Tak je doma... :)

Moderátor: Josef

nokia9500
Příspěvky: 64
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » úte 25. zář 2018 21:14:36

remote services je vzdálené ovládání vozu přes app v telefonu, vidíš kolik už máš nabito aniž bys musel být u auta, dále jde na dálku zapínat topení nebo chlazení, což se asi vyplati v zimě když je auto na kabelu a nestojí v garáži

tepelný čerpadlo (warmepumpe) je taky super vec, šetří 30% energie oproti verzi bez čerpadla při topení a klimatizaci...ale vůbec nevím jak to funguje (princip) a jak to funguje ve verzi bez toho čerpadla

dneska ráno bylo 4°C a puštěné topení dojezd byl kolem 120-130 km...100km si myslím že to dá fpoho...otázka je kolik dojede při -10°C ???
BMW i3 60Ah, zatím 4 měsíce a 7.500 eKM
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » stř 26. zář 2018 8:19:17

kubanec: Pokud se bavíme o verzi 22 kWh (což bude u jetého auta tak 18 kWh reálně), tak v létě v pohodě 100km (samozřejmě při rozumné rychlosti), v zimě to je na doraz, zvláště ve větších mrazech. V -10°C bych se na D1 Praha-Brno opravdu nevydal i když dnes se dá teoreticky v Mc Donalds u Lokte nabít, říkám teoreticky, protože tam běžně parkují spalovací auta u nabíječky a s nabíjením je pak dost často problém.. Tuhle verzi bych já koupil jen s REX protože bych potřeboval bez nabíjení dojezd tak 110 km. Pro ježdění 50 km není problém, stačí pro jistotu částečně nabít v práci nebo po cestě.
Obrázek
Turbo
Příspěvky: 123
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » stř 26. zář 2018 19:40:25

Tepelné čerpadlo je v podstatě "jen" reversibilní klimatizace, kdy medium proudí v opačném směru a z kondenzátoru se stane výparník a z výparníku kondenzátor. A nejde jen o úsporu energie při topení do kabiny, ale i pro ohřev baterie. Proto např. u Ioniga je v paketu Efficiency tepelné čerpadlo a tepelný management baterie zároveň. Při teplotách kolem 5°C a výš to umí jet až 5x úsporněji než odporové vytápění, s nižší teplotou pak COP klesá a někde kolem -18°C se to srovnává.
kubanec
Příspěvky: 5
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod kubanec » pát 12. říj 2018 14:34:30

Ahoj,
pozorujete někdo ztrátu kapacity baterek po nějaké době , třeba po 2 letech.Možná hloupá otázka, ale nevím zda při nákupu ojeté i3 upřednostnit rok výroby nebo najeté km. Dneska jsem se dočetl,že se začala prodávat verze s 42,2 kWh baterii, která je pořád stejně velká. Takže by měla pasovat i do i3 z roku 2014 nebo ? Jen tak přemýšlím nahlas, protože mám zlomenou nohu a jsem doma a ještě dost dlouho budu. Listuji německou inzercí a našel jsem 12/2014 s výbavou co bych si představoval, LED,DC, Tepelné čerpadlo, couvací kamera, najeto 34 tis.km za 21990 E. To je moje představa,ale docela rád bych, alespoň časem, až našetřím, měl 33 kWh baterku, která by v Německu měla vyjít na 7000 E , což dohromady pořád vyjde min. o 100 000 kaček levněji , než si teď pořídit rovnou 33. ;)
nokia9500
Příspěvky: 64
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » pát 12. říj 2018 15:40:12

tech €7000 je za výměnu baterie (stará za novou) ne cena úplně nové 94Ah (33kW) a je otázka jestli ten program výmeny je ještě aktuální ?...já bych volil radši menší nájezd než RV
BMW i3 60Ah, zatím 4 měsíce a 7.500 eKM
mp1
Příspěvky: 64
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod mp1 » pát 12. říj 2018 18:51:19

tuná na fóre je rozvaha viewtopic.php?t=129
ako otestovať LEAF, u ostatných to bude podobné, akurát ina APP. všeobecne sa vraví o životnosti batérie v počte nabíjaní.
Flajzi
Příspěvky: 44
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Flajzi » sob 10. lis 2018 22:13:11

kubanec píše:Ahoj,
pozorujete někdo ztrátu kapacity baterek po nějaké době , třeba po 2 letech.Možná hloupá otázka, ale nevím zda při nákupu ojeté i3 upřednostnit rok výroby nebo najeté km.


Podle palubního počítače (který tedy prý není zas tak přesný jako změření v servisu), jsem při koupi měl 29,8 kWh k dispozici, nyní po 2 letech a nájezdu 46 tisíc km mi to ukazuje 28,9 kWh. Zda se tomu dá věřit, nevím.
Turbo
Příspěvky: 123
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » ned 11. lis 2018 18:17:51

U některých i3 se dá kapacita zjistit přesně diagnostikou, lze vidět i čas v jakém SOC se baterie nacházela (např. jestli auto nestálo dlouho vybité), ale nelze to úplně u všech verzí.

Upřednostnit stáří nebo km vzhledem k baterii je otázka... jak jsem psal jinde, na mobile byl nedávno IONIQ s nájezdem přes 100tkm a v inzerátu bylo uvedeno, že má baterie kapacitu 95%. Kolega Karel píše v topicu níže o Fluence jen s 9500km a kapacitou 91% a znám ze srazu člověka s Leafem se 192tkm a má kapacitu 78%.
Jinými slovy, rozumná cyklická zátěž, nebude mít na kapacitu nijak extra větší vliv než samotné stáří baterie. A z opravdu malého nájezdu km bych měl osobně spíše obavu, že auto dlouho stálo vybité, což pro baterii rozhodně nic dobrého nebude.
hobbyi3
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod hobbyi3 » pon 12. lis 2018 10:25:57

A tu kapacitu jste zjišťoval na autě jak? Tímto způsobem:

A ještě jsem objevil něco dalšího, jak zjistit skutečnou kapacitu baterie, např. pro kontrolu stavu při koupi ojetého vozu.
Je to jen s použitím tlačítka na displeji za volantem.

dlouhý stisk 10s
delší stisk na identifikacion
ještě jednou krátký stisk na vin
posledních pět čísel VIN sečíst, výsledek je tajný kod
držet tlačítko zpět na main menu
krátké stisky až na unlock screen
stisk na code
pak zadat tajný kod
držet stisk, objeví se 10 unlock a 13 fuel/battery
držet stisk na 13
potom krátké stisky až na battery kapacity max
objeví se hodnota kapacity baterie - skutečná

Na netu jsou videa jak na to, pokusil jsem se jen o slovní popis v češtině. Jsou tam ještě další věci, kterým moc nerozumím, třeba někdo osvětlí
https://www.youtube.com/watch?v=ELT5b2YWL58

nebo jinak?

Jsou tam i jiné zajímavé údaje.
Turbo
Příspěvky: 123
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod Turbo » pon 12. lis 2018 13:07:17

Tak to jsem to nezkoušel, mám na to KTS od Bosche.
kubanec
Příspěvky: 5
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod kubanec » pon 10. pro 2018 12:54:42

Výměna baterie22 za 33kW. Tak jsem to našel na nějakém německém servru, jestli je to ještě aktualní nepsali, ale pravda je, že je to výměna, starou baterii si ponechají. A cena je 7000 E za baterku, 800 za práci a něco je daň, celkem za 9130 E. Dost drahá sranda, doufám že cena bude klesat.
Taky jsem našel článek o životnosti baterií, kde se celkem rozumně mluvilo o 15-20 letech, přičemž by kapacita při rozumném zacházení neměla spadnout pod 80%. Takže představa , že všichni co mají EV budou muset po 8 letech měnit baterky je celkem nepodložená.
nokia9500
Příspěvky: 64
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » pon 10. pro 2018 13:29:25

me by zajímala výměna baterie z 22kWh rovnou na 43 ;)
BMW i3 60Ah, zatím 4 měsíce a 7.500 eKM