i3 - první dojmy

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Turbo » úte 01. srp 2017 10:27:49

Poslední den se mi venkovní teplotu povedlo nastavit, je to to samé jako s aktuální spotřebou. Ale nevidím problém v tom, že ten display mohl být víceřádkový a hodnoty tam vidět všechny najednou.

A pokud jde o to otevírání přední kapoty, tak to lze přes dálkový ovladač (celou dobu jsem si myslel, že to je na zadní víko) a to lanko pod krytkou je jen nouzovka.

Takže tyto 2 výhrady mažu u textu výše.

Na pěkné nepoškozené dálnici je řízení OK, ale když s tím v 80km/h vymeteš nějaké díry, tak to musíš velmi s citem korigovat.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » úte 01. srp 2017 11:20:26

Je to německé auto a dělané na německé (řekněme evropské, ne asijské jako u nás) silnice, takže s tím tvrdším podvozkem nemají problém. Rovněž v tom autě to občas drnčí, nebo povrzává a to má najeto 30 tis. km.

Tlačítkem BC na blinkrech lze volit asi 8 zobrazení včetně okamžité spotřeby a venkovní teploty.

Spotřeba u auta je velmi pěkná, řekl bych ve městě o 1 kWh lepší než e Golf a Leaf a na dálnici o 3 kWh lepší než Leaf. Podle mě je vidět, že přes větší výkon motoru, když dobře funguje rekuperace, tak je spotřeba ve finále nižší než u slabšího motoru se slabší rekuperací. Zatím jsem nenašel, zda se dá nastavit stupeň rekuperace jako například u eGolfu (4 stupně). Líbí se mi, že se dá auto řídit prakticky jen plynem a brzda se používá spíše jako nouzovka, na rovině dokáže auto bez sešlápnutého plynu i zastavit. Klimatizace funguje bez problému a ani nemá žádný zásadní vliv na spotřebu.

Kdyby to auto bylo pohodlnější, tak je to podle mě dobře použitelný, zvláště 33kWh s REX dojezd až 300 km (olej se mění 1x za 2 roky a emise nevidím jako problém). Bohužel cena odpovídá BMW a samozřejmě i servis, kde základní údržba stojí 8-10 ročně oproti Nissan Leaf, kde to je do 3 tis.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Turbo » stř 02. srp 2017 10:37:33

Co dynamika? V porovnani s Leafem nebo Golfem?

Ja ted jezim zase s chrochltem a je to mazec, nejede to, nezataci to, dela to kraval, musis brzdit, radit.... pripadam si jako kdybych sednul do nejakeho veterana :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 02. srp 2017 10:49:12

Dynamika je dána výkonem motoru takže BMW ji má jednoznačně nejvyšší, pak Golf a nakonec a malinko níže než Golf je Leaf. Každopádně všechny tři auta mají lepší (BMW) nebo stejnou dynamiku jízdy 0-50km/h na úrovni 3 litrového turba s výkonem 180kW.

Jaký jsi měl max. dojezd s tím BMW?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Turbo » stř 02. srp 2017 11:06:11

Max. dojezd jsem realne netestoval, za cely tyden jsem mel prum. spotrebu 14kWh/100km, cemuz odpovidal i zobrazeny dojezd po 100% nabiti 135km. Ale bylo v tom opravdu hodne predvadecich jizd a ukazek dynamiky. Verim, ze po "vyblbnuti" bych s tim jezdil s prehledem do 13kWh, ve verzi non REX mozna jeste mene. Realny max dojezd vidim na 150km (v lete), pouziti klimatizace ma prekvapive minimalni vliv, pokud si dobre pamatuji tak na dojezdu 100km to ukazovalo usporu 3km.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 02. srp 2017 11:34:58

Tak to mám podobné zkušenosti, jak jakmile se auto vychladí, tak už klima prakticky bere minimum. Těch 14 kWh/100km mám taky a to je v tom i kus dálnice.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 02. srp 2017 18:01:43

Tak dnes v rychlosti shrnu testovací cestu Praha-Vystrkov-Praha. Na vystrkov jsem vyrazil přímo od nabíječky ČEZ u Brumlovky, trasa 97km, rychlost 110 km/h, na omezeních 80 km/h. Průměrná spotřeba 14.0 kWh/100 km je pro mě velké překvapení, protože celou cestu jede člověk prakticky do kopce a eGolf měl přesně při těchto rychlostech spotřebu 16.4 kWh/100 km. BMW s výrazně menší baterií (udávaná použitelná kapacita 18.8 kWh versus 24.5 kWh) dojede dál. Ve vystrkově zbýval eGolfu dojezd 16 km a BMW 35 km. Na obranu eGolfu musím říci, že teplota byla 7°C oproti dnešním 30°C, ale podle mých zkušeností co jsem jezdil s eGolfem, tak ten rozdíl je minimální, horší je teplota výrazně pod nulou, kdy se už baterie nedokáží tak zahřát, aby byly schopny dát celou kapacitu. Na druhou stranu je BMW dnes muselo hodně chladit.

Zpáteční trasa Vystrkov-Praha už byla rychlejší, jel jsem 130 km/h, na omezeních 80 km/h a průměrná spotřeba opět skvělá, 15,5 kWh/100km. Podobnou spotřebu jsem měl na eGolfu, ale při rychlosti 120 km/h. Obě auta mají cca stejný součinitel odporu vzduch (cx).

Co je ale parádní, je ten REX. Nastavil jsem při zbývajícím kapacitě baterie 15 %, že má REX udržovat kapacitu baterie a od té doby se to opravdu nehlo, ani kapacita ani dojezd. Ovšem žádný motor jsem neslyšel, ať jsem napínal uši sebevíce. Běžně bych musel odbočit k nabíječce, takhle to člověk nemusí řešit a nabije, až bude mít na to čas (nebo náladu).

Celkově jsem z motorických vlastností auta a dojezdu opravdu příjemně překvapený a pokud bude baterie cca 40 kWh, bude naprosto dostatečná i pro ježdění na větší vzdálenosti (nad 300km).

P.S. Ještě dodám, že jsem jel vše ve standardním modu a nikoliv EKO.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 03. srp 2017 9:57:06

Dnes jsem se schválně zaposlouchal při pomalé jízdě do zvuku generátoru a slyšel jsem jej. On se zapíná jenom na chvíli, aby udržel stav baterie mezi 7-10%, proto jsem jej včera neslyšel. Během rychlejší jízdy přehluší zvuk pneu zvuk generátoru.

Na auto bych dal ráfky 17" a pneu 155/80, tím by byla guma o cca 2 cm vyšší (průměr kola a jeho obvod zůstává prakticky stejný) a auto by bylo na našich silnicích určitě pohodlnější.

Dnes jsem nabíjel z 10% na 88% za 30 minut, celkem nabito 16.38 kWh, dojezd v EKO PRO hlásí 140 km. Pro mě zatím nejlepší auto s poměrem cena/dojezd, stačila by mi i ta 33 KWh baterie a REX verze (bez ní to nemá takový půvab).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod mp1 » čtv 03. srp 2017 16:35:42

na inom fóre majiteľ H ioniku ukazoval ako sa opakovanou prudkou akceleráciou dá "zohriať" = skrátiť predpokladaná doba nabíjania.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 03. srp 2017 17:06:27

No včera bylo kolem 30°C na dálnici a když jsem dorazil k nabíječce, tak se baterie mohutně chladily, takže je ani nebylo potřeba nahřívat :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Turbo » pát 04. srp 2017 15:57:24

Ty se nějak s těma spalovákama ne a ne rozloučit co? :)

Jako s (ne)hlučností REXe bych trochu polemizoval... Určitě nějak výrazně hlučné to není, ale že bych se musel extra zaposlouchávat jestli vůbec běží? On taky funguje ve více režimech, když tomu budeš víc nakládat tak se rozeběhne do vyšších otáček a to slyšet určitě je.

A co spotřeba benzínu?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » pát 04. srp 2017 18:56:28

Je to těžký, já bych se i rozloučil, ale jsem mnoho let zvyklý na nějaký standard a dnešní EV auto jsou pořád malá auta. Pro mě je ideální auto vyšší střední třídy, pohodlný sedačky s vyhříváním (pokud kožené tak s odvětráváním), pohon 4x4, aktivní tempomat, navigace, zadní kamera, dojezd 300 km v zimě. Takové auto na trhu není a dlouho nebude, ani Tesla S to úplně na 100% nesplňuje, její sedačky jsou dost mizerný, plná kůže bez odvětrávání, takže mám mokrý triko a vlhký kalhoty, to už jsou lepší látkové (asi to jde nakonfigurovat). To BMW je sice fajn autíčko, ale není to úplně ono, hlavně zadní náhon a zimní období není úplně ideální. Jsem zvědav na nový Nissan Leaf.

Ten REX za jízdy skoro slyšet není, ale já to beru jako dojezdovou věc na pár kilometrů. Jel jsem s ním asi 15km, za tu dobu sepnul asi 3x a spotřeba pár deci benzínu, ani to nebylo znát na počítadle kilometrů REXe.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 05. srp 2017 9:50:37

Takže abych shrnul moje pocity. Myslím, že BMW i3 90Ah REX je v podstatě jediné dnes okamžitě koupitelné auto, které je schopno bez problémů dát Praha-Brno po D1 rychlostí 130 km/h díky pomocnému generátoru. Já měl verzi 60Ah a i ta by to dojela, ale už ne s tak velkou rezervou. V příměstském a městském provozu pak jsou schopny ujet 300 nebo 400 km (60Ah nebo 90Ah). Já osobně bych používal generátor pouze nouzově a na dojetí pár desítek km, když není v dosahu nabíječka, nebo není čas řešit nabíjení a osobně to považuji za výbornou věc. Až budou auta mít reálný dojezd 500km, pak to bude něco jiného (ale ruku na srdce, které auto ten dojezd dnes má?).

Možná někomu přijde BMW i3 na pohled malé, tak se podívejte jak vypadá vedle Mercedesu třídy S :)

Zhodnocení si zaslouží tak 95%:

+ 4 metry dlouhé auto je ideální na parkování ve městě
+ dostatečný vnitřní prostor řidiče a spolujezdce (po sklopení zadních sedadel vznikne slušný nákladový prostor s rovnou podlahou)
+ obrovský rejd, díky němu se dá otočit na běžně silnici.
+ záložní generátor pro prodloužení dojezdu
+ rychlé nabíjení 7,7 kWh z 22 kW nabíječky (překonává pouze Tesla)
+ pěkně řešené otevírání zadních dveří na druhou stranu
+ dva displeje v zorném poli řidiče (nemusí koukat někam dolů)
+ dostatečný počet tlačítek, které umožní rychlou volbu většiny funkcí (opatlaný dotykový displej zde nenajdete)
+ největší výkon motoru z EV aut (nepočítaje Teslu), kde slušně zrychluje i ze 100km/h
+ výborná rekuperace, na většinu cesty stačí plynový pedál (auto je potřeba držet brzdou pouze z kopce)


- pouze jedna hnaná náprava
- nemá online navigaci se zobrazením reálného provozu ( Google traffic)
- tvrdší podvozek, který nalezneme u menších sportovnějších aut (vyřešil bych koly 17" a pneu 155/80 R17)
- silné přední sloupky, za které se na křižovatkách pohodlně schová i větší auto
Přílohy
IMG_20170804_1152338.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod mp1 » sob 05. srp 2017 14:54:30

Josef píše:No včera bylo kolem 30°C na dálnici a když jsem dorazil k nabíječce, tak se baterie mohutně chladily, takže je ani nebylo potřeba nahřívat :)

nemyslel som batérie v zime (teplota pod -10°C), kedy nabíjanie trvá neúmerne dlho?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 05. srp 2017 15:14:10

Netuším, v zimě jsem nikdy nenabíjel zvlášť při téhle teplotě, která bývá u nás opravdu vyjímečně. Je fakt že 50 kWh nabíječky jsou většinou venku a člověk tam dojede s nahřátými bateriemi, doma je jedno zda se nabíjí 3 nebo 6 hodin, když je to přes noc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod mp1 » ned 06. srp 2017 14:36:34

Josef píše:Netuším, v zimě jsem nikdy nenabíjel zvlášť při téhle teplotě, která bývá u nás opravdu vyjímečně. Je fakt že 50 kWh nabíječky jsou většinou venku a člověk tam dojede s nahřátými bateriemi, doma je jedno zda se nabíjí 3 nebo 6 hodin, když je to přes noc.

skúste si prečítať príspevky majiteľov iných BEV, taký leaf215, ionik, majú potiaže pri nabíjaní v zime, pretože (aj po jazde, v jej priebehu) nabíjanie (jednosmerným prúdom) trvá dlho, batéria je skrátka "studená" . majiteľ ioniku zistil, že prudká akcelerácia batériu zohreje, majiteľ leafu napísal, že u neho to nefunguje.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 07. srp 2017 7:47:38

Zkoušel jsem najít tuhle připomínku v řadě článků a diskuzí, ale nikde se moc o rychlosti či problémech nabíjení v zimě nevyjadřují. V jednom testu se sice o tom zmínili, nicméně v diskuzi to zase někdo vyvracel. Ano chápu, že nějakou energii vezme předehřátí baterií, když se auto nabíjí po stání na mrazu, další energii vezme i vytápění auta, ale že by měl někdo nabíjení pomalejší, jsem se nikde nedočetl.

Ještě poznámka k bateriím, Ioniq používá baterie Li-pol, ostatní mají Li-ion.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 07. srp 2017 8:43:19

Pro zajímavost spotřeby dálncie D1 a příměstský provoz. Spodní údaj Rychlost, je průměrná rychlost na trase u položky Vzdálenost. Pomalejší průměrná rychlost je dána 3 uzavírkami mezi Prahou a Vystrkovem.

Dálnice 110 km/h, Praha-Vystrkov

bmw1.jpg
bmw1.jpg (77.76 KiB) Zobrazeno 20998 x


Dálnice 130 km/h Vystrkov-Praha

IMG_20170802_1450174.png
IMG_20170802_1450174.png (284.66 KiB) Zobrazeno 20998 x


Příměstský provoz 40-80 km/h Praha a okolí

IMG_20170803_1554483.png
IMG_20170803_1554483.png (290.91 KiB) Zobrazeno 20998 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Flajzi » ned 13. srp 2017 22:34:26

Josef píše:Bohužel cena odpovídá BMW a samozřejmě i servis, kde základní údržba stojí 8-10 ročně oproti Nissan Leaf, kde to je do 3 tis.

O důvod víc, proč si kupovat BEV a ne REX. Přiznám se, že myšlenku REXu u větší baterky již trochu nechápu. Připlácí se za to neskutečné peníze, auto je pomalejší, těžší. Furt tam mám "relativně" složitý spalovací motor a s tím spojené problémy - servis, spolehlivost, finanční náročnost. V podstatě zůstávám u všech nevýhod, které s sebou nese spalovací motor. Když vidím na FB skupině majitelů i3 dokola se opakující se fotky s rozsvícenou žlutou "ponorkou", tak jsem rád, že to nemám. Člověk si ušetří 90% starostí a hromadu peněz.
Pokud EV používám tak, že bez REXu se neobejdu, tak je blbost jít do EV a je lepší zůstat u spalováku.
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Flajzi » ned 13. srp 2017 22:42:39

Josef píše:- pouze jedna hnaná náprava

Já to beru jako výhodu, protože auto je lehčí a jednodušší. A ani to nevadí. Bydlím v kopci, kde v zimě po nasněžení po ulici nahoru lze jet buď s 4x4 nebo s předokolkou na zpátečku. Zadokolky většinou musí s řetězy (auta co mají motor vepředu a náhon vzadu). BMW i3 to bez problémů vyjede, protože má sice zadní náhon, ale těžký zadek díky elektromotoru a asi i díky části váhy baterek v podlaze, takže s jeho cyklopneu 155 vyjedu kopec naprosto bez potíží.
Josef píše:- nemá online navigaci se zobrazením reálného provozu ( Google traffic)

Má. Jmenuje se to RTTI (Real Time Traffic Information) a musí se to platit. Koupit to lze na http://www.bmw-connected.cz.