Upgrade 60REx -> 120REx

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » pon 24. srp 2020 12:46:05

Svítí tam pěkný dojezd a nabíjení na 80% je rozumné řešení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Citigo e IV » pon 24. srp 2020 23:36:46

Super hračka. Jak hodně to omezuje výkon. Já bych to taky nabíjel jen na 80% , mám to na citigu nastavený v menu a je klid.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » pon 24. srp 2020 23:45:23

No ve skutecnosti neomezuje, protoze pri zatizeni napeti klesne :-) , ale vypada to blbe :-)
Zitra zkusime na starsi ista zaregistrovat tu jednotku baterie, co to udela.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » úte 25. srp 2020 17:21:04

Prodal jsem starou baterku na moduly k FVE.
Jestli se chce nekdo kouknout co je vevnitr a udelat si workshop, tak napiste do SZ.
Poprava baterie se bude konat ve ctvrtek po pracovni dobe u Benesova.

Jo a abych jeste nebyl uplne skoupy, tak se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » úte 25. srp 2020 18:24:55

Tak to je parádní cena!!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod dort » úte 25. srp 2020 20:35:23

Havrla píše:Prodal jsem starou baterku na moduly k FVE.
Jestli se chce nekdo kouknout co je vevnitr a udelat si workshop, tak napiste do SZ.
Poprava baterie se bude konat ve ctvrtek po pracovni dobe u Benesova.

Jo a abych jeste nebyl uplne skoupy, tak se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc :-)


Tak workshop bych ocenil spíše na výměnu :-) byť je nádherně zdokumentovaná, tak "elektrické kopyto" jako já to rozhodně nedá :-(

P.S. není to Váš "start-up" - výmněny baterií na i3 :lol: kdyby náhodou hlásím se jako první zájemce z 94 na 120
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Mike » úte 25. srp 2020 20:55:30

Havrla píše:
No nicmene to zatim narazi na jednu vec ktera se bud "sama adaptuje", nebo bude treba do ni dloubnout.
Aktualne se ta 120Ah nabiji na 4,19V clanek a celkove napeti je 402V
Stara baterka nabijela na 4,07V clanek a celkove napeti 392V :

Tady bych byl asi hodne obezretny. Podle specifikace clanku od Samsungu je max napeti na clanku 4,15V. Tak bacha aby nedochazelo k prebijeni a poskozeni clanku.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 680
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod stejk » úte 25. srp 2020 21:12:22

Havrla píše:se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc :-)
Náklady bys taky rozepsal ?
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 26. srp 2020 0:06:35

Takze aktualne dnesni porce odpovedi k veci:

@Dort: - No uvidime, treba me nekdo ukeca na dalsi realizace :-), to abych si pak u kamose v dilne pronajal stani :-) a nebo u sebe v nove udelal pro montazni jamu zavazeci pripravek :-) aby to lepe odsypalo :-)
Kazdopadne, dik na tip, mozna to zvazim .. az to dozkoumam.

@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.

@Stejk: Naklady rozepsal jasne:
Nakup Baterie(120Ah) - Prodej baterie(60Ah) < 100t kc a jak moc necham na fantazii kazdeho ctenare :-)
Primo vydane penize na vymenu jsou aktualne 0 Kc. Baterii jsem vymenil svepomoci. Cas na studium atd... nepocitano.


A nyni novinky:
Byl jsem se cestou domu z prace stavit kdesi u Pardubic za jednim clovickem z fora mypower co ma take I3, a dela hodne do baterek. Ma rozchozenou ISTA , ale bohuzel v ni jeste nema 120Ah pro kodovani, nicmene i tak jsme o kousek moudrejsi, auto baterii nefakuje, ba co prijalo ji, baterie vyblinkla nekolik opravnenych diagnostickych informaci, ktere vznikli pri vymene, dale chyby ktere jsou vznikle patrne nedokodovanim a mimo jine hlasku ze nelze dosahnout nabijeciho targetu s aktualnim kodovanim. Takze bude stacit dokodovat :-) Po smazani chyb si auto ani baterie (modul SME) na nic aktualne nestezuji. Blby je ze zitra rano nebudu mit nabito na 100%. S clovickem super pokec, konecne zas nekdo kdo o tom take neco vedel a dokazal me i obohatit.


Konec hlaseni.
Přílohy
IMG_20200825_200309.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Mike » stř 26. srp 2020 8:47:42

Havrla píše:Takze aktualne dnesni porce odpovedi k veci:


@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.



Zde je pro 94Ah datasheet https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/
predpokladam, ze pro 120Ah bude napeti stejne, stejne jako to maji ostatni vyrobci pro ruzne modelove rady clanku.
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Mike » stř 26. srp 2020 8:55:32

Mike píše:
Havrla píše:Takze aktualne dnesni porce odpovedi k veci:


@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.



Zde je pro 94Ah datasheet https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/
predpokladam, ze pro 120Ah bude napeti stejne, stejne jako to maji ostatni vyrobci pro ruzne modelove rady clanku.


tak to bude mozna jeste horsi. Sice jsem nenasel primo datovy list k samsungu ale informaci kolem clanku 120Ah je na netu celkem dost.
Vypada to tedy, ze 120Ah maji max napeti 4,1V stejne jako ma iOn a spol.

Akkudaten 60Ah => Zellspannungen 2,70...4,10V, NCM 111/333
https://avt.inl.gov/sites/default/files ... yi5486.pdf

datasheet 94Ah => Zellspannungen 2,70...4,15V, NCM 111/333
https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/

Test am echten 120Ah => Zellspannungen 2,80...4,10V, NCM 622
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=97349
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 26. srp 2020 11:18:41

@Mike
Hezke ranko.

1. Neni to datasheed vyrobce na 120 Ah. Ale clanek prodejce clanku, ktery pouzil znama data o 94 Ah clanku a v nem vymenil zname data z velekho stitku auto baterie. a ktery pouze uvadi v jakych rozmezi clanek testoval. Neuvadi se nic o meznim maximalnim napeti, ani jake napeti je ve voze povazovano za maximalni a jaka mu odpovida horni hranice nenabiteho balastu.

Jedina znama fakta uvedena vyrobcem o 120 baterii jsou:
Ze stitku: Jenovite napeti 352,3 V na 96 clancich U = 3,669 V na clanek, C = 120 Ah , E = 42240Wh
Ridici jednotka autobaterie tvrdi: Ze 4,19V na clanku odpovida nabiti na 95,7%. a prestane nabijet. To je zrejmy fakt, a je zrejme ze vyrobce autobaterie ma dostatecne podklady pro to, aby toto mohl stanovit.

2. Všichni ostatní považuji nabito pri 4.2V = 100% když jsme u toho. V autech se nabiji na min, protoze horni balast - proc tam je vime.

3. Prvni poucka projektoveho rizeni zni: Nikdy nic nepredpokladej. Je tedy dulezite vychazet z overenych zdroju.

4. Neni sporu o tom, ze 4,2 V se zda hodne, a je treba bud overit ze je tak vporadku, nebo napeti uvest do radneho stavu.
Vzhledem k tomu, ze diagnotika pise ze nemoho byt dosazeno cilove napeti a vuz nema SME registrovanou, da se vyvodit ze se stav napravi po zaregistrovani jednotku SME do vozu.

5. Pokud mas rozchozenou ISTA a obsahuje data pro 120 Ah baterii a ses v dosahu, muzeme udelat registraci SME a budme chytrejsi. nebo pockat do pristiho tydne.

@Ostatni: Ma nekdo ISTA kde je uz uvedena 120Ah baterie a funguje mu to ? Me se to nepovedlo rozchodit. Protoze do budoucna to bude potreba :-)
Naposledy upravil(a) Havrla dne ned 30. srp 2020 19:56:58, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 27. srp 2020 13:23:06

Ahoj,
no mel jsem vcera chvilku, nikdo nenapsal, tak jsem vzal golu....
Husty je, ze vodice jsou hlinikove :-)

IMG_20200826_184743.jpg

IMG_20200826_184749.jpg

IMG_20200826_185417.jpg

IMG_20200826_185518.jpg
Přílohy
IMG_20200826_201016.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » čtv 27. srp 2020 15:10:41

Pěkný :) co na tom stojí ty šílený peníze za novou že? :)))
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » ned 30. srp 2020 13:41:09

Tak jsme zase o kousek moudrejsi... mala kosticka do skladanky nam rika, ze moje nabijeni je vporadku.
U 120Ah baterie je koncove napeti clanku skutecne 4.19V a odpovida to cca 95%

Dnesni navstena u jednoho majitele cerstve nove I3s 120Ah 8tkm:
Screenshot_20200830_095020_com.bremeier.ralf.electrified.jpg
Naposledy upravil(a) Havrla dne úte 01. zář 2020 22:27:05, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod mopadzi » pon 31. srp 2020 8:03:50

tohle je z jaké Apky?
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » pon 31. srp 2020 12:31:04

Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » úte 01. zář 2020 22:31:26

Dalsi navsteva u majitele 120Ah sice zase I3s. najezd 20tkm, nicmene to potvrzuje stav nabiti 402V 4,19V na clanek. Zajmave je ze ma pomerne vetsi degradaci. jeste mi chybi cista I3 do overovaci sbirky.
Screenshot_20200901_211504_com.bremeier.ralf.electrified.jpg
Naposledy upravil(a) Havrla dne úte 01. zář 2020 22:48:43, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod kubanec » úte 01. zář 2020 22:35:41

Velký respekt a ještě větší gratulace. Vždycky když čtu něco takového, tak nechápu jak to někdo dokáže a je to super.
Mohl byste napsat, jak se změnil dojezd u i3 s 81 tis. na tachometru. :geek:
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » úte 01. zář 2020 23:25:34

kubanec píše:Velký respekt a ještě větší gratulace. Vždycky když čtu něco takového, tak nechápu jak to někdo dokáže a je to super.
Mohl byste napsat, jak se změnil dojezd u i3 s 81 tis. na tachometru. :geek:

Pred:
IMG_20200821_065333.jpg


Po:
IMG_20200822_142217.jpg


Krasnych v jeden den elektickych 3x DC nabiti:
IMG_20200830_001846.jpg

Tohle je taky pekny, uz dojedu do Drazdan, Cechy pokryte.:
IMG_20200825_103841.jpg



Vysledek je uchvatny.... dneska jsem ujel velmi sviznych 200km, ja jeste mi zbylo na jednu cestu do Prahy. Takze REx bude fakt asi na opravdu extra vyjmecnou prilezitost.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L