Zdravim Rexaci
Mam na Vas otazku..Kolko a na aku trvacnost,zataz je dimenzovany pomocny motor na nabijanie??Je niekde nejake usmernenia ze max tolko alebo tolko km zvladne jednorazovo pocas cesty ?Zatial som na nom isiel cca 30 km (vybita bateria),bez problemov ale isiel by som rad pozriet aj niekam mimo dojazd elektriny bez toho aby som nabijal pocas cesty a nabijal by som iba v cieli cesty .Uvazoval som ze by som natlacil doma na 100% a aktivoval by som udrzovaci rezim a ze mi zapne pri poklese pod 75% motorku.A cca 130 km pred cielom prepnem opet na elektriku..Ze by som ho pouzil z casovych dovodov ako klasicky hybrid ,ked uz u nas v SK ich mame evidovane ako hybridne vozidla primarne benzin ,sekundarne elektrina aj ked je to vlastne realne naopak...
Isiel niekto dlhodobo na tento benzinovy motor ,kolko KM ,po dialnici ,horske prechody ,proste v beznych podmienkach ,zima ,leto??
DIk za vase nazory a skusenosti...
i3 rex,jazda na benzinovy motor
Moderátor: Josef
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Měl jsem kdysi REX na týden půjčený, jezdil jsem převážně na elektřinu, ale pomocný spalovák jsem zkoušel a stíhal i u nás v kopcovitém terénu.
Neměl bych obavu z nějakého poškození nebo opotřebení při delším chodu, limit bude spíš objem nádrže na benzín, která je tak max na 150km?
Neměl bych obavu z nějakého poškození nebo opotřebení při delším chodu, limit bude spíš objem nádrže na benzín, která je tak max na 150km?
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Pokud si dobře pamatuji, má 8 litrů nádrž a dá cca 100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Ahoj
Km Limit na benzín je v pohode plne postacujuci a keby aj nie do predného frunku supnem 5L kanyster a pri nabíjaní čapneme aj rexovi svoje…alebo natankujeme na ktorejkoľvek čerpačke..
Mam trocha pochybnosti,predsa len je to motorka ktorá poháňa (aj ked nie mechanicky)
max 200 kg ked je v motorke ale tu v aute pohana 1 200 kg autíčko čiže tu asi musí fičať na plny výkon keďže je zrejme spriahnutým a asi velmi výkonným dynamo-alternatorom ktorý dokáže nahradiť resp. vytvoriť výkonnú DC nabijacku..
Km Limit na benzín je v pohode plne postacujuci a keby aj nie do predného frunku supnem 5L kanyster a pri nabíjaní čapneme aj rexovi svoje…alebo natankujeme na ktorejkoľvek čerpačke..
Mam trocha pochybnosti,predsa len je to motorka ktorá poháňa (aj ked nie mechanicky)
max 200 kg ked je v motorke ale tu v aute pohana 1 200 kg autíčko čiže tu asi musí fičať na plny výkon keďže je zrejme spriahnutým a asi velmi výkonným dynamo-alternatorom ktorý dokáže nahradiť resp. vytvoriť výkonnú DC nabijacku..
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Rex zajede 1000km v kuse , jenom je treba po 100-120 km tankovat.
Vyzkouseno vuz Rex60 Zeneva -> Praha maximalni cestovni rychlost 110-120, aby nedochazelo k znacnemu ubytku baterie, nasledne tentyz vuz ale jiz REX120 Praha->Zeneva cestovni rychlost CR 130, Nemecko 140, Svycarsko 120-130, ubytek baterie stacil presne.
Jinak pokud si pamatuji REX ma 22kWe vykon, tento plny vykon je vsak k dispozici az po te co poklesne stav baterie o -3-5% oroti "zafixovanemu" stavu. Trvaly chod v plnem vykonu mu navadi, je na to nalazen, i volnobezne otacky jsou vysoke, vyuziva se prave toho, ze se na naladit na presne optimalni otacky ve kterych pak vrci.
A jeste poznaka, REX dodava prave max 22kWe, pokud ale dae plnej knedlik tak vykon jde z baterie.... tzn predstava toho ze motorcek je na 200kg motorku a tedy vede 1400kg... ano veze, ale vykon na rozjeti nad jeho moznosti jde z baterie, takze kdyz si to tak vememe, tak veze prave tu 200kg motorku lajcky receno.
Staci tak ?
REX umira na to ze se nepouziva, ne na to ze funguje
Vyzkouseno vuz Rex60 Zeneva -> Praha maximalni cestovni rychlost 110-120, aby nedochazelo k znacnemu ubytku baterie, nasledne tentyz vuz ale jiz REX120 Praha->Zeneva cestovni rychlost CR 130, Nemecko 140, Svycarsko 120-130, ubytek baterie stacil presne.
Jinak pokud si pamatuji REX ma 22kWe vykon, tento plny vykon je vsak k dispozici az po te co poklesne stav baterie o -3-5% oroti "zafixovanemu" stavu. Trvaly chod v plnem vykonu mu navadi, je na to nalazen, i volnobezne otacky jsou vysoke, vyuziva se prave toho, ze se na naladit na presne optimalni otacky ve kterych pak vrci.
A jeste poznaka, REX dodava prave max 22kWe, pokud ale dae plnej knedlik tak vykon jde z baterie.... tzn predstava toho ze motorcek je na 200kg motorku a tedy vede 1400kg... ano veze, ale vykon na rozjeti nad jeho moznosti jde z baterie, takze kdyz si to tak vememe, tak veze prave tu 200kg motorku lajcky receno.
Staci tak ?
REX umira na to ze se nepouziva, ne na to ze funguje
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
WAU,dokonala a vycerpajuca odpoved od niekoho kto ma rexa dokonale ochočeneho , vyskusaneho a overeneho..Havrla ,dakujem...
A inak sa este spytam .. ked je v rezime 75tky% aj ju realne udrzuje ?? Pokial by som isiel do 110 -120 km ,alebo to aj tak klesa percentualne stav baterie max o 5% ako spominas ??
Isiel si aj v zime/lete??Jazdil si rezimom vymlatit bateriu kolko ide a potom sa spustil rex?? alebo si isiel na istotu na benzin a ak by nahodou rex klakol idem na elektriku??
Ked som na nom isiel tych spominanych 30 km tak som si vsimol ze motor isiel autonomne akoby v dvoch rezimoch otacok.Po rovinke si len zlahka sviholil a ked som isiel do kopca tak akoby sa zvysili otacky a bolo ho vyrazne pocut a naviac som sa obzeral ze kedy ma konecne ta motorka za mnou obehne..
Inak je zaujimave ze v nastaveniach je moznost spustit udrzovaci rezim rexa a dnes som ho skusal cca pri 66% ale nenabehol ..Asi je to striktne naviazane prave na tych 75%.
Dik
A inak sa este spytam .. ked je v rezime 75tky% aj ju realne udrzuje ?? Pokial by som isiel do 110 -120 km ,alebo to aj tak klesa percentualne stav baterie max o 5% ako spominas ??
Isiel si aj v zime/lete??Jazdil si rezimom vymlatit bateriu kolko ide a potom sa spustil rex?? alebo si isiel na istotu na benzin a ak by nahodou rex klakol idem na elektriku??
Ked som na nom isiel tych spominanych 30 km tak som si vsimol ze motor isiel autonomne akoby v dvoch rezimoch otacok.Po rovinke si len zlahka sviholil a ked som isiel do kopca tak akoby sa zvysili otacky a bolo ho vyrazne pocut a naviac som sa obzeral ze kedy ma konecne ta motorka za mnou obehne..
Inak je zaujimave ze v nastaveniach je moznost spustit udrzovaci rezim rexa a dnes som ho skusal cca pri 66% ale nenabehol ..Asi je to striktne naviazane prave na tych 75%.
Dik
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Pokud ho zapnes pri 75% a pojedes tak 100-110 tak ti klesne treba jenom o 1-2% az najde nejankej rovnovaznej stav, pokud pojedes delsi kus z kopce tak ti zase dorekuperuje na 75% a pokud prerekuperujes ci na snizeny vykon nabije na 76-77% tak se vypne.
Da se to konzumovat dvojmo, napr:
zapnu pri 50% valim 140 km/h baterka klesne o 5% pomerne rychle, pak klesa pomaleji a REX vali naplno ale klesa dal.. tak muzu uvalit treba 80Km, a ted bud valim dal a pri 100km musim zastavit u benzinky a mam -10% baterky, nebo poslednich 20km jedu jenom 90-100 ... rex plnym vykonem dobije baterku aby propad nebyl takovej a k benzince treba dojedes jenom ze ztratou 2-4%
Jednu dlouhou jizdu jsme mel na podzim kdy zjsem auto koupil (780km), a pak ted tu Zenevu v lete. Pokud jsem jel dlouhe trasy tak vzdy zapnuto pri 75% abych mohl valit rychle a mel dostatek energie na pokryti vykonu, ktery REX nema. Naopak Rexe nechavam zapinat pouze pokud maximalizuji dojezd na elektriku.
Ano v delsich jizdach je dobre se hned na zacatku presvedcit ze rex pracuje... ne az po 200-280km Na tohle dojel neden nemec co sem jel na upgrade , hrabal se v ISTE, dal reinit nabaterky a REX se mu automaticky dole nespustil protoze si SME myslela ze je v clancich jeste elektrika, ale doslo na havarijni odstaveni kuli nizkemu napeti clanku. Tak si to dal za tyden znova tentokrat ho zapl hned jak mohl
Motor vali v +- stejnych otackach, jenom je hlasitejsi kdyz jede na plny vykon.... ale ty otacky jsou baj voko 2500-3500ot/min.
pri 66% take musi jit zapnout, ale jde zapnout pouze za jizdy.
Da se to konzumovat dvojmo, napr:
zapnu pri 50% valim 140 km/h baterka klesne o 5% pomerne rychle, pak klesa pomaleji a REX vali naplno ale klesa dal.. tak muzu uvalit treba 80Km, a ted bud valim dal a pri 100km musim zastavit u benzinky a mam -10% baterky, nebo poslednich 20km jedu jenom 90-100 ... rex plnym vykonem dobije baterku aby propad nebyl takovej a k benzince treba dojedes jenom ze ztratou 2-4%
Jednu dlouhou jizdu jsme mel na podzim kdy zjsem auto koupil (780km), a pak ted tu Zenevu v lete. Pokud jsem jel dlouhe trasy tak vzdy zapnuto pri 75% abych mohl valit rychle a mel dostatek energie na pokryti vykonu, ktery REX nema. Naopak Rexe nechavam zapinat pouze pokud maximalizuji dojezd na elektriku.
Ano v delsich jizdach je dobre se hned na zacatku presvedcit ze rex pracuje... ne az po 200-280km Na tohle dojel neden nemec co sem jel na upgrade , hrabal se v ISTE, dal reinit nabaterky a REX se mu automaticky dole nespustil protoze si SME myslela ze je v clancich jeste elektrika, ale doslo na havarijni odstaveni kuli nizkemu napeti clanku. Tak si to dal za tyden znova tentokrat ho zapl hned jak mohl
Motor vali v +- stejnych otackach, jenom je hlasitejsi kdyz jede na plny vykon.... ale ty otacky jsou baj voko 2500-3500ot/min.
pri 66% take musi jit zapnout, ale jde zapnout pouze za jizdy.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Dakujem za vycerpajucu odpoved.Mne sa pri tých 66% rex nespustil,stale isla sťava z baterie..aj ked som to robil za jazdy ..Este to skusim zapnúť ked bude natlačená bateria na 100fku…
Inak Je to skvela kombinácia ,mať električku a pod zadkom zalozny motorcek” pre istotu “ a u auta malo-baterkača..a v kombinacii v poruchovymi nabijackami,super kombinácia…
Toto malo BMW vymakané a skoda ze sa touto cestou “opačných hybridov”. (Primár elektrika ,sekundar benzín )neuberaju aj iné automobilky…Myslím ze len Mazda ich robi alebo ma robiť take nieco a to je vsetko,skoda…
Inak Je to skvela kombinácia ,mať električku a pod zadkom zalozny motorcek” pre istotu “ a u auta malo-baterkača..a v kombinacii v poruchovymi nabijackami,super kombinácia…
Toto malo BMW vymakané a skoda ze sa touto cestou “opačných hybridov”. (Primár elektrika ,sekundar benzín )neuberaju aj iné automobilky…Myslím ze len Mazda ich robi alebo ma robiť take nieco a to je vsetko,skoda…
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
To je subjektivni nazor, po upgradu na 120Ah se priklanim k nazoru fabriky, ve meste je to uplna zbytecnost, a pokud je nekdo odvaznej a jede daleko tak bez nej take dojede.
Ale jinak pro klaustrofobiky je to super, navic pokud uz ho mam, tak DC nabijecku ani extra nevyhledavam, radej ho necham zavrcet on se protahne a ja usetrim jeden rychly cyklus na baterce navic REX ma nizsi naklad na kilometr nez nabiti u Ionty takze napriklad zde smysl ma, ale zase 1-2x za rok ?
Ale jinak pro klaustrofobiky je to super, navic pokud uz ho mam, tak DC nabijecku ani extra nevyhledavam, radej ho necham zavrcet on se protahne a ja usetrim jeden rychly cyklus na baterce navic REX ma nizsi naklad na kilometr nez nabiti u Ionty takze napriklad zde smysl ma, ale zase 1-2x za rok ?
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: i3 rex,jazda na benzinovy motor
Áno súhlasím s tebou po upgrade na 120 AH áno.Ale v mojom prípade s malobaterkacom to ma svoje opodstatnenie.S manzelkou a z dvomi malými detmi na palube by som si takéto fópa nemohol dovoliť ak chcem ist dalej od komina.To som zažíval s 24 Ah Leafom tieto klaustrofobicke zážitky a stačilo,nikdy viac.Cestu si mozem naplánovať ako len chcem a najlepsie ako viem ale funkčnost nabijaciek nie.Ono inak sa plánuje rezervná nabijacka pri dojazde 130 km a inak pri dojazde s autom z dojazdom 300-500 km.
Ono nebol by problem ist spaľovakom dalej od komina ale cestovanie s elektrickou je ina “ štábna kultúra”…a prudko návyková kultúra..
Ono nebol by problem ist spaľovakom dalej od komina ale cestovanie s elektrickou je ina “ štábna kultúra”…a prudko návyková kultúra..