Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Moderátor: Josef
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Děkuji za názor.
Prošel jsem hodné nabídek EV. Pořád mě na to, na co auto potřebuji vychází i3 nejlépe.
Tesla mě leží také v hlavě, ale nějak mě něco říka, že mám jít do i3.
Zvažuji 94Ah + REX, nebo 120Ah
Prošel jsem hodné nabídek EV. Pořád mě na to, na co auto potřebuji vychází i3 nejlépe.
Tesla mě leží také v hlavě, ale nějak mě něco říka, že mám jít do i3.
Zvažuji 94Ah + REX, nebo 120Ah
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
isto ber 120 rex je prezitok zbytocne a zase emisna prehliadka a servis blabla isto ne
bmw i3 94ah, 2018,
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
BMW i3 je podle mne a testu Malá Tesla nejen do města, jak jsem napsal do testu http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-mala-t ... n-do-mesta, zvláště poté, co 2x vzrostla kapacita baterie http://www.hybrid.cz/bmw-i3-v-roce-2018 ... -az-450-km. Za mně, pokud váháte mezi i3 a modelem 3 od Tesly, je to o přístupu. i3 je od klasické dinosauří automobilky, byť tohle byl od nich parádní úkrok stranou, proto taky celý tým postupně povyhazovali nebo odešel sám. Vyrábí se už roky, má vychytané mouchy, jde však o prvotně městské vozidlo. Byť se v něm dá dost odvézt díky jednoprostorové karoserii, pátým dveřím a malému zavazadelníku vepředu, nejen na kabeláž. Je však čtyřmístné a někomu může vadit i otevírání dveří, jakmile jedou lidi i vzadu. Rex určitě nebrat, šel bych do 120Ah. Model 3 je opět počítač na kolech, ovšem Tesla se vším všudy. I včetně toho že je to pořád novinka. Takže i ty aktualizace, nepovinný servis, na delší cesty oceníte vyšší rychlost nabíjení u klasických rychlonabíječek a zejména pak síť Supercharger a plánování cesty, co dělá auto samo, i když už zřejmě nebude elektřina úplně zdarma. Pět lidí odveze pohodlně, o nákladu se díky limuzíně musí trochu přemýšlet. Nicméně má 2 zavazadelníky a zadní kufr je fakt velký. Prostě bych asi zvážil, zda budu více jezdit po městě nebo mimo něj a zda ve více lidech a co budu vozit. Pak ve druhém kroku věci ohledně nabíjení, aktualizací atd..
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Děkuji za názor
Oba články v odkazu jsem již četl. Auto bude jako 2 v rodině, kdy potřebuji pendlovat mezi Prahou a Středočeským krajem a letištěm, denně cca 130km -150km s jízdami po Praze v centru . Největší překážkou je dálnice 2x 18km v každém směru. Na dálnici je větší spotřeba a k tomu ty úzká kola. Ale zkoušel jsem to a není to tak hrozné, ale znát to je. Navíc se bojím zadního náhonu a uzkých pneu v zimě.
Nabíjet budu z 80% doma, mám 3fáze 32A na baráku. Jezdíme max ve 2, zadní protisměrné dveře beru spíš jako výhodu.
V BMW nabízejí i Wallbox zdarma, což také není k zahození. Stále se spíš přikláním k i3. Ale zase na dálnici bude Tesla lepší. V zimě na sněhu asi také. V i3 i Tesle odvezu vždy to co potřebuji, takže to neřeším.
Jestli tomu dobře rozumím na nabíječkách Tesla nenužu s jiným EV nabíjet? Nejde to ani předplatit?
Oba články v odkazu jsem již četl. Auto bude jako 2 v rodině, kdy potřebuji pendlovat mezi Prahou a Středočeským krajem a letištěm, denně cca 130km -150km s jízdami po Praze v centru . Největší překážkou je dálnice 2x 18km v každém směru. Na dálnici je větší spotřeba a k tomu ty úzká kola. Ale zkoušel jsem to a není to tak hrozné, ale znát to je. Navíc se bojím zadního náhonu a uzkých pneu v zimě.
Nabíjet budu z 80% doma, mám 3fáze 32A na baráku. Jezdíme max ve 2, zadní protisměrné dveře beru spíš jako výhodu.
V BMW nabízejí i Wallbox zdarma, což také není k zahození. Stále se spíš přikláním k i3. Ale zase na dálnici bude Tesla lepší. V zimě na sněhu asi také. V i3 i Tesle odvezu vždy to co potřebuji, takže to neřeším.
Jestli tomu dobře rozumím na nabíječkách Tesla nenužu s jiným EV nabíjet? Nejde to ani předplatit?
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Základní otázka je jak to auto budu používat, kolik najezdím, co s tím vozím atd.
Mě Tesla 3 také hodně láká, ale ....
Pro městský a příměstský provoz je i3 bezkonkurenční, je potřeba si zvyknout na ty zadní dveře a být ještě o trochu obezřetnější na díry v silnicích než u jiných aut, jinak spíš pozitiva - pohodlné nastupování, pěkný výhled, slušná dynamika, rozumná spotřeba a solidní trakce i na sněhu.
Mě Tesla 3 také hodně láká, ale ....
Pro městský a příměstský provoz je i3 bezkonkurenční, je potřeba si zvyknout na ty zadní dveře a být ještě o trochu obezřetnější na díry v silnicích než u jiných aut, jinak spíš pozitiva - pohodlné nastupování, pěkný výhled, slušná dynamika, rozumná spotřeba a solidní trakce i na sněhu.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Elektromobil se rychle stane prvním autem v rodině, pak bych se tedy přiklonil k Tesle. Nabíjet máte kde, nicméně i ta Tesla má lepší palubní nabíječku než i3 a vycucne každý červený pětikolík, wallbox nepotřebuje. Jste u Prahy, servis je pod nosem. Taky hodně velká výhoda a navíc větší dojezd. Zadní náhon mají obě, Tesla se dá pořídit i jako čtyřkolka. Zadního náhonu bych se nebál, přešel jsem na něj před 6 lety po 23 letech ježdění s předním a pohoda. A to má Ion ještě užší přední kolečka, než i3.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ava píše: Navíc se bojím zadního náhonu a uzkých pneu v zimě.
Byl jste s odpovědí rychlejší... To opravdu není důvod k obavám, to auto zvládne vyjet víc než klasický FWD spalovák, ale samozřejmě není to AWD.
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ava píše:Mám dotaz na majitele I3
A) Proč se při AC nabíjení po otevření dveří vypne nabíjení. Je to dost nepraktické. Dá se to někde nakodovat a vypnout?
B) V případe tepelného čerpadla i3 topí výborně, dá se ale tepelné čerpadlo zapnout jinak než přes aplikaci v telefonu, nebo hledáním v menu? Třeba nějakým podržením tlačítka?
C) Jaký máte reálný dojezd s 120 Ah baterii , kde by bylo denně cca 40km příměstský provoz po dálnici a cca 80 km město?
D) Jaký doporučíte wallbox 3fázový, kde budu mít uložená data o nabíjení a možnost nějakého nastavení. U BMW nabízejí k autu zdarma, ale nikde jsem nenašel, co umí.
A) Dělá to jen u AC dobíjení. U DC to neudělá. Proč nevím. Nicméně stačí zamknout auto a dobíjení se opět znovu rozjede samo.
B) Dá, naprogramovat přes idrive dálkové ovládání od auta a nebo při vypnutí auta zapnout přes tlačítko idrive.
C) 120Ah nevím, ale s 94 mám kolem 200km i v zimě. Se 120 bych počítal 250-300 podle stylu v zimě, 300+ v létě
D) Mám JuiceBox 22KW, důvody jsou nastavení přes WiFi včetně sledování spotřeby a možnosti zapnout dobití jen třeba do 90%. BMW wallbox ten vyšší model má podobné nastavení pomocí WiFi, pokud je zadarmo k autu tak proč váhat i kdybyste ho měl následně prodat
Jestli Tesla 3 a nebo BMW i3 tak za mě jednoznačně Tesla. Pro jsou z mého pohledu pohon 4x4, větší baterie, lepší dynamika, vyšší zůstatková cena po pár letech provozu. Pokud bych neřešil peníze samozřejmě...
Jestli je i3 ideálnější než Tesla pro městský provoz bych netvrdil, obzvláště když jezdíte po Praze. Kvalita našich cest je pověstná a ta i3 je fakt i na 19 tvrdá.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Děkuji za vaše názory. Bohužel se do toho více zamotávám
Dodávky i3 znám, jak je to v současné době s Teslou? Jaká je dodací doba modelu 3 ? Bohužel jsem nedostal od Tesly odpověď.
Chystám se tam příští týden.
Dodávky i3 znám, jak je to v současné době s Teslou? Jaká je dodací doba modelu 3 ? Bohužel jsem nedostal od Tesly odpověď.
Chystám se tam příští týden.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Mishaczech píše:C) Jaký máte reálný dojezd s 120 Ah baterii , kde by bylo denně cca 40km příměstský provoz po dálnici a cca 80 km město?
C) 120Ah nevím, ale s 94 mám kolem 200km i v zimě. Se 120 bych počítal 250-300 podle stylu v zimě, 300+ v létě
S jednoznačným číslem dojezdu bych byl opatrný jak z důvodu teploty tak z důvodu terénu. Je velký rozdíl jet po dálnici 130 km/h nebo 90 po okreskách. Já mám v Kia Soul při teplotě 20° a 0° rozdíl v dojezdu až 30%.
Co se týče tvrdosti i3, za mě to byl jediný důvod proč jsem do něj nešel, v Praze na kostkách je to jak trakař. Tesla 3 je samozřejmě úplně jinde pohodlím i dojezdem nehledě na výkon motorů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Takhle. Pokud bych na to ty peníze měl a váhal mezi i3 120 Ah a Tesla 3, tak beru Testu.
Oboje jsou dobré auta, ale Tesla je prostě lepší. Protože z mojí zkušenosti je u elektromoiblu hlavní dojezd a zbytek jsou další nepodstatné parametry.
Oboje jsou dobré auta, ale Tesla je prostě lepší. Protože z mojí zkušenosti je u elektromoiblu hlavní dojezd a zbytek jsou další nepodstatné parametry.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Radovan píše:Nabíjet máte kde, nicméně i ta Tesla má lepší palubní nabíječku než i3.
nemá... oba vozy mají palubní nabíječku 3fx16A = 11kW
jinak jsem pořídil první elektromobil právě i3 60Ah, jako druhé auto před rokem a půl a pořád velká spokojenost, příští rok chci nahradit i to první (v součastnosti BMW 530d) a TM3 byla žhavý kandidát, ale potřeboval bych spíše vůz typu HB nebo kombi, takže čekám na TMY nebo starší TMX
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Podle mých informací má 12 kW palubní nabíječku, což je méně než nová S, které mají 17 a nějaké drobné. Nicméně je zde rozdíl ve velikosti baterií a nabíjení větší baterie vyšším výkonem běží delší dobu, takže nabít na stejný dojezd trvá kratší dobu Tesle.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jen drobná poznámka k i3. Jezdím prakticky výlučně v Praze už cca 2 roky. Jediné řešení na pražský povrch je huštění.
Hustím na 2,1 v létě i v zimě a najednou je z toho normální auto, žádná koza. Doporučených 2,8 je totální nesmysl.
Asi to něco provede se životností, možná i s dojezdem, ale nepozoroval jsem nic. Ani pneuservis při výměnách kol neříká nic o nerovnoměrnosti ojíždění apod.
Takže to trakař nemusí být.
Hustím na 2,1 v létě i v zimě a najednou je z toho normální auto, žádná koza. Doporučených 2,8 je totální nesmysl.
Asi to něco provede se životností, možná i s dojezdem, ale nepozoroval jsem nic. Ani pneuservis při výměnách kol neříká nic o nerovnoměrnosti ojíždění apod.
Takže to trakař nemusí být.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
No já když nad tím stále přemýšlím, tak Se mě jedná o příměstskou dopravu, kde by byla lepší Tesla 3 , ale v Praze zase i3.
Auto na delší cesty mám.
Neví někdo z vás, jak je to časově s dodávkou Tesla 3?
Auto na delší cesty mám.
Neví někdo z vás, jak je to časově s dodávkou Tesla 3?
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Na primestskou dopravu je i3 idealni, ja kdybych nepotreboval a nechtel zmenu tak si ji necham naporad.
A ze by to bylo nejak silene uskakany je blbost ale mozna jsem zvyklej z drivejsich sportaku a neprijde me to.
Ale s pouzitim dalnice - myslim primestske - je potreb v zime pocitat s dojezdem 120-140 km ( verze 33kwh)
A dodavky TM3 budou az nekdy unor- brezen jestli vubec , proste naprd, potrebuju ji do konce roku a nikde nic.
A ze by to bylo nejak silene uskakany je blbost ale mozna jsem zvyklej z drivejsich sportaku a neprijde me to.
Ale s pouzitim dalnice - myslim primestske - je potreb v zime pocitat s dojezdem 120-140 km ( verze 33kwh)
A dodavky TM3 budou az nekdy unor- brezen jestli vubec , proste naprd, potrebuju ji do konce roku a nikde nic.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak to jsme na tom stejně.
Právě mě trošku odrazuje ty dodací doby u Tesla 3. Navíc ten strohý interier a zpracováni. Ještě se chystám do Tesly na Praze 9.
Dálnici mám denně cca 18km tam a 18km zpět, to by nemuselo být u 120Ah problém. Pak potřebuji tak cca 100 ještě po městě. Dobíjet pak večer doma.
Určitě to bude 2 auto, potřebujeme 2 auta.
Právě mě trošku odrazuje ty dodací doby u Tesla 3. Navíc ten strohý interier a zpracováni. Ještě se chystám do Tesly na Praze 9.
Dálnici mám denně cca 18km tam a 18km zpět, to by nemuselo být u 120Ah problém. Pak potřebuji tak cca 100 ještě po městě. Dobíjet pak večer doma.
Určitě to bude 2 auto, potřebujeme 2 auta.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Díky za tip. Rozhodně zkusím.hobbyi3 píše:Jen drobná poznámka k i3. Jezdím prakticky výlučně v Praze už cca 2 roky. Jediné řešení na pražský povrch je huštění.
Hustím na 2,1 v létě i v zimě a najednou je z toho normální auto, žádná koza. Doporučených 2,8 je totální nesmysl. Asi to něco provede se životností, možná i s dojezdem, ale nepozoroval jsem nic. Ani pneuservis při výměnách kol neříká nic o nerovnoměrnosti ojíždění apod. Takže to trakař nemusí být.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
A co ma hobbyi3 za loukote ?
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Chlapi, děláte jako kdyby pár měsíců bylo něco hrozného. Doporučil bych všem ještě klidně rok počkat než kupovat nějaký kompromis. Když se podívám na dnešní nabídku EV aut, nenajdu jediné auto, které bych v k mé spokojenosti vyměnil za dosavadní.
Audi Q4 Sportback e-tron 50