Stránka 1 z 1

BMW i3 - Rekuperace

Napsal: pát 15. říj 2021 16:53:11
od JirkaF
Ahoj i3kaři, mám dotaz na to jak funguje rekuperace v i3, stává se mi že né vždy je síla rekuperace stejná. Někdy se stane, že dojíždím k křižovatce s úplně uvolněným plynovým pedálem a i3 rekuperuje na Max a po několika vteřinách sníží míru rekuperace a zmírní se tím i brzdný účinek. Někdy je znatelný rozdíl síly rekuperace i když se brzdí z zhruba stejné rychlosti s uvolněným plynovým pedálem. Prostě to někdy kvůli rekuperaci brzdí opravdu hodně a někdy mnohem míň, někdy se pomalu sám brzdný účinek zvětšuje. Co všecko má vliv na sílu rekuperace? Mají na to vliv jízdní režimy (Comfort, ECO PRO a ECO PRO+)? Má na to vliv míra nabytí baterie? Má na to vliv rychlost auta ze které brzdí?

Předpokládám, že nějaká chyba to nebude, měla by se případně taková závada rekuperace zobrazit v check control?

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: pát 15. říj 2021 21:24:16
od Turbo
Na levé páčce přepnout BC na aktuální výkon a podle toho se dá pozorovat jak to přesně funguje (jestli to třeba není placebo). Nevím jaká je to kapacitní verze, ale 120Ah mi přijde, že rekuperace chodí stále stejně předvídavě, kromě: 100% nabití, velmi nízkých teplot, nebo za horší trakce. A rekuperace taky ještě zesílí pře použití brzdy.

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: sob 16. říj 2021 12:54:19
od JirkaF
Většinou to rekuperuje cca 50kW někdy když je to z větší rychlosti tak to vyleze k 60kw někdy se stane že to jede jen cca 40 kw, vždy bez použití brzdy. Mám 94Ah verzi. Bylo by sever kdyby ostatní taky napsali jak moc to rekuperuje jim.

Posledně když to uvolnilo rekuperaci, tak to bylo po cca hodinovým popojizdeni zácpou, tak jestli se to nějak víc nezahralo a nesnizilo to rekuperaci, je pravda ze v tu dobu byla bazerka na cca 80% a to ani z DC nabíječky už nejede na plný výkon…

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: úte 19. říj 2021 17:22:57
od Havrla
Ahoj
motor ma v rekuperacnim rezimu vykon 50kW, ale uz jsem nenasel minimalni otacky pro tento vykon.
Je jasne ze ve vysoke rychlosti subjektivne tolik nebrzdi, nebot energije je s kvadratem a zpomaleni je tak mensi.

Omezeni rekuperace se deje napriklad, pokud ma vuz "pocit" ze uklouzne :-)

Subjektivne se mi zdalo, ze pokud vuz vidi pred sebou prekazku, tak ze take brzdi vice, ale podle me je to cele subjektivni .

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: stř 20. říj 2021 6:46:49
od Mishaczech
To si nemyslím, že by to bylo subjektivní. Pokud je v autě dostupný radar a auto zná vzdálenost "překážky" před sebou, tak by neměl být problém, aby se to podle toho chovalo.

Mám totiž úplně stejné pocity. Občas (když přede mnou nic není) to rekuperuje výrazně méně, než když dojíždím do křižovatky na světla a stojí tam už auta. Mám adaptivní tempomat ve výbavě, takže jsem přisuzoval tuto vlastnost právě jemu. Že bych byl tak vyježděný a super řidič, abych vždycky zastavil přesně metr za autem přede mnou bez brzdy se nedomnívám :-)

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: stř 20. říj 2021 7:25:24
od Josef
U e-Niro je automatické dobrzďování za auty standardní výbava, tedy i když není zapnutý tempomat, auto dobrzdí samo za stojícími auty na minimální rychlost, pouze nezastaví úplně, jak je to v případě zapnutého tempomatu.

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: stř 20. říj 2021 9:59:52
od Havrla
Mishaczech píše:To si nemyslím, že by to bylo subjektivní. Pokud je v autě dostupný radar a auto zná vzdálenost "překážky" před sebou, tak by neměl být problém, aby se to podle toho chovalo.

Mám totiž úplně stejné pocity. Občas (když přede mnou nic není) to rekuperuje výrazně méně, než když dojíždím do křižovatky na světla a stojí tam už auta. Mám adaptivní tempomat ve výbavě, takže jsem přisuzoval tuto vlastnost právě jemu. Že bych byl tak vyježděný a super řidič, abych vždycky zastavil přesně metr za autem přede mnou bez brzdy se nedomnívám :-)


Tak presne tyto pocity mivam take, ale prisuzuji to subjektivnu :-) a naopak si myslim ze sem obry ridic :D

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: stř 20. říj 2021 13:12:49
od dort
JirkaF píše:Ahoj i3kaři, mám dotaz na to jak funguje rekuperace v i3, stává se mi že né vždy je síla rekuperace stejná. Někdy se stane, že dojíždím k křižovatce s úplně uvolněným plynovým pedálem a i3 rekuperuje na Max a po několika vteřinách sníží míru rekuperace a zmírní se tím i brzdný účinek. Někdy je znatelný rozdíl síly rekuperace i když se brzdí z zhruba stejné rychlosti s uvolněným plynovým pedálem. Prostě to někdy kvůli rekuperaci brzdí opravdu hodně a někdy mnohem míň, někdy se pomalu sám brzdný účinek zvětšuje. Co všecko má vliv na sílu rekuperace? Mají na to vliv jízdní režimy (Comfort, ECO PRO a ECO PRO+)? Má na to vliv míra nabytí baterie? Má na to vliv rychlost auta ze které brzdí?

Předpokládám, že nějaká chyba to nebude, měla by se případně taková závada rekuperace zobrazit v check control?


Obávám se, že to není jen Váš pocit, ale vlastnost kdy na "horším" povrchu auto s ohledem na bezpečnost "povolí" sílu rekuperace, alespoň to se děje mě na většině, nejen, pražských křižovatek :-)

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: stř 20. říj 2021 14:02:10
od JirkaF
Tak jsem to teď delší dobu sledoval a můžu říct že se mi vnitřně potvrdilo, že opravdu záleží na kvalitě vozovky. Navíc v manuálu píšou že na sílu rekuperace má vliv i zda zrovna zasahuje kontrola trakce, což dle manuálu zasahuje dost často i když toto nesignalizuje kontrolkou. Navíc se mi toto začalo více projevovat po přezutí na zimní, které mají určitě jiné vlastnosti než letní a mohlo se to víc projevit.

Re: BMW i3 - Rekuperace

Napsal: ned 21. lis 2021 8:50:21
od Bobr
Ahoj, zdravím všechny jako nováček na fóru.
Výkon rekuperace je součtem stavů: aktuálního SOC, stavu packu-zejména teploty při běžném provozu, odběru spotřebičů, atd.
Dále pak z nějakého důvodu staré i3 uměly až 99kW rekup. indikované, v pozdějších verzích omezeno na 50kW, což ti hodí když topíš takových cca 60kW max indikovaných. Doporučuji koukat na indikátor odběr/dobíjení. Ty modré chlévky vcelku zodpovědně radí co se může dít…