Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » ned 27. říj 2019 9:56:59

Josef píše:Já jsem schopen v pohodě jet 15 km trasu za 8 kWh, bohužel zpátky je to za 16 kWh :D

Jezdím pravidelně 22km klesající trasu z 380m n.m. na 180m n.m. za cca 10kWh/100. Trasa zpět cca 14kWh/100.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » ned 27. říj 2019 10:18:49

Martin i3 píše:Tak ja z jine strany, najeto za 11 mesicu cca 54 tis , dlouhodoba leto 15, zima bych rekl 20, 90 % jizd na Comfort s vyuzitim maximalniho vykonu a topeni 22-23 a klima to same .

163 km denně včetně víkendů a svátků? Tak to je už slušná porce...

Havrla píše:Koukam ze se tady nekdo chlubi ze i3 jezdi za 10kWh/100km :-) , ale to ze ho pri tom tahli na lane uz nenapise ;)
Kravina, normalni spotreba toho auta je 15-19kWh/100km pokud clovek nechce zaclanet delat ostudu a nebrzdit provoz.
Uz vidim jak si nejankej chudak podle toho screenu udela obrazek to auto koupi a pak bude nadavat jak spacek :-)
Havrla


Na laně mě samozřejmě nikdo netáhl... Jezdím 95% času v režimu EcoPro bez pluska a bezpochyby žádnou brzdou provozu po okresce nejsem. Dlouhodobou spotřebu máme teď přesně 13/100 (po 4500km od vynulování) a to jsou v tom i cesty Praha-HK po dálnici. Je pravda, že mám na tempomatu 110 a občas přidám abych se plynule zařadil. Při dálničních 110 je spotřeba 16/100...

Nechci se zde dohadovat podobně jako se to kdysi řešilo u 1.9TDi. Pokud člověk trošku předvídá tak je jízda s EV mnohem úspornější a to právě díky možnosti rekuperace. Ať si ale každý jezdí jak chce a čím chce :-)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » ned 27. říj 2019 16:19:17

Mohu potvrdit, že letní spotřeba i3 (94Ah) v městském a příměstském provozu, se při max. využívání rekuperace dá udržet bez křeče mezi 11-12kWh, měl jsem to tak podobně a rozhodně jsem nikoho nebrzdil.
A ještě bych dodal, že REX je +120kg navíc, a to se na spotřebě samozřejmě projeví.
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod kubanec » pon 11. lis 2019 19:33:39

Zdravím všechny,
mohl by někdo srovnat světla halogenová a LED. Nemyslím dosvit, LED samozřejmě svítí jinou ligu, zajímá mne jak je to s dojezdem, dá se říct,
že třeba při zapnutých světlech dojedu o 30 km míň. Nebo mám se tím vůbec zaobírat , když chci 94 Ah baterku , přeci jenom rozdíl v ceně je i
3 000 Euro.
Ještě jeden dotaz, mají všechny 94 Ah auta rychlonabíjení?
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » pon 11. lis 2019 22:31:09

30km?
Halogen a LED bude rozdíl asi 100W spotřeby, což není ani 1km na 100km dojezdu, a navíc něco najezdíte na denní svícení, takže reálný rozdíl dojezdu je naprosto zanedbatelný.
Nejsem si jist, jestli mají 94Ah automaticky DC, u 60Ah to rozhodně neplatilo a bez DC jich je poměrně dost.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Radovan » úte 12. lis 2019 12:35:26

Nesmíte pane Kubanec věřit nesmyslům od petrolheadů. Že pro prodloužení dojezdu nesmíte svítit,stahovat okna, natožpak mít puštěné rádio. To všechno napájí palubní 12V baterie jako u spalováků, docucává si při nabíjení nebo v době nastartovaného či jedoucího auta z trakční baterie, ale zanedbatelné minimum.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mvh » sob 16. lis 2019 10:33:40

Tak jsem prosel vcera esalon, posedel v com se dalo a vyhrala kia. I3 jsem moc chtel, ale tech drobnych minusu bylo moc a zvitezila prakticnost (moznost stresniho nosice, normalni zadni dvere, 5 mist, normalni gumy, vyhrivani volantu, baterka zacina az pod sedackou takze moje dlouhe nohy spadnou niz, atd) a v neposledni rade lakavost nabidky. tak jsem vcera zarezervoval Kiu Soul 2018 najeto 5tiskm (predvadecka) vcetne ventilovanych sedacek za cenu 650tis kc, sice jsem hodne uvazoval nad nirem protoze je o dost modernejsi s vetsi baterkou, ale problem je dlouha cekacka a cena je presne dvojnasobek.
Timto se loucim s forem bmw i3, dekuji vsem za poznatky a hupky supky do kia soul fora ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » sob 16. lis 2019 12:25:49

Rozhodnutí schvaluji, tenhle model dojede až 250 km a hlavně nový model za 1,2 milionu je nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Raven
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Raven » sob 16. lis 2019 22:21:06

mvh píše:Tak jsem prosel vcera esalon, posedel v com se dalo a vyhrala kia. I3 jsem moc chtel, ale tech drobnych minusu bylo moc a zvitezila prakticnost (moznost stresniho nosice, normalni zadni dvere, 5 mist, normalni gumy, vyhrivani volantu, baterka zacina az pod sedackou takze moje dlouhe nohy spadnou niz, atd) a v neposledni rade lakavost nabidky. tak jsem vcera zarezervoval Kiu Soul 2018 najeto 5tiskm (predvadecka) vcetne ventilovanych sedacek za cenu 650tis kc, sice jsem hodne uvazoval nad nirem protoze je o dost modernejsi s vetsi baterkou, ale problem je dlouha cekacka a cena je presne dvojnasobek.
Timto se loucim s forem bmw i3, dekuji vsem za poznatky a hupky supky do kia soul fora ;)

Gratuluji, mám stejný model, myslím, že budete spokojený.
Hyundai Kona 64 kWh
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » ned 17. lis 2019 10:27:42

K tomuhle tematu me napadlo, tady jsem mel prednasku pro kolegy z prace :-) demonstrovanou na I3 ;-), ale ono je jedno co je to za auto, hlavne ze je elektricky ze :D
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/inde ... QKAK9xWig9
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » ned 17. lis 2019 22:05:24

Havrla píše:tady jsem mel prednasku pro kolegy z prace :-)
óóó, pěkná práce, chválím...U topení: všechny bez REXe mají tepelné čerpadlo?
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » ned 17. lis 2019 22:10:50

stejk píše:
Havrla píše:tady jsem mel prednasku pro kolegy z prace :-)
óóó, pěkná práce, chválím...U topení: všechny bez REXe mají tepelné čerpadlo?


Ja mam za to ze jo, protoze jsem nevidel auto ktery by to nemelo, a bezpecne vim, ze se Rex a cepradlo katalogove vylucuji.
Nicmene kolegove foristi rikali ze v extreme chude verzi je to bez cerpadla, pricemz prvni nejankej easy packet ho tam dava, Nicmene v roce 2018 prodejce rikal ze je to sdandart.

Takze asi tak.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » ned 17. lis 2019 22:55:46

Čerpadlo zcela jistě není standart, je to za příplatek i dnes.
petinenko
Příspěvky: 13
Registrován: ned 28. črc 2019 12:28:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod petinenko » stř 20. lis 2019 23:34:30

raven
cele zle. kia nebude nikdy bmw. a i3 ma v sebe estetiku a stipku niecoho co kia este chvilu mat nebude.
auto je tak trochu ako topanky. do prace tiez nechodis v cizmach
bmw i3 94ah, 2018,
petinenko
Příspěvky: 13
Registrován: ned 28. črc 2019 12:28:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod petinenko » stř 20. lis 2019 23:38:59

ahoj
cudna otazka mozno. vcera som prvy krat pozeral na nabijacku tesla v obchodnom centre - free a koncovka mi pasovala normalne akurat nechcelo nabijat. to je asi niejako zamknute iba pre teslu ze?
clovek sa uci cely zivot taze asi tak
bmw i3 94ah, 2018,
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mopadzi » čtv 21. lis 2019 6:34:52

ano...uvnitř je switch......takže jen pro Teslu
BMW i3 94Ah
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ava » sob 07. pro 2019 18:43:09

Mám dotaz na majitele I3

Proč se při AC nabíjení po otevření dveří vypne nabíjení. Je to dost nepraktické. Dá se to někde nakodovat a vypnout?

V případe tepelného čerpadla i3 topí výborně, dá se ale tepelné čerpadlo zapnout jinak než přes aplikaci v telefonu, nebo hledáním v menu? Třeba nějakým podržením tlačítka?

Jaký máte reálný dojezd s 120 Ah baterii , kde by bylo denně cca 40km příměstský provoz po dálnici a cca 80 km město?

Jaký doporučíte wallbox 3fázový, kde budu mít uložená data o nabíjení a možnost nějakého nastavení. U BMW nabízejí k autu zdarma, ale nikde jsem nenašel, co umí.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » sob 07. pro 2019 21:06:28

Ava píše:Mám dotaz na majitele I3

Proč se při AC nabíjení po otevření dveří vypne nabíjení. Je to dost nepraktické. Dá se to někde nakodovat a vypnout?

Nikdy jsem si toho nevšiml, musel jsem to jít vyzkoušet a máte pravdu, možná nějaké bezpečnostní opatření? Marně ale přemýšlím, jaké to má reálné omezení... Přijedu domu, zastrčím kabel a odcházím, ráno vytahuji.

Ava píše:V případe tepelného čerpadla i3 topí výborně, dá se ale tepelné čerpadlo zapnout jinak než přes aplikaci v telefonu, nebo hledáním v menu? Třeba nějakým podržením tlačítka?

Nejsem si jist, zda-li úplně dobře chápu otázku, ale i verze s TČ má klasický přímotop do vody a uživatel myslím nemůže nijak ovlivnit, kdy topí klima a kdy přímotop. Na dálkovém ovladači je programovatelné tlačítko, které lze v menu vozu nastavit jako dálkové ovládání pro spuštění vytápění/klimatizování kabiny.

Ava píše:Jaký máte reálný dojezd s 120 Ah baterii , kde by bylo denně cca 40km příměstský provoz po dálnici a cca 80 km město?


Jel jsem do Letňan na e-SALON z JBC (2x 98km) a po příjezdu domů bylo v baterii ještě přesně 20%. Věřím, že v létě to v městském a příměstském provozu 300km na celou baterii zvládne (s 94Ah jsem 250km byl schopen najet). V zimě je dojezd velmi individuální, aktuálně jsem kolem 18-19kWh, tedy zhruba 200km na celou baterii.

Ava píše:Jaký doporučíte wallbox 3fázový, kde budu mít uložená data o nabíjení a možnost nějakého nastavení. U BMW nabízejí k autu zdarma, ale nikde jsem nenašel, co umí.


Nastavení umí auto, to už je u wallboxu skoro zbytečné. A sledovat data nabíjení Vás stejně po chvíli přestane bavit, pokud to tedy nepotřebujete pro nějaké vyúčtování. Pokud dává BMW zdarma, tak bych jistě neváhal, ale ještě jsem ho neviděl.
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ava » ned 08. pro 2019 9:59:49

Děkuji za odpovědi.

Rozhoduji se mezi i3 a Teslou model 3. Tesla mě vychází lépe , jen mě na tom autě všechno vadí. Myšleno od způsobu objednání, provozu, neustálých aktualizací atd. Ale možná to je jen můj divný pocit.

Říkám si, s i3 bude větší klid.

Ještě mám dotaz, vybrali by jste si i3 s 94 Ah + REX, nebo 120 Ah ?
Naposledy upravil(a) Ava dne ned 08. pro 2019 10:10:40, celkem upraveno 1 x.
petinenko
Příspěvky: 13
Registrován: ned 28. črc 2019 12:28:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod petinenko » ned 08. pro 2019 10:10:21

zvazuj dobre. tesla je o dost drahsia. kazde auto je dnes kazivejsie ako dakedy. vela elektroniky a bez blizkeho servisu to moze byt nocna mora. Ja som tiez chcel teslu ale kym nemaju siet servisu tak masovka to velmi nebude a zvlast ked skusenosti su ze tesla je o nadsenosti nie o kvalite. Videl a zazil som ich niekolko - mozno vsak len nazor moj a ludi co som stretol.
bmw i3 94ah, 2018,