Volne predni kola, loziska predni napravy.
Moderátor: Josef
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
aby to nebylo špatnou montáží, pokud se nepoužije vhodný přípravek a namlátí to tam kladivem tak to má velmi nízkou životnost
BMW i3 94Ah
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Pasují na i3 díly z Mini?
Naposledy upravil(a) MKM dne ned 28. čer 2020 23:25:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Na tech předních ložiskách proběhl upgrade, nevím ale kolik ten inovovaný typ na našich silnicích najezdí, tak dlouho jedno auto nemám.
Je samozřejmě nesmysl kupovat to v autorizáku, když je to v aftru za zlomek ceny.
Mini je úplně jiný koncept (FWD), tam moc společných dílů podvozku asi nebude.
Je samozřejmě nesmysl kupovat to v autorizáku, když je to v aftru za zlomek ceny.
Mini je úplně jiný koncept (FWD), tam moc společných dílů podvozku asi nebude.
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
No to by mě zajímalo v jakém roce ten upgrade udělali. Protože 2016 to má a co jsem tuhle testoval tak snad 2018 taktéž.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Vydedukoval jsem to z toho, že FAG (stejný dodavatel do prvovýroby pro BMW) má na ta ložiska 2 číselné řady. Vzhledem k tomu, že ta verze s nižším indexem lze ještě stále koupit, tak to nebude asi až zas tak dlouho.
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Havrla píše:Me nic, ja se 1/4 roku hadal v Nemecku az jsem to uhadal. Nutno podotknout ze po cca 30tkm se vule zase zacina vracet. Tak uvidim co dal.
Nokia9500 testuje kdy kolo upadne.
Kamos to bude menit az nasetri
Ostatni tvrdi ze ten rambajz z napravy jsou nizkoprofilova kola a bojej se zkusit na kolo sahnout Maji preci BMW i se nesnizi k necemu takovemu jako vyzkouset jestli drzi kolo
hownajz to neupadne, ještě jsem nečetl ani na mezinárodním fóru, že by to někomu upadlo a to mají najeto větší cifry než já
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Hoj,
s Havrlou jsme byli v Duesseldorfu spolu. Necelych 900 km na benzin domu nebyl vetsi problem i kdyz jsem s i-ckem jel podruhy.
Loziska jsem koupil FAGy FG 713649650 - jiny u Kellyho nemeli tak si nejsem jist s jinou revizi (dalsi cislo). Za hubicku uplne nejsou, ale cena zas nijak nevybocuje z beznych dilu na ostatni mnichovsky priblizovadla.
V nedeli jsem se pokusil je vymenit - bohuzel jsou tam torxy T60 utopeny pod telesem tlumice. Takze obejit S klicem jako u E90 nelze, musel jsem objednat prodlouzenej T60x100 - bude ve ctvrtek tak pujdu na dalsi pokus kdyz to vyjde o vikendu.
Postup dle BMW s vytazenim celyho tlumice mimo hlinikovy vykovek je proveditelny pouze pokud by se bud stlacila jen pruzina, nebo se tlumic s pruzinou vyndal ven celej. Pro stahovak na pruziny bych musel jet 50 kilometru a navic mi to prijde zbytecne prace - prodlouzena T60 by se mela vejit vedle tlumice. Pokud to ale podle predepsanyho postupu delaj v autorizaku, nedivim se ze za to budou chtit raketu - pocitam ze s pripravou minimalne dve tri hodky prace + batoh za loziska s cedulkou BMW - vzhledem k hodinovy sazbe bych se nedivil ani 10-15k.
Lozisko jsem porovnaval s E90 - je to hodne jiny - ma hrozne velky vysazeni, o tom ze se lisi i prumery sroubu a osazeni ani nemluve. Na mini bych s predohrabem nesazel - cekal bych dost jinou konstrukci vhledem k tomu ze musi skrz jeste hnaci hridel.
Jestli se k vymene o vikendu dostanu dam vedet, jak to slo - E90 se dala zvladnout do hodky obe strany, tak doufam ze ten dlouhej Torx se bokem vejde.
Honza
s Havrlou jsme byli v Duesseldorfu spolu. Necelych 900 km na benzin domu nebyl vetsi problem i kdyz jsem s i-ckem jel podruhy.
Loziska jsem koupil FAGy FG 713649650 - jiny u Kellyho nemeli tak si nejsem jist s jinou revizi (dalsi cislo). Za hubicku uplne nejsou, ale cena zas nijak nevybocuje z beznych dilu na ostatni mnichovsky priblizovadla.
V nedeli jsem se pokusil je vymenit - bohuzel jsou tam torxy T60 utopeny pod telesem tlumice. Takze obejit S klicem jako u E90 nelze, musel jsem objednat prodlouzenej T60x100 - bude ve ctvrtek tak pujdu na dalsi pokus kdyz to vyjde o vikendu.
Postup dle BMW s vytazenim celyho tlumice mimo hlinikovy vykovek je proveditelny pouze pokud by se bud stlacila jen pruzina, nebo se tlumic s pruzinou vyndal ven celej. Pro stahovak na pruziny bych musel jet 50 kilometru a navic mi to prijde zbytecne prace - prodlouzena T60 by se mela vejit vedle tlumice. Pokud to ale podle predepsanyho postupu delaj v autorizaku, nedivim se ze za to budou chtit raketu - pocitam ze s pripravou minimalne dve tri hodky prace + batoh za loziska s cedulkou BMW - vzhledem k hodinovy sazbe bych se nedivil ani 10-15k.
Lozisko jsem porovnaval s E90 - je to hodne jiny - ma hrozne velky vysazeni, o tom ze se lisi i prumery sroubu a osazeni ani nemluve. Na mini bych s predohrabem nesazel - cekal bych dost jinou konstrukci vhledem k tomu ze musi skrz jeste hnaci hridel.
Jestli se k vymene o vikendu dostanu dam vedet, jak to slo - E90 se dala zvladnout do hodky obe strany, tak doufam ze ten dlouhej Torx se bokem vejde.
Honza
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
No ja nasel krasny online rozpad dilovej katalog:
Takze I3Rex 2015:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1Z41-EUR-05-2015-I01-BMW_i-i3_60Ah_Rex&diagId=31_1052
Note Repair Manual
05 Wheel hub with bearing 33416867927
cross reference rika ze i MINI to ma:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=1Z41-EUR-05-2015-I01-BMW_i-i3_60Ah_Rex&mg=31&sg=10&diagId=31_1052&q=33416867927
A i3Rex z roku 2019
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=8P41-EUR-12-2019-I01N-BMW_i-i3_120Ah_Rex&diagId=31_1052
Note Repair Manual
05 Wheel hub with bearing LOW 2 33416867927
A v mini je to tady:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XN72-EUR-07_2013_F56_Mini_One&diagId=33_1787#33416867927
Stejny cislo stejna sracka.
Takze I3Rex 2015:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1Z41-EUR-05-2015-I01-BMW_i-i3_60Ah_Rex&diagId=31_1052
Note Repair Manual
05 Wheel hub with bearing 33416867927
cross reference rika ze i MINI to ma:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=1Z41-EUR-05-2015-I01-BMW_i-i3_60Ah_Rex&mg=31&sg=10&diagId=31_1052&q=33416867927
A i3Rex z roku 2019
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=8P41-EUR-12-2019-I01N-BMW_i-i3_120Ah_Rex&diagId=31_1052
Note Repair Manual
05 Wheel hub with bearing LOW 2 33416867927
A v mini je to tady:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XN72-EUR-07_2013_F56_Mini_One&diagId=33_1787#33416867927
Stejny cislo stejna sracka.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Zdravim,
tak loziska vymenena. S upravenym torxem T60x100 (stoceny na mensi prumer) to s odrenyma usima vyslo. Prava strana musela flexou, leva sla sice hrubou silou ale jen vytocit. Hlinikova tehlice byla dost zkorodovana - docistoval jsem sabrem a lehce mikrobruskou.
Auto subjektivne tissi hlavne ve vyssich ryhlostech (130 dalnice - ca hodina dneska) a smerova stabilita polepsena ve vsech rychlostech.
Tak jsem zvedav jak dlouho loziska vydrzi. Kdyz jsem koukal na vysvetleni dle BMW manualu, ze se jedna nikoli o vuli v lozisku ale v McPhersonu, prislo mi trosku detinske. Je uplne jedno kde vznika vule ktera ma vliv na jednoznacnou polohu kola vuci vozovce - kolo se proste kvrdlat nesmi. Vzhledem k tomu ze rizeni patri do oblasti "safety relevant" je mi dost divny ze by to mohli takhle odbyt. Jeste po tom popatram.
H
tak loziska vymenena. S upravenym torxem T60x100 (stoceny na mensi prumer) to s odrenyma usima vyslo. Prava strana musela flexou, leva sla sice hrubou silou ale jen vytocit. Hlinikova tehlice byla dost zkorodovana - docistoval jsem sabrem a lehce mikrobruskou.
Auto subjektivne tissi hlavne ve vyssich ryhlostech (130 dalnice - ca hodina dneska) a smerova stabilita polepsena ve vsech rychlostech.
Tak jsem zvedav jak dlouho loziska vydrzi. Kdyz jsem koukal na vysvetleni dle BMW manualu, ze se jedna nikoli o vuli v lozisku ale v McPhersonu, prislo mi trosku detinske. Je uplne jedno kde vznika vule ktera ma vliv na jednoznacnou polohu kola vuci vozovce - kolo se proste kvrdlat nesmi. Vzhledem k tomu ze rizeni patri do oblasti "safety relevant" je mi dost divny ze by to mohli takhle odbyt. Jeste po tom popatram.
H
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Tak jsem prezul na zimni a nestacil jsem se podivit.
Necele 2 roky od opravy predni napravy - loziska, tlumice, prachovky ...
Prachovka zacina praskat:
Na odrenou/olestenou prizinu prej snad existuje svolavacka, rikaji ...., tak se na to poptame.
A vule v kole je zpatky, rambajz jako prase.
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... gfgtSxs4tj
Necele 2 roky od opravy predni napravy - loziska, tlumice, prachovky ...
Prachovka zacina praskat:
Na odrenou/olestenou prizinu prej snad existuje svolavacka, rikaji ...., tak se na to poptame.
A vule v kole je zpatky, rambajz jako prase.
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... gfgtSxs4tj
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Zdravím, mam I3 z roku 2019 najeto nyní cca 11000km. Z ničeho nic se začalo ozývat při prudším zatočení doprava zvuk z přední nápravy, který je cyklický, tak jak rychle se kola otáčejí. Auto mírně táhne doprava. Při uchopení pravého kola nahoře, je patrná vůle, levé kolo bez vůle.
Předpokládám, že problém bude v ložisku, jak jsem zde dočetl.
Auto je v záruce. Otázka zní, jaké máte zkušenosti s reklamací. Z mého pohledu je to naprosto ukázkový příklad výrobní vady, ale dočítám se, že snad měl být někdo v servisu odbyt s tím, že to je normální stav.
Děkuji za zase zkušenosti, či radu jak postupovat.
Předpokládám, že problém bude v ložisku, jak jsem zde dočetl.
Auto je v záruce. Otázka zní, jaké máte zkušenosti s reklamací. Z mého pohledu je to naprosto ukázkový příklad výrobní vady, ale dočítám se, že snad měl být někdo v servisu odbyt s tím, že to je normální stav.
Děkuji za zase zkušenosti, či radu jak postupovat.
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Vůbec nerozporuju problém předních ložisek, ale osobně jsem měl těch aut několik a citelnou vůli v předních kolech nemělo fakt ani jedno, všechno teda nájezd do 30tkm.
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Druffec píše:Zdravím, mam I3 z roku 2019 najeto nyní cca 11000km. Z ničeho nic se začalo ozývat při prudším zatočení doprava zvuk z přední nápravy, který je cyklický, tak jak rychle se kola otáčejí. Auto mírně táhne doprava. Při uchopení pravého kola nahoře, je patrná vůle, levé kolo bez vůle.
Předpokládám, že problém bude v ložisku, jak jsem zde dočetl.
Auto je v záruce. Otázka zní, jaké máte zkušenosti s reklamací. Z mého pohledu je to naprosto ukázkový příklad výrobní vady, ale dočítám se, že snad měl být někdo v servisu odbyt s tím, že to je normální stav.
Děkuji za zase zkušenosti, či radu jak postupovat.
Hezky den,
Strasne moc moc budu rad kdyz se pak pochlubite jak jste v servisu se zarukou pochodil, moje zkusenost je strasna.
Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Tak asi bude mít zkušenost hodně podobnou jako my všichni i3 94Ah, najeto cca 65.000km, rv. 2016
Za mě: Minulý týden v Renocaru ohledně pravidelné 2 leté prohlídky (mám service inclusive do 100.000 km nebo 6ti let)
Ráno 07:00:
Já: Dobrý den - jsem objednán na pravidelnou prohlídku, chtěl bych ještě aktualizovat všechny jednotky v autě a zkontrolovat přední ložiska, hlavně na tom pravém je vůle.
Renocar: OK, to není problém, aktualizace jednotek v autě stojí 1.500 Kč (WHAT?!?) a na ložiska se podíváme, ale to je mi divný, nikdo s tím tady nikdy nebyl, nikdy jsme to neřešili
Já: Tak mi tedy udělejte i tu aktualizaci, i když se mi zdá fakt naprosto unfair že si účtujete za aktualizaci - tj. OPRAVY chyb, které máte v autě...
Odpoledne 16:00:
Vyměněn kabinový filtr, brzdová kapalina, aktualizace jednotek, závada ložisek se neprojevila, vše OK - cena těch 1500 bez DPH.
Zrovna venku chcalo jak sviňa, tak jsem to tam jen ukazoval tomu technikovi v dešti a on na to že nic nevidí a mechanik jasně řekl, že je vše OK a na nic nepřišli. Dost divný že na nic nepřišli, obzvláště když vpravo je i prasklá prachovka - což mě samozřejmě nikdo nesdělil...
Takže zkušenost veskrze "kladná"
BTW: Asi v roce 2006 jsem byl s roční motorkou (BMW GS 1200) v Brně. Koupil jsem ji v Olomouci a u první benzinky nenastartoval. Kabelama od prodavačky a díky autu co přijelo jsem to natočil a zajel NEOHLÁŠENÝ, zmoklý na kost do Brna. Slečna na recepci naprosto bez řečí mi dala nějaký BMW tričko, kraťasy a pantofle. Motorku vzali na servis - vyměnili baterku, udělali nějakou svolávací akci, dali mi kafe a nějakou svačinu. Za dvě hodiny jsem odjížděl, nechtěli ani korunu a nechali mi i ty hadry že moc děkují za návštěvu. Zřejmě jsme se za ty roky posunuli o hodně dál směrem v zadel...
Za mě: Minulý týden v Renocaru ohledně pravidelné 2 leté prohlídky (mám service inclusive do 100.000 km nebo 6ti let)
Ráno 07:00:
Já: Dobrý den - jsem objednán na pravidelnou prohlídku, chtěl bych ještě aktualizovat všechny jednotky v autě a zkontrolovat přední ložiska, hlavně na tom pravém je vůle.
Renocar: OK, to není problém, aktualizace jednotek v autě stojí 1.500 Kč (WHAT?!?) a na ložiska se podíváme, ale to je mi divný, nikdo s tím tady nikdy nebyl, nikdy jsme to neřešili
Já: Tak mi tedy udělejte i tu aktualizaci, i když se mi zdá fakt naprosto unfair že si účtujete za aktualizaci - tj. OPRAVY chyb, které máte v autě...
Odpoledne 16:00:
Vyměněn kabinový filtr, brzdová kapalina, aktualizace jednotek, závada ložisek se neprojevila, vše OK - cena těch 1500 bez DPH.
Zrovna venku chcalo jak sviňa, tak jsem to tam jen ukazoval tomu technikovi v dešti a on na to že nic nevidí a mechanik jasně řekl, že je vše OK a na nic nepřišli. Dost divný že na nic nepřišli, obzvláště když vpravo je i prasklá prachovka - což mě samozřejmě nikdo nesdělil...
Takže zkušenost veskrze "kladná"
BTW: Asi v roce 2006 jsem byl s roční motorkou (BMW GS 1200) v Brně. Koupil jsem ji v Olomouci a u první benzinky nenastartoval. Kabelama od prodavačky a díky autu co přijelo jsem to natočil a zajel NEOHLÁŠENÝ, zmoklý na kost do Brna. Slečna na recepci naprosto bez řečí mi dala nějaký BMW tričko, kraťasy a pantofle. Motorku vzali na servis - vyměnili baterku, udělali nějakou svolávací akci, dali mi kafe a nějakou svačinu. Za dvě hodiny jsem odjížděl, nechtěli ani korunu a nechali mi i ty hadry že moc děkují za návštěvu. Zřejmě jsme se za ty roky posunuli o hodně dál směrem v zadel...
Naposledy upravil(a) Mishaczech dne pon 19. říj 2020 17:08:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
No co, prostě standardní kvalitní autorizovaný servis hned na 102 tis. km budou tvrdit že je přední náprava úplně v háji a celé se to musí vyměnit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
No on service inclusive je o tom, že dělají zdarma PRAVIDELNÉ prohlídky - tzn. pouze tu výměnu filtru a brzdovky...
Nutno podotknout, že i po aktualizaci to auto ukazuje stále tu jednu samou chybu (hlídání asistentů je možno navolit do stavu brzy - středně - středně) což je zřejmě chyba v překladu která je tam i v angličtině (němčinu jsem nezkoušel) - ale to jsme už mimo téma tohoto threadu...
Nutno podotknout, že i po aktualizaci to auto ukazuje stále tu jednu samou chybu (hlídání asistentů je možno navolit do stavu brzy - středně - středně) což je zřejmě chyba v překladu která je tam i v angličtině (němčinu jsem nezkoušel) - ale to jsme už mimo téma tohoto threadu...
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Takový honosný název, to má každý Mercedes v ceně zdarma do 126 tis. km nebo 6 let.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Když to tady čtu,tak nabývám dojmu, že BMW i3 není moc stavěné na ty naše české rozbité silnice
Naposledy upravil(a) e-Kája dne stř 21. říj 2020 10:14:44, celkem upraveno 1 x.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
Koukal jsem do nabídek BMW a taky mají v nabídce fakt jinde
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.
e-Kája píše:Když to tady čtu,tak nabýám dojmu, že BMW i3 není moc stavěné na naše české rozbité silnice
Ale prd to není o rozbitých silnicích.
Já do práce a z5 rozhodně nejezdím po rozbité silnici. A náprava je od toho, aby řešila rozbitou silnici.
Životnost nápravy která je nižší než životnost brzdove kapaliny je na prezdrzku.
Misaczech a pojedeš reklamovat ocividnou prachovku plus druhý pokus o nápravu? pochybuji že se ke kolu vůbec ohli, když nezjistili prachovku.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L