Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
BmwI3Tom
Příspěvky: 37
Registrován: ned 29. lis 2020 19:29:09

Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod BmwI3Tom » čtv 01. črc 2021 15:03:53

Ahoj všem, podnikl už někdo cestu s Bmw i3 do Chorvatska a zpět do ČR? Zítra odjíždím a beru to jako dobrodružství ale zajímali by mě nějaké tipy na nabíjení. Koukal jsem, že v HR je síť Elen a ta je zatím zdarma. Na Rakousko jsem si udělal smlouvu s WienEnergie. Slovinsko chci projet bez dobíjení. Máte někdo nějaké jiné tipy na nabíjení?
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex :lol:)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Lama » čtv 01. črc 2021 16:49:31

Nabíjecí síť Elen je od 30. června dostupná pouze při aktivaci přes mobilní aplikaci.
https://elektrickevozy.cz/clanky/pokud- ... -jednu-vec
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
BmwI3Tom
Příspěvky: 37
Registrován: ned 29. lis 2020 19:29:09

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod BmwI3Tom » čtv 01. črc 2021 16:53:59

Jj díky, už jsem registrovaný a aplikaci mám.
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex :lol:)
Uživatelský avatar
BmwI3Tom
Příspěvky: 37
Registrován: ned 29. lis 2020 19:29:09

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod BmwI3Tom » ned 11. črc 2021 14:01:17

Trošku oživím téma. Celkem jsme najeli 2276 km. Za mě celkem v pohodě cesta ale musím říct, že jakmile se do auta naskládají 2 dospělí a 1 dítě + totálně plný už tak malinký kufr tak spotřeba jde nahoru. Cesta do Chorvatska celkem 7 zastávek. Cesta zpět celkem 8 zastávek (nakonec jsem jich ale udělal jen 7 a konec cesty už jsem jel na REXe) . Nechtěl jsem využívat REXe proto tolik zastávek. Zastávky vždy na max 20 min a jede se dal. Dá se to ale preci jen bych bral kdyby to mělo 2x tak větší baterií. Pak by to za mě stačilo a stejně bych po cca 250 km stavěl si nachvili odpočinout a protáhnout se. Celkové náklady za dobíjení = 1x 70 Kč v Havl Brodě a pak omylem nabíjení za 500 Kč v Rakousku. Špatně jsem si přečetl ceník. :D + 1x plná nádrž benzínu za 350 Kč. Cesta zpět 1x plná benzínu za 286 Kč nabíjení všude zadarmo. Celkem 1206 Kč/2276 km
Přílohy
20210711_134814.jpg
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex :lol:)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Lama » ned 11. črc 2021 14:12:22

BmwI3Tom píše:Trošku oživím téma. Celkem jsme najeli 2276 km....

Spotřebu vidím 15,3 kW/100 km.
Jakou rychlostí jste jel dálnice?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod dracekvo » ned 11. črc 2021 15:14:35

Mě se zdá, že jste dojel do austrálie :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
BmwI3Tom
Příspěvky: 37
Registrován: ned 29. lis 2020 19:29:09

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod BmwI3Tom » ned 11. črc 2021 20:55:44

Lama píše:
BmwI3Tom píše:Trošku oživím téma. Celkem jsme najeli 2276 km....

Spotřebu vidím 15,3 kW/100 km.
Jakou rychlostí jste jel dálnice?


Když jsme jeli tam tak celou cestu 110km/h na tempomat. Když jsme dojeli do cíle byla spotřeba 14,4 Kwh ale cestou zpět už jsem jel mezi 110 km/h až 130 km/h. Takže spotřeba šla nahoru. Těch 130 km/h jsme ale jeli většinou jen chvilku. Většinu cesty zpět bych tedy řekl že jsme jeli 120 km/h.
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex :lol:)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Havrla » úte 13. črc 2021 15:30:45

dracekvo píše:Mě se zdá, že jste dojel do austrálie :)

Vypada to tak, ale na ten ostrov se kuli korovaviru nedostanes, je zavrenej pro turisty, a ani domaci se nemohou vratit zpatky kdyz odetej. A v evrope se lidi vstekaj z omezeni svobody :D

jinak krasny vylet, blahopreni .
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Havrla » stř 15. zář 2021 20:58:12

Ahoj
nejdou prindavat obrazky :-(
no nicmene jsem podnikl totez.... do chorvatska 808 Km
Cela cesta zadarmo, 3x nabijeno
1. u Linze Lidl
2. Styrsky Hradec BMW dealer (Lidlu umrela nabijecka)
3. Nekde v Chorvatsku, maji infrastrukturu, a asi aby prilakali turisty tak taky zadarmo, coz chvalim a super, protoze ja tu za tech par dni prozral a projedl tolik, ze to ta energeticka spolecnost musi mit vyfakturovany prez sluzby :-)

No a ted cesta zpatky :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Havrla » čtv 16. zář 2021 22:02:18

Tak jsem z5.
Stejny scenar 3x po ceste nabito. Nejdelsi pasaz 250km.
Dekuji kolegovi, ktery cestu podnikl jako prvni o hec to prubnout taktez.
Surhn da se, naklady na "palivo" 0Kc
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Josef » pát 17. zář 2021 8:12:10

Jak dlouho trvala cesta těch 808 km? Tři nabíjení mi přijde velmi pěkné na tu vzdálenost a nájezd 250 km v kuse taky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Citigo e IV » pát 17. zář 2021 13:44:34

S Rexem to je brnkačka, ale čistým EV to by bylo jiný kafe.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Havrla » pát 17. zář 2021 15:05:34

Ahoj
Ano s rexem je to brnkacka bez stresu ze posledni mozna nabijecka bude KO :-)
Nicmene ted co jsem to zajel s Rexem vim ze pristi rok klidne muze jet i BEV, po ceste je dost placenych nabijecek, takze kdyz ta zadarmo selze v dostupnym okruhu je bud dalsi zadarmo, nebo dost placenych. Dokonce cestou tam v Grazu Lidlovska selhala a porad jsem to dojel o 22km dal k BMW dealerovi.
Chorvatsko s tou jejich zadaco infrastrukturou velmi mile prekvapilo.
Cesta trvala cca 12-13 hodin z toho 3x 45 min nabijeni. Clovek musi vyjet s tim, ze ma na tu cestu proste cely den, a nestresovat se z hodiny sem hodiny tam ;-) O to mam vice poznatku a zkusenosti.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Josef » pát 17. zář 2021 18:54:31

Hlavně je rozdíl objíždět nabíječky zdarma, nebo na to kašlat a nabíjet u placených nabíječek, kde nehrozí, že ani jedna z několika nepůjde. Samozřejmě 3x45 minut nabíjení ukazuje časté použití Rexe, běžná 120 Ah i3 by nabíjela tak 6x35 minut.

Hromadná akce, kdy jelo 12 BEV s Brna do Chorvatska, ukázala, že placené nabíječky jsou prakticky prázdné. Je vidět, že když jede nezkušený řidič s BEV, tak nabíjí naprosto špatně a většinou si neumí trasu naplánovat, takže nabíjí s autem např. po 150 km, když má dojezd 350 km a snaží se nabíjet přes 80% nebo dojet s velkou rezervou do cílové stanice, což je základní chyba viz např. Soulem na Istrii. Dnešní běžná BEV typu Kona, Niro, Enyaq, ID.3(4) atd. dají 700 km na dvě krátká nabíjení, což jsou fajn přestávky na kávu a záchod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Citigo e IV » pát 17. zář 2021 19:25:32

Já myslím, že ten prodlužovač dojezdu z toho udělá auto a kategorii jinde dá se jet na hranu. Pokud si budu dávat rezervu dojezdu 100 Km tak u Citiga to je 40% baterky a tím pádem mám pro rychlé DC dobíjení okno jen 40-70% baterky a budu tedy dobíjet po 100 Km. Když bych jen na hraně a dojížděl s 10% tak budu mít polovinu dobíjení odpadne hledání poloviny nabíječek i riziko, že tam bude obsazeno.

V tom Chorvatsku je celá jejich síť Elen zadarmo? Uvažuji že bych se tam v říjnu zajel podívat, protože jsem nevydžel v červenci frontu v pohoří Biokovo - Skywalk a jel bych to mimo dálnice a Citigem je to od nás 1300 Km .
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Havrla » ned 19. zář 2021 0:49:27

Josef píše:Hlavně je rozdíl objíždět nabíječky zdarma, nebo na to kašlat a nabíjet u placených nabíječek, kde nehrozí, že ani jedna z několika nepůjde. Samozřejmě 3x45 minut nabíjení ukazuje časté použití Rexe, běžná 120 Ah i3 by nabíjela tak 6x35 minut.



Nerozumim, ja toho Rexe za celou cestu nepouzil , proto jsem uvedl naklady na "palivo" 0Kc
A asi i souhlasim s BMW ze v evropskych porminkach potazmo na mestske vozidlo je na 120Ah REX relativne zbytecny.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Josef » ned 19. zář 2021 8:36:23

"palivo" bylo psáno s uvozovkami, tak jsem to pochopil jako elektřinu, jinak stačilo napsat benzín jsem netankoval a nabíjel zdarma. Pak mi to 3x nabíjení nevycházelo, protože ABRP hlásil 6x nabíjení. I když jsem snížil referenční spotřebu na 15 kWh a max rychlost 110 km/h tak stále ukazoval 5x nabíjení. Celkově při snížené referenční spotřebě hlásí spotřebu 128 kWh, tedy při nabíjení 10-90% to opravdu vyjde, že jste dojel s víceméně 0% kapacity na místo. To ale uvažuji, že máte baterii se 100% kapacity.

Bohužel jste prakticky neuvedl žádná data, ze kterých by se dalo vycházet, tedy ani místo dojezdu (předpokládal jsem Istrii) ani celkovou spotřebu ani průměrnou spotřebu auta ani průměrnou či maximální rychlost. Vzhledem k tomu, že i Kona na 700 km musela 2x nabíjet a měla výrazně větší spotřebu než 15 kWh/100 km se mi to zdá dost neuvěřitelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Havrla » pon 20. zář 2021 0:08:42

No ja bych prilozil obrazek z palubniho pocitace, kdyby to slo :-), ale nejak nejde :-( - 21.11.21 - Uz jde
Tak to prepisu
Ostrov Krk, nekde v prostredku: 808 Km ; 14,4kWh/100km ; prumerna rychlost 78,8 km/h

Za me to vychazi perfektne 14,4 * 8,08 = 116kWh / 4 = prumerne 29kWh na jizdu per 200km.
Poznamka 4 = 3 nabijeni na ceste 1 plny na startu, nebo v destinaci zalezi z jake strany koukate. Viz 11 prstu na rukou.

:-)))

IMG_20210913_222843.jpg

IMG_20210916_082230.jpg
Naposledy upravil(a) Havrla dne ned 21. lis 2021 1:56:15, celkem upraveno 2 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Bmw i3 cesta do Chorvatska a zpět

Příspěvekod Josef » pon 20. zář 2021 0:20:00

Jo pak to chápu, celkem jsem to odhadnul, pomalou jízdou je menší spotřeba, sice cesta musela trvat skoro 14 hodin, ale co, kam se hnát na dovolené.

Obrázky bohužel nelze přidávat, jedině na externí úložiště, např. https://imgway.cz/
Audi Q4 Sportback e-tron 50