Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Moderátor: Josef
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
ahojte
chcel by som aj ja trochu pridat. prave som si kupil 94 ah 2018 z predajne bmw ma 7000 nabehane a dokupil som si aj original wallbox nech mam doma cital som ze super to zrychli. zatial sice idem cez klasicku nabijacku ale aj to je v poho. volal som do bmw ci si mam cez nich objednat niejakeho technika alebo to zvladne obycajny elektrikar. tak ze mi daju vediet ze nevedia presne - Kosice/ slovensko a cakam 4! dni a stale nevedia ze ako je to stym vlastne. akoby som raketoplan niejaky chcel
neviete niekto poradit? prosim
inac auto uz ine ani nechcem toto je bohovske a navykove uz chapem.
darmo plavajuce dinosaury na dne nadrze su uz pase
chcel by som aj ja trochu pridat. prave som si kupil 94 ah 2018 z predajne bmw ma 7000 nabehane a dokupil som si aj original wallbox nech mam doma cital som ze super to zrychli. zatial sice idem cez klasicku nabijacku ale aj to je v poho. volal som do bmw ci si mam cez nich objednat niejakeho technika alebo to zvladne obycajny elektrikar. tak ze mi daju vediet ze nevedia presne - Kosice/ slovensko a cakam 4! dni a stale nevedia ze ako je to stym vlastne. akoby som raketoplan niejaky chcel
neviete niekto poradit? prosim
inac auto uz ine ani nechcem toto je bohovske a navykove uz chapem.
darmo plavajuce dinosaury na dne nadrze su uz pase
bmw i3 94ah, 2018,
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jedná o připojení 3 fázového spotřebiče, tedy něco jako elektrický sporák, vůbec bych to s úřady neřešil, nechal bych to na elektrikáři a nechal na to udělat revizi.
Podle statistiky se 95% lidí s EV nechce vrátit k fosilnímu autu, pokud vynechám nějaké koníčky, jako veterány apod. Škoda, že výrobci stále vyrábějí obří EV nebo s obří spotřebou, tedy takový iPace nebo eTron se spotřebami 30-35 kWh není nic moc ekologického.
Podle statistiky se 95% lidí s EV nechce vrátit k fosilnímu autu, pokud vynechám nějaké koníčky, jako veterány apod. Škoda, že výrobci stále vyrábějí obří EV nebo s obří spotřebou, tedy takový iPace nebo eTron se spotřebami 30-35 kWh není nic moc ekologického.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Turbo píše:A ten Teslácký wallbox by mě také zajímal.... co, kde, jak a za kolik, kdyby se Nokia vyjádřil.
co = Tesla wallbox (destination charger) verze long kabel, neměřil jsem ale má snad 7.5m
kde a jak = asi kde se dá koupit, nový leda v Tesle a musíte mít Tesla account, když nemáte jako já tak poprosit někoho s Teslou aby vám ho objednal...další možnost je bazar kde prodávají občas i nové zabalené kousky (Sbazar bazoš) jeden kousek jsem viděl na ebay.de a dokonce je to ten černý Signature, jeden nabízel taky někdo na FB
za kolik = cena byla 11t bez DPH ta tu long verzi (standart snad o €20 levnější)
cena je stejná nebo nižší než za obdobné wallboxy na trhu, ale design pro mě vyhrává na plné čáře, nechtěl jsem se skoro každý den doma v garáži koukat na nevzhlednou krabici...taky je super řešený ten kabel který se krásně namotá přes a když bych si jednou pořídil Teslu tak vyuziju to tlačítko na odemykání krytu konektorů
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ahoj, připojení wallboxu by měl zvládnout elektrikář. Musí posoudit stav stávající elektroinstalace, navrhnout řešení, zrealizovat. Ale trvejte na revizi. Revizní zprávou se pak budete moci bránit pokud by došlo k nějaké komplikaci, nebo závažnějšímu problému. Já jsem posílal (v jiných souvislostech) několik dotazů na ofic. BMW zastoupení ČR a odpovědi přicházeli obvykle až po týdnu, nebo déle. Takže myslím běžná reakční doba.
Vůz mám zatím cca rok, a stále se na každou jízdu vozem těším.
Vůz mám zatím cca rok, a stále se na každou jízdu vozem těším.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Turbo píše:Za jakou prům. spotřebu jezdíte?
Včera jsem dal auto do zásuvky po najetí 253km (94Ah), nedávno mě jeden pán přesvědčoval, že tolik i3 na jedno nabití nemůže najet.
dlouhodobá je asi 12.4, rekord mám na jedno nabití (baterie z 98 na 3%) 182 km, jeli jsme trasu Vystrkov - Havl.Brod - Kutná Hora - Říčany - Vestec SCH a po 134km za běžného provozu byla spotřeba 9.5 kWh a zbytek jsem dojezdil po vesnicích za Prahou (vše mám nafoceno)
ale tyhle maximální dojezdy jsou spíše mimo realitu, v létě je komfortní dojezd někde ke 130km (baterie 10-85) a v zimě něco přes 100...ale mě to stačí, mám i3 primárně na cesty do Prahy a okolí a můžu kdekoliv a kdykoliv nabít
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
A síť rychlonabíječek stále houstne, včetně těch zdarma (Lidl, Globus, pro auta bez rychlonabíječky i Mennekes Kaufland) nebo za malou cenu (EON, PRE), když se někomu neoplatí paušál ČEZu.
Včera ve Valmezu na srazu kromě možnosti pomalého nabíjení na ploše pro menší elektrovozidla taky stabilně 3 rychlonabíječky (2x ČEZ s CHAdeMO i CCS Combi, 1x Inchanet přes evmapa.cz), 3 pomalé (1x ČEZ u radnice 2x Mennekes plus 2x obchodní centrum naproti Kauflandu 2x Mennekes+2xSchuco domácí záuvka, zdarma spustitelné jakoukoliv kartou nebo čipem).
Včera ve Valmezu na srazu kromě možnosti pomalého nabíjení na ploše pro menší elektrovozidla taky stabilně 3 rychlonabíječky (2x ČEZ s CHAdeMO i CCS Combi, 1x Inchanet přes evmapa.cz), 3 pomalé (1x ČEZ u radnice 2x Mennekes plus 2x obchodní centrum naproti Kauflandu 2x Mennekes+2xSchuco domácí záuvka, zdarma spustitelné jakoukoliv kartou nebo čipem).
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
To by mě teda zajímalo, jak takto nízkých spotřeb dosahujete. Moje prumerná spotřeba je kolem 14 a to to nijak dramaticky netýram. Samozřejmě umím jet za méně, ale to me pak dost nebaví a je to spíše opruz než radost z jízdy. Pokud se snažím jet úsporně a obcas na to slapnu abych predjel, tak se rozhodne neumim dostat pod treba 12,5.
Navíc mi ani moc nesedí ta průměrná spotřeba 9,5.. Včera jsem mel dojezd auta 275 km při průměné spotřebě 11,1. Kolik by pak musel byt dojezd při 9,5?
Jinak včerejsi cesta pri spotřebě 11,1 byla spíše utrpením a velkým kompromisem v rámci pokusu "kolik to dojede", kdy jsem jel Praha Holice Praha skoro 4 hodiny místo cca dvou hodin po dálnici. O masochismu s vypnutou klimatizací v 30 stupních ani nemluvím
Navíc mi ani moc nesedí ta průměrná spotřeba 9,5.. Včera jsem mel dojezd auta 275 km při průměné spotřebě 11,1. Kolik by pak musel byt dojezd při 9,5?
Jinak včerejsi cesta pri spotřebě 11,1 byla spíše utrpením a velkým kompromisem v rámci pokusu "kolik to dojede", kdy jsem jel Praha Holice Praha skoro 4 hodiny místo cca dvou hodin po dálnici. O masochismu s vypnutou klimatizací v 30 stupních ani nemluvím
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Radovan píše:A síť rychlonabíječek stále houstne, včetně těch zdarma (Lidl, Globus, pro auta bez rychlonabíječky i Mennekes Kaufland) nebo za malou cenu (EON, PRE), když se někomu neoplatí paušál ČEZu.
No zatím to spíše vypadám že ty zdarma budou s rostoucím počtem EV ubývat.. Globus už zpoplatněno, Centrum Černý most taky.. a to i přes to, že mají na stránkách napsáno, že tam je dobíjení zdarma.
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Pokud jsou to EON, tak ti dávají vždy +- 1 rok zdarma a pak začíná zpoplatnění. Teď bude další vlna 12.9.2019.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jourin píše:Tak jsem se hecnul Když mi auto po nabití ukázalo dojezd 275 km, tak jsem nevěřil že je to možné. Chtěl jsem jet dneska do Holic, tak jsem to přeplanoval bez nabíjení bez dálnic. Praha 9 - Holice - Praha 9 bez nabíjení 228 km se zbývajícím dojezdem 47 km což je fakt přesně 275 km.
Celou dobu jsem jel v Eco pro plus, většinou na tempomat a podle předpisů. Cestou tam sedělo 120 kg jateční váhy a cestou zpět přes 200 kg. Cesta ráno tam byla v pohodě, zpět bez klimatimatize to byl už pěkný oser. Nejnižší průměrnou spotřebu mi to po ujetých 181 km ukazovalo 10,8 kwh/100km. Jako experiment zajímavé, ale opakovat to v nejbližší době nehodlám No možná se jednou hecnu a zkusím v méně horkém počasí a jednomístné posádce dát 300 km, když to uvádí normy, tak to přece musí jít Navíc si teď dost věřím, je to už jen 25km navíc
To musela byt opravdu oser cesta
Ja jsem dneska po dalnici do Terezina a zpet vyjel 80 % baterky za 100km byla to prdel
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Martin i3 píše:Ja jsem dneska po dalnici do Terezina a zpet vyjel 80 % baterky za 100km byla to prdel
Jo oser to byl strasnej, daleko zabavnejsi je uzivat si jak to jede, nez hypnotizovat okamzitou spotrebu a mit krec v kotniku
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
loni Eon Nýřany - ČEZ Žebrák (cca 60km po D5) a pomalu mi nestačila skoro plná baterka...jel jsem v noci a furt 140-150 kmh... ta moje verze víc než 151kmh nejede
takže se dá jezdit všelijak no
takže se dá jezdit všelijak no
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Dálnice dávají spotřebě elektromobilu zabrat. Malý městský Peugeot Ion předevčírem trochu rychlostek po Ostravě a včera plně naložený materiálem na sraz elektromobilů do Valašského Meziříčí. Taky plnou parou mezi městy po čtyřproudovkách (ne po dálnici) a bylo vymalováno. Po celkem za 2 dny ujetých 78 km zbýval 1 dílek baterie z 16 a hlásilo mi to 6 km dojezdu. Hezky bylo vidět, jakmile jsem dal na tempomatu stovku, jak ubýval díleček baterky co 5-6 km místo co 8-9 km, když se šourám po městě 40-50 km/h. Zpátky jsem to taky nešetřil a na 66 km ubylo 11 dílků baterky z 16, podle laického pohledu (16 kWh baterka) prostě co 6 km 1 kWh, čili spotřeba skoro 17 kWh na 100 km. Papírově má dojezd 150 km, kdysi jsem se mu celodenním poflakováním padesátkou po městě přiblížil, vlastně ho překonal. Najel jsem 144 km a ještě mi 1 díleček zbýval a 8 km na počítadle. Takže včetně želvy, cca 3-4 km paráda.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
mam otazku
zacinam riesit na zimu pneu. Zvazujem bridgestone blizard ak oni vyvijali prvy pneu na to auto asi by mohli byt najlepsi.?
ma niekto skusenosti s nimi?
Bude to moja prva zima s i3 a ten zadny nahon s niejakou lacnou pneu nechcem podcenit moc
dik za rady
zacinam riesit na zimu pneu. Zvazujem bridgestone blizard ak oni vyvijali prvy pneu na to auto asi by mohli byt najlepsi.?
ma niekto skusenosti s nimi?
Bude to moja prva zima s i3 a ten zadny nahon s niejakou lacnou pneu nechcem podcenit moc
dik za rady
bmw i3 94ah, 2018,
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
treba prejsť fórum, už sa to riešilo, vrátane rôznych (predné/zadné) ráfikov.
ps - zadny nahon s niejakou lacnou pneu nechcem podcenit - ako to myslíš?
ps - zadny nahon s niejakou lacnou pneu nechcem podcenit - ako to myslíš?
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Na výběr je jen ze dvou výrobců, ne? Nokian a bridgestone, nebo?
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
ja len ze chcel by som nepozerat na cenu ale vybrat najlepsie u nas dakedy v zime napadne hodne snehu / kosice / a chodim aj tatry ale s tymto sa tam asi neodvszim. proste kto ma skusenosti ktore by boli najlepsie bridgestone abo nokian . nokian su fini tak oni by to mali mat zmaknute lepsie.
bmw i3 94ah, 2018,
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jezdil jsem ty Bridge a problém nebyl, i3 zvládne v zimě celkem hodně, např. jsem s tím jezdil i na Jizerky na běžky. Na rozdíl od FWD EV má rozumně zatíženou hnací nápravu a navíc tomu pomáhá i ten rozměr pneu.
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak a ted jsem zmateny Jaky kola maji byt vubec na aute v 19?
Nekde se pise 155/70/19 a jinde 175/60/19 ?
Nekde se pise 155/70/19 a jinde 175/60/19 ?
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jediná duležitá hodnota je ta uvedená ve velkém TP.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)