Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Moderátor: Josef
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
To je úhel pohledu a otázka priorit, ale každé auto bude nějaký kompromis. Já když přimhouřím oko nad tím podvozkem (resp. rozměrem kol) a nad otevíráním zadních dveří, tak mě nenapadá příjemnější auto na městský a příměstský provoz, auto na rodinnou dovolenou samozřejmě vypadá jinak.
Jak jsem již vyzkoušel, tak pro mě je EV s předním pohonem v zimě nepoužitelné a tím se výběr značně zužuje.
Čistě ze zvědavosti: Jaké EV bude pro Vás za pár měsíců bez kompromisů?
Jak jsem již vyzkoušel, tak pro mě je EV s předním pohonem v zimě nepoužitelné a tím se výběr značně zužuje.
Čistě ze zvědavosti: Jaké EV bude pro Vás za pár měsíců bez kompromisů?
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Bez úplných kompromisů není žádné auto na světě, ale reagoval jsem na to, že TM3 bude AŽ v únoru-březnu. Kupovat v prosinci i3 s tím, že nevydržím do jara na TM3 mi přijde trochu moc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Pokud nepotřebuješ do konce roku utopit prachy kvůli daňovému základu že....
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Mishaczech píše:Pokud nepotřebuješ do konce roku utopit prachy kvůli daňovému základu že....
No jenže ono není za co
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
To jsou daleko lepší způsoby než utopit peníze do nákladů za auto
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Chtěl bych se zeptat, není to možná moc chytré, ale stát se to může, co dělat, když prostě dojde energie. Auto stojí, baterka prázdná a co teď. Někde jsem snad zaslechl, že se i3 nesmí táhnout, takže plaťák ??? Jo, jasně nejlepší je, se do téhle situace nedostat, ale co kdyby.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Dobít centrálou, nebo táhnutím. Nebo to jak píšeš odvézt na plaťáku.
To že se auta nesmějí tahat je napsáno snad všude. Ale vysvětlete mi, jaký je rozdíl mezi tím, jestli auto jede z kopce, nebo ho někdo táhne na laně.
Třeba já svoje spalovací auto tahat můžu jen kousek a pomalu. Protože jak neběží motor, tak se tam v automatické převodovce něco nemaže.
Ale u elektromobilu nic takového není, táhnutí by bylo to samé, jako jízda z kopce v režimu plachtění. Jestli to tam není napsané kvůli tomu, že lidi nepřemýšlý mozkem a překvapilo by je, že když táhnou vybité auto, tak nejde posilovač řízení a brzd.
To že se auta nesmějí tahat je napsáno snad všude. Ale vysvětlete mi, jaký je rozdíl mezi tím, jestli auto jede z kopce, nebo ho někdo táhne na laně.
Třeba já svoje spalovací auto tahat můžu jen kousek a pomalu. Protože jak neběží motor, tak se tam v automatické převodovce něco nemaže.
Ale u elektromobilu nic takového není, táhnutí by bylo to samé, jako jízda z kopce v režimu plachtění. Jestli to tam není napsané kvůli tomu, že lidi nepřemýšlý mozkem a překvapilo by je, že když táhnou vybité auto, tak nejde posilovač řízení a brzd.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Pravda, tažení na laně je podobné jako jízda z kopce, navíc některé auta mají "neutral" tedy není připojen motor k poloose auta. Do stavu vybité baterie se člověk dostane převážně tím, že zbývá už pár km do místa dojezdu. Jednou mi chyběly snad 2 km, tak jsem zazvonil na první dům a poprosil o dobití cca 2 kWh a dojel jsem. Samozřejmě zlý sen každého motoristy je strávit na dálnici noc ve sněhové vánici, to bych pak asi volil odvoz auta na podvalníku k první nabíjecí stanici, které jsou dnes na dálnicích cca po 50km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Pro možnost odtahu přímo od BMW je nutné platit nějakou službu?
https://www.auto.cz/bmw-i3-co-o-nem-mozna-ne-vite-proc-jeho-brzdy-vydrzi-tak-dlouho-108207
https://www.auto.cz/bmw-i3-co-o-nem-mozna-ne-vite-proc-jeho-brzdy-vydrzi-tak-dlouho-108207
… pokud se vám zcela vybije baterie a vy zůstanete s vozem “viset”, můžete čtyřikrát do roka využít bezplatný odtah k nejbližší nabíjecí stanici
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
V info menu mas asistenta, helplinku a servis, tak to aktivuj a zeptej se zjsem zvedav co ti reknou
Ja to zkousel v utery kdy zznova nesla apka , tak ten helpdesk opravdu funguje, rekli dekujem za nahlaseni
dej vedet co ti rekli
Ja to zkousel v utery kdy zznova nesla apka , tak ten helpdesk opravdu funguje, rekli dekujem za nahlaseni
dej vedet co ti rekli
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak dlouho jsem vybíral i3 , studoval ceníky, pro a proti, veze baterii atd. až jsem se rozhodl objednat Teslu model 3.
Neměl jsem si to auto na týden půjčit
Neměl jsem si to auto na týden půjčit
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
no co dodat... hezky vanoce
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ava píše:Tak dlouho jsem vybíral i3 , studoval ceníky, pro a proti, veze baterii atd. až jsem se rozhodl objednat Teslu model 3.
Neměl jsem si to auto na týden půjčit
Myslím,že jste udělal dobře. Pokud neznáte YouTube kanál Teslacek, tak se podívejte na video z pátku 20.12.
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ano, vše jsem projel na internetu nahoru, dolů, vlevo a vpravo
Chtěl jsem BMW i3 120 Ah. Ale prostě ta Tesla je jinde. Najel jsem s každým autem cca 1200km. V podstatě ty auto vyjdou finančně stejně, když si i3 vybavím cca stejně jako Teslu. Navíc mě vadí nemožnost u i3 objednat nastavení sedaček (střídáme se dva) , a jak jsem již psal, jezdím každý den po dálnici cca 40km , kam se moc i3 nehodí. i3 je super auto, ale.......rozhodl jsem se pro Teslu.
Prostě jsem si napsal na papír pro a proti a objednal Teslu. Také rozhodlo i nedávno otevřené CZ zastoupení. A líbí se mě ta technologie, různá nastavení, co BMW nemá. Nemá ani dotykový displej jako jiná BMW a působí infotaiment tak trošku zastarale. Nevidím data k nabíjení. Jen kdy budu mít nabito a % nabíjení. Třeba nemožnost nastavení nabíjení jen na 80%. Navíc manželce se i3 moc nelíbila, Tesla jí hned učarovala. Bál jsem se toho displeje, ale během 5min jsem byl v pohodě a naopak mě pak v ropáku kaplička vadila.
Navíc dojezd je jinde a zvolil jsem Dual motor. Ano je to už +200 tis ale může se hodit v zimě.
Ale věřte mě, bylo to těžké rozhodování, hodně těžké. Snad jsem udělal dobře.
Chtěl jsem BMW i3 120 Ah. Ale prostě ta Tesla je jinde. Najel jsem s každým autem cca 1200km. V podstatě ty auto vyjdou finančně stejně, když si i3 vybavím cca stejně jako Teslu. Navíc mě vadí nemožnost u i3 objednat nastavení sedaček (střídáme se dva) , a jak jsem již psal, jezdím každý den po dálnici cca 40km , kam se moc i3 nehodí. i3 je super auto, ale.......rozhodl jsem se pro Teslu.
Prostě jsem si napsal na papír pro a proti a objednal Teslu. Také rozhodlo i nedávno otevřené CZ zastoupení. A líbí se mě ta technologie, různá nastavení, co BMW nemá. Nemá ani dotykový displej jako jiná BMW a působí infotaiment tak trošku zastarale. Nevidím data k nabíjení. Jen kdy budu mít nabito a % nabíjení. Třeba nemožnost nastavení nabíjení jen na 80%. Navíc manželce se i3 moc nelíbila, Tesla jí hned učarovala. Bál jsem se toho displeje, ale během 5min jsem byl v pohodě a naopak mě pak v ropáku kaplička vadila.
Navíc dojezd je jinde a zvolil jsem Dual motor. Ano je to už +200 tis ale může se hodit v zimě.
Ale věřte mě, bylo to těžké rozhodování, hodně těžké. Snad jsem udělal dobře.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
tak pokud šlo o úplně novou i3 ze salonu vs. TM3 tak jste udělal dobře...já bych si vybral stejně
pokud někdo má budget cca 500k tak volba i3 94Ah je jedna z nejlepších
pokud někdo má budget cca 500k tak volba i3 94Ah je jedna z nejlepších
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ano, šlo o nové auto.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Dnes mne šokoval mechanik kamarád, že bude problém se zárukou u ojetýho BMW i3 koupenýho v Německu.Pokud prý nekoupím přímo u prodejce BMW, kde by se měla záruka převést na kupujícího, tak u ostatních prodejců nejsou povinni převést záruku a většinou to tak i dělají.
Myslel jsem naivně , že koupím 1,5 roku starý auto a budu mít ještě půl roku záruku a pak bych si dokoupil záruku už u BMW čechách na 5 let .
Myslel jsem naivně , že koupím 1,5 roku starý auto a budu mít ještě půl roku záruku a pak bych si dokoupil záruku už u BMW čechách na 5 let .
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
V Ceskem BMW to je takto:
1. Dobry den, mam I3
2. Hezky den date si kaficko, co si prejete
3. Chtel bych to a to a na zaruku,
4. Kde jste to koupil ?
5. Koupil jsem to v nemecku.
6. Mate 3 roky stare auto co chcete dyt neni nove, nas nezajma ze komfort je Fabie lepci, jedte si tam kde jste to koupil.
Myslim ze dalsi clovek co vystrizlivi se znacky BMW
BMW = diagnoza, neco jako sadomasochyzmus chtit dalsi vuz BMW a dobrovolne strpet servis, ktery zde k tomu predvadi ... .
A pro po, v patek jsem byl v autorizaku VOLVA, nalepili mi na zadni dvere I3ky folii proti rozbiti , Uz, aby meli taky rozumny elektriky.
1. Dobry den, mam I3
2. Hezky den date si kaficko, co si prejete
3. Chtel bych to a to a na zaruku,
4. Kde jste to koupil ?
5. Koupil jsem to v nemecku.
6. Mate 3 roky stare auto co chcete dyt neni nove, nas nezajma ze komfort je Fabie lepci, jedte si tam kde jste to koupil.
Myslim ze dalsi clovek co vystrizlivi se znacky BMW
BMW = diagnoza, neco jako sadomasochyzmus chtit dalsi vuz BMW a dobrovolne strpet servis, ktery zde k tomu predvadi ... .
A pro po, v patek jsem byl v autorizaku VOLVA, nalepili mi na zadni dvere I3ky folii proti rozbiti , Uz, aby meli taky rozumny elektriky.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Co to stojí?Havrla píše: v autorizaku VOLVA, nalepili mi na zadni dvere I3ky folii proti rozbiti
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
@ já jsem měl tu čest s BMW servisem max. prohlídku po cca 30t km (s naftaky) a to bylo celkem dobrý a vždy do 10t Kč ale co čtu poslední dobou tak celkem hrůza ... ten tlak na zisk a výdělek
i3 jsem přivezl skoro 3 roky starou takže jsem se zárukou nepočítal, ale za rok a půl se nic nestalo (krom toho předního kola - Havrla ) a to zatím neřeším ... jinak vše drží nic nevrze nic neklepe
i3 jsem přivezl skoro 3 roky starou takže jsem se zárukou nepočítal, ale za rok a půl se nic nestalo (krom toho předního kola - Havrla ) a to zatím neřeším ... jinak vše drží nic nevrze nic neklepe
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km