Ahoj kolegové.
Dá se podle vstupního nabíjecího konektoru (viz příloha) zjistit zda mám 1 fázovou nebo 3 fázovou vnitřní palubní nabíječku ? (Je zabudovaná ve voze).
Pokud chci koupit kabel Mennekes TYP2 TYP2 musím volit mezi 1 a 2fázovou verzí kabelu dle vnitřní nabíječky nebo můžu koupit rovnou 3 fázový ?
Děkuju za info
Typ zabudované palubní nabíječky
Moderátor: Josef
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned 02. říj 2022 8:31:56
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
MilosNovotny píše:Ahoj kolegové.
Dá se podle vstupního nabíjecího konektoru (viz příloha) zjistit zda mám 1 fázovou nebo 3 fázovou vnitřní palubní nabíječku ? (Je zabudovaná ve voze).
Pokud chci koupit kabel Mennekes TYP2 TYP2 musím volit mezi 1 a 2fázovou verzí kabelu dle vnitřní nabíječky nebo můžu koupit rovnou 3 fázový ?
Děkuju za info
Konektor na fotce má osazenu pouze 1 fázy (dvě pozice dole jsou prázdné). Stačí tedy 1F kabel. Pokud chcete kabel do budoucna pro 3F nabíjení jiného vozu, bude fungovat i zde, ale je silnější (horší manipulace a o dost těžší a také dražší).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
Snad Vám pomůže názor jiného vlastníka. Mám stejné vozidlo s 1F palubní nabíječkou. Zvolil jsem před lety 1F verzi kabelu (lehčí a levnější). Také jsem na počátku váhal zda 1F nebo 3F, ale zvolil jsem 1F. A za ty léta vím, že to bylo správné rozhodnutí. Jednou mi totiž kabel málem někdo ukradnul. Pokud bych měl dražší 3F, jehož potenciál jsem nebyl schopen ve voze využít, zaplatil víc, a ještě mi ho opravdu ukradli, tak o to víc bych byl nasraný.
Kdybych byl před rozhodnutím dnes co koupit, tak vemu 1F variantu opět, ale tenktokrát 7 metrovou délku. Ty dva metry (rozdíl mezi 5m a 7m) navíc by se mi totiž mnohokrát hodili, kdy různé ICE vozidla parkováním v blízkosti nabíječky blokují, ale se 7m kabelem bych se nějak ještě dokázal připojit.
Kdybych byl před rozhodnutím dnes co koupit, tak vemu 1F variantu opět, ale tenktokrát 7 metrovou délku. Ty dva metry (rozdíl mezi 5m a 7m) navíc by se mi totiž mnohokrát hodili, kdy různé ICE vozidla parkováním v blízkosti nabíječky blokují, ale se 7m kabelem bych se nějak ještě dokázal připojit.
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
Já nevím, ale nepřijde mi 1F kabel levnější, tady je to zrovna skoro stejně, ne-li naopak....
https://www.evexpert.cz/c/e-shop/nabije ... yp2/16-20a
https://www.evexpert.cz/c/e-shop/nabije ... yp2/16-20a
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
Tady o 500 levnejsi.
https://www.autonabijeni.cz/mennekes-16 ... -do-3-7kw/
To mi pripomelo jak asi pred tydnem jeden nemecky youtuber nahral video se zaseknutym kabelem v nabijecce.
Proste v sobotu vecer az skoro noc, ulicni AC nabijecka v Mnichove zablokovala kabel a nechtela pustit. Zadna tlacitka na nabijecce nepomahali, triky spustit/zastavit nabijeni v aute nepomahali. Technicka podpora? Vesdne dny 9-18 ). To je situace! nechat lezet 150 EUR na ulici. Po asi hodine ruznych pokusu pomohlo zavolat policii ta nasla provozovatele a ten na dalku uvolnil zamek. Samozrejme nechapal jak se to mohlo stat.
https://www.autonabijeni.cz/mennekes-16 ... -do-3-7kw/
To mi pripomelo jak asi pred tydnem jeden nemecky youtuber nahral video se zaseknutym kabelem v nabijecce.
Proste v sobotu vecer az skoro noc, ulicni AC nabijecka v Mnichove zablokovala kabel a nechtela pustit. Zadna tlacitka na nabijecce nepomahali, triky spustit/zastavit nabijeni v aute nepomahali. Technicka podpora? Vesdne dny 9-18 ). To je situace! nechat lezet 150 EUR na ulici. Po asi hodine ruznych pokusu pomohlo zavolat policii ta nasla provozovatele a ten na dalku uvolnil zamek. Samozrejme nechapal jak se to mohlo stat.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
xdenser píše:Tady o 500 levnejsi.
https://www.autonabijeni.cz/mennekes-16 ... -do-3-7kw/
To mi pripomelo jak asi pred tydnem jeden nemecky youtuber nahral video se zaseknutym kabelem v nabijecce.
Proste v sobotu vecer az skoro noc, ulicni AC nabijecka v Mnichove zablokovala kabel a nechtela pustit. Zadna tlacitka na nabijecce nepomahali, triky spustit/zastavit nabijeni v aute nepomahali. Technicka podpora? Vesdne dny 9-18 ). To je situace! nechat lezet 150 EUR na ulici. Po asi hodine ruznych pokusu pomohlo zavolat policii ta nasla provozovatele a ten na dalku uvolnil zamek. Samozrejme nechapal jak se to mohlo stat.
Kolega měl podobnou zkušenost a musel nechat kabel omotaný kolem nabíječky, kterou zakryl černým pytlem, aby nebyl vidět kabel a v pondělí ráno přijel k nabíječce a po telefonátu na podporu mu kabel uvolnili.
Osobně jsem se s tím také setkal, ale vyřešil to opětovným spuštěním přes aplikaci a pak to chce po ukončení nabíjení nejprve vytáhnout kabel ze stanice a pak až z auta. Pokud se to udělá opačně, tak některé stanice kabel nechtějí uvolnit. Myslím, že také je dána doba, po kterou kabel lze uvolnit a pak je zase zamknut. Pozor tedy také na AC nabíjecí sloupky, kde se nabíjení ukončuje automaticky např. po 60 min. (nebo se zavírací dobou OC).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
Taky se mi stalo, že to nechtělo kabel pustit. Já jsem si jeden kabel upravil tak, že jsem zámek konektoru rozřízl, tedy konektor nelze zamknout na straně nabíječky a je zamčený pouze v autě. Musí tam být pouze korková zátka, protože konektor kontroluje přítomnost zámku, to jsem netušil, že bez té zátky to nechtělo spustit nabíjení. Tedy když nevyjede zámek kabelu, konektor stejně vytáhnu, pouze bez zátky
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
Ale on se musí přeci dívat po 32 Amp variantě kabelu, protože má paket Schnellladung a ten umí palubní nabíječkou 32 Amp 1f, nebo ?Josef píše:Já nevím, ale nepřijde mi 1F kabel levnější, tady je to zrovna skoro stejně, ne-li naopak....
https://www.evexpert.cz/c/e-shop/nabije ... yp2/16-20a
Takže stojí před rozhodnutím zda koupí:
32A 1fáze 5m za 5.100,- https://www.evexpert.cz/p/345/duosida-nabijeci-kabel-typ2-typ2-32a-1faze?pp=85d8ce59
32A 3fáze 5m za 5.800,- https://www.evexpert.cz/p/338/duosida-nabijeci-kabel-typ2-typ2-32a-3faze?pp=85d8ce59
ale uznávám, že 700,- rozdíl není tolik. V době před tři léty byl vyšší.
Osobně bych si připlatil za délku v 1f variantě
32A 1fáze 8m za 6.100,- https://www.evexpert.cz/p/345/duosida-nabijeci-kabel-typ2-typ2-32a-1faze?pp=85d8ce59
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
Ale 4 790 Kc za 6 m
https://www.autonabijeni.cz/mennekes-32 ... x--7-4-kw/
uz je rozdil
tam byl by jeste levnejsi 5m
mam dotaz, proc nikdo nedela 10A-16A adapter typ 2 -type E/F? tedy ve forme: na jednom konci typ 2 do auta, a na druhem do normalni 220V zasuvky ale kratky kabel 30-10cm staci a bez obrovske krabice 10x30cm
prece nepotrebujes na takovy vykon spoustu elektroniky ono vsechno vleze do konnektoru typ2.
Kdyby neco takoveho kompaktniho bylo i na 10A tak jako nouzova nabijecka v kombinaci s jakou koliv prodlouzovackou byl by trhak.
https://www.autonabijeni.cz/mennekes-32 ... x--7-4-kw/
uz je rozdil
tam byl by jeste levnejsi 5m
mam dotaz, proc nikdo nedela 10A-16A adapter typ 2 -type E/F? tedy ve forme: na jednom konci typ 2 do auta, a na druhem do normalni 220V zasuvky ale kratky kabel 30-10cm staci a bez obrovske krabice 10x30cm
prece nepotrebujes na takovy vykon spoustu elektroniky ono vsechno vleze do konnektoru typ2.
Kdyby neco takoveho kompaktniho bylo i na 10A tak jako nouzova nabijecka v kombinaci s jakou koliv prodlouzovackou byl by trhak.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Typ zabudované palubní nabíječky
je to skoro ono, ale kabel je zbytecne dlouhy, stejne k tomu se bude tahat prodlouzovacka v 90% pripadu, stacilo aby sahal na zem od nabijeciho portu a hotovo
a Bjorn ma pravdu ze 16A je moc pro takovu vec, 10A a min tlacitek, neni treba otevirani portu na aute, spis byla by ucinna WiFi a nastaveni/sledovani z mobilu, to moc mista nezabere, ale stacil by i prepinac 6-10A pro pripad ze prodlouzovacka je opravdu spatna, to neni vec na denni pouziti ale nouzove reseni, ktere ale vzdycky bude lezet v aute
a Bjorn ma pravdu ze 16A je moc pro takovu vec, 10A a min tlacitek, neni treba otevirani portu na aute, spis byla by ucinna WiFi a nastaveni/sledovani z mobilu, to moc mista nezabere, ale stacil by i prepinac 6-10A pro pripad ze prodlouzovacka je opravdu spatna, to neni vec na denni pouziti ale nouzove reseni, ktere ale vzdycky bude lezet v aute
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)