Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » pon 20. led 2020 9:28:20

Tak u nás v rámci ČR si to umím představit poměrně dobře, ale když jedu pro auto za 30.000e někam do Belgie tak to mám udělat jak?
Jeden den tam přijedu, okouknu auto, pošlu peníze ze svojí banky a pak počkám den - spíš dva až dojdou peníze obchodníkovi? Předem posílat peníze je asi nesmysl když jsem ojetý auto neviděl...
vendys
Příspěvky: 33
Registrován: pon 30. říj 2017 13:26:24

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod vendys » pon 20. led 2020 9:54:00

V dnešní době již existují expres platby, které se připíšou v EU ve stejný den co byla částka odeslána. Ano, není to zadarmo.
Volkswagen e-Golf 2018 prvních 40.000 km a jedeme dále.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » pon 20. led 2020 10:56:29

Ahoj
ja kupoval I3 v Nemecku primo v BMW a prachy jsem poslal dopredu s tim, ze kdyz se mi nebude libit tak mi je vrati. Zasmluvnenoi. A dopadlo to tak ze mam I3 :-)
No a nebo na 2 cesty - prohlidka + smlouva, poslani penez, vyzvednuti vozu... .
Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » pon 20. led 2020 12:48:02

Kolega s TM3 jel pro ní do Německa a musel tam přespat jednu noc než se jim připsali prašule.

Já poslal zálohu, pak jsem se jel na otočku podívat( musel jsem smradochem protože i3 bych tam jel 2 dny ) a až jim došel zbytek peněz tak jsem tam nechal poslat odtahovku, ano stálo mě to víc než po vlastní ose ale nemusel jsem řešit převozky a pojistku atd.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 21. led 2020 14:27:36

U me prevozky a pojistku resil prodavajici.
Rano jsem prijel, prohledl jsem vuz, zeptal se me jestli ho chci nebo penize z5.
Rekl jsem beru ho. Dopodepsali jsme papiry, doplatil jsem par euro za pojistku a ty blbiny..bylo tak 10:00. Rekl ok v 14:00 se stavte bude pripraveno na cestu.
Vzali auto, udelali evidencku, prevozky, pojistku. 14:20 jsem odjizdel od ninozemzkych hranic domu.... domu jsem prijel v 3 rano :D

A pro po ta spotreba vcera:
Do prace 30km ECOpro 2x 5 hvezdicek silnice II/603 do 80km/h 16,5kWh/100m
Domu 34km ECOpro 2x 5 hvezdicek silnice II/603 do 80km/h 18,2kWh/100km

Az tu bude zas enekdo vypravet ze jezdi za 10 kWh/100km :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » úte 21. led 2020 14:58:15

Tak je jasné, že v zimě ta spotřeba je +30%, tedy v létě ta samá trasa bude za 12,8 kWh a 14 kWh. (předpokládám trasu Poříčí-Krč a zpět, tedy z kopce a do kopce).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » úte 21. led 2020 20:41:49

@Havrla ložisko máš cajk, ale pravou nohu špatnou...já každého prvního nuluju PP a teď za leden mám najeto 726 km a po Praze + dálnice exit 6 a spotřeba 13.8 kWh ...jezdím nejčastěji na Eco + vyhřev sedaček když je na nule a pod ní zapínám topení na 20-21° (třeba dneska z Hostivaře)

můžeme se domluvit na někdy a tu trasu dát spolu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mopadzi » úte 21. led 2020 21:15:24

jak vypínám a zapínám topení?
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » stř 22. led 2020 7:39:49

nokia9500 píše:... + vyhřev sedaček když je na nule a pod ní zapínám topení na 20-21° (třeba dneska z Hostivaře)


Jestli to správně chápu, tak jezdíte v zimní bundě a čepici? :) Já mám v autě vždy po rozjetí výhřev sedaček a topím na 21,5°C, takže jezdím v zimě v tričku a Havrlovu trasu bych měl dát v průměru za 14 kWh/100 km do 80 km/h. Netuším proč jeho BWM mělo spotřebu 18.5 kWh/100km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 22. led 2020 10:24:59

tak vyjíždím z garáže kde je +10° a většina tras je do 15km ... někdy dám i předehřev interiéru, kulich nepotřebuju :lol: ale v tričku fakt nejezdím :lol:

p.s. taky si myslím že bych jel kolem 14
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Radovan » stř 22. led 2020 10:28:20

Je to hodně o délce trasy. Taky vyrážím s Peugeotem Ion z garáže +16°C, takže na 5-10 km, což jsem do 10-15 minut nemá cenu topit. Při pojíždění po Ostravě jsem na tom podobně, Ostrava má napříč 20 km, takže stojím co 2, 5, 8, 12 km atp. Topení dávám až když jedu dále do okolních měst. Sice pak musím na rychlou, páč to žere ve 12 let vývojově starém autě 20-30% dojezdu při 16 kWh baterce (14,1 využitelných), ale těch tu máme jako much a hodně zdarma.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » stř 22. led 2020 15:29:35

Ahoj
Topim na 23., pred odjezdem temperovano na nabijecce.
21,5 se nastavi v I3 jak ? Me tam jdou pouze cele stupne.
Jako jezdit bez topeni ? si delate prdel ze jo :-) jak vystrizne z novinoveho clanku... mate elektromobil tak musite jezdit bez topeni :DDD chlapi zustante soudni, kazdej neni eskymak :D
@nokia... uz jsi to lozisko vymenil ?

Z.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 22. led 2020 18:59:44

@Havrla...sorry klávesnice...mělo tam být 20-21° ložisko jsem neměnil ... úplně jsem na něj zapomněl...ono to za jízdy vůbec není poznat
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » čtv 23. led 2020 3:42:47

nokia9500 píše:ložisko jsem neměnil ... úplně jsem na něj zapomněl...ono to za jízdy vůbec není poznat
Ani při jízdě nad 120km/h ? Přijde mi ovládání nad 120km/h hodně "nestabilní". Jak velkou váhu zde sehrávají ložiska?
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » čtv 23. led 2020 10:58:42

na konci roku jsem dělal test spotřeby, kde jsem jel po dálnici cca 30 +30km furt 140kmh a taky mi to nepřišlo...ona i3 je díky pneu už tak trochu nestabilní...holt není to auto na rychlé dálniční přesuny
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » čtv 23. led 2020 11:41:15

Mohu potvrdit navýšení spotřeby v zimě u i3 a to dost razantní :-)
10.9(11.9)KWh/100km v létě
14.9(15.3)KWh/100km v zimě

Hodnoty před závorkou přítelkyně, v závorce já. Trasy stále stejné

S tím jsem počítal, co mě ale nemile překvapilo je razantní snížení rychlosti DC dobíjení. Dobíječku mám asi 12km od místa parkování. Přes léto byla opravdu rychlost mezi 45-50KW, nyní v zimě jsem 20-30KW...
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » čtv 23. led 2020 12:53:02

Mishaczech píše:Mohu potvrdit navýšení spotřeby v zimě u i3 a to dost razantní :-)
10.9(11.9)KWh/100km v létě
14.9(15.3)KWh/100km v zimě

Hodnoty před závorkou přítelkyně, v závorce já. Trasy stále stejné

S tím jsem počítal, co mě ale nemile překvapilo je razantní snížení rychlosti DC dobíjení. Dobíječku mám asi 12km od místa parkování. Přes léto byla opravdu rychlost mezi 45-50KW, nyní v zimě jsem 20-30KW...


mam to hodně podobně, je to od teploty...když je teplo 10-11, zima 13-14, mráz 17-18

to nabíjení je dané teplotou baterky...v ÚT jsem nabíjel na MOL a max jsem se dostal na 34kW pak to šlo pomalu dolů na 60% už bylo jen 24kW
před Silvestrem jsem zkoušel test spotřeby na dálnici při 140kmh (60km) venku bylo -2° a potom jsem hned zajel na Eon a za 15 min jsem nabil 11kWh (škoda že jsem se nepodíval do menu na teplotu baterie ) ale když je teplejší jak 20° tak to těch 45+ dává v pohodě
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 23. led 2020 17:00:59

Jojo pri jizde po dalnici v zime nabiji v pohode a bez dalnice hur.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » sob 01. úno 2020 17:03:11

dneska jsem jel trasu Průhonice - Tábor - Konopiště - Čestlice... dálnice kousek 110, okresky často i 100 (vim nesmí se ) ... sice jsem netopil a teplota po cestě byla 6-13° ... spotřeba 13.7 kWh ...nevím asi mám jinou nohu než ostatní ;)

p.s. byl jste někdo taky na Rallye Česká Sibiř ?
Přílohy
20200201_134646.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » sob 01. úno 2020 22:37:54

Ahoj na sibiri jsme nebyl, ale byl jsem vcera na PRE DC a tam jim to ukazuje jak to krasne funguje...
IMG_20200131_132328.jpg


Hold otepleni... , ale kdyz mi pak graf ukazal ze po tomhle rychlym nabijeni ubyla celkova kapacita baterie o 1kWh krapet me zamrazilo... ale uz se to zase skalibrovalo spatky :-).
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L