Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Moderátor: Josef
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Samozřejmě odpověď jednoho dvou uživatelů nelze brát jako relevantní, je potřeba se podívat na zkušenosti většího množství lidí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ridim se tim co me doporucil muj clovek v BMW ktery nabiji a jezdi i3 denne od prvniho dne co se zacla prodavat .
Nic vic vedet nepotrebuji a opakovane - nabiti u i3 do 100% je realne jen asi 87 % tak nevidim problem proc nenabijet do 100% doma.
U DC je to do 92% +- pak uz to je vyrazne pomalejsi a nema to cenu cekat na DC a to je tedy realne kolik?
Kady si asi spocte sam.
Nic vic vedet nepotrebuji a opakovane - nabiti u i3 do 100% je realne jen asi 87 % tak nevidim problem proc nenabijet do 100% doma.
U DC je to do 92% +- pak uz to je vyrazne pomalejsi a nema to cenu cekat na DC a to je tedy realne kolik?
Kady si asi spocte sam.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Mishaczech píše:No a právě že mám při 50.000 "jen" 29.0-29.2 tak jsem nervozni
to je 1.7% já mám po 50t 3.8% dolů a jsem v pohodě
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
To asi jo, protože jak jsem psal, každý to může mít jinak a nejen způsobem nabíjení. Žádný zázračný recept neexistuje, pouze doporučení, které fungují ve vzorku stovek aut.
http://www.sweik.de/blog/emobility/2019 ... hp?lang=de
http://www.sweik.de/blog/emobility/2019 ... hp?lang=de
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Josef píše:To asi jo, protože jak jsem psal, každý to může mít jinak a nejen způsobem nabíjení. Žádný zázračný recept neexistuje, pouze doporučení, které fungují ve vzorku stovek aut.
Parádní graf, nenašel jste něco podobného i pro 33KW verzi? Toto je skutečná vypovídající hodnota totiž
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak dnes mi konečně přišly LED dálkové, myslím si, že to vypadá výrazně lépe...
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Mishaczech píše:Tak dnes mi konečně přišly LED dálkové, myslím si, že to vypadá výrazně lépe...
Muzu se zeptat jake jsi objednaval a kde? Potrebuju 4ks Jinak jsem zvedavý na zkušennosti a rozdíl v noci
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Mishaczech píše:Josef píše:To asi jo, protože jak jsem psal, každý to může mít jinak a nejen způsobem nabíjení. Žádný zázračný recept neexistuje, pouze doporučení, které fungují ve vzorku stovek aut.
Parádní graf, nenašel jste něco podobného i pro 33KW verzi? Toto je skutečná vypovídající hodnota totiž
Bohužel není, ale když se vám podaří prokousat se tímhle PDF, pochopíte co je lepší, zda AC nebo DC, závěr sem dám ve formě obrázku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jourin píše:Mishaczech píše:Tak dnes mi konečně přišly LED dálkové, myslím si, že to vypadá výrazně lépe...
Muzu se zeptat jake jsi objednaval a kde? Potrebuju 4ks Jinak jsem zvedavý na zkušennosti a rozdíl v noci
Viz první post Budu tam dávat zkušenosti se vším...
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Josef píše:Bohužel není, ale když se vám podaří prokousat se tímhle PDF, pochopíte co je lepší, zda AC nebo DC, závěr sem dám ve formě obrázku.
Tak jsem to zkusil, ale moc moudrý z toho stejně nejsem. Čím menší kapacita akumulátorů, tím rychleji padá (počet nabíjecích cyklů na 10.000km je vyšší) a rozdíl mezi AC a DC dobíjením je opět závislý na kapacitě akumulátorů a tím pádem nabíjecím proudem, resp. C
Nabíjet 18KW akumulátor 50KW je evidentně mnohem horší než 50KW cpát do baterie co má 33KW. Ideálně mít 100KW baterii a pak dobíjím proudem 0.5C
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
V zásadě je to správný výklad, malá baterie a velké nájezdy (tedy častější nabíjení) = rychlá smrt. Nabíjení AC je šetrnější než DC. Velkou roli také hrají teploty baterií, které u DC jsou výrazně vyšší než u AC a při vysokých teplotách vzduchu v teplejších zemích je evidentní nárůst degradace baterií. Předpovídám, že do 2 let budou majitelé Leafu 2 jezdících delší trasy řešit vadné baterie, neboť nemají jejich chlazení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
nanano píše:nokia9500 píše:já jsem si pořídil Tesla charger protože jsem cenově nic lepšího zatím nenašel a do rozvaděče si dám malý elektroměr
A jen se zeptám, jak se dá pořídit tesla charger? Díky za info
tady je už v provozu a plně funkční...
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
a ještě k bateriim...zatím nabijim z 90% na DC a dojezd (hlavně v létě ) furt fantastický (najeto 50t km)...včera v Mladé Boleslavi (děkuji tímto Škoda Energo za nabití zdarma) mi po přepnutí na ECO Pro + vyskočil dojezd 173 km na 89% kapacity...mám 60Ah 2015
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Za jakou prům. spotřebu jezdíte?
Včera jsem dal auto do zásuvky po najetí 253km (94Ah), nedávno mě jeden pán přesvědčoval, že tolik i3 na jedno nabití nemůže najet.
Včera jsem dal auto do zásuvky po najetí 253km (94Ah), nedávno mě jeden pán přesvědčoval, že tolik i3 na jedno nabití nemůže najet.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Dneska ráno mi to s 94 ukazuje dojezd 275 ale to povazuju nerealnou utopii
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak to asi něco dělám špatně
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Turbo píše:Za jakou prům. spotřebu jezdíte?
Včera jsem dal auto do zásuvky po najetí 253km (94Ah), nedávno mě jeden pán přesvědčoval, že tolik i3 na jedno nabití nemůže najet.
Slusna porce , predpokladam ze bez dalnice.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak jsem se hecnul Když mi auto po nabití ukázalo dojezd 275 km, tak jsem nevěřil že je to možné. Chtěl jsem jet dneska do Holic, tak jsem to přeplanoval bez nabíjení bez dálnic. Praha 9 - Holice - Praha 9 bez nabíjení 228 km se zbývajícím dojezdem 47 km což je fakt přesně 275 km.
Celou dobu jsem jel v Eco pro plus, většinou na tempomat a podle předpisů. Cestou tam sedělo 120 kg jateční váhy a cestou zpět přes 200 kg. Cesta ráno tam byla v pohodě, zpět bez klimatimatize to byl už pěkný oser. Nejnižší průměrnou spotřebu mi to po ujetých 181 km ukazovalo 10,8 kwh/100km. Jako experiment zajímavé, ale opakovat to v nejbližší době nehodlám No možná se jednou hecnu a zkusím v méně horkém počasí a jednomístné posádce dát 300 km, když to uvádí normy, tak to přece musí jít Navíc si teď dost věřím, je to už jen 25km navíc
Celou dobu jsem jel v Eco pro plus, většinou na tempomat a podle předpisů. Cestou tam sedělo 120 kg jateční váhy a cestou zpět přes 200 kg. Cesta ráno tam byla v pohodě, zpět bez klimatimatize to byl už pěkný oser. Nejnižší průměrnou spotřebu mi to po ujetých 181 km ukazovalo 10,8 kwh/100km. Jako experiment zajímavé, ale opakovat to v nejbližší době nehodlám No možná se jednou hecnu a zkusím v méně horkém počasí a jednomístné posádce dát 300 km, když to uvádí normy, tak to přece musí jít Navíc si teď dost věřím, je to už jen 25km navíc
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Martin: Na dálnici se moc nedostanu, maximálně kousek JBC-LBC.
Letní průměrnou mám cca 12kWh, když se snažím víc krotit, tak 11, naopak když spěchám a neřeším , tak 13, na víc se zpravidla teď nedostanu.
Když jsem ale s i3 začínal, tak jsem byl na 16kWh
Letní průměrnou mám cca 12kWh, když se snažím víc krotit, tak 11, naopak když spěchám a neřeším , tak 13, na víc se zpravidla teď nedostanu.
Když jsem ale s i3 začínal, tak jsem byl na 16kWh
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
A ten Teslácký wallbox by mě také zajímal.... co, kde, jak a za kolik, kdyby se Nokia vyjádřil.