Koupě ojeté i3
Moderátor: Josef
Koupě ojeté i3
Dobrý den,
pokukuji už nějaký pátek po koupi ojetého elektro-auta, a zatím to vychází nejlépe pro BMW i3, r.v. 2015-2016, kdy se ceny pohybují kolem 550.000 - 600.000 Kč s daní.
Rád bych se zeptal co z příplatkové výbavy je vhodné mít. Sám bych rád vyhřívaná sedadla vpředu, rychlonabíjení AC i DC, případně tepelné čerpadlo.
Poprosil bych Ty, kteří mohou ze zkušeností poradit, aby mi pomohli s výběrem.
Asi bych se rozhodl do čistě EV, bez REXu tak snad to v okruhu kde bydlím zvládnu dobíjet doma (bydlím sice v Brandýse v bytovém domě, ale v garáži je přípojka. Jen zároveň nevím, zda když budu chtít přejít na tarif ČEZu s elektromobilitou, tak bude nutné ten přívod na nabíjení vytáhnout z bytu (naštěstí je byt hned za stěnou z garáže) nebo půjde využít elektrorozvodu ve společných prostorech.
Děkuji za pomoc a rady, Josef
pokukuji už nějaký pátek po koupi ojetého elektro-auta, a zatím to vychází nejlépe pro BMW i3, r.v. 2015-2016, kdy se ceny pohybují kolem 550.000 - 600.000 Kč s daní.
Rád bych se zeptal co z příplatkové výbavy je vhodné mít. Sám bych rád vyhřívaná sedadla vpředu, rychlonabíjení AC i DC, případně tepelné čerpadlo.
Poprosil bych Ty, kteří mohou ze zkušeností poradit, aby mi pomohli s výběrem.
Asi bych se rozhodl do čistě EV, bez REXu tak snad to v okruhu kde bydlím zvládnu dobíjet doma (bydlím sice v Brandýse v bytovém domě, ale v garáži je přípojka. Jen zároveň nevím, zda když budu chtít přejít na tarif ČEZu s elektromobilitou, tak bude nutné ten přívod na nabíjení vytáhnout z bytu (naštěstí je byt hned za stěnou z garáže) nebo půjde využít elektrorozvodu ve společných prostorech.
Děkuji za pomoc a rady, Josef
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Re: Koupě ojeté i3
Mám jetou BEV 2015 zatím půl roku, tak nepřikládejte mě velkou váhu. Rychlonabíjení AC i DC je dle mě nutná podmínka, vozy bez jsem automaticky vyřadil z výběru. A udělal bych to i dnes. Vyhřívaná sedadla vpředu mám, tepelné čerpadlo nemám. Pokud vůz nemá tepelné čerpadlo, tak bych vůz bez vyhřívaných sedaček nekupovall. Tohle je má rada. Protože v zimě na krátký rychlé přejetí nemusíte zapínat klimatizaci, zapnete jen sedačku, která hřeje hned. Tepelné čerpalo nemá. A několikrát jsem si říkal, že je to škoda. Ale s ohledem na můj styl používání je otázkou zda to jsem vůbec schopen kvalitně posoudit. Zde nedokážu kvalitně poradit.
Vůz 2015 bude mít nejspíš rychlo AC jednofázovou AC. Můj je s tím schopen nabíjet rychlostí 7kW/h, takže nabíjím u BILLY (jak předpokládám) 32Ampérama jedna fáze. Proto si myslím, že Vám do bytu budou muset předělat hlavní jištění (ze stávajích např. 16, nebo 25Amp), aby jstě mohl nabíjet 32Amp. Kabel s adekvátním průřezem pak budete muset natáhnout z rozvodné skříně do garáže. Vyhořet nikdo nechce.
Vůz 2015 bude mít nejspíš rychlo AC jednofázovou AC. Můj je s tím schopen nabíjet rychlostí 7kW/h, takže nabíjím u BILLY (jak předpokládám) 32Ampérama jedna fáze. Proto si myslím, že Vám do bytu budou muset předělat hlavní jištění (ze stávajích např. 16, nebo 25Amp), aby jstě mohl nabíjet 32Amp. Kabel s adekvátním průřezem pak budete muset natáhnout z rozvodné skříně do garáže. Vyhořet nikdo nechce.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě ojeté i3
Ioniq je aktuálně ve slušné slevě, je otázka, zda neuvažovat o novém autě.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Koupě ojeté i3
Já bych rok počkal, 2020 bude zlomový rok a může se stát, že se pohnou ceny všech BEV, přijdou na trh nová auta i od prémiových výrobců.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Koupě ojeté i3
Tak se mi naskytla možnost si půjčit přes velikonoce i3 na vyzkoušení, tak zjistím jaké to bude
předtím jsem řídil akorát Teslu model S, tak tohle bude asi jiná zkušenost, ale i tak to bude změna oproti stávající Toyotě Auris
Zatím díky za podněty a nasměrování
předtím jsem řídil akorát Teslu model S, tak tohle bude asi jiná zkušenost, ale i tak to bude změna oproti stávající Toyotě Auris
Zatím díky za podněty a nasměrování
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Re: Koupě ojeté i3
Já jsem to měl celý víkend před 1,5 rokem, na mě to bylo moc tvrdý, jinak v pohodě, koupil jsou Soula. Ty 19" kola na Prahu jsou fakt hrozný, na kvalitním povrchu by nebyl žádný problém. Ještě to bylo prima na D1 na těch neopravených úsecích
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Koupě ojeté i3
Můžu potvrdit, že velikost kola, profil pneu a celkové naladění podvozku spíše žádá pro i3ku lepší povrchy vozovek. Já se pohybuju v místech kde stav asfaltu není vyloženě zničený, takže mě tohle příliš nevadí. Prý nový model tesly 3 má tlumení příčných nerovností ještě horší, než i3ka. Jak se daří Soulu tlumit nevím. Tesla model S má vzduchové tlumení, kde je prý situace dobrá, ale cenově je tohle už na jiný rozpočet. Jel jsem i3kou několikrát po nejdelším českém žebříku (D1), a v rychlém pruhu pro mě uspokojivé.
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Koupě ojeté i3
Mam i3 7 mesicu a najeto neco kolem 27tis km a ano je tvrdsi ale ze bych to nejak silene pocitoval to zase ne a to jezdim v Praze a jejim okoli.
Vyzkousejte a uvidite ono taky zalezi z ceho jdete i kdyz ja sel do i3 z tvrdeho cabria a naopak s comfortniho airmaticu tak jsem spokojenej ale uprime pro me by byla urcite 60Ah malo.
Vyzkousejte a uvidite ono taky zalezi z ceho jdete i kdyz ja sel do i3 z tvrdeho cabria a naopak s comfortniho airmaticu tak jsem spokojenej ale uprime pro me by byla urcite 60Ah malo.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Koupě ojeté i3
Já jsem do Soulu přesedlal z Mercedes S airmatic a naprostá spokojenost s pohodlím a tvrdostí podvozku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Koupě ojeté i3
Myslím že téma je i3, takže rady počkat, ioniq atp mi přijdou trochu off...
Mám REX 2015. Hledej full - nezaplatíš za ni více a výbava je prostě příjemná. Pro mě bylo must have - velká navi, TJA (prostě příjemné, používám při dojíždění do práce po D1 denně). Nemám kožené sedačky, což mi nevadí (moc se mi u i3 nelíbí) a nemám harman&kardon - to mě štve, nehraje to špatně, ale mohlo to být lepší.
O DC nabíjení ani nemluvím, bez něj nemá 60Ah smysl.
Mám REX 2015. Hledej full - nezaplatíš za ni více a výbava je prostě příjemná. Pro mě bylo must have - velká navi, TJA (prostě příjemné, používám při dojíždění do práce po D1 denně). Nemám kožené sedačky, což mi nevadí (moc se mi u i3 nelíbí) a nemám harman&kardon - to mě štve, nehraje to špatně, ale mohlo to být lepší.
O DC nabíjení ani nemluvím, bez něj nemá 60Ah smysl.
Tesla model S 100D, BMW i3 60Ah REX, NIssan Leaf 24kWh
Re: Koupě ojeté i3
Tak prodloužený víkend s BMW i3 jsem si celkem užíval a těžko se. mi jí dnes ráno vracelo...
Za mne je to vhodné auto i když s menším dojezdem, tak za cenu cca 600kKč s DPH z vozů po operačním leasingu je to už celkem cena zajímavá (ceny jsou od 550-650kKč s vysokou výbavou a REX)
Co se praktických zkušeností týká, tak za 4 dny jsem najezdil něco přes 800km
Na veřejných nabíječkách jsem zdarma nabil celkem 63kW pouze přes DC, doma v garáži pak cca 54kW přes 230V pomalou nabíječku přes noc. Prakticky každý koho jsem svezl (pojal jsem to jako osvětu) byl překvapený jak je auto živé. Měl jsem půjčený model s REX, který jsem chtěl vyzkoušet jak je hlučný a využil jsem pouze na plánované přejetí k nabíječce a zase tak hlasité mi to nepřipadalo při provozu.
Co se požadavků na příplatkovou výbavu týká, zamlouvá se mi větší Profesional displej navigace, samozřejmostí rychlé nabíjení.. asi bych oželel tepelné čerpadlo - ve výbavách se prakticky nevyskytuje - auto bude využíváno v noci v garáži, tak možná ani nebude tolik potřeba.
Praktická je i aplikace do mobilu (používám iPhone), také bezproblémové spárování s telefonem a přehrávání poté hudby přes media např. ze Spotify z mobilu. Bohužel tento i3 nepodporuje Apple CarPlay, což by se mi zamlouvalo, ale smůla...
Chtěl bych se zeptat, jestli má význam se u koupě ojeté i3 nějak zajímat o kondici baterie - a jestli jde v menu nějak zjistit - prosím tedy o radu zkušenější kolegy...
Když jsem se v neděli vracel z výletu kdy jsme vyrazili 3 dospělý a jedno dítě tak jsem asi potkal na nabíječce u Lidlu v Průhonicích zdejšího člena z fóra (nick: Martin i3) tak jsem jen byl překvapený, že se pouští do delších cest a jde to (i když s o kousek větší baterií)
Jen tak ze zvědavosti jsem si ještě domluvil schůzku na test ionicu, který mne překvapilo že mají přímo v ceníku cenu pro podnikatele mimopražské za cca 580kKč za nový vůz - má někdo zkušenost s dotacemi? asi to napíšu do nového tématu, než jen tady specificky pro i3
Za mne je to vhodné auto i když s menším dojezdem, tak za cenu cca 600kKč s DPH z vozů po operačním leasingu je to už celkem cena zajímavá (ceny jsou od 550-650kKč s vysokou výbavou a REX)
Co se praktických zkušeností týká, tak za 4 dny jsem najezdil něco přes 800km
Na veřejných nabíječkách jsem zdarma nabil celkem 63kW pouze přes DC, doma v garáži pak cca 54kW přes 230V pomalou nabíječku přes noc. Prakticky každý koho jsem svezl (pojal jsem to jako osvětu) byl překvapený jak je auto živé. Měl jsem půjčený model s REX, který jsem chtěl vyzkoušet jak je hlučný a využil jsem pouze na plánované přejetí k nabíječce a zase tak hlasité mi to nepřipadalo při provozu.
Co se požadavků na příplatkovou výbavu týká, zamlouvá se mi větší Profesional displej navigace, samozřejmostí rychlé nabíjení.. asi bych oželel tepelné čerpadlo - ve výbavách se prakticky nevyskytuje - auto bude využíváno v noci v garáži, tak možná ani nebude tolik potřeba.
Praktická je i aplikace do mobilu (používám iPhone), také bezproblémové spárování s telefonem a přehrávání poté hudby přes media např. ze Spotify z mobilu. Bohužel tento i3 nepodporuje Apple CarPlay, což by se mi zamlouvalo, ale smůla...
Chtěl bych se zeptat, jestli má význam se u koupě ojeté i3 nějak zajímat o kondici baterie - a jestli jde v menu nějak zjistit - prosím tedy o radu zkušenější kolegy...
Když jsem se v neděli vracel z výletu kdy jsme vyrazili 3 dospělý a jedno dítě tak jsem asi potkal na nabíječce u Lidlu v Průhonicích zdejšího člena z fóra (nick: Martin i3) tak jsem jen byl překvapený, že se pouští do delších cest a jde to (i když s o kousek větší baterií)
Jen tak ze zvědavosti jsem si ještě domluvil schůzku na test ionicu, který mne překvapilo že mají přímo v ceníku cenu pro podnikatele mimopražské za cca 580kKč za nový vůz - má někdo zkušenost s dotacemi? asi to napíšu do nového tématu, než jen tady specificky pro i3
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Re: Koupě ojeté i3
Podle mě je tepelné čerpadlo základ, ta spotřeba bez něj je opravdu znát, hlavně tepelné čerpadlo jede v létě i zimě (klima, topení). REX u menší baterie je fajn, bohužel je dražší servis a větší možná poruchovost, na druhou stranu verze 60 Ah snad ani bez toho dnes nedává smysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Koupě ojeté i3
nanano píše:Tak prodloužený víkend s BMW i3 jsem si celkem užíval a těžko se. mi jí dnes ráno vracelo...
Za mne je to vhodné auto i když s menším dojezdem, tak za cenu cca 600kKč s DPH z vozů po operačním leasingu je to už celkem cena zajímavá (ceny jsou od 550-650kKč s vysokou výbavou a REX)
Co se praktických zkušeností týká, tak za 4 dny jsem najezdil něco přes 800km
Na veřejných nabíječkách jsem zdarma nabil celkem 63kW pouze přes DC, doma v garáži pak cca 54kW přes 230V pomalou nabíječku přes noc. Prakticky každý koho jsem svezl (pojal jsem to jako osvětu) byl překvapený jak je auto živé. Měl jsem půjčený model s REX, který jsem chtěl vyzkoušet jak je hlučný a využil jsem pouze na plánované přejetí k nabíječce a zase tak hlasité mi to nepřipadalo při provozu.
Co se požadavků na příplatkovou výbavu týká, zamlouvá se mi větší Profesional displej navigace, samozřejmostí rychlé nabíjení.. asi bych oželel tepelné čerpadlo - ve výbavách se prakticky nevyskytuje - auto bude využíváno v noci v garáži, tak možná ani nebude tolik potřeba.
Praktická je i aplikace do mobilu (používám iPhone), také bezproblémové spárování s telefonem a přehrávání poté hudby přes media např. ze Spotify z mobilu. Bohužel tento i3 nepodporuje Apple CarPlay, což by se mi zamlouvalo, ale smůla...
Chtěl bych se zeptat, jestli má význam se u koupě ojeté i3 nějak zajímat o kondici baterie - a jestli jde v menu nějak zjistit - prosím tedy o radu zkušenější kolegy...
Když jsem se v neděli vracel z výletu kdy jsme vyrazili 3 dospělý a jedno dítě tak jsem asi potkal na nabíječce u Lidlu v Průhonicích zdejšího člena z fóra (nick: Martin i3) tak jsem jen byl překvapený, že se pouští do delších cest a jde to (i když s o kousek větší baterií)
Jen tak ze zvědavosti jsem si ještě domluvil schůzku na test ionicu, který mne překvapilo že mají přímo v ceníku cenu pro podnikatele mimopražské za cca 580kKč za nový vůz - má někdo zkušenost s dotacemi? asi to napíšu do nového tématu, než jen tady specificky pro i3
Jojo byl jsem to ja, diky za uvolneni nabijecky kdyby to takhle delali vsichni i kdyz bych pockal mel jsem jeste 50 dojezdu
Tepelny cerpadlo bych urcite chtel, mam garaz taky a strjne je nutnost v zime predehrivat kvuli dojezdu.
A bud bych pockal jeste a hledal uz verzi co mam aspon ja 94 a nebo ten ionic ale upozornuju rovnou ze to je spis na komfort
Jinak stav bazerie se da overit tlacitkem vlevo u displaye a je na to i video na youtube.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Koupě ojeté i3
Klíčová otázka, kterou musíte mít vyjasněnu před nákupem, je způsob používání vozu. Souhlasím s Vámi, že nedává smysl při používání těm lidem, kteří mají velké nájezdy. Ovšem nesouhlasím s Vámi v případě, že vůz používáte jako já, tedy malé nájezdy, 90% v rámci města. V mém stylu používání bych REX nepoužil snad nikdy, no dobře možná snad někdy ano, ale kvůli tomu jednomu použití za velmi dlouhou dobu přeci nebudu volit vůz s REXem, který něco váží, servis, cena. A myslím, že podobně jako s REXem to bude s tepelným čerpadlem. V situaci kdy máte před sebou v zimě dlouhou cestu, tak význam REXu i tepelného čerpadla roste. Chcete mít na delší cestě příjemné klima ve voze, a nechce aby Vám klesl kvůli tomu dojezd, který u delší cesty je v zimě to co Vás také tolik zajímá. V mém stylu používání je situace ale jiná. V zimě, kdy mám krátkou cestu v rámci města, se kolikrát nevyplatí zapínat klimatizaci. Než se vůz vyhřeje, tak už jsem v cílové destinaci. V okamžiku kdy se vracím, abych udělal další krátkou cestu, je teplo (které klima odebrala z baterie) už dávno pryč. Na mé krátké městké pojíždky (dle mne) stačí zapínat topení sedačky na max.Josef píše:REX u menší baterie je fajn, bohužel je dražší servis a větší možná poruchovost, na druhou stranu verze 60 Ah snad ani bez toho dnes nedává smysl.
Re: Koupě ojeté i3
Informace se dá získat po vstoupení do skrytého menu (levý display). Když jsem si vybíral vůz já, poslal jsem všem prodávajícím poslal odkaz na youtube video s krátkou instrukcí s tím, aby mi poslali fotku z menu. Abych věděl zda mám nebo nemám vážit cestu na prohlídku vozu. Ale pozor. Hodnota socMax se mění. Záleží na stavu nabití. socMax má vypovídací hodnotu. Ano to má. To je nesporné. Srovnávat vozy čistě podle hodnoty socMax bude ovšem zatížené chybou. Už jsem to zde jednou uváděl Před začátkem nabíjení jsem měl baterii na 50%. Kdybych sedl do vozu, tak mi display ukáže socMax hodnotu 17.5 kWh. A teď si představte, že Vám pošlu fotografii s displayem kde bude 17.52kWh. Jenže stačí začít vůz nabíjet, a najednou se hodnota socMax sníží na 17.1 kWh. A i po ukončení nabíjení bude někde okolo 17.1 kWh. Pokud se tedy budete zajímat o stav baterie, a pro porovnání budete používat socMax ze skrytého menu, tak si poznamenejte číslo socMax vždy spolu s SoC (stav nabití), aby Vaše srovnávání mělo vypovídací hodnotu. Zjednodušeně řečeno, počítejte s tím, že socMax může kolísat nahoru, nebo dolů, podle toho jaký zrovna máte stav nabití. Obrázek (můj graf) vzniká tak, že socMax lze získat z BMW API, každých 5min spustím skript, který vyčte hodnoty z BMW API, uložím do své datatabáze, a pak z nasbíraných hodnot kreslím grafy. Žádný vlastník vozu, až na blázny jako já, Vám takový obrázek nepošle. Nemají ho. Není jednoduché takto data z vozu sbírat, a téma je na samostatné vlákno na tomto fóru. Vám při rozhodování poslouží socMax ze skytého menu vozu.nanano píše: Chtěl bych se zeptat, jestli má význam se u koupě ojeté i3 nějak zajímat o kondici baterie - a jestli jde v menu nějak zjistit - prosím tedy o radu zkušenější kolegy...
Re: Koupě ojeté i3
Pokud jezdíte např 5000 tis km ročně víceméně po městě, pak Rex smysl nedává. Já jezdím 25 tis ročně a občas 100-200 km, tam už je něco jiného.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Koupě ojeté i3
Ja jezdim 45 tis rocne 100-200 denne a REX je k nicemu
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Koupě ojeté i3
Když jsem si projížděl jak jsem na tom s nájezdem já, tak se svým Aurisem jsem najel za 9let 150kKm, takže něco mezi 15-20.000km.
Na koupi nového EV to není, ale než si pořídit jetý Leaf za 350kKč, tak to radši už něco co se mi i bude líbit => i3
A jak se znám, tak to pak i najedu víc
Takže co se týká dojezdu, těch 100km by dát z domácího nabíjení měl, a semtam delší cesta se zastávkou u rychlonabíječky.
Co jsem tak koukal, tak zrovna u Brandýsa n. Labem toho moc nemáme - jen Mladá Boleslav, nebo kraj Prahy Černý Most (Neratovice si nejsem jistý)
Už jsem si objednal od eon drive kartu, a uvažuji případně od Čezu o paušálu.. ale to ještě je na zvážení
Pravda je, že pro okolí kolem Prahy je ČEZ pokryt nejlíp...
Na koupi nového EV to není, ale než si pořídit jetý Leaf za 350kKč, tak to radši už něco co se mi i bude líbit => i3
A jak se znám, tak to pak i najedu víc
Takže co se týká dojezdu, těch 100km by dát z domácího nabíjení měl, a semtam delší cesta se zastávkou u rychlonabíječky.
Co jsem tak koukal, tak zrovna u Brandýsa n. Labem toho moc nemáme - jen Mladá Boleslav, nebo kraj Prahy Černý Most (Neratovice si nejsem jistý)
Už jsem si objednal od eon drive kartu, a uvažuji případně od Čezu o paušálu.. ale to ještě je na zvážení
Pravda je, že pro okolí kolem Prahy je ČEZ pokryt nejlíp...
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Re: Koupě ojeté i3
Neratovice mají 2xMennenkes - 22kW bez rychlodobíjení, z Brandýsa asi nejlépe Černý Most, nebo Kaufland na Kolbenově
Re: Koupě ojeté i3
dort píše:Neratovice mají 2xMennenkes - 22kW bez rychlodobíjení, z Brandýsa asi nejlépe Černý Most, nebo Kaufland na Kolbenově
Bez čipu ČEZu se v tom kauflandu nenabiju, ale hned vedle je Penny Lehovec, kde jsem nabíjel zadarmo (stojan eon, aktivace přes jejich aplikaci)
V Ikea (asi PRE) se mi taky nezadařilo, a v CČM je myslím zase ČEZ... Ale tak s tím eon jsem si vystačil
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
od 6/2019 zatím najeto 11.000km