Degradace baterie

Moderátor: Josef

FilmX
Příspěvky: 24
Registrován: stř 16. kvě 2018 7:49:00

Degradace baterie

Příspěvekod FilmX » pon 28. říj 2019 21:27:52

Tak jsem dnes pro zajimavost kouknul do "hidden menu" na kapacitu baterie.
Rovnych 17kWh.
i3 REX 60 AH 2014, 41 000km, prevacne DC nabijeni. Jak jste na tom vy ?
Tesla model S 100D, BMW i3 60Ah REX, NIssan Leaf 24kWh
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Mishaczech » úte 29. říj 2019 6:55:03

55.500km, 28.3 kWh (baterie nabita na 100%) (94Ah verze)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » úte 29. říj 2019 8:01:34

1.png

i3 60 Ah 2015, 30 000km, prevažne AC rychle nabijeni od 22.000km, co se dělo před 22.000km nevím
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace baterie

Příspěvekod dracekvo » úte 29. říj 2019 9:00:09

A pro nás neznalé. Jaká je výchozí kapacita při koupi nového?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Martin TM3 LR » úte 29. říj 2019 11:15:45

i3 94 AH 2017 71.000km 29.1

U nove 29.7
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » úte 29. říj 2019 12:12:54

dracekvo píše:A pro nás neznalé. Jaká je výchozí kapacita při koupi nového?

i3 60 Ah: 22 (18.8 usable) kWh
i3 94 Ah: 33 (27.2 usable) kWh
i3 120 Ah: 42.2 (37.9 usable) kWh
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Degradace baterie

Příspěvekod nokia9500 » sob 02. lis 2019 16:48:09

2015, 60 Ah, najeto 54t km ... do teď převážně DC dobíjení
Přílohy
20191024_210510.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Havrla » sob 02. lis 2019 22:04:46

I3 REX 2015
Koupeno pri 24tkm, nabijeno prevazne doma prez noc 12A, Jezdeno spis Comfort a v souladu s dostupnou dynamikou vozu.
Aktualne 17,1 pri 56tkm a 18% nabiti, ale jeste v pondeli tam bylo 17,9 :-)
Pri 52tkm v BMW diagnostika uvadela -1% ubytek
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Miskovskyo
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 19. pro 2019 12:35:23

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Miskovskyo » čtv 19. pro 2019 12:46:36

Dotázek... jak se prosím dostanu do menu, abych zjisti, jak je na tom baterie?? Děkuji
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » čtv 19. pro 2019 12:55:22

Miskovskyo píše:Dotázek... jak se prosím dostanu do menu, abych zjisti, jak je na tom baterie?? Děkuji

https://bmwi3owner.com/2016/01/secrets/

Kód: Vybrat vše

hidden information is probably accessed by long pressing the trip reset button for more than 10 seconds. When the hidden menu system appears it has only four choices and you can iterate through them using the trip button.
If you go to the last one called ‘Unlocking’ and then long press the trip button to select it you will be asked for a code. Add the numbers in your VIN together (e.g. if you have XX12345 your code is 1+2+3+4+5=15) and click the trip button an equal number of times and then long press again. Voilà!


https://www.youtube.com/watch?v=ELT5b2YWL58&feature=youtu.be&t=19

Jednotlivé kroky:
1) držet boční tlačítko po dobu cca 10 sekund, dokud se nezobrazí nabídka (01 Identification, 02 System test)

2) stisknout a držet tlačítko pro vstup do první nabídky 01 Identification

3) dvakrát krátce stisknout tlačítko. Uvidíte nabídku VIN.

4) Provedete sčítání posledních pěti číslic (ve videu sčítá číslice 8 + 5 + 4 + 7 +8). Součet posledních pěti číslic je "tajný kód" pro otevření menu v následujícím kroku (ve videu sečtením získal tajný kód číslici 32). U kažného vozu je tato číslice odlišná (protože se liší VIN)

5) držte tlačítko pro návrat do hlavního menu

6) mačkejte tlačítko až položku 10 Unlock

7) držte tlačítko pro vstup do nabídky Unlock

8) mačkáním tlačítka zvyšujte hodnotu CODE až na číslici "Tajného kódu" získaného z kroku číslo 4) (ve videu namačkal číslici 32)

9) držte tlačítko pro zadání tajného kódu a odemčení zamknutých položek menu

10) mačkáním tlačítka se v menu přesuňte na položku 13 Fuel Tank/Battery

11) podržením tlačítka vstupte do této položky

a konečně poslední krok
12) mačkáním tlačítka se přesuňte na položku číslo 08 Batt. Kapa. Max
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Havrla » čtv 19. pro 2019 13:55:11

Alternativne dle clanku od Stejna sprovoznit grafovani telemetrickych dat vozu ;-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Miskovskyo
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 19. pro 2019 12:35:23

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Miskovskyo » čtv 19. pro 2019 15:26:34

Ok, super... dekuji
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » pát 20. pro 2019 8:40:48

Miskovskyo píše:Ok, super... dekuji

Jestli zvažujete pořízení již jetého staršího vozu, tak berte v úvahu, že existuje něco jako viewtopic.php?f=12&t=589 A tak pokud prodávající deklaruje příliš vysoké SoC MAX u staršího vozu, může se z jeho strany jednat o úmyslné uvedení v omyl.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » ned 01. bře 2020 20:59:20

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » úte 05. kvě 2020 3:51:46

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Havrla » úte 11. srp 2020 15:39:20

Ahoj
Za chvili to bude rok, co sbiram data o aute do grafu.
Co se tyce baterie, je nutno podotknout ze pokud chcete porovnavat kapacitu tak je asi nutno ji porovnavat mezirocne :-)
Venkovni teplota ma vliv na kapacitu baterie, ale se spozdenim.

degradace-baterie+teplota.png

degradace-teplotavenku.png

degradace-baterie.png
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » stř 12. srp 2020 15:01:42

Ahoj, můj graf, trochu jsem ho očistil o nesmyslné hodnoty.
soxmax_ocisteno.png
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Degradace baterie

Příspěvekod stejk » pát 02. čer 2023 21:43:43


Ve videu je ukázaná appka mi3
https://apps.apple.com/kz/app/mi3/id1548538352
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Degradace baterie

Příspěvekod janvlk » pát 19. led 2024 13:31:21

Mám takový dotaz, jestli se k tomu může někdo vyjádřit.
Napíši pár postřehů, které jsem postupně vyčetl, pokud se mýlím, tak mě prosím opravte.
Pokud jsou vyhřívané sedačky, má i3 vyhřívanou i baterii. Uvnitř pod články je natažený odporový drát o příkonu cca 500W
Toto vyhřívání i3 spouští pouze za předem splněných podmínek.
Při nabíjení, pokud je zadán čas odjezdu, který by měl být definován minimálně 3 hod před ukončeným nabíjením, a to za předpokladu, že baterie bude mít nějakou min. teplotu.
A teď můj dotaz: Pokud nechci vyjíždět ráno, kdy je mrazivé počasí, se 100% nabitou baterií, nemám šanci jí za žádných okolností předem vyhřát?
Kam tím mířím. Pokud v zimě parkuji venku, teplota baterie bývá v záporných hodnotách (změřeno Electrified). Nepotřebuji každý den ráno mít plně nabitou baterii. Mám ale možnost dobíjet doma přes noc. Pokud si v autě nastavím nabíjecí okno tak, aby plánovaný čas odjezdu byl v budoucnu, jsem schopen každý den nabít pouze tolik, kolik potřebuji. Baterie se mi jízdou vyhřeje jen minimálně, jezdím spíše defenzivně.
V takovém případě nikdy baterii nevyhřeji tímto přídavným topením, které i kdyby mělo odběr 1kW, je to při nabíjení zanedbatelná částka oproti bonusu, který by to přineslo. Mám takový dojem, že zrovna tento problém je u nových EV aktuální.
Baterie by méně trpěla v mrazech jak při nabíjení, tak při následné jízdě a rekuperaci, a teplota by jistě vydržela přes celý den.
Není u tohoto auta nějaká jiná možnost, jak baterii vyhřát? "Víření bubnů" Vždyť tam je jen odporový drát, který je elektronicky spínaný.
Mýlím se? Přemýšlel o tomto někdo také?
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Havrla » sob 27. led 2024 10:05:07

Takze dotaz je smerem k vyhrivani baterie, tuhle jsem neco delsiho psal na FB, tak to placnu kopii i sem :-)
a k dotazu:
ano i ne
ne 500W ale 1000W
ano
Nema smysl to resit, v BMW to udelali, aby to pouzivala blondyna a aby to jezdilo, a tak je treba se k tomu stavet. Pokud to moc resite zkracujete si akorad zivot na ukor jinych v zivote mi prijde lepsi radovanek :-)

Tykalo se to nejankeho dotazu ohledne vyhrivani I3 a nejankeho prirovnani typu, ale tesla to ma takhle, co I3.

Takze, je treba mit v patrnost I3 neni Tesla.
Popisu me pozorovani, zaver at si kazdy udela sam. Jak je to presne, vedi mozna autori v tovarne, a bude to vice parametricke nez si jenom jako predstavujeme.
1. tepelna sertvacnost / tepelna kapacita baterie.
Ta baterka ma asi 250Kg, z toho bude dobre 200Kg kovu. Clanky jsou dobre tepelne izolovany, neni z nich tepelny most do obalu, uvnitr je to hlinikove leskle takze prechod tepla zarenim se moc nekona, takze pouze proudeni vzduchu a co proleze 1mm Polypropylenem do nozicek modulu. Management topeni i chlazeni ma 1kW.
Maly vypocet: Tepelna kapacita medi je 383 c(J/(kg.K) Slovni uloha, jak dlouho budeme ohrivat pomoci 1kW 200Kg medi nez ji ohrejeme o 10st.C ? Je to asi 13 minut.
Pozorovani, vememe baterii dnesnich dnu, ma baj voko 0celsia, dame ji do garaze kde je 20Celsia, trva cely den respekvive cca 20-24 hodin nez se jadro baterie ohreje na 15celsia, aby na ni sel spustit test kapacity.
Z tohoto pohledu, tepelna servacnost bateriovych clanku je obrovska, pokud prijedete vecer domu s ohratou baterii, rano po 10 hodinach rozhodne nebude promrzla. Dale predstava, ze se baterie pomoci managementu prohreje za 5 minut je take neprilehava.
2/ teplotni byt omezeny pracovni rozsah clanku je co su pamatuji -20celsia a nahore si to uz nepamatuji. Takze vime ze pokud bude pod -20 auto asi nezapneme. Pokud bude nad -20 tak v nejankym omezenem rezimu ano.
Dale co vime, v I3 se hraje na rekneme radnou provozni teplotu nekde mezi 10 - 30celsii. Se shora se chladi nad 30C a omezuje se vykon nad 40C. Dole je to zajmavesi, a jeste tam hraje ulohu doba zatizeni, a vychozi startovaci teplota. Chovani bych popsal tak, ze pokud se startuje nekde mezi 0 - 10 , tj v kladne teplote, k kratkodobemu omezeni nedochazi, a ani mi neprislo, ze by se aktivovalo vyhrivani. Baterie se provozem pomerne zahy ohreje. Pokud se startuje z zamrzne teploty, je ihned zrejme omezeni, a toto omezeni zmizi az nekde kolem 5-8celsia. Tzn je to takove gumove.
Napriklad stav dnesniho dne, v noci ocividne mrzlo, vlastne je pod nulou nebo kolem uz par dni. Sedl jsem do I3, ktera 4 dny stala. Zapnu, ihned omezeni vykonu, jedu a teprve az po 20 minutach jizdy, 30km mi omezeni vykonu zmizlo. Usoudil bych, ze k vyhrati baterie doslo vlivem odpadniho tepla se zatizeni baterie. Kdyby byla aktivne vyhrivana, omezeni by zmizlo drive. Do toho mi vola kolega ze Slovenska, ze ma zakaznici, a ze ji chybi 3 dilky v tahu, jestli to ma rozbite... ocividne tam take mrzne a delsi dobu nejela. Kdyz jsem mel auto prvni rok, tak jsem toto omezeni vubec neznal, v noci jsem mel vzdy na nabijecce a naplanovany v pracovni dny odjezd. Pak jsem nechal auto v drazdanech asi 14 dni, venku bylo -10, auto jsem si vyzvedl, koukal jsem co to je za omezeni, a po 15km zmizlo, takze se asi baterie vyhrala.
Vlastne ne ted napadla myslena, ze k aktivnimu vyhrevu bude dochazet, pokud algoritmus vi, ze odpadni telo v rozumnem case nedokaze baterii vyhrat, napriklad pokud je venku -10.celsia.
3/ predehrev
Mam vyzkousene, ze pokud je rano aktivovany na urcitou hodinu predehrev a vuz je k nabijecce, zadne omezeni vlivem nizke teploty se nekona, a baterie ma pri startu kolem 7 - 10Celsia.
Mam vyzkousene, ze pokud neni pripojena nabijecka, a je aktivovany predehrev, muze i tak mit vuz male omezeni v dostupnem tahu.
A ted k otazce, zacne ihned vyhrivat prochladlou baterii ? ano i ne - asi zalezi na prochladnuti, vekovni teplote mozna i stavu nabiti , a ja vsadim obed ze nepredpoklada dalsi jizdu a tudiz dale nevyhriva, pokud to neni nastaveno casovacem. Tedy jak jsem psal puvodne, sama voda. Je to vice parametricke a pouhym pozorovanim je problem podchytit vsechny parametry a udelat z nich nejakou presnejsi teorii. Uz jenom kuli ty gumovosti, setrvacnosti atd... Jiste je jen to, ze ano umi se ta baterie vyhrat :-) , ale jake vsechny podminky musi byt splneny vedi pouze v tovarne. Hodne se tam pracuje s tepenou kapacitou a vlastnim ohrevem, ocividne neco neohrivaji pro to, aby to za 10 minut museli chladit. neni to Tesla.
Staci tak ?
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L