Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%

Příspěvekod stejk » ned 05. led 2020 18:37:39

Dnes 5.1.2020 jsem u své i3ky 2015, 60 Ah, najeto 33t km byl svědkem následujího chování.

- ve 8:40 jsem vůz nechal nabíjet na veřejné nabíječce (KEBA, typ 2, 32Amp, 22 kW) SoC byl cca 50%

- ve 10:40 jsem ukončil nabíjení (SoC cca 96%) a vůz přesunul cca 2km (došlo k poklesu SoC na 93% (teplota vzduchu cca -1°C))

- ve 10:45 jsem pomocí BMW aplikace v telefonu nastavil:
1) Nabíjení s nízkým tarifem - časovač nízkého tarifu od 12:30 do 21:10
2) Čas odjezdu od 21:00
3) Klimatizace zapnuto
Toto nastavení jsem pomocí appky odeslal do vozu. Počkal až aplikace odešle hodnoty do vozu.

- ve 10:50 jsem vůz připojil pomocí dodávané nabíječky (schuko) na 16Amp přívod.

Přibližně v 11:30 jsem si (díky přicházejícím emailům z mého monitoringu) všiml, že se vůz nabíjí. Což bylo v rozporu s tím co jsem očekával. Nastavil jsem totiž časovač + čas odjezdu. A moje zkušenost je taková, že s tímto nastavením, by se vůz měl začít nabíjet nejdříve ve 18h a to tak, aby se do 100% doplnil někdy okolo 20:00 a ve 20:40 začne s vytápěním kabiny, protože mám stanoven čas odjezdu na 21:00.

Vše dosud zde popsané ilustruje následující obrázek (červená je SoC, oranžová dojezd v kilometrech, a modrá SoC max)
1.png


-ve 14:20 jsem si povšimnul další zajímavosti, kdy mi přišel email s informací, že vůz je 100% nabitý a nenabíjí se. Což jsem si ale původně myslel, že k tomu mělo dojít někdy okolo 12:15 (viz předchozí obrázek). Zde jsem si tedy říkal, že asi v časovém okně 12:15 až 14:20 docházelo k balancování článků.
2.png


- ve 16:15 jsem pomoc BMW aplikace odeslal do vozu pokyn se změnou. Změny které jsem udělal: Nabíjeni: ihned. Tím jsem zrušil časovač pro nabíjení s nízkým tarifem. Předpokládal jsem že vůz mám nabitý na 100%. Dále jsem změnil čas odjezdu z 21:00 na 20:50. Takto upravenou sadu nastavení jsem odeslal do vozu pomocí BMW appky.

- ve 16:20 přišel email, že vůz se nabíjí a SoC je 93% :!: Nemám pro pokles ze 100% na 93% žádné rozumné vysvětlení. S vozem jsem nijak nemanipuloval. Nechápu to.
3.png


Následně se vůz nabil z 93% do 100% (od 16:20 do 17:30).

Máte pro toto chování nějaké vysvětlení? Především tedy ten pokles SoC na 93% ve 16:20.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%

Příspěvekod Josef » ned 05. led 2020 18:43:24

Nějaká rekalibrace?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%

Příspěvekod stejk » ned 05. led 2020 22:07:49

Pravděpodobně rekalibrace. Nasvědčuje tomu i lehce zvýšené SoCmax, které vůz vracel po 16:20
4.png
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%

Příspěvekod Havrla » pon 06. led 2020 22:05:02

Ja pro to mam jine vysvetleni, graf a apka neukazuje realitu.
Ono totiz, kdyz se zacne nabijet, vuz posle na server stav baterie a vektor nabijeni (kdy bude nabito). Toto cas od casu zopakuje v nahodnem casovem okne. No nekde zde muze byt problem, v aproximaci toho vektoru na BMW serveru, nebo zaslani spatneho vektoru.

Zde to je krasne videt:
https://cloud.itnaklic.cz/grafy-i3/d/SK ... 7920322377
elektroforum
nase hlavni mesto, na zacatku a konci velkym pismem

Je videt, jak se posle stav baterie a vektor kdy bude nabito. Dale je videt ze nabijeni v realite je jine, a po aktualizaci se stav baterie upravi a zaroven vektor.

IMG_20200106_215900.jpg


Ono to BMW je takove cele zoufale co se tyce software, napriklad ted mi na tyden zmizly z navigace POI - nabijecky, ukazali se tam az po druhe urgenci na helplince. POI nabijecky jsou tm dohackovany nejak online .
Osobne se divim, ze dokazali napsat fungujici firmware pro rizeni toho elektromotoru :D


Ted kdyz koukam, pises zes dal nabijet pri 93%, "nabilo se" na 100%, a pak ti to padlo zase na 93% ... tedy ve skutecnosti se nenabijelo, jenom si to BMW server myslel, ze se nabiji a posilal tak falesna data.
Naposledy upravil(a) Havrla dne stř 08. led 2020 11:32:14, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%

Příspěvekod stejk » úte 07. led 2020 23:07:43

Havrla píše:Ted kdyz koukam, pises zes dal nabijet pri 93%, "nabilo se" na 100%, a pak ti to padlo zase na 93% ... tedy ve skutecnosti se nenabijelo, jenom si to BMW server myslel, ze se nabiji a posilal tak falesna data.
Bohužel reálnou spotřebu (např. z elektroměru) negrafuji. Takže ano, je možné se se opravdu po pádu na 93% reálně nenabíjelo. Takže musím uznat, že toto vysvětlení je stále jedno z možných.