Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. črc 2019 10:22:32

Josef píše:Já jsem ale nepsal o konkurenci BMW i3. Prostě jen bude obecně tlak na cenu , např. MG za 27.5 tis. GBP ( V UK si odečtou 3500 GBP dotaci) apod. Tím pádem bude muset u nových aut BMW zlevnit a pak tedy zlevní i ojete i3.
Mimochodem výhodou MG má být údajně i krátká čekací doba. Právě to je v případě Kie a Hyundai největší kámen úrazu, na nový elektromobil se totiž čeká klidně i devět měsíců. Britská značka bude těžit především z kapacit mateřského koncernu, tedy čínského giganta SAIC Motor.

https://www.drivingelectric.com/mg/zs


jako BMW je pořád premiovka, ta jen tak nezlevní, aby klesla cena ojetin musí být právě ta konkurence, musí být větší nabídka než poptávka a to se u nás moc neděje zatím, většina lidí co si pořídila jety EV tak má dovoz ze zahraničí, u nás EV after market vůbec není a nezmění to ani eCitigo eMii eHonda ani MG (což je navíc pro lidi kteří moc neholdují automobilům -historii docela exotická značka)
a další věc je dostupnost těch avizovaných modelů...jak sám píšete...třeba Kona/Niro je i na 9 měsíců čekání ... v DE mají někteří dealeři dostupnost jaro 2020
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. črc 2019 10:27:31

Mishaczech píše:Tak jemné doplnění, podle VIN má "pouze" 4U6 (třífázové rychlonabíjení střídavým proudem) a 4U7 (rychlonabíjení stejnosměrným proudem), chybí 4U8 - tj. rychlonabíjení střídavým proudem. Znamená to pro mě co?


to mela 60Ah verze ve standardu tuším 3.7kW a za příplatek AC schnelleladen 7.2kW (ale 1x32A) a to lze využít většinou na veřejných AC sloupcích, já doma 32A nemám třeba
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » stř 17. črc 2019 13:29:42

nokia9500 píše:....u nás EV after market vůbec není a nezmění to ani eCitigo eMii eHonda ani MG (což je navíc pro lidi kteří moc neholdují automobilům -historii docela exotická značka)


Mě je to MG celkem sympatické, nakonec, ať si každý koupí co chce....

Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. črc 2019 17:50:16

ano, souhlasím sympatické to je ... mě se to líbí, ale lidí jsou konzervy ... od MG by si nekoupili ani fosila :(
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » čtv 18. črc 2019 17:07:06

Tak je doma ;-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » čtv 18. črc 2019 21:19:41

Tak super, ten chtíč je nejsilnější motivace na světě, znám to moc dobře :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » čtv 18. črc 2019 22:19:31

též mám podobnou zkušenost...potom co jsem měl na týden půjčenou i3 jsem za 3 týdny měl doma svoji vlastní a to jsem před zápůjčkou chtěl původně dovést BMW 120d :)
byli by případně nějaké fotky ? popřípadě výbava atd. a odkud přesně jste ? koncem září bych naplánoval zase malé setkání majitelů EV ve Vestci u SCH tak se když tak zastavte :)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » pát 19. črc 2019 8:14:54

Tak zatím jedna fotka ;-)
Výbava asi slabší, chybí kůže a HK. Ale zatím mi to teda tak nechybí. Adaptivní tempomat je ale dost pecka a funguje výborně včetně jízdy v kolonach.
Jo a jelikož nevlastním čip CEZu tak jsem byl včera nuceny dobít v Českých Budějovicích a za 9KW 120 korun mi fakt přišlo docela dost ;-( Jsem kousek od Kralup nad Vltavou...

Tak nedával:

Editions And Packages
P5DUA Parking Assistant Package
S7AQA Battery Certificate
S7NWA BMW Service Inclusive
P7RSA Package Comfort
P7S9A Connected Drive Services Paket

Comfort And Interior Equipment
S420A Sun Protection Glazing
S423A Floor Mats Velours
S428A Warning Triangle And First Aid Kit
S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip
S442A Cup Holder
S473A Armrest Front
S493A Storage Compartment Package
S494A Seat Heating Driverpassenger
S4T9A Heat Pump
S4U6A Quick Chargalterncurrent Multiphase
S4U7A Rapid Charging Direct Current
S4EXA Interior Surface Andesit Silver Matte

Multimedia
S609A Navigation System Professional
S6ACA Intelligent Emergency SOS Call
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA RealTime Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6APA Remote Services
S6ARA Internet
S6NSA Convenience Phone Expanded Smartphone

Driver Assistance And Lightning
S508A Park Distance Control PDC
S521A Rain Sensor
S534A Automatic Air Conditioning
S544A Cruise Control With Brake Function
S570A Reinforced Power Supply
S5A2A LED Headlight
S5ARA Traffic Congestion Assistant
S5ATA Driving Assistant Plus
S5DAA Passenger Airbag Deactivation
S5DPA Park Assistent
S548A Kilometercalibrated Speedometer

Wheels And Drive
S230A Extra Package EUspecific
S249A Multifunction F Steering Wheel
S2G5A BMW LA Wheel Turbine Styling 428
S2VBA Tire Pressure Display
S2VCA Tire Repair Kit

Environment And Safety
S3AGA Reversing Camera
S879A Onboard Vehicle Literature German
S8BLA Delete Charge Cable
S8R9A Refrigerant R1234yf
S851A Language Version German

Other Equipment
S9AAA Outer Skin Protection
Přílohy
4AD30A56-B956-4C9A-A9B1-4713979F8AF3.jpeg
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » sob 20. črc 2019 11:09:05

Takže prvních 1000km za námi a zatím vše funguje parádně, nicméně pár detailů jsem buďto nepochopil a nebo je auto prostě neumí... Pokud někdo víte, budu rád za info (94Ah/2016), batt. kappa. 29.2KWh (100% nabití)

- dá se nastavit na AC dobíjení 80% a stop?
Důvod: Jsem doma, mám 50% dobití a chtěl bych dobít jen na 80% kapacity přes noc v levnějším tarifu. Kde najít tarif jsem našel, jak nastavit odkdy dokdy dobíjení tím pádem taky, ale ve dvě ráno když budu mít 80% které mi stačí i z důvodu ochrany baterie na další den fakt vstávat nechci. Samozřejmě by se to dalo řešit spínacíma hodinama, ale co když budu mít 60% a nebo naopak jen 40%? Proč potřebuji na aktivaci nízkého tarifu zadat kdy odjížím jsem taky nepochopil. Ideál nastavit nabíjej 22:00-05:30 do 80% kapacity a pak dobíjení vypni...

- ukazatel spotřeby - existuje nějaká varianta jiná než ty debilní sloupce?
V aplikaci mám poslední jízdu a ukazatel kolik jsem rekuperoval a kolik spotřeboval, není to nějak možný ukazovat průběžně i v autě, např. v KWh po dobu jízdy? A aplikaci jsem našel jen poslední jízdu, nejsou někde vidět všechny třeba za poslední měsíc, týden apod.?

- remote software upgrade
BMW mělo od druhého čtvrtletí aktivovat možnost upgrade software v autě - nemyslím mapy a nebo infotaiment systém. To jsem si už aktualizoval. Podle výpisu na bmw connectedrrive bych je měl mít k dispozici. Jde to někomu? Dá se někde zjistit aktuální verze SW v autě a jestli je k dispozici aktualizace alespoň v BMW servisu?

- otravné zvuky, signalizace pásů, po nastoupení zapnutí řežimu ecopro
[i]dá se to nějde nějak vypnout, resp. zapnout? Myslím že na to je nějaká aplikace a OBD2 zásuvka? Vím že bych měl jezdit jen s pásy, ale kvůli pocuku 200m mě to fakt irituje zapínat


- aktivace "samořízení" jinde než na dálnici
Když to aktivuji na volantu tak mi auto oznámí, že je to možné aktivovat jen na dálnici. Adaptivní tempomat samozřejmě funguje všude a výborně, ale v pruhu mě to nedrží. Je možné to nějak "obejít" tak, aby to fungovalo i mimo dálnice?

- jak je nejlepší a k baterii nejšetrnější nabíjení?
Je lepší nabíjet doma 230V/12A, 400V a nebo DC? Ničí rychlonabíjení baterii víc než pomalé nabíjení?


Moc díky za reakce
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » sob 20. črc 2019 16:56:06

Nabijim uz rok kazdy den do 100% ale pry to neni opravdu do 100% jak jsem se tady na foru dovedel takze v tom nevidim problem a co se tyce kvuli tarifu to myslim urcite v aute nastavit nejde.

A spotrebu ukazuje i3 normalne v nastaveni , palubni pocitac a cestovni nebo tak nejak a pak se to prepina na leve pacce BC nebo tak nejak.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » sob 20. črc 2019 19:34:02

Určitě by bylo nabíjení mezi mezi 20-80% ideální pro baterii, ale výrobci čím dál méně tuhle funkci podporují, možná nechtějí aby lidem baterie vydržela výrazně déle, než je záruka, ale je poměrně prokázáno, že pokud se nabíjí baterii nad 90% často, tak rychleji degraduje. Samozřejmě čím větší baterie, tím méně nabíjecích cyklů je potřeba, tedy stejný efekt, baterie vydrží déle.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » sob 20. črc 2019 22:37:02

Horní mez nabití určitě u i3 nastavit nelze, ale šlo by to poladit posunutím času odjezdu. Nízký tarif ale tuším nastavit lze.

Aktuální spotřebu nastavíte jak psal Martin, v menu vozu lze nastavit zobrazované údaje.

Aktualizace nejspíš jen v BMW.

Pásy půjdou jistě nakódovat, nejspíš i s nějakou jednoduchou apkou + obd, něco na to mám, můžu zjistit. Například vím, že lze nastavovat výchozí jízdní režim.

Nižší nabíjecí (i vybíjecí) proudy jsou samozřejmě k baterii šetrnější, podle datasheetu k baterii je to u 60Ah verze na maximech, co baterie zvládne.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » ned 21. črc 2019 8:13:02

Mishaczech píše:- remote software upgrade
Podle výpisu na bmw connectedrrive bych je měl mít k dispozici. Jde to někomu?
Já na webu bmw connectedrive vidím Remote Software Upgrade v doporučených službách, ale přímo ve vozu možnost vzdáleného upgradu nemám. Takže mě to nejde.

Mishaczech píše: - otravné zvuky, signalizace pásů, po nastoupení zapnutí řežimu ecopro
řeší bimmercode appka, viz viewtopic.php?f=12&t=235 kde jeden z členů fóra nabízel možnost naflašování, tak se s ním třeba domluvíte
Příspěvek od FilmX » pon 02. črc 2018 23:45:12
Tak jsem vse pokoupil a funguje -. pokud by nekdo neco potreboval nakodovat - Praha/Benesov


Mishaczech píše:- dá se nastavit na AC dobíjení 80% a stop?
Ve voze se nedá. Napadá mne kostrbatý způsob jak to řešit. Skriptem v pravidelných (třeba 5 minutových) rozestupech vyčítat z bmw API hodnotu SoC, a po dosažení 80% by skript dal pokyn nějakému ethernetovému LAN ovladači, který by měl ovládací relé napojené do stykače pro indukční zátěž. Odpojením stykače by došlo k výpadku napájení pro vůz = ukončení nabíjení.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » ned 21. črc 2019 9:19:56

a není to zbytečné ? když se baterie nabije na 100% dle PP tak doopravdy je nabitá na cca 87% (19.2/22)

p.s. a někde jsem četl že té baterce vadí když ji necháte nabitou na max stát, ale jestli se přes noc nabije na 100% a ráno auto vyjede na cestu tak to by neměl být problém

na FB je Worldwide skupina i3 kde nějaký Portugalec najel 200.000 km a degradaci měl 14.4%, poslední post který jsem zaznamenal byl se stavem 242.424 km a baterie furt makala...když se bude nabíjet jen do 80% tak se zase zvýší počet nabíjecích cyklů, tak nevím co je lepší ...já v plánu najet takový porce kilometrů rozhodně nemám :)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » ned 21. črc 2019 9:33:04

2 Stejk: Díky, napsal jsem mu PM. To s tím remote software upgrade mi přijde divný, protože třeba nabídku na CarPlay tam zobrazenou nemám, ale tohle ano.

2 Martin: Samozřejmě že v menu palubního počítače NĚCO vidět je, ale na maličko hlubší statistiky to fakt nestačí.

2Nokia9500: Při 50.000km na autě mám kapacitu 29.2 - tzn že je tam úbytek pár procent. Je mi jasné, že kapacita se bude snižovat, ale nechci (vzhledem k ceně baterie) jí zbytečně k degradaci pomáhat a trápit. Nabíjecí cyklus se počítá 0-100%. Když dobiju 2x po sobě baterii 30-80% tak mám JEDEN nabíjecí cyklus stejně jako když jednou 0-100%...

S tím dobíjením mi to není jasný už vůbec. Rozumím tomu, že maximální kapacita baterie je věc jedna a využitelná druhá. Můj plán byl to nabít rychlonabíječkou každý 2-3 den na cca 80% (tj. z cca 20-80%) a pak to doma občas dokrmit pomalu. Jen teď fakt nevím, jestli to mám dělat a nebo to nechat jen na DC zdarma u Lidlu a nebo rychle nabíjet míň a pak dokrmovat do 80% doma...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » ned 21. črc 2019 9:50:52

Nabíjecí cyklus je 0-100%, tedy pokud nabiju 2 x na 50% je to jeden nabíjecí cyklus. 100% kapacity baterie se počítá ta využitelná část, nikoliv ta deklarovaná. Každé auto to má samozřejmě jiné, extrémní to má např. Tesla, má ten rozdíl pouze několik procent, zatímco Audi eTron cca 14%. Předpokládám, že Mishaczech je hračička a auto mu vydrží tak 4 roky a půjde dál, takže bych to asi neřešil. Viděl jsem u jednoho majitele EV, že se podíval, na kolik % má nabito a nastavil běžný časovač na zásuvce 240V a nabíjel na cca 80%. Já tohle umím u Soulu spočítat velmi přesně, stačí vydělit potřebnou kapacitu baterie k nabití příkonem přenosné nabíječky. Tedy když uvidím, že mám kapacitu u BMW 30% a potřebuju nabít 50%, tedy řekněme 11 kWh (beru deklarovanou kapacitu baterie 22 kWh, tím započítám i ztráty při nabíjení) např. 11kWh/2kW = 5,5 hodiny nabíjení. Rychlonabíjení bych používal raději méně než více.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » ned 21. črc 2019 10:06:35

Na statistiky neni cas, ja proste jezdim a vidim plus minus za kolik ale nejak to uplne neresim, i3 nema zadne hkubsi info o spotrebe jako tesla.

Clovek od Inveltu od ktereho auto mam a ktery je prodava a jezdi s nima od zacatku kazdy den a nabiji je kazdy den rika ze neni potreba to resit , proste nabijet a jezdit, samozrejme ma to asi trochu jinak baterka ktera jede porad na dc a nebo baterka jtera jede jako u me skoro porad na wallboxu.

Ale nejak bych se tim uplne nezabyval.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » ned 21. črc 2019 18:23:14

u i3 je ještě možnost (u 60Ah ) vymazat softwarově buffer baterie, takže v tom skrytém menu bude potom zase více ...po 45t km jsem měl 19.2
ale nevím zda to jde i u 94Ah
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » ned 21. črc 2019 22:40:56

nokia9500 píše:u i3 je ještě možnost (u 60Ah ) vymazat softwarově buffer baterie, takže v tom skrytém menu bude potom zase více ...po 45t km jsem měl 19.2
Prozradíte jak na to? Díky
Jourin
Příspěvky: 15
Registrován: ned 21. črc 2019 23:18:56
Bydliště: Praha 9

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Jourin » ned 21. črc 2019 23:25:00

Mishaczech píše:Tak zatím jedna fotka ;-)

Tak jestli je tohle tvoje auto, tak jsi mi ho vyfouknul :-D měl jsem ho ve výběru... Už cca měsíc visím na diskuzních foréch, sjíždím recenze, videa na YT a rozhoduju se jestli i3 koupit nebo ne :lol: :lol:

Takže mi nakonec příští týden přijede tahle :)
56B76A09-8AF1-4F46-A27E-9896F0CEB4DD.jpeg
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp :twisted: