Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » úte 18. kvě 2021 21:45:35

Dík za info, cena zajímavá. Já koukal taky na i3 u dealera, kousek od Stuttgartu. Jinak, 170 km od Norimberg, to odpovídá Heilbronn u A6 :-)

Tak ať jezdí. Loni jsem měl velké nutkání koupit i3 pro manželku, nakonec k tomu nedošlo.
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod FrantisekCa » ned 01. srp 2021 22:32:44

Aky dojazd mozno ocakavat pri zimnych mrazoch, realne nizsich (viac) nez -20°C u 60 verzie?
Zvazujem i3,mimo ineho, ale zatial nemam garaz a ked aj bude, tak moc vykurena nebude, kedze bude mat cez 50 m².
Som zo severu, zimne mrazy byvaju aj -30, tak ci to v tych podmiedkach aj s kurenim naplno da aspon 50 km na okreskach pri rychlosti 90 km/h…
Este pod otazocky...
Kazda i3 je s tepelnym cerpadlom? V kazdej je to drahe chladivo, alebo s tym zacli neskor?
A ak som dobre pochopil, tak vyhrev akku je iba ak sucastou vybavy su vyhrievane sedacky a este, ze coskoro mozno ocakavat vypnutie 3G,teda nemoznost mat info o aute v appke?
Kolko stoji rocne predplatne?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » ned 01. srp 2021 23:11:26

Počítám, že jste někde mimo ČR, protože tady v posledních letech je -10°C maximálně. V -30°C bych opravdu i3 60Ah cestovat nechtěl, na takové auto rovnou zapomeňte.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » ned 01. srp 2021 23:22:27

Píše slovensky, zmiňuje sever, takže tipuji Kysuce nebo Oravu, kde v zimě asi není problém tyto teploty zažít. Nebo možná ještě Tatry.
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod FrantisekCa » ned 01. srp 2021 23:34:32

Jj, Kysuce a bolo aj -31, ale to je fakt extrem.
Avsak -20 byva celkom casto, odhadom aj 4 tyzdne pocas zimy.
Ta i3 by bolo ako dalsie auto doma, momentalne sa asi budem zbavovat 2 kusov, ale este jedno mi ostane. Ibaze tiez naftak.
Takze chcem kupit elektriku, potom sa asi zbavit aj toho tretieho auta a kupit napriklad fabku htpcko ako zalohu.
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod dort » pon 02. srp 2021 10:42:16

Pokud bude -20°C počítejte i s tepelným čerpadlem (nemá každá i3 byla to volitelná výbava, druhá otázka je jeho účinnost v -20°C) se spotřebou 20-25kW/100km

Letos v zimě jsem se v Praze dostával za leden a únor na 19 - 21kW s TČ a jízdou Praha + okolí do 50 km, takže vlastně rovina proti Vašemu "severu" :-(

Otázka v jakém stavu je baterie, pokud se nemýlím tak 60Ah má využitelnou kapacitu z výroby cca 18kW, takže bych počítal s cca 14-15kW kapacity ....
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 02. srp 2021 11:17:05

No při -20°C počítám, že to bude dojezd tak 50-60 km. Na překlenutí největších mrazů by pomohla verze REX, nebo zvolit alespoň 94 Ah verzi.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Lama » pon 02. srp 2021 12:16:10

Tepelné čerpadlo je stejně k ničemu v těchto velkých mrazech a jízdách na krátké vzdálenosti. U Ioniqu jsem pozoroval, že funguje až od plusových 3 stupňů nahoru. Tedy TČ je výborné ve větším rozsahu kolem plus 10, ale již kolem nuly a pod nulou u starších vozů nefunguje (zamrzlo by ...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » pon 02. srp 2021 13:28:47

A nepomohlo by mít auto v zásuvce a před cestou si jej vytopit?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 02. srp 2021 13:30:37

Na chvilku to jde, ale v teplotách po -5°C je auto za chvíli studené. Prostě v mrazech to auto musí mít "odporové" topení a to prostě žere.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » pon 02. srp 2021 13:33:11

Aha, rozumím. Je fakt, že auto obecně, nejen EV, není dobre izolované proti chladu, to je samý plech a sklo...
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod FrantisekCa » pon 02. srp 2021 18:27:35

Vyborne.
Da sa nejak podla niecoho polahku rozoznat ci ma i3 tepelne cerpadlo (napr. Leaf ma na pravej strane pod prednou kapotou viacero gumohadic)?
Co sa tyka tepelneho komfortu, tak u tych prvsich i3 je maximum tepelne cerpadlo, vyhrievane sedacky (s ohrevom baterie)? Aky vykon ma ten PTC ohrevny clanok kurenia (v standardnych autach ma okolo 1,8-2,5 kW) ?

V podstate, ked bude velky mraz, tak budu musiet vyrazit napr. so spominanou fabiou, ci niecim podobnym, kedze asi ani Tesla v tych nasich mrazoch by bola problemom.
i3 bude taka lastovicka, skuska, snad o par rokov bude zas vacsi pokrok.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » úte 03. srp 2021 7:29:57

Zdravím. Tak mám tak nějak vsugerováno, že pokud má auto vyhřívané sedačky, má i tepelné čerpadlo...

Nevím jak chcete i3 provozovat, nicméně pokud jí budete mít v "zásuvce" přes noc, tak v případě velkých mrazů je možné pochopitelně vzdáleně aktivovat nezávislé topení (popřípadě přímo nastavit v aplikaci čas odjezdu). Auto si bude brát primárně energii z připojené nabíječky, tudíž ušetříte baterii a sedáte do krásně vyhřátého auta s plně nabitou baterií.

V rámci mého auta mám najeto už 80.000 km. Průměrná spotřeba 12.7KWh/100km, kapacita baterie je 28.4KWh (94Ah verze). Při nákupu byla 29.1KWh a stav tachometru 49.000km.
Úbytek tedy po 30.000km a 2 letech provozu je 0.7KWh. Dojezd v režimu EcoPro v létě 230km, v zimě 180km...

Edit: Roční předplatné pro základní ovládání vozu nestojí nic. Dokupuje se nějaká předpověď počasí popř. update map v navigaci. V rámci "blackfriday" akce kolem 100e. Dá se dokoupit i asistentka kam se dá zavolat a ona podle polohy vozu vyhledá hospody či ubytování, to je dražší ale pro mě nesmysl.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 15:53:22

dort píše:Pokud bude -20°C počítejte i s tepelným čerpadlem (nemá každá i3 byla to volitelná výbava, druhá otázka je jeho účinnost v -20°C) se spotřebou 20-25kW/100km

Letos v zimě jsem se v Praze dostával za leden a únor na 19 - 21kW s TČ a jízdou Praha + okolí do 50 km, takže vlastně rovina proti Vašemu "severu" :-(

Otázka v jakém stavu je baterie, pokud se nemýlím tak 60Ah má využitelnou kapacitu z výroby cca 18kW, takže bych počítal s cca 14-15kW kapacity ....


Ahoj
pokud bude -20stC a baterie bude vychlazene bez predehrevu tak nikam neodjede. Nebot je na hranici provozni teploty baterie.
Takze leda s pripojenym AC a predehrevem.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 15:55:13

Marek71 píše:Aha, rozumím. Je fakt, že auto obecně, nejen EV, není dobre izolované proti chladu, to je samý plech a sklo...


Baterka je prekvapive izolovana dost, je to cca 230Kg kovu oddeleno vzduchovou mezerou s lesklym povrchem, 120Ah ma dokonce jetse nahore izolacni deku.
Obrovska tepelna servacnost...
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 15:56:48

FrantisekCa píše:Vyborne.
Da sa nejak podla niecoho polahku rozoznat ci ma i3 tepelne cerpadlo (napr. Leaf ma na pravej strane pod prednou kapotou viacero gumohadic)?
Co sa tyka tepelneho komfortu, tak u tych prvsich i3 je maximum tepelne cerpadlo, vyhrievane sedacky (s ohrevom baterie)? Aky vykon ma ten PTC ohrevny clanok kurenia (v standardnych autach ma okolo 1,8-2,5 kW) ?

V podstate, ked bude velky mraz, tak budu musiet vyrazit napr. so spominanou fabiou, ci niecim podobnym, kedze asi ani Tesla v tych nasich mrazoch by bola problemom.
i3 bude taka lastovicka, skuska, snad o par rokov bude zas vacsi pokrok.



No poznas, zapnes topeni a vrci/nevrci kompresor.
Vepredu kdyz kolem fronfu sundas ty kryci site, tak vidis jestli tam je jenom elektrokotel, nebo jestli je tam i cerpadlo.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 15:58:48

Mishaczech píše:Zdravím. Tak mám tak nějak vsugerováno, že pokud má auto vyhřívané sedačky, má i tepelné čerpadlo...

Nevím jak chcete i3 provozovat, nicméně pokud jí budete mít v "zásuvce" přes noc, tak v případě velkých mrazů je možné pochopitelně vzdáleně aktivovat nezávislé topení (popřípadě přímo nastavit v aplikaci čas odjezdu). Auto si bude brát primárně energii z připojené nabíječky, tudíž ušetříte baterii a sedáte do krásně vyhřátého auta s plně nabitou baterií.

V rámci mého auta mám najeto už 80.000 km. Průměrná spotřeba 12.7KWh/100km, kapacita baterie je 28.4KWh (94Ah verze). Při nákupu byla 29.1KWh a stav tachometru 49.000km.
Úbytek tedy po 30.000km a 2 letech provozu je 0.7KWh. Dojezd v režimu EcoPro v létě 230km, v zimě 180km...

Edit: Roční předplatné pro základní ovládání vozu nestojí nic. Dokupuje se nějaká předpověď počasí popř. update map v navigaci. V rámci "blackfriday" akce kolem 100e. Dá se dokoupit i asistentka kam se dá zavolat a ona podle polohy vozu vyhledá hospody či ubytování, to je dražší ale pro mě nesmysl.


REX ma sedacky a nema cerpadlo :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 16:01:19

FrantisekCa píše:Aky dojazd mozno ocakavat pri zimnych mrazoch, realne nizsich (viac) nez -20°C u 60 verzie?


Budme korektni
-30s.C ?
Do 30km a s predehrevem pred odjezdem :D
V -30st.C tepelny cerpadlo nemaka, respektinve pocybuji o tom.
EU I3 123yf kazda, USA ma R134yf
Kazda nema tepenle cerpadlo
3G uvidime jak to bude, da se tam strcit novy modul telemetrie.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod FrantisekCa » úte 03. srp 2021 19:51:50

Dakujem, vyborne, dalsie info.
V podstate sa rozhodujem medzi Zoe a i3.
i3 som viac nakloneny koli fun faktoru, Zoe zas vyhrava koli dostupnosti dielov, servisu a tiez, ze akosi viac na mna posobi ako normalne auto.
Mam s francuzskym automobilizmom a krajinou blizke vazby. Vo FR je tych Zoe docela dost, neni dna, ze by som nejaky nestretol, majitelia tvrdia, ze je to bezproblemove auto.
Ale co sa tyka zabavy, ale hlavne moznosti nastavenia cez appku, tak to ma i3 navrch.
Tie mrazy su teda problem, tak, ako som predpokladal, co vsak ma riesenie v druhom aute.
Ohladom toho tepelneho cerpadla, to som predpokladal, ze sa v podstate jedna o klimakompresor, akurat, ze je tam reverz, teda prepinacie ventily a iny vyparnik v kabine.
Bateria je chladena tym istym okruhom ako vnutorna klimatizacia?
Este musim dohladat info o nejakom dostatocnom wall boxe…
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » úte 03. srp 2021 20:16:51

Havrla píše:
Mishaczech píše:Zdravím. Tak mám tak nějak vsugerováno, že pokud má auto vyhřívané sedačky, má i tepelné čerpadlo...

Nevím jak chcete i3 provozovat, nicméně pokud jí budete mít v "zásuvce" přes noc, tak v případě velkých mrazů je možné pochopitelně vzdáleně aktivovat nezávislé topení (popřípadě přímo nastavit v aplikaci čas odjezdu). Auto si bude brát primárně energii z připojené nabíječky, tudíž ušetříte baterii a sedáte do krásně vyhřátého auta s plně nabitou baterií.

V rámci mého auta mám najeto už 80.000 km. Průměrná spotřeba 12.7KWh/100km, kapacita baterie je 28.4KWh (94Ah verze). Při nákupu byla 29.1KWh a stav tachometru 49.000km.
Úbytek tedy po 30.000km a 2 letech provozu je 0.7KWh. Dojezd v režimu EcoPro v létě 230km, v zimě 180km...

Edit: Roční předplatné pro základní ovládání vozu nestojí nic. Dokupuje se nějaká předpověď počasí popř. update map v navigaci. V rámci "blackfriday" akce kolem 100e. Dá se dokoupit i asistentka kam se dá zavolat a ona podle polohy vozu vyhledá hospody či ubytování, to je dražší ale pro mě nesmysl.


REX ma sedacky a nema cerpadlo :-)


Ok. Sem odepises, ale ze jsem ti před měsícem psal PM tak tam je ticho ;-D :-D

Ale k tématu - REX nemá snad čerpadlo nikdy, ne?