Stránka 2 z 6

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pát 23. bře 2018 22:21:52
od damucz
Ja myslim, ze je EV snad dokonce v zime lepsi.
Zatimco ostatni se snazi nastartovat sve mazlicky, ja radim D a jedu.

Bezramova okna zamrznou, zvlast kdyz auto predtim oprsi, ale to neni problem EV.
Spotreba je vetsi, s tim souhlasim. Ale jede to. :)

Gratuluji k porizeni.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pát 23. bře 2018 22:33:28
od Josef
Ani v zimě není problém s EV jezdit, samozřejmě se dojezd prudce snižuje. Měřil jsem spotřebu po celonočním stání na 15 km trase, kdy je auto sice předtopené, ale stejně má na prvním kilometru trasy poměrně velkou spotřebu, která pak rychle klesá. Spotřeba je především dána teplotou baterií, neboť s každým 1°C klesající teploty, klesá kapacita baterií o cca 1%. Řídící počítač ovšem neukazuje klesající kapacitu baterie, ale nahrazuje to zobrazením vyšší spotřeby. Pokud se baterie rychlým nabíjením zahřeje na teplotu např. na 17°C, pak má auto prakticky stejnou spotřebu, jako kdyby bylo venku 12°C, přestože je např. -2°C. Samozřejmě topení bere podstatně více energie, ale s tepelným čerpadlem to není zase tak zásadní rozdíl na krátkých trasách a menších rychlostech. Rozdíl ve spotřebě na mojí referenční 15km trase (po celonočním parkování venku) je opravdu velmi zásadní - při +8°C je 10.5 kWh/100km, při -8°C je 16,5 kWh/100km. Pokud bude auto již zahřáté předchozí jízdou, bude spotřeba v -8°C na stejné trase výrazně menší. Tedy teplá garáž v zimě zvyšuje dojezd na kratších trasách opravdu znatelně.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 24. bře 2018 12:01:39
od Radovan
Potvrzuje to moje 4leté zkušenosti s elektromobily všech značek. Pod 10°C mírný pokles dojezdu, pod 5°C větší, jelikož se topí tak ovlivněno dále topením a nejhorší jsou krátké pojížďky, kdy auto vychladne a je nutno ho znovu zahřívat. To pak spotřeba raketově letí u Iona nahoru. Nejenže má 11 let vývojově staré vytápění přes vodu, ale na rozjezd si klidně řekne o skoro 5 kW výkonu, což u baterky 16 kWh je pro dojezd smrtící. Pak 80 km a šlus (z papírových 150).

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 31. bře 2018 10:11:16
od Turbo
Včera cesta 109km a návrat domu s 53% baterie, z čehož mi vychází reálný dojezd 230km. Otázka, zda-li na zbývající procenta lze najezdit stejné km, protože na spotřebu mi to vychází malinko hůř. Režim ECO PRO a cca 1/3 cesty s topením, ráno při odjezdu bylo 1,5°C, obsazenost 2 dosp. a 2 děti. A to jsem rozhodně nebyl brzdou provozu, při zpáteční cestě mi známý se spalovákem nestačil. Těch 109km sedí přesně i podle mapy.cz (možná pal PC sbírá data z GPS a ne z ABS?) a to je moje první auto kde se to shoduje.

Dal jsem inzerát na manželky spalováka, jeden nám doma bohatě stačí, na 95% cest je i3ka plně dostačující, ale občas potřebuji tažné, nebo něco většího převést. Až toto nějaké EV zvládne, tak myslím, že není pro mě důvod doma mít spalovací auto.

Auto se dá úžívat i jako rodinné, zav. prostor není zase tak úplně malý, horší je to protisměrné otvírání dveří, to není moc praktické. Ale pro mě nejhorší je naladění podvozku, na těch našich tankodromech je to někdy utrpení.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 31. bře 2018 11:00:42
od Josef
Spotřeba hodně záleží na profilu trasy. Například Praha-Vystrkov si vzal Soul z baterie 65%, cesta Vystrkov-Praha 52%. BMW i3 mi přišlo opravdu hodně tvrdé (velká nízkoprofilová kola), Soul je na tom opravdu výrazně lépe. Mít i3, tak na to dám o palec menší kola s vyšším profilem pneu a vyřešeno - zůstane stejný obvod kola a auto bude pohodlnější.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 31. bře 2018 20:19:38
od Turbo
Start i cíl byl v jednom bodě.

O těch kolech jsem také přemýšlel, ale v 5" šířce je to neřešitelné, to by musely být asi 15"

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 31. bře 2018 21:20:19
od Josef
Našel jsem místo těch 155/70 R19 vyšší 155/85 R18 a a sedí to skoro přesně, viz KALKULAČKA.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: ned 01. dub 2018 8:53:43
od Turbo
Ale ještě ty disky k tomu...

Re: Tak je doma... :)

Napsal: ned 01. dub 2018 9:35:46
od Josef
Když dělají pneu, dělají i disky, v každém případě je ideální poslat data pneu a auto (případně rozteče disků) prodejci disků a prodejce disků (je jich jako máku) vybere přesně alu kolo. Pak se to musí nechat zapsat do techničáku.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pát 20. dub 2018 13:37:37
od Turbo
Najeto už skoro 2tis km, toto počasí je optimální na spotřebu (bez topení, bez klima). Když se trochu krotím, tak lze jezdit za 10kWh (většina město), když si to víc užívám, tak za 12.
Mám vypozorováno, že plný výkon vozu (max. odběr proudu z baterie) je až kolem 8-10°C. Při nižších teplotách musí dojít nejdřív k zahřátí baterie, aby vůz poskytoval takový výkon. A v těch -10°C bylo omezení skutečně výrazně citelné.

Zajímalo by mě, jestli jste na tom podobně v závislosti na teplotě i s ostatní technikou? U jednoho prodejce kol/motorek na Amperu jsem zaslechl, že při teplotě pod 5°C se nedají jejich stroje vůbec provozovat (ani nabíjet).

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pát 20. dub 2018 23:17:21
od spino
Ahoj, moc pěkná prácička, gratuluji! Jsem také čerstvým majitelem i3ky a chtěl jsem se zeptat, jestli náhodou nemáš k dispozici kódovací kabel Ethernet/OBD (viz třeba zde https://www.ebay.com/itm/201069740077?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT, případně zda jsi přímo nezkoušel úpravy kódování auta? Jsem také z Liberecka ;)

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 21. dub 2018 20:18:24
od Radovan
A co teprve až se oteplí, to bude pohoda. My s Iony/Zery to známe velmi dobře, pod 0°C nic moc, 0 až +10°C jakž takž, nad +10°C stoupá dojezd o desítky procent. Podobně jako když sundáte zimní kola, to je taky +10%.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 21. dub 2018 21:07:45
od Turbo
spino:

No paráda, to se nám to pěkně rozrůstá...

Používám KTS od Bosche, s tím se toho sice moc kódovat nedá, ale diagnostikovat dosti podrobně. S tím kabelem z odkazu toho myslím moc nenakóduješ, to bude chtít spíš něco víc profi, a to je na nejnovější BMW dosti komplikované (drahé).

Re: Tak je doma... :)

Napsal: ned 22. dub 2018 8:54:34
od spino
Jen vysvětlení, proč to řeším ... Jezdím standardně v módu EcoPro, ale auto je nastavené tak, že při nastartování se zapne v módu Comfort a do EcoPro je nutné to přepnout manuálně. Stejně tak při jízdě vypínám kontrolní displej (toto mám přiřazené na programovacím tlačítku). Změnit toto defaultní nastavení přes standardní uživatelské rozhraní nelze. Takže při každé jízdě musím stisknout navíc dvě tlačítka, kontrolní displej pak navíc při každém zařazení zpátečky. Není to samozřejmě nic, s čím by se nedalo žít, ale jak se říká, stokrát nic umořilo osla ... :-)

Chtěl bych změnit nastavení tak, že při nastartování se mi oboje přehodí automaticky do mnou používaného režimu. Na netu jsem našel nějaké návody přímo přes změnu kódu vozidla (např. http://www.bmwblog.com/2014/10/11/coding-tutorial-bmw-i3-electric-car/), ale je to mimo ofiko servisy, tak sháním, jestli už se tomu u nás třeba někdo nevěnoval :-)

Re: Tak je doma... :)

Napsal: čtv 03. kvě 2018 23:06:10
od Luigi EV
Josef píše:Našel jsem místo těch 155/70 R19 vyšší 155/85 R18 a a sedí to skoro přesně, viz KALKULAČKA.

Jenže takové disky se nevyrábí!

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 05. kvě 2018 18:13:35
od Flajzi
spino píše:Není to samozřejmě nic, s čím by se nedalo žít, ale jak se říká, stokrát nic umořilo osla ... :-)

Chtěl bych změnit nastavení tak, že při nastartování se mi oboje přehodí automaticky do mnou používaného režimu. Na netu jsem našel nějaké návody přímo přes změnu kódu vozidla (např. http://www.bmwblog.com/2014/10/11/coding-tutorial-bmw-i3-electric-car/), ale je to mimo ofiko servisy, tak sháním, jestli už se tomu u nás třeba někdo nevěnoval :-)


Tohle jsem vyřešil koupí OBD wifi adaptéru z Aliexpresu a pro iPhone koupil aplikaci BimmerCode, která umožňuje kódovat prakticky jakékoliv BMW.
Vypnul jsem varování nepřipoutání, standardně mi auto nabíhá do EcoPro, vytahování oken se mi nezastaví při otevření dveří, při nouzovém brzdění jsem vypnul blikačky a zvýšil frekvenci blikání brzdových světel, zobrazení teploty ze senzorů tlaků v pneu, povolil obraz videa při jízdě, při couvání mi svítí osvětlení vnějších klik, vypnul jsem si takové ty přiblbé hlášky na obrazovce "Při couvání dejte pozor, atd.", atd.

Je toho poměrně, co se toho dá pozměnit. Dřív jsem to řešil přes kabel s BMW softem PSdZData, ale to bylo poměrně složité a nekomfortní. Tohle řešení přes wifi obd adaptér a BimmerCode je naprosto jednoduché, chlapci software neustále vylepšují, jakmile najdou novou funkci, tak ji přidají a zvládne to každý, kdo umí ovládat smartphone.

Viz http://www.bimmercodeapp.com

Re: Tak je doma... :)

Napsal: stř 16. kvě 2018 16:57:59
od spino
Super tip, díky! Založil jsem na toto téma nové vlákno http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=235 a požádal jsem admina o přesun tvého příspěvku, aby to nezapadlo. Tu appku vyzkouším. Díky

Re: Tak je doma... :)

Napsal: čtv 28. čer 2018 9:59:03
od hobbyi3
Přidávám se jako úplný nováček, mám BMW i3 dva dny a jednou jsem v něm jel.
Je to rv 2016, ale určitě jen 60Ah, prý nový software (nevím co tím myslí) a v TP mám variantu 1Z21 verzi 0A040000. Nikdo neví, co přesně mám, dealeři BMW to vůbec neznají.
Koupil jsem ho ojetý s nájezdem 23500 km za vynikající cenu, tak jsem neodolal.
Mám ho jako druhý vůz v rodině pro denní popojíždění (jinak se to nedá nazvat) v Praze a jedno týdně cca 40 km z Prahy ven, takže dojezd by měl vyhovět.

Po jedné jízdě jsem nadšen, ale nechci to zatím zakřiknout.
Jen mám dotaz, zda někdo neví:
Jakou mám nabíječku (rychlonabíjení nemám)?
Na obou místech nabíjení mám jak 230V tak pětikolík CEE 3x32A. Má cenu si pořídit kabel Mennekes na 3x32A (ale asi jednofázový) a mohl by někdo doporučit jaký?
V autě ani nikde v papírech vlastně konkrétně nic není o nabíječce, kterou má auto. Obecně si myslím, že asi 1F 7,4 kW. Pak by asi ten kabel stál za to. Ten BMW i Wallbox Connect, nikde nepíší o jeho elektrických parametrech, tj. kolik na vstupu potřebuje atd. Tohle přísně utajují.

Na vozidle mám jen zásuvku Mennekes Typ2.

Za jakoukoliv radu k nabíjení děkuji.

Pozn. pro admina - možná by stálo za to nové vlákno k nabíjení.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: čtv 28. čer 2018 10:13:45
od Josef
Je to tento model: i3-I01-Mega City Vehicle-i3 60Ah IB1-(1Z21)-01.10.2013---0.850 kg

Vynikající cena je pod 500 tis.?

Kabel poradí a prodají např. v www.augen.cz

Re: Tak je doma... :)

Napsal: čtv 28. čer 2018 10:37:57
od hobbyi3
Dík.

Cena bez DPH 495.000
JInak mě zarazil rok 2013? To je typ nebo datum výroby. Tvrdili, že je rok výroby 2016. TP je nový (výměna za popsaný) a datum první registrace v ČR 24. 5. 2016.

Na kabel se podívám, dík za tip.