tak jsem zatim vzorove utrzeny vlevo
https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=4266&start=10
Zajmavy je, ze v clanku ukazujou novy sroub vetsi a novy drzak.
Praskly cely drzak:
https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=16744
A tady take neco zajmaveho
https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=5057
No asi se kouknu jestli se dela neco ve vysi pevnosti s valcovanym zavitem. Clovek nikdy nevi Koukal jsem vcera pod plech a mam dokonce i ten cernej drzak motoru . No mam jeste rok zaruku a do ty doby vymyslim co s tim, aby mi na skokanku nevypadl.
Neni tu nekdo komu upadl ?
Zajmave obrazky:
Vypadavajici motor
Moderátor: Josef
Vypadavajici motor
Naposledy upravil(a) Havrla dne pon 07. pro 2020 14:04:23, celkem upraveno 2 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Vypadavajici motor
síce možná mimo misu, ale mal som w353w a tam som mal problém so štartérom - pôvodný Al praskla príruba, od koílegu so dostal liatinový, ten praskol rovnako, v práci mi ho (vtedy experimentálnymi metódami) zzavarili prasklinu, a tak dokola.
a keď som ho prvý krát rozobral a následne zložil, točil sa OPAČNE, hoci sa to nemalo dať poskladať nesprávne (tvary papierových podložiek) pomohlo pootočenie o cca 15°.
zrejme skrutky navrhovali potomkovia z ajsenachu
ps - to sa utrhla/odstrihla skrutka na závite? tak ide o rovnakých ako píšem z 1980-ho roku!
pps - nepoužili tam TRHACIE skrutky?
a keď som ho prvý krát rozobral a následne zložil, točil sa OPAČNE, hoci sa to nemalo dať poskladať nesprávne (tvary papierových podložiek) pomohlo pootočenie o cca 15°.
zrejme skrutky navrhovali potomkovia z ajsenachu
ps - to sa utrhla/odstrihla skrutka na závite? tak ide o rovnakých ako píšem z 1980-ho roku!
pps - nepoužili tam TRHACIE skrutky?
Re: Vypadavajici motor
Podle ETK to vypadá, že držák se dělal do prosince 2015 (číslo dílu 22116793377) a následně od prosince 2015 (22116878935), z čehož by šlo dedukovat, že to byla změna z plastu na kov, nicméně nesedí mi to s tím, že v odkazech píšou že se to dělo na autech 2016...
Ale zase tady někdo potvrzuje to co píšu, tak jestli nebyly odlišnosti u aut na odlišné trhy?!
Nicméně jedna věc je držák a druhá věc jsou šrouby. Tím, že se zpevní držák (vymění za novější) musí být větší nárok na pevnost šroubů. Takže pokud nenaddimenzovaly šrouby, tak to musí rupnout jednou v nich. Otázkou je jestli méně škody nevznikne s tím plastovým držákem, kdy praskne on...
Ale zase tady někdo potvrzuje to co píšu, tak jestli nebyly odlišnosti u aut na odlišné trhy?!
Nicméně jedna věc je držák a druhá věc jsou šrouby. Tím, že se zpevní držák (vymění za novější) musí být větší nárok na pevnost šroubů. Takže pokud nenaddimenzovaly šrouby, tak to musí rupnout jednou v nich. Otázkou je jestli méně škody nevznikne s tím plastovým držákem, kdy praskne on...
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Re: Vypadavajici motor
Ahoj,
nasel jsem tri servisni bulletiny - dva na srouby jeden na drzak.
V servisnim bulletinu SI B22 01 15 z unora 2015 (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/ ... 7-4579.pdf) je uvedeno ze se musi vymenit drzak jehoz cislo odpovida tomu plastovymu provedeni. Jak pise Kadlik drzak se mel zmenit nekdy behem 2015 z plastovyho provedeni na hlinikovy. Kdy presne a k te zmene doslo nevim (melo by to byt nekdy kolem listopadu), kazdopadne servisni bulletin byl B22 01 15 (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 5-9999.pdf) byl aktualizovan v unoru 2016 uz pocita s drzakem 22 11 6 793 357 - hlinikovym.
Na srouby vysly servisni bulletiny dva SI B22 04 15 z unora 2016 (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 6-9999.pdf) a SI B22 01 16 z cervna 2016 https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 6-9999.pdf. Oba zminuji vymenu sroubu u stejnych vyrobnich datumu 23. zari 2013 do 6. listopadu 2015.
Tudiz jak pise Kadlik, voziku z roku 2016 by se to teoreticky tykat nemelo a pokud tak jen tech vyrobenych maximalne v unoru.
Jeslti se k tomu dostanu kouknu na myho REXe, ktery by mel byt z konce cervence 2016 - jestli bude mit hlinikovej drzak tak by to melo sedet - otazkou je jeslti ma nekdo Icko z ledna nebo unora 2016 abychom to mohli overit.
Honza
nasel jsem tri servisni bulletiny - dva na srouby jeden na drzak.
V servisnim bulletinu SI B22 01 15 z unora 2015 (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/ ... 7-4579.pdf) je uvedeno ze se musi vymenit drzak jehoz cislo odpovida tomu plastovymu provedeni. Jak pise Kadlik drzak se mel zmenit nekdy behem 2015 z plastovyho provedeni na hlinikovy. Kdy presne a k te zmene doslo nevim (melo by to byt nekdy kolem listopadu), kazdopadne servisni bulletin byl B22 01 15 (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 5-9999.pdf) byl aktualizovan v unoru 2016 uz pocita s drzakem 22 11 6 793 357 - hlinikovym.
Na srouby vysly servisni bulletiny dva SI B22 04 15 z unora 2016 (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 6-9999.pdf) a SI B22 01 16 z cervna 2016 https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 6-9999.pdf. Oba zminuji vymenu sroubu u stejnych vyrobnich datumu 23. zari 2013 do 6. listopadu 2015.
Tudiz jak pise Kadlik, voziku z roku 2016 by se to teoreticky tykat nemelo a pokud tak jen tech vyrobenych maximalne v unoru.
Jeslti se k tomu dostanu kouknu na myho REXe, ktery by mel byt z konce cervence 2016 - jestli bude mit hlinikovej drzak tak by to melo sedet - otazkou je jeslti ma nekdo Icko z ledna nebo unora 2016 abychom to mohli overit.
Honza
Re: Vypadavajici motor
Ahoj.
byl jsem se podivat na levy drzak - muzu potvrdit ze REX z konce cervence 2016 ma levy drzak hlinikovy viz priloha.
H
byl jsem se podivat na levy drzak - muzu potvrdit ze REX z konce cervence 2016 ma levy drzak hlinikovy viz priloha.
H
Re: Vypadavajici motor
Jinak není nutné lézt pod kryt motoru v kufru, stačí vlézt pod auto, popř. je to vidět skrz disk jaký je tam držák
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Re: Vypadavajici motor
Kadlik píše:Jinak není nutné lézt pod kryt motoru v kufru, stačí vlézt pod auto, popř. je to vidět skrz disk jaký je tam držák
No to sice jo, ale nevis v jakem stavu nahore je, treba jestli nema prasklinu
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Vypadavajici motor
Tak jo ta potvora praska i dole....
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Vypadavajici motor
Pekny videno, udivuje mne jak je to v tom fsechno ta krasny bezproblemovy uplne me rozesmalo, jak si namontoval zpatky ten pravej drzak motoru a pak nevim jakym kouzlem sundal ten levej BEV neni umeni, REx to je umeni
Jinak hezke, takove souhrnne
Jinak hezke, takove souhrnne
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L