Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Moderátor: Josef
Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Ahoj, poměrně často se stává že nám v obci vypadne proud a doma jsme pak nahrání. Nemáme ani vodu protože máme pouze vlastní studnu. Můj dotaz zní - nevíte o někom kdo by dokázat třeba do kufru namontovat zásuvek na 230V abych mohl využít kdyztak baterií v autě jako záložní zdroj energie?
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex )
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Záleží s jakým výkonem 230V, na běžné příkony stačí třeba tohle 12V-230V, ale 230/16A to už je lepší agregát.
https://www.nakuplevne.net/Soluowill-NP ... -d2741.htm
https://www.nakuplevne.net/Soluowill-NP ... -d2741.htm
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Z 12V rozvodu to je vyloučený a z 400V, tak to by byl poměrně náročný zásah do vozu a také měnit ze 400 DC na 230V AC není úplně běžný , i když by se tam dal dát teoreticky nějaký solární měnič.
V praxi by to stejně nefugovalo, přece nebudete zapojovat měnič pokaždé když přijedete domu už vidím jak letíte při výpadku proudu ze sprchy celej od mejdla do garáže si napojit auto, nehledě že může být auto třeba na cestách s jiným členem rodiny.
Já si udělal z 1/8 baterky z I3 takový přenosný udělátko s měničem 2000W, krátkobobě to zvládá i 3000W utáhne to skoro vše co mám doma, hodí se to záložní zdroj je to přenosný dá se to vzít třeba na grilovačku, nebo do lesa na el. řetezovku , nemusím mít nervy že vypnou elektriku, když mám třeba rozbetonováno. Teoreticky by s tím šlo i donabít EV na pár km. A má to DC 48V výstup na hybridní záložní měnič pro dům, mám na tom studnu, el. vrata na garáž a oběhová čerpada v tech místnosti+ nouzové osvětlení a internet a vše včetně neomezeného používání vody to utáhne asi na 24 hodin.
A když to bude trvat déle zapnu benzínovou centrálu a pomocí DC nabíječky 230V AC- 48 DC do začnu dobíjet.
V praxi by to stejně nefugovalo, přece nebudete zapojovat měnič pokaždé když přijedete domu už vidím jak letíte při výpadku proudu ze sprchy celej od mejdla do garáže si napojit auto, nehledě že může být auto třeba na cestách s jiným členem rodiny.
Já si udělal z 1/8 baterky z I3 takový přenosný udělátko s měničem 2000W, krátkobobě to zvládá i 3000W utáhne to skoro vše co mám doma, hodí se to záložní zdroj je to přenosný dá se to vzít třeba na grilovačku, nebo do lesa na el. řetezovku , nemusím mít nervy že vypnou elektriku, když mám třeba rozbetonováno. Teoreticky by s tím šlo i donabít EV na pár km. A má to DC 48V výstup na hybridní záložní měnič pro dům, mám na tom studnu, el. vrata na garáž a oběhová čerpada v tech místnosti+ nouzové osvětlení a internet a vše včetně neomezeného používání vody to utáhne asi na 24 hodin.
A když to bude trvat déle zapnu benzínovou centrálu a pomocí DC nabíječky 230V AC- 48 DC do začnu dobíjet.
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Hezky den.
motivaci chapu. Pokud chcete pouzivat auto jako záložní zdroj doporucuji Ioniq, ten to ma zmakle.
Rozhodne bych se kutilsky nikterak do oriho instalace I3 nehrabal.
motivaci chapu. Pokud chcete pouzivat auto jako záložní zdroj doporucuji Ioniq, ten to ma zmakle.
Rozhodne bych se kutilsky nikterak do oriho instalace I3 nehrabal.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Tady je nejlepší řešení FVE s baterkou. Pokud není, pak zálohovat kritické věci obyčejnými PC UPS, pokud mají tokové odběry. Nefunguje to třeba u točivých motorů, i silná UPS má problém s náběhem čerpadla kotle a spadne. Co se vody týče, jsme na tom stejně, taky máme vlastní studnu. Tady je opět čerpadlo a náběhové proudy, sice ho máme na 23V, ale bez rozběhového kondenzátoru se nepohne. Už jsme ho za těch 22 let taky jednou měnili. Pomůže dostatečně velká zásoba natlačené vody v expanzní nádobě. My k té ve zhlaví study, klasické 40 L, pořídili ještě velkou 200 L na stojáka do garáže. Kluci ze Sigma pumpy si s tím trochu vyhráli, aby vyladili tlak v té malé vůči té velké a je to super. Jednak je to voda v domě, kdyby elektřina nešla fakt dlouho, druhák ten talk nějakou chvíli udrží.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Citigo e IV píše:Z 12V rozvodu to je vyloučený a z 400V, tak to by byl poměrně náročný zásah do vozu a také měnit ze 400 DC na 230V AC není úplně běžný , i když by se tam dal dát teoreticky nějaký solární měnič.
V praxi by to stejně nefugovalo, přece nebudete zapojovat měnič pokaždé když přijedete domu už vidím jak letíte při výpadku proudu ze sprchy celej od mejdla do garáže si napojit auto, nehledě že může být auto třeba na cestách s jiným členem rodiny.
Já si udělal z 1/8 baterky z I3 takový přenosný udělátko s měničem 2000W, krátkobobě to zvládá i 3000W utáhne to skoro vše co mám doma, hodí se to záložní zdroj je to přenosný dá se to vzít třeba na grilovačku, nebo do lesa na el. řetezovku , nemusím mít nervy že vypnou elektriku, když mám třeba rozbetonováno. Teoreticky by s tím šlo i donabít EV na pár km. A má to DC 48V výstup na hybridní záložní měnič pro dům, mám na tom studnu, el. vrata na garáž a oběhová čerpada v tech místnosti+ nouzové osvětlení a internet a vše včetně neomezeného používání vody to utáhne asi na 24 hodin.
A když to bude trvat déle zapnu benzínovou centrálu a pomocí DC nabíječky 230V AC- 48 DC do začnu dobíjet.
Tohle je za mě super.
Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem koupil 12V 200Ah trakční (GEL) baterii a přes měnič 12V/230V ( https://www.r-pass.cz/menic-napeti/prze ... ida-1500w/ ) mám napojeno na čerpadlo od studny (máme SCALU 2) ale tlakovou nádobu nemáme a ještě kotel s oběhovým čerpadlem. Takže když zapneme vodu, sepne se čerpadlo. Nicméně na Domě máme FVE celkem velkou 7,5 kWp ale problém je, že máme starší měnič, který nepodporuje baterii, takže bych musel koupit nový měnič + baterii a to už je raketa.
Včera jsem volal i do Renocaru a tam mi bylo řečeno, že zásuvka do auta na 230V nelze namontovat, protože neexistuje jako originální náhradní díl a tím pádem toto neudělají. Bylo mi ale řečeno, že když auto zapnu a napojím si měnič v autě z 12V na 230V tak by neměl být problém (sice beru energii z 12V 20Ah baterie v autě) ale ta je ihned dobíjena z hlavní baterie, takže by to mělo takto v případě nouze fungovat. No úplně jako šťastné řešení mi to nepřijde.
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex )
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Podle mě klasické UPS s olověnou baterkou jsou na nic, za dva roky ta baterka už neutáhne PC ani na pár minut a jak píšete neutáhne motory, lednice atd. Nejlepší je zapojit hybridní měnič od Victronu na krytické rozvody a přepnout ho do režimu UPS stojí to sice peníze, ale časem se to vrátí a naví c umožňuje nabíjet Li-on baterky a dá se mu i omezit vstup, tak aby se nepřetížila zapojená elektrocentrála.
FVE s baterkou je jako záloha poměrně drahá a má velkou spotřebu naprázdno takže za pár hodin to jen vlastní spotřebou vybije 4 kWh baterii.
Použít nastartovaný elektromobil přes měnič a 12V baterku se dá, ale většinu enegrie Vám vezme jen ten naběhlý systém ve voze, protože je aktivní ABS, posilovač řízení, větrák atd. To už je lepší použít benzínovou centrálu.
Koukal jsem na ten měnič -ní to čistá sinusovka, to Vám čerpadlo neprotestuje? A co lednice, tu to dá?
Já jsem si tam zapojil Vitron Multiplus jako UPS a jede mí přes něj kritická infrastruktura neustále a umí ze za 20mS přepnout na baterku a spotřebiče ani nepoznají výpadek. Ze zapojen na tu záložní baterii na 48 DC přes označený konektor, aby se baterie dala v případě potřeby vyndat a použít jako mobilní zdroj. Dá se jet i na oba měniče současně, to už beru z baterky 100A ,ale bez problémů to dá. Baterka z I3 je poměrně silná.
FVE s baterkou je jako záloha poměrně drahá a má velkou spotřebu naprázdno takže za pár hodin to jen vlastní spotřebou vybije 4 kWh baterii.
Použít nastartovaný elektromobil přes měnič a 12V baterku se dá, ale většinu enegrie Vám vezme jen ten naběhlý systém ve voze, protože je aktivní ABS, posilovač řízení, větrák atd. To už je lepší použít benzínovou centrálu.
Koukal jsem na ten měnič -ní to čistá sinusovka, to Vám čerpadlo neprotestuje? A co lednice, tu to dá?
Já jsem si tam zapojil Vitron Multiplus jako UPS a jede mí přes něj kritická infrastruktura neustále a umí ze za 20mS přepnout na baterku a spotřebiče ani nepoznají výpadek. Ze zapojen na tu záložní baterii na 48 DC přes označený konektor, aby se baterie dala v případě potřeby vyndat a použít jako mobilní zdroj. Dá se jet i na oba měniče současně, to už beru z baterky 100A ,ale bez problémů to dá. Baterka z I3 je poměrně silná.
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
No ještě jsem to nezkoušel. Teprve jsem to objednával ale po tom co vidím jak to lze vyřešit o hodně líp tak to zruším a seženu tu baterku z i3
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex )
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
BmwI3Tom v tom renocar sú neznalí - niektorá škodovka má pre zadných spolucestujúcich 230V zásuvku!
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
BmwI3Tom píše:No ještě jsem to nezkoušel. Teprve jsem to objednával ale po tom co vidím jak to lze vyřešit o hodně líp tak to zruším a seženu tu baterku z i3
Baterek z I3 je mrak, kdyztak si napis SZ.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Vsadím se, že je někde hromada 100 tun baterií s cenou 100 Kč za kilogram
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Jak to vis
Mam na ceste 5 kousku 94 a 120
Mam na ceste 5 kousku 94 a 120
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Josef píše:Vsadím se, že je někde hromada 100 tun baterií s cenou 100 Kč za kilogram
Možné některá i ohořelá, .... (V Německu shořelo BMW i3, baterie odolala. https://fdrive.cz/clanky/v-nemecku-shor ... cnost-6997 )
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
To hustý ta hořlavá karbonová karoserie, zlatá ocel ta se jen očadí znovu se stříkne a jede se dál, k čemu jim je OK baterka, když je auto jinak na odpis.
Re: Bmw i3 dodělání zásuvky 230v
Citigo e IV píše:To hustý ta hořlavá karbonová karoserie, zlatá ocel ta se jen očadí znovu se stříkne a jede se dál, k čemu jim je OK baterka, když je auto jinak na odpis.
Baterka je přeci pro Upgrade dalšího EV
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)