Pneumatiky

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Turbo » sob 03. dub 2021 8:56:21

Je to jak po kolejích i ve 150km/h, nevím do jaké míry tomu ještě pomůže podvozek -20mm u Sportpaketu, ale zásadní vliv budou mít spíš ta kola. Hlavně přechod z letních na zimní, to byl fakt šok. Ty galusky schopnosti podvozku značně degradují.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Turbo » sob 03. dub 2021 10:30:45

Teď ještě koukám, že pneu na 20" standart (430) je 155/175 a pro Sportpaket a s-ko (431) je to 175/195, plus ještě nižší ET o 10mm (20mm na nápravu), takže ideálně 20" 431 style.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Pneumatiky

Příspěvekod stejk » stř 07. dub 2021 22:48:29

Zvolil jsem nové 19" Continental EcoContact 6 155/70 R19 84Q
IMG_7481.jpg
IMG_7481.jpg (93.22 KiB) Zobrazeno 7773 x


Směrová stabilita při rychlostech nad 110 km/h velmi podobná zimním 19" Nokianům.

Turbo píše:Je to jak po kolejích i ve 150km/h
Né že bych nevěřil, ale nejraději bych auto řídil, abych si to zkusil. Takže možné rozdíly:
- 20" letní
- podvozek -20mm Sportpaket
- podložky

Přitom podložky zvyšují rozchod kol,tj. podložka by měla teoreticky směrovou stabilitu spíš zlepšovat. Přemýšlím, že je ale sundám.
IMG_7482.jpg
IMG_7482.jpg (103.7 KiB) Zobrazeno 7773 x
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Pneumatiky

Příspěvekod hobbyi3 » čtv 24. čer 2021 16:12:40

Trochu se v tom nevyznám. Dají se na normální i3 - nikoliv s - dát širší pneu?
Ty galusky nejsou nic moc na vzhled i chování.

Kupuji totiž novou i3, od eska mne zrazovali, že je ještě víc tvrdé na běžné ježdění.

Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?

Zatím to řeším na stávající i3 (r. v. 2016+, 48000), kterou prodávám tak, že mám zimní i letní 19" palců a hustím na 2,0 vpředu a 2,1 vzadu. Pak je to na Prahu krásně měkké. Vím, že pneu trpí, ale jízda je super.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Lama » čtv 24. čer 2021 17:18:56

hobbyi3 píše:Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?

A nevadí Vám, že dojezd bude o hodně menší?
A jezdit na podhuštěných pneu...? Obecně se pneu u EV hustí více.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Kadlik » čtv 24. čer 2021 19:26:43

hobbyi3 píše:Trochu se v tom nevyznám. Dají se na normální i3 - nikoliv s - dát širší pneu?
Ty galusky nejsou nic moc na vzhled i chování.

Kupuji totiž novou i3, od eska mne zrazovali, že je ještě víc tvrdé na běžné ježdění.

Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?

Zatím to řeším na stávající i3 (r. v. 2016+, 48000), kterou prodávám tak, že mám zimní i letní 19" palců a hustím na 2,0 vpředu a 2,1 vzadu. Pak je to na Prahu krásně měkké. Vím, že pneu trpí, ale jízda je super.


Dá se dát širší pneu dozadu, ale podmínkou je širší disk. Pokud vzadu je 5,5 šíře, pak se tam může dát širší pneu 175.

Já musím říci po 3 měsících ježdění na Conti, že jsou skvělé. Ta směrová nestabilita co se tady pořád zmiňuje nevím co je upřímně. Měl jsem jen BMW, poslední 135i a nevnímám nějakou nestabilitu. Spíše bych to co se tady zmiňuje přisuzoval zadnímu náhonu a vlastnosti zadokolky jako takové…

Co je blbé je přilnavost na limitu, který přichází relativně brzy s těmi CDčky (vypůjčuji si přirovnání od Havrly) vpředu. Ale s tím se nedá nic dělat… Minulý týden jsem měl namále, jezdí to strašně rychle a když je člověk zvyklý na přilnavost v zatáčce a ona tam moc není, pak má namále :-)
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Pneumatiky

Příspěvekod hobbyi3 » pon 28. čer 2021 14:15:56

Díky za vysvětlení, takže nejlepší na stabilitu jsou 20" a disk vpředu 5J a vzadu 5,5 J, tj. 155 šíře pneu vpředu a 175 šíře vzadu.
Platí pro obyčejnou i3.

Ještě - dá se na obyčejnou i3 dát 175 vpředu a 195 vzadu jako u "s", když nemá sportpaket? Co tomu brání? A pak musí být zase jiné disky - vpředu 5,5 a vzadu kolik?
Už mám na dvě auta tři sady kol /všechny 5J, 19"/, tak abych konečně pořídit to správné, tj. letní šiřší vzadu.
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Kadlik » pon 28. čer 2021 16:09:02

Já mluvil o rozměru 19” jen pro upřesnění
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Havrla » stř 30. čer 2021 18:24:59

i3-kola.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Kadlik » stř 30. čer 2021 21:03:33

Lol poláci jedou bomby i v USA :-)
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Marek71 » čtv 01. črc 2021 9:01:20

Podle jména bych řekl, že je to typický Maďar :-)
Pan Kachna
Příspěvky: 14
Registrován: stř 12. dub 2023 12:35:17

Re: Pneumatiky

Příspěvekod Pan Kachna » pon 15. kvě 2023 12:10:48

Turbo píše:Pokud chcete od i3 solidní jízdní vlastnosti, tak si na to pořiďte 20" kola, já už se nemohl dočkat až sundám zimáky, to je fakt úplně jiné auto.


Volně navážu na svůj dotaz ohledně pneu Gripmax v jiném vlákně. Tu větší stabilitu 20´může někdo další potvrdit? Já bych čekal jen to, že 19´budou pohodlnější a podle všeho úspornější. O větším výběru pneu nemluvě.
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Pneumatiky

Příspěvekod janvlk » stř 17. kvě 2023 9:12:25

Asi je ten pohled na věc silně individuální a bude zřejmě záležet i na autě, ze kterého jsem přesedl a se kterým to porovnávám.
Já mám Sportpaket a jízda na zimních 19" je mnohem horší. Auto se pohupuje, houbovitě reaguje na každou nerovnost, je náchylnější na vyjeté koleje i boční vítr.
Jakmile přezuji 20", cítím znatelné zpevnění, ano, auto "ztvrdne", ale v dobrém slova smyslu, nerovnosti překonává stejně tlumeně, ale bez dodatečného houpání, chová se velmi stabilně.
Za mě také jednoznačně 20", jak píše Turbo, je to jiné auto, ale je třeba vzít v úvahu, že pokud se jedná o Sportpaket a nebo model S, který má trochu jiný na 20" uzpůsobený podvozek.
V každém případě jsou ale 20" včetně pneu těžší kola, s vyšší rotační hmotností, a s měkčím klasickým tlumením se mohou chovat jinak, to nedokážu posoudit, ale určitě vyšší spotřeba.