Stránka 1 z 1

Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: čtv 20. pro 2018 11:56:39
od stejk
Dnes jsem přijel na rychlonabíječku ABB Terra 53, kde se na CCS nabíjela jiná i3ka. Zapojil jsem tedy na AC kabel a čekal až začne nabíjení.

Po několika sekundách, kdy se nic nedělo a už mi to začalo být divné, jsem od panelu zašel k vozu a viděl tohle:

IMG_3447.jpg

IMG_0336.JPG


Přešel jsem ke konektoru, kde jsem viděl červené blikání.


Vrátil jsem se zpět k panelu ABB nabíječky, kde se zobrazilo:
IMG_1049.JPG


Vůz byl přitom vypnutý.
Zkoušel jsem: zastavit nabíjení na panelu, vysunout kabel z vozu, zasunout zpět do vozu, zapnout nabíjení na panelu ... a chyba se opakovala.

cca po 5minutách se ke svému vozu vrátil majitel vozu, který se nabíjel z DC CCS kabelu. Ukončil své nabíjení. CCS jsem napojil do mého vozu a vůz se normálně DCčkem nabíjel.

Dle pána, po kterém jsem převzal DC kabel CCS, se nabíjení vozu z AC mohlo odmítat spustit protože mi v i3ce mohlo běžet vyhřívání vozu. Tuto hypotézu zatím nemám jak potvrdit ani vyvrátit. Je to první výskyt chyby. Nabíjení na ABB AC jsem zatím nikdy nerealizoval. Zatím vždy z ABB stojanu jen DC. Anebo běžně nabíjím na nabíječkách s mennekesem, které ale nejsou od ABB (a papírově menší nabíjecí výkon).

Má někdo z vás podobnou zkušenost? Setkali jste se s uvedenou chybou? Co případně zkusit příště (při stejném výskytu chyby)? Děkuji.

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: čtv 20. pro 2018 12:39:35
od Martin TM3 LR
Me se to stalo uz po druhe a ale auto se na dc normalne nabilo.
Akorat pri odpojeni napsalo chybu a myslim ze to bylo kdyz jsem mel uz zapnuty auto v pohotovostnim rezimu aby se vyplo topeni.
Jeste overim az pujdu nekdy na dc .

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: čtv 20. pro 2018 18:37:17
od Josef
Pokud se nabijí auto vedle z CCS, tak nelze nabíjet přes CHAdeMo, mě to při nabíjení KIA Soul napíše, že není dostatečný výkon pro nabíjení.

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: čtv 20. pro 2018 18:42:29
od stejk
První BMW i3 bylo na CCS. Druhé BMW (mé) bylo na AC kabelu. CHAdeMo se nevyužívalo (kabel byl v nabíjecí stanici).

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: pát 21. pro 2018 8:32:38
od Josef
Takhle zapojené by to nabíjet mělo, jde pak o to, co nahlásí auto při komunikaci s nabíječkou, případně bude chyba v nabíječce. Nikdy jsem se s tím nesetkal, možná proto, že na Mennekes jsem takto nabíjel opravdu vyjímečně.

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: pát 21. pro 2018 16:25:05
od nokia9500
mě se u i3 často stává že tam ten kabel úplně nedocvakne a pak to nenabiji... stačí ho po stisknutí tlačítka start na displeji podržet trochu nahoru a počkat až začne svítit modrá

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: pon 04. bře 2019 17:36:58
od Flajzi
Běžně nabíjím z AC i DC při zapnutém topení/chlazení. V tom to nebude. Nehledě na to, že pokud by to z nějakého důvodu opravdu nešlo, tak by to vypsalo, že to nejde. Tohle byla nějaká náhodná chyba.

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: pon 04. bře 2019 18:10:57
od Radovan
Pozor na nabíjení na 3 systémových stojanech. Tam, kde je zásuvka Mennekes 22 kW, kombinace Mennekes 22 + CHAdeMO 50 kW a Mennekes 22 + CC Combo 50 kW většinou fungují. Ale jakmile je tam kabel Mennekes 43 kW, tak obvykle při používání rychlonabíjení napíše, že nabíjení Mennekes je odloženo a čeká se na výkon.

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: pon 04. bře 2019 18:53:55
od Flajzi
S tím jsem se ještě nesetkal. Těch 43 kW je přece jen maximální výkon, takže stojan může klidně nabídnout autu jen 22 kW max (stejně jako kdyby tam tam byl stojan AC 22kW+CCS2/CHAdeMO).
To je jen otázka celkového povoleného příkonu na stojan, ne o tom, zda AC zásuvka umožňuje 43 kW maximálního výkonu...

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: pon 04. bře 2019 19:01:20
od Radovan
Teoreticky by měl. Plynulé řízení dle příkonu není problém. Prozatím jsem se ale všude u kabelových Mennekesů setkal s tím blokováním, když jelo vedle rychlonabíjení. Nezablokuje to úplně, jen začne nabíjet, až auto vedle skončí. Prozatím mne u toho nebavilo sedět a pozorovat, zda když se sníží nabíjecí výkon na rychlonabíječce (u většiny aut po dosažení 50% kapacity baterie), tak Mennekes kabel nabíjení spustí, jen s nižším nabíjecím výkonem než 43 kW.

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Napsal: stř 06. bře 2019 10:45:34
od Luděk
Tato chyba určitě souvisí s autem, ne s nabíječkou. Když se mi poprvé objevila na PRE nabíječce v IKEA na Černém Mostě, tak jsem se trochu orosil, protože jsem měl Leafa asi měsíc. Ale odpojil jsem, znovu zapojil a nabil jsem, co jsem potřeboval. Od té doby se mi to stalo u více nabíječek nejen v Praze. Stává se to ve dvou případech. Buď dojedu po delší cestě a po zapojení se chyba objeví, stačí počkat cca 20 vteřin, a pak to funguje. Něco v motoru dobíhá, ale kompresor klimatizace to asi nebude. Takový odborník nejsem. Druhý případ je při nabíjení, když pustím klimatizaci, tak se to stane třeba po 15 minutách, ale ne vždycky. Z nějakého důvodu stojan nebo auto usoudí, že je zapnuté a ukončí nabíjení s chybou. Stačí restart jako u PC samozřejmě s vypnutým autem. Při vypnutém autě a delší nabíjení se mi to ještě nestalo. A ani to nesouvisí s tím, jestli někdo se mnou nabíjí na jednom stojanu. Je to nepříjemné, ale dá se s tím žít. Není to prostě chyba, ale vlastnost. U i3 to bude asi podobné.