Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » úte 16. čer 2020 21:03:49

kubanec píše:Ahoj, máte někdo na 5J ráfku obuté 175/60 R19.
Koupil jsem auto na celoročních 155/70 R 19, chci je dojezdit a pak koupit letní a zimní, ale rávky mám 5J.
Proto dotaz , zda je vůbec možné obout místo 155 175.
Jo a ubejvají sakra rychle.


já mám nějakou verzi, která má vzadu 5.5J takže obuto 175 léto i zima...na 5J jdou 175 obráceně prý ne (snad jsem ty čísla nepopletl)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » stř 17. čer 2020 6:58:38

Taky mam vzadu 5.5 J a normalne na ne jdou 155/70 ky na zimu.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pát 26. čer 2020 6:31:31

Tak jsem si půjčil na víkend BMW i3s 120 Ah. Musím říci, že je to sice živé zábavné auto, ale to je tak vše. Přijde mi to otevírání zadních dveří děsivě nepraktické v okamžiku, kdy se parkuje v řadě (což je v Praze standard) a nastupování či vystupování ze zadních míst je opravdu kuriozita. Rovněž díky 20" kolům velmi tvrdý podvozek, který na německých silnicích se prakticky neprojeví, zato u nás na těch mizerných silnicích to je docela masakr (kostky, asfaltové hlavy, díry, zpomalovací prahy apod.). Lidi co jsou zvyklí na sportovní auta to asi dávají v pohodě, mě to přišlo opravdu nepohodlné, včetně tvrdých sedaček. Navíc ten bederní polštář na sedačce mě dost tlačil do zad, ale někdo to má asi rád. Po těch 2,5 hodinách ježdění mi to už hodně vadilo. Sedačka by mohla být širší, ale je to asi nějaká móda posledních let (skoro všechna nová BEV co jsem viděl), dělat sedačky 50 cm, aby se ušetřilo, takže člověk sedí od kraje do kraje včetně těch krajních polštářů, které mají člověka v sedačce držet a nejsou pro sezení určené.

Co se týká spotřeby, byla velmi slušná a dalo se jezdit město a okolí kolem 11-12 kWh/100 km, takže reálný dosah cca přes 300 km je pěkný. Baterie měla po 25 tis. km SOH 100% (37.8 kWh), to je výborná hodnota, takže bez degradace. Co mě zaráželo byl ukazatel dojezdu. Auto testoval i elektroDad a říkal, jak je spolehlivý. Bohužel já jsem opačného názoru, prakticky se o něj nedalo o jeho odhad opřít. Např. na odjezdu s baterií 100% ukazoval dojezd 306 km. Cesta do Ml. Boleslavi byla 71 km, z toho asi 20 km dálnice a pak okresky a po příjezdu na místo ukazovalo auto dojezd 187 km. Tato situace se opakovala prakticky každý den, kdy se dojezd velmi rychle mění v rámci deseti minut, ale jde asi o zvyk. I na dálnici při 120 km/h po cestě zpět auto zase nebralo tolik a nakonec dalších 81 km po dálnici nebo pak okresních silnicích (50:50) byla celková spotřeba 16.4 kWh, což je dojezd 230 km.

Konfigurace kupovaného auta tedy opravdu jednoduchá není, to co mají asijská auta, je procházka rájem, prostě 4 možnosti a tečka. Finální cena auta s maximální výbavou 1.45 mil. mi přijde hodně vysoká, např. Kia e-Niro či e-Soul ve verzi 64 kWh dnes v maximální výbavě s kůží stojí 1.22 mil. a dá se po běžné slevě dostat na cca 1 mil a to pohodlí a výbava je lepší. Musím ale brát v potaz, že to je poměrně vývojově staré auto a nedá se porovnávat s konkurečními modely 2020 apod. Samozřejmě i následný servis a opravy u BMW nebude nic levného. Jak se říká, každé auto má svého kupce, takže si cestu k lidem určitě nachází i díky rozumným cenám ojetin v Německu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ava » ned 05. črc 2020 14:46:59

Musím s tebou souhlasit. Tak dlouho jsem vybíral jako druhé auto do rodiny, projel všechny EV a chtěl BMW i3. Pak jsem si i3 půjčil na týden a zjistil jsem, že to není pro mě ono. Největší problém byla nemožnost objednat el. nastavitená sedadla, kdy se v rodině střídáme, navíc nemožnost nastavení opěradla to zabila úplně. Už i stará Š120 měla na sedák kolečko. Navíc zadní kufr je hodně malý.
Jinak je to s ohledem na čas dobré auto do města. Podvozek mě ve městě nevadil, ale jakmile se jelo po dálnici, vše špatně.
Nakonec jsem koupil Teslu model 3 a spokojenost.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » úte 07. črc 2020 10:50:20

Ava píše:Musím s tebou souhlasit. Tak dlouho jsem vybíral jako druhé auto do rodiny, projel všechny EV a chtěl BMW i3. Pak jsem si i3 půjčil na týden a zjistil jsem, že to není pro mě ono. Největší problém byla nemožnost objednat el. nastavitená sedadla, kdy se v rodině střídáme, navíc nemožnost nastavení opěradla to zabila úplně. Už i stará Š120 měla na sedák kolečko. Navíc zadní kufr je hodně malý.
Jinak je to s ohledem na čas dobré auto do města. Podvozek mě ve městě nevadil, ale jakmile se jelo po dálnici, vše špatně.
Nakonec jsem koupil Teslu model 3 a spokojenost.


Elektricky sedadla chapu ale v i3 se normalne sedak da polohovat.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ava » úte 07. črc 2020 19:35:41

Bohužel nedá. Pouze skokově, to je v dnešní době a za takové peníze nepřípustné.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » stř 08. črc 2020 22:22:42

Tak zrovna sedacka u I3 je jedna z super veci, ktera me oslovila v dobrem.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » čtv 09. črc 2020 11:41:22

Přesně tak, když jsem ji viděl poprvé, tak mě to docela zarazilo, ale když to vezmu celkově nastupování, pohodlí a materiál, tak je to jeden z nejpovedenějších sedáků co jsem měl možnost vyzkoušet. V O3 mám sice elektrické s nastavením všeho možného, ale delší cesta je v tom utrpení.
K různým "eko" kůžím se radši vyjadřovat nebudu, to prostě stojí za prd.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » čtv 09. črc 2020 12:49:27

No vidíte, co člověk to jiný názor, pro mě to je jedna z nejméně pohodlných sedaček, překonal to pouze Opel Ampera-e, která má snad nejhorší sedačku na světě :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » čtv 09. črc 2020 16:05:31

Urcite se mylite, je to jedna z nejlepsich sedacek ve ktere jsem v aute sedel. Chybi ji jen aktivni odvetravani :-( Tudiz vitezi sedacka v Volvo V70.
:-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » čtv 09. črc 2020 16:36:10

Třeba máte jinou sedačku než má i3s 120 :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod dort » čtv 09. črc 2020 16:40:33

Havrla píše:Urcite se mylite, je to jedna z nejlepsich sedacek ve ktere jsem v aute sedel. Chybi ji jen aktivni odvetravani :-( Tudiz vitezi sedacka v Volvo V70.
:-)


souhlas od A do Z :-) Volvo a pak i3
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ava » čtv 09. črc 2020 19:44:41

Já netvrdím, že je špatná, to jste špatně pochopili, já tvrdím, že se nedá nastavit poloho sedáku jako měla Š120.

Tím může být sedačka ze zlata a vše je špatně, pokud nejde zafixovat ve sklonu, který mě vyhovuje.

Už za hodinu nevím, jak si sednout a tím je sedačka špatná. nechápu, proč BMW nemá obyčejné kolečko k nastavení sedáku.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod dracekvo » ned 12. črc 2020 16:01:52

Jel jsem také s autem které mělo fixaci náklonu zubama.
Nic horšího jsem nezažil. Na jeden zub je to moc položené a na druhý zub už moc kolmé. Přesně jak se tu píše. Zlaté kolečko co měla škoda 120.
A ohledně O3. Když stím zázrakem jedu v práci, tak je to taky zážitek. Sedačky tvrdý, vidět z toho není, podvozek co drncá a v zatáčkách uskakuje.
Taky nejnovější superb a oktávka vypadla v losím testu. Protože prostě vyjela z dráhy pryč.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » ned 12. črc 2020 21:21:27

Na hybrid.cz někdo ze škodovky dost kritizoval poslední modely včetně SUV. Pohodlný sedačky mám třeba v Oldsmobilu :)

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod kubanec » úte 04. srp 2020 13:44:23

Přidávám se k chválení sedaček, najel jsem za 5 měsíců 12 000 km a rozhodně pohodlná křesílka a to je to poslední na co bych si stěžoval.
Každopádně jak už někdo psal, i3 jezdí každý den a v podstatě se jezdí jen s elektráčem a s benzínem se nikomu nechce. Takže za rodinou na moravě a na dovolené v Mikulově jedině s i3. Je to návykové a hrozná zábava.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Kadlik » ned 06. pro 2020 12:01:03

Ahoj, od ledna budu majitelem jeté i3 94Ah BEV jako druhého auta do rodiny. Jsem petrolhead každým coulem, takže není to pro mě odklon od fosilních palic, jdu do toho z čistě ekonomického hlediska + s ohledem na to abych si neníčil fosilní ,,radosti'' po Praze, po které denně najedu kolem 70km a zpravidla sám nebo v 1 a 1/2 člověku.

Chtěl jsem moc poděkovat za tohle vlákno, které je hodně obsáhlé, ale právě proto jsem tam našel většinu odpovědí na své otázky a jen utvrzení v tom, že i3 je pro mě správná volba. Hlavně je super, že to jsou zkušenosti z toho našeho rybníčku a ne jiných zemích a v jiných řečích, to je čirá radost :-)

Na co jsem k i3 nenašel odpověď na tomto fóru nebo jen částečnou, bych se chtěl zeptat nyní:

1) auto co kupuji má 80tis km odjezděných v ČR jedním člověkem, převážně dobíjeno 3 fázovým BMW wallboxem doma. Výsledkem je dle palubního počítače kapacita 28,6 KWh. Dočetl jsem se, že to číslo není 100% směrodatné, záleží na posledním dobíjení a teplotních podmínkách, ale nemám s tím číslem extra problém. Jak se na to tváří zdejší odborníci?

2) auto je plně servisované a s koly (ložiska, prachovky) se za celou dobu nic nedělo/neměnilo a ani to nevydává nějaké zvuky či vibrace při jízdě. Jsem zvyklý na ,,tvrdé'' Bavoráky (posledních 10 let jsem nic jiného neměl) a jakémukoliv nestandartnímu rachotění/vibraci věnuji pozornost, ale tady jsem nic neodsledoval... Jsou nějaké tipy jak to ověřit/vyvrátit/potvrdit? Podvozek tluče standartně, tak jak bych po praze na 19''očekával :-)

3) Je nějaký neoriginální servis v Praze, kde by se i3kami zabývali a kam by se dala před samotnou koupí odvézt ke kontrole popř. tam jezdit pravidelně na běžné záležitosti? Popř. byl by někdo kdo záležitost s koly řešil ochoten se mnou u konkrétního auta na to podívat?

4) mám v okolí domu 3 rychlonabíječky ČEZu, na kterých je zásuvka 22kW AC (400V 32A) zdarma - kolik času mám očekávat pro dobití z 20% např. na 80-90% při tomto typu dobíjení? Jedete přes Aplikaci ČEZu nebo nějaký ten čip (jestli to ještě existuje)? Měl jsem i3 půjčenou naposledy tak rok a půl zpět a předpokládám, že to dnes může být všechno jinak :-)

Předem díky za Vaše zkušené feedbacky

K.
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mp1 » ned 06. pro 2020 16:45:01

bmw i3 94ASh má teoretickú kapacitu novej batérie/akumuilátora 33kWh. k tomuto číslu sa pomeruje aj "maximálna kapacita batérie ktorú zobrazí auto. to je číslo, ktoré by ukázalo degradáciu/pokles kapacity, ak by sme vedeli aká bola skutočnosť (33? kWh) naviac, kapacita nie je využiteľná celá, nedá sa jazdou vybiť do NULY, ani nabiť ddo plna.
a 100% je 100% z tej maximálnej/okamžitej/dnešnej, alebo ako to pomenovať.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » ned 06. pro 2020 22:35:09

Ahoj Kadliku.

K tvim otazkam.
1. Mam ve svem grafovatku jednu 94, a kdyz koukam tak ma MaxSoc 28,22 kWh pri 81tkm. Ty pisez 28,6 takze cajk.
2. To ze je auto pne servisovane je asi jedno, na tom neni co servisovat, a kdyz by meli neco opravit tak pockaj na konec zaruky. V servise je beztak jenom brzdovka a kabinovy filtr. Co se tyce prachovek, predpokladam ze se ohnout asi zvladnes kouknes na predni pero uvidis prachovku a nebo tam uz nebude :-) Nenapsal jsi jakej rok kupujes. kazopadne vyklave predni kolecka a prachovky ma skoro kazdy, a pochybyji ze prodejce to bude resit, najde jineho bambulu co to koupi jak to je. zde je na to tema, i s odkazem na videa: http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=665. V zacatku je ta vyle pouze pokud stoji, pozdeji je i u zvednuteho vozu. Posledni zkusenost ukazala, ze pulka vule byla v lozisku a druha v tlimuci. U jineho to bylo jenom loziskem.
3. Ciste kuli sve lenosti a pohodlnosti kdyz jsem schanel neoriginalni servis tak jsem neuspel. Bojej se toho vic nez LPG, a protoze se konickove autum a elektronice venuji nakonec jsem se rozhodl, ze na tomhle aute si zase budu veci delat sam snad jen krom pojistnych udalosti, a kdyz nekdo bude chtit tak me treba prekeca :-) Jezisek mi prinese dilnu na I3, budou se tam moct menit i baterky :-)
4. ja jsem od BMW vyzebral chargeNOW kartu pod kterou je PRE a CEZ, Apka taky fynguje (pozor nejprve aktivovat stojan a pak vrazit do auta)

Napis soukrmou zpravu, jsem z Prahy respektive okoli, kdytak neco vymyslime.

Jinak myslim zes vybral dobre, oni jina auta maji take sve mouchy, jenom o nich nikdo moc nepise :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » pon 14. pro 2020 18:34:32

Havrla píše:Jezisek mi prinese dilnu na I3, budou se tam moct menit i baterky :-)
Touto větou jsi mi udělal radost :) Těšíme se.